Jump to content

Probleme cu martorul sondei de benzina


Godfather
 Share

Postare recomandată

Am patit si eu ceva ciudat in weekendul asta. Stateam la semafor, se auzise cu cateva minute inainte semnalul sonor de combustibil, era aprins martorul respectiv...si cum ma uitam eu pe bord acolo....acul de rezervor a urcat singur din senin o "***" si s-a stins si martor si tot. Sincer nu mai stiu daca aveam pornit AC. Stie cineva cauza??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Razvan Portase

    5

  • Godfather

    5

  • DRAPAR

    4

  • sacalu60

    4

Posibil o eroare de citire a senzorului , oricum nivelul trebuie ca era scazut, iar la miscari bruste, semnalizeaza ca trebuie realimentat. Mai pateam asa cu Felicia MPI...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Felicia se intampla, insa la fabia nu s-a intamplat niciodata, desi fluidul este in miscare. Odata intrat pe "rezerva" ramane asa pana nu adaugi benzina. In cazul Nashului, probabil cum a zis Doru senzorul face figuri. Daca se repeta va trebui schimbat/reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez..masina are 5.500 km !!!! :offtopic: Este posibila o astfel de defectiune la o masina nou nouta ??? Daca asa este am plecat urgent in service..doar am garantie presupun la piesa respectiva, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cert este ca si la Fabia mea odata aprins, becul respectiv a ramas totdeauna asa pana la realimentare, fara alte "ezitari".

PS: ai verificat daca nu cumva stand la semafor ti-a turnat cineva benzina in rezervor? :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu poate fi altceva decat o defectiune de senzor, sau de indicator. Odata aprins nu se mai stinge becul decet la realimentare. Du-te la servive. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...da si nu (prea)

eu am patit de curand altceva cu indicatorul de bord respectiv...

mi s-a aprins in mers, l-am ignorat in sensul ca mai aveam un pic si ajungeam acasa (rezerva din cate scrie in cartea masinii este de 7,5 l asa incat am considerat ca nu era nici o prb, oricum nu aveam de unde alimenta imediat), am oprit si buna seara!

Peste doua zile insa cand am pornit din nou la drum cu masina led-ul cu pricina nu s-a mai aprins de la inceput si nu m-a mai avertizat nimic....decat dupa vreo 2 km parcursi, dupa care a ramas aprins "incapatanat" pana cand am oprit la pompa!

Acest lucru pe mine unul nu m-a ingrijorat, insa inteleg ca nu e normal sa se intample asa...totusi, nu este posibil ca senzorii cu pricina sa detecteze variatii mici ale nivelului benzinei ramase in rezervor (atunci cand nivelul este la limita celor 7,5)??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am fost azi in service, am programare pentru maine dar totusi s-a uitat cineva si am dat o tura de vreo 2 km dus intors. Din parcarea service-ului s-a aprins ca mai apoi in cateva sute de metri sa fie stins. Este drept ca am alimentat cu putina benzina doar cat sa fie la nivelul de aprindere al martorului. Mi s-a spus ceva de genul ca depinde de inclinarea masinii, ca stateam poate cu o roata mai sus..abureli din astea. Eu tot incercam sa-l fac sa inteleaga ca martorul odata aprins nu trebuie sa se mai stinga singur si tot asa sa se joace cu nervii mei. Ramane sa vad maine ce analiza imi face..cica ia problema la puricat. Revin maine cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost in service, au verificat acolo cu laptopul, toate bune si frumoase, nici o problema cu indicatorul din bord..deci "e de la sonda litrometrica". Se face comanda si intr-o saptamana imi va fi schimbata pe garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

am o Fabia 1.2 htp achizitionata acum 1 an,si am observat ca in ultimul timp,computerul de bord nu-mi mai indica corect cantitatea de combustibil ramasa (exemplu indica "30 km" apoi scade brusc la "20 km" .... pana la "0 km",dupa care revine iarasi si afiseaza "30km")

Am fost la prima revizie, la Avia,le-am semnalat aceasta problema(mi-au spus ca a fost din sonda si ca au

curatat-o),dar acesta problema a recidivat!

Ce pot face sa remediez aceasta problema?!

Multumesc anticipat,

Cani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu cati km mai poti sa faci este in functie de cum mergi cu masina el calculeaza in functie de media de consum pe care o face masina la cativa km asa ca daca mergi tare iti arata ca faci mai putini km si daca mergi mai usor invers ...intelegi?deci nu e nici un defect daca iti arata diferenta de 10 km ,unitatea lui de masura este din 10 in 10.

asa ca stai linistit

Modificat de Spankyro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si permite-mi sa iti dau si sfatul sa nu mai astepti sa iti arate 10-20-30km ramasi.

Asta inseamna ca esti chiar cu benzina pe fundul rezervorului iar aici se aduna apa + rugina + mizerii.

Incearca sa ii pui benzina mai din timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este cu predictia kilometrilor ramasi de parcurs, depinde de consumul din ultimii ..x km si e normal sa aiba salturi in functie de modul in care se merge. E o informatie foarte aproximativa.

Ce am observat eu insa, si s-a mai discutat pe forum, este ca acul indicator pentru nivelul de benzina, are o anumita eroare. Mi se intampla sa se aprinda beculetul si acul sa fie un pic pe rosu, iar dupa cativa km sa se stinga si acul sa revina cu 1mm mai la dreapta, un pic dincolo de limita zonei rosii. E posibil sa fie si din cauza inclinarii carosabilului.

A mai observat si altcineva fenomenul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine din pacate nu se misca decat spre stanga. Ca sa se miste pe dreapta (chiar si un mm) trebuie sa trec pe la benzinarie :offtopic:

Cat despre estimarea km pe care ii mai poti parcurge, in manual zice ca se estimeaza pe baza ultimilor 50km. Asa se face ca in weekend am plecat la un drum mai lung dupa ce am circulat mai mult prin oras; daca la iesirea din oras imi arata ca mai pot sa parcurg 280km, dupa vreo 50km imi arata ca pot sa mai merg 360km (fara sa realimentez).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a mai intamplat ca acul sa arate mai multa sau mai putina benzina (eroare de 1 mm a acului), dar cand s-a aprins martorul de benzina, a ramas tot timpul aprins pana am facut plinul. Acolo nu a mai oscilat niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai fost un topic cu acelasi subiect ! Ambele topic-uri sunt acum unificate.

@cani: Vezi post-urile lui Godfather care a avut aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar conteaza daca esti in panta sau nu.

Eu locuiesc intr-un cartier care este in panta. Depinde cum parchez masina, adica cu fata in sus sau in jos indicatorul nivelului de combustibil variaza.

Si mi s-a intamplat si mie ca atunci cand ajung acasa sa mi se aprinda martorul de benzina/motorina si dimineata (pt ca parcasem invers) sa nu mai fie aprins.

Asta va pot spune pentru 3 masini : Bora, Fabia si Megane2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu am Skoda, dar si eu am aceiasi problema.

1. Am fost la o spalatorie cu masina. Se aprinses becul de cativa km. Am bagat frumos masina inauntru. A spalat-o baiatu'. Si cand sa o dau afara, .... surpriza...., acul de la combustibil s-a ridicat la jumatate.

Am orpit motorul, l-am repornit. La fel.

Am asteptat pana au sters-o de apa, si dau sa plec. La fel indicatorul la jumate.

:D Eu i-am intrebat pe aia de la spalatorie daca in pret intra si alimentare cu motorina..... :D

Acul a revenit la pozitia normala (pe rosu) dupa alti cativa km parcursi.

2. Se mai intampla la semafor ca acul de la combustibil sa varieze. Adica creste sau scade brusc (cu valori foarte mici), ca si cand rezervorul nu ar avea acele "spargatoare de valuri".

Oare si la mine sa fie aceiasi problema cu sonda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este exact ceea ce am patit eu...la semafor si chiar in trafic, acul urca si coboara cum ii vine.....eu am fost in service si mi-au schimbat sonda litrometrica (pe garantie) si de atunci se comporta normal. Martorul odata aprins ramane asa pana realimentez. Nu mai oscileaza. Raspunsul la toate problemele voastre este Sonda Litrometrica !!! Trebuie schimbata. :D

Modificat de Godfather
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce am aflat, mai nou, de la un reprezentant service skoda (intamplator si posesor de fabia) legat de problema aprinderii/stingerii led-ului cu pricina?

...ca - led-ul- fiind foarte sensibil chiar si la cele mai mici variatii ale nivelului de combustibil din rezervor, este posibil ca martorul de bord sa se mai si stinga si apoi sa se aprinda din nou in intervale destul de scurte de timp. Veti observa insa ca odata ce nivelul combustibilului scade cu 1l sa spunem, sub nivelul celor 7,5l (cat e rezerva si in acelasi timp nivelul la care martorul isi face simtita prezenta) abia atunci led-ul (daca intr-adevar nu e vorba de un defect al sondei litrometrice asa cum s-a discutat mai sus) va ramane aprins cu insistenta pana la prima alimentare.... :)

Cu alte cuvinte, omului i se intampla acest lucru.....si mie la fel!

Si am vrut sa impartasesc si cu voi chestia asta.

Noroc bun !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

cunosti cumva unde este localizata sonda litrometrica?un pret?la 1,2htp?salut,si la mine sa intimplat la fel ,ai schimbat sonda(pe linga varianta cu realimentarea ,)masina o conduce nevastamea si are arici in buzunar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu pb asemanatoare la skoditza mea cu acul indicator de combustibil; am alimentat si peste 500 de metri imi indica combustibil aproape de minim. dupa cativa km si-a revenit. am patit asa ceva de cateva ori, iar la revizia de 15000 am sch sonda litrometrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut

si la mine se intampla ceva ciudat cu indicatorul de benzina si cu martorul galben

cu masina in parcarea de la serviciu, suprafata dreapta, motorul pornit, mai arata o [cenzurat] peste zona rosie.

in cateva minute am auzit acel sunet si s-a aprins martorul galben, iar indicatorul de benzina a ajuns pe rosu.

in cateva secunde, timp in care ma holbam la bord ca nu imi venea sa cred, stiind ca mai am benzina, s-a stins martorul si acul indicatorului a urcat la prima [cenzurat].

a facut asa de vreo 3 ori, apoi am plecat cu masina si s-a potolit pe drum. computerul de bord imi arata ca mai pot face 20 km, iar apoi a urcat pana la 120 !!!

merg mai mult cu plinul facut si prin urmare am alimentat si nu au intrat decat 34 de litri ...

asa mi-a facut si pana la alimentarea precedenta ...

face numai la ultima [cenzurat].

sa fie sonda litrometrica ??

e aiurea sa intri cu masina in service chiar daca e o problema minora si chiar in garantie ...

Modificat de Razvan Portase
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!