Sign in to follow this  
Followers 0
bigbrotherstef

Motorul SDI

38 posts in this topic

Cam in toate topicurile din forum se discuta despre TDI.Faceti-va mila si pomana de fratiorul mai mic,SDI si lamuriti un om cu bugetul mic la achizitionare:1.Tipul de ulei care trebuie sa-l folosec

2.Tipul de antigel

3.Tipul motorinei

Mentionez ca sint proaspat posesor de Cordoba Vario SDI si poate un pic cam stresant,dar credeti-ma ma framinta aceste probleme si se pare ca voi toti aveti numai motoare cu turbina.Mai am o mare belea...cam in 700km!!!!mi s-au volatilizat din motor 900ml ulei!!!!Nu am pierderi vizibile,motoru merge bine dupa parerea mea,la turatii gen RAR scoate fum negru(nu albastru cum ar indica un consum de ulei).HEElP!X-Ecutor...sper ca n-am mai gresit :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( It's ok man! BogdanWRC are o ibiza SDI cu vreo 70 de mii de km. El ar fi cel mai calificat sa te sfatuiasca. Eu sunt profan in ceea ce priveste motorul asta. Stiu doar ca este unul dintre cele mai fiabile motoare din grupul VAG si ca are viata f lunga.

Pentru ulei recomand : Mobil 1, 5W30 sau Mobil 1 5W-50. Primul este pus pe toate ibizele indiferent de motorizare inclusiv pe a mea. Am 3 revizii cu uleiul asta si so far so good. Tot despre Mobil 1 5w30: Conform normelor SAE, 5W30 are tendinta de a deveni mai fluid la temperaturi mari desi acolo uleiul ar trebui sa fie mai gros pentru a oferi o protectie buna.

Uleiul e folosit cu precadere la motoare cu regim variabil de service (long-life).

Pe cutia lui spune a e bun in special pentru dieselu-uri.

Al 2-lea ulei Mobil 1 5W 50 se spune despre el ca este mai bun decat primul tocmai ca nu mai e asa fluid la temperaturi mari :(

Pentru antigel recomand unul singur, cel din fabrica care are culoare roz, cand ajung acasa si bag masina in garaj iti spun exact cum se cheama pentru ca am un bidon.

Pentru motorina citeste, Motorina de unde, de care de ce?: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=855&hl=

Aici ai un link cu search cu titlu de topic SDI poate te ajuta si asta: http://vwforum.ro/index.php?act=Se...cs&highlite=sdi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ulei; -orice respecta norma vw 50500 , 50600, 50700

2. Antigel: norma G12 50 sau 60% depinde cit de rece e prin zona ta

3. Motorina incearca sa fie de cit mai buna calitate (cu continut redus de sulf) astfel sa poti avea porniri bune iarna si sa prelungesti si durata de schimbare a uleiului (altfel va trebui sa il schimbi la 5-7500km)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In motor poti sa bagi linistit orice ulei ce respecta 505.00 si chiar 505.01. Nu stiu daca 1.9 SDI poate avea parte de reviziile la interval variabil asa ca nu stiu daca-ti pot recomanda 506.00,506.01 sau 507.00. In principiu 505.00 este 5W40...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. intru mai rar pe aria Seat.

SDI e un motor super fiabil. doar e cam lenes. dupa 70.000 km, trage bine, cutia de pe Ibiza il ajuta, dar un poti avea valitati sportive. la consum, sta bine, desi daca ai putin grija de turatii, si un TDI de 90, pus pe Golf, sau Skoda tot pe acolo sta

OT: din Austria pana la Sibiu, am mers in coloana eu cu Ibiza SDI, tata cu Octavia Combi TDi de 90 de cai. am pus amandoi motorina de acceasi suma!! consum 4.5 % ;)

sunt super multumit de el!

revenind. despre Ulei si alte consumabile, cam tot ce merge la TDI merge si la SDI. asa ca urmareste aria de TDI si va fi ok. daca ai intrebari,ori ori aici, or pe PN (dar mai bine aici ca sa vada si restul)ori pe topicul dedicat unui tip de problema te asteptam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite asta e antigelul din fabrica

dsc00122yu7.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat costa un bidon dintr-asta?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai cauta si pe sectiunea Fabia ..... mai gasesti despre acest motor cate ceva. In special in posturile mele, ca sunt si eu posesor de 1.9SDI.

Ca precautii ..... nu o tura f mult la rece, adica nu depasi 2500 rpm cu motorul rece.

Ca superioritate fata de TDI: fiabilitate, nu ti se strica turbina, MAF, actuator. Nu se supara daca mergi cu el subturat. Numai ca la accelerari bruste o sa se vada un pic de fum. Daca o scoti la drum lung, cu turatie peste 3000 se curata tot de pe galerii si se face la loc ..... fata mare.

Antigel: acelasi G12 - gasesti si Aral G12 la 23-25 lei bidonul.

Motorina - eu merg cu E4 si E5 fara probleme. Filtrul de motorina trebuie schimbat la cel mult 25-30.000 km. Eu l-am disecat pe al meu la 30.000 si nu are mizerie sau apa in el.

Ulei ... orice ulei ce respecta norma VW 505.00 si 01.

Preferabil ulei de ... firma ....

Eu am mers si merg numai cu Castrol si 1 sg data cu Aral la recomandarea mecanicilor de la Brady. Dupa ce am mers cu Aral ... qam trecut pe Castrol. Folosesc Castrol TXT Softec 5W40. E mai scump, dar cred ca merita. L-am pus pe asta de 3 sch incoace si sincer ... nu consuma ulei in cantitati mari. Cel putin eu nu am fost nevoit sa completez intre schimburi. La schimb am pus la maxim uleiul si la final, dupa 10-11.000 km era cam la mijloc uleiul pe joja.

Cam atat. Succes.

Sa-ti stapanesti sanatos masina si sa o conduci cat mai multi kkm. Cati km are acum?

Edited by horgarban
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costa 37 de ron la Metrotehnica.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am tot 1,9sdi,pe fabia.Ulei cum a zis si amicul mai sus,castrol txt 5w40 ,de prin metro cand e la oferta.Bidon 4l=1,2mil(1,5-1,6 cand nu e oferta)La mine au ajuns 4l mereu,cu tot cu filtru.Filtru de la dealer,350mii. In schib o mica contrazicere,chiar azi m-am uitat prin caietul de service si filtrul de motorina se schimba parca la 60.ooo in rest doar se desface jos si se goleste apa.(daca are,ca la mine n-a avut,dar si mie mi-au zis altii ca e nevoie de eliminarea apei din filtru) .

La motor am bagat odata la repezeala si elf10w40,are aceleasi specificatii,dar nu se compara,motorul e mult mai zgomotos.Vroiam sa incerc la urmatorul schimb mobil1 0w40,dar e cu 1mil mai scump bidonul de 4litri

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cartea mea scrie de schimb filtru motorina la 3 ani sau 45.000 km, in conditiile in care in Germania (de unde am luat masina) reviziile sunt la 15.000 km.

Eu il schimb tot la 3 revizii, dar la 30.000 km - eu fac 1 revizie la 10.000 km, ca la drumurile, praful, si combustibilii din Romania .........

PS. Un coleg de-al meu si-a adus acum un Polo din Germania. 1.4 TDI, 75 CP.

Mi-a spus ca de cand a alimentat din Ro cu motorina motorul e mai zgomotos si cand e rece mai vibreaza. In Germaniaa nu facea asa, nici la rece si nici nu era asa zgomotos. Ce sa fie, ce sa fie?

Chiar si a mea, cand am adus-o .. am constat cu stupoare ca ....... a crescut consumul de motorina dupa ce am alimentat din Romania. Interesant, nu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am constatat acelasi lucru. Nici culoarea motoriniei nu este la fel. Cea din germania parca este transparenta ca apa / acetona nu usor colorata ca la noi). La noi are culoarea mai inchisa de la instalatiile artizanale de unde se fura carburant si de la cisternele ruginite... :somnmare: :somnmare:

Edited by dana
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze pentru continuarea unui post mai vechi, dar mi se parea stupid sa deschid unul nou.

Asa... m-ar interesa sa cumpar un ulei pentru SDI-ul meu si nu stiu ce. Ma gandeam la Castrol SLX Pro. 5W40 sau Castrol TXT SOFTEC SJ 5W40. Astept pareri.

Multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 1.7 SDI .. si ti-as recomanda CASTROL MAGNATEC 5w40 ..sau CASTROL EDGE TURBO 5w40 !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ales Castrol SLX Pro 5w40 :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ok..atata timp cat e Castrol..e un ulei foarte bun ..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am si eu un golf 4 SDI din 2003...la care intentionez sa-i schimb uleiul.

Optez pentru Castrol...dar nu stiu care mai exact exte potrivit pentru SDI, Magnatec sau Edge(special pentru TDI, dar cred ca merge si la SDI).

Masina are 150K, sigur trebuie sa-i pun sintetic dar ce sintetic...5W50 sau 10W40?

Multam fain! :blink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o fabia SDI cu 170k si merg de la primul schimb cu castrol magnatec diesel 5w40, este super ok

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu o intrebare:

Am un seat ibiza 1.9 SDI 2003 si vreau sa stiu (bineinteles daca se poate) daca piesele de la toata puntea fata(bascule,etc) se potrivesc de la alta motorizare?

Edited by Alex Baisan
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu se potrivesc. Basculele sigur. Pivotii sigur. Consolele de aluminiu probabil ( mai putin cele de pe TDI-urile de 130-j de cai). In functie de codul suspensiei si de tiupul casetei de directie, difera jugul ala motor - nu stiu denumirea stiintifica, da' toata lumea asa ii zice. Acelasi lucru pentru amortizoare si arcuri- codu' suspensiei. Planetarele - nu se potrivesc. Rulmentii fata - se potrivesc. Fuzetele fata - nu se potrivesc. Daca vrei sa fii sigur, cu ETKA in fata stii sigur.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un caddy 1.9 sdi ( 64 cp ) din 2001 - Practic acelasi motor .

Al meu are 360.000 km si merge cu 15w40 ( Vara ) schimbat la 8000 km si 10w40 ( Iarna ) schimbat in jur de 10000 km . Ambele indeplinesc norma VW 505.00 .

Cu toate ca folosesc 15w40 motorul merge perfect ( nu bat tachetii , nu trepideaza , porneste la sfert , consuma putin , iar pt. 64 de cp trage nesperat de bine ) . Si nu mai spun ca fiind de marfa a avut 5 soferi pe el si a carat greutati de 500- 600 kg destul de frecvent. Incredibil de fiabil motorul asta .

Daca tot aveti SDI eu zic sa beneficiati de avantajele pt. care a fost creat si mentinut in oferta VW atata timp : economie in exploatare fara rabat al fiabilitatii ; singurul avantaj al unui SDI fata de un TDI .

Fiind un motor fara turbina si atat de fiabil , parerea mea e ca 5w40 nu isi are rostul ( economic in primul rand ) . Poate pana cel mult in 100.000 km dar dupa puteti folosi 10w40 fara probleme Iarna - Varna . Daca era Tdi atunci , da , 5w40 era un "must" .

Edited by cristivr6
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am un polo variant din 2001 SDI cu motorul de 68 cai. are 308.xxx km si sunt f multumit de el, consum mic, fiabil. ca ulei folosesc 15w40 castrol magnatec. inainte de aceasta masina am avut un bmw benzina si inca ma adaptez la ea, cu turatiile si cu talpa dar si cu consumul. ce-i drept am observat ca a consumat un pic de ulei. ceva in genul a 1,5l in aprox 4000 km. mentionez ca sunt primii 4000 km cu un SDI si uneori am mai turat-o peste 3000-3500 ture.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al meu tocmai a implinit 200k :) si nu a vazut de 150000 km decat Mobil 1 5W40. Zilele astea am completat, la 9400 km de la schimbul de ulei, exact 300 grame ca sa aduc uleiul la jumatatea semnului de pe joja.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am un Polo din 2003, 1.9 SDI si are 245.000, am mers cu mobil 5w40 si consuma cam un litru la schimb, ultima data am pus castrol edge 5w40 si am completat cu doi litri, acum o sa trec inapoi pe mobil, e un motor f bun, nu consuma mult daca mergi in turatie normala cu el. parerea mea ..... nu e chiar atat de bun sa pui 15w40, are vascozitate mare, e adevarat ca reduce putin din zgomor, am pus 10w40 la un sprinter si s-au dus doua motoare in 2 ani ..... si la speinter pun acum 5w40.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la tota lumea, sunt nou pe forum, si am ceva probleme cu un golf 4, motor 1.9 sdi , in jur de 220 000 km ( spun in jur pt ca el are 138.000 mile , conversia cam pe acolo bate )

O sa incep cu inceputu si o sa incerc sa dau cat mai multe detalii ca sa se poata da un diagnostic cat mai bun.

Am masina cam de 8 luni, in prima zi cand am luat`o , s-a rupt un surub de la suportul motor , evident motorul a stat putin inclinat. Initial am crezut ca e vb de o planetara, cand am dus`o la service dupa vre`o 2 zile , am aflat ce era , am rezolvat`o. De aici in colo , numai probleme. Cand s-a rupt suportu, motorul s-a lasat in jos, am spart si baia de ulei. Am schimbat si baia de ulei . Uleiul care il am acum este 5w30 .

Motorul este f zgomotos, in special daca trec de 2000 de ture, e groaznic. ( nu am mai mers in viata mea cu sdi ) dar chiar asa tare trebuie sa se auda? Sa fie oare din cauza uleiului ? Sa folosesc alt tip de ulei ? Motorul are vlaga, ( avea 68 cp acu 12 ani ) , cine stie cati o mai avea acuma, da merge nu ma plang de asta. Nu mananca ulei , nici un gram. Nici fum nu scoate. Si totusi, e f zgomotos, iar consumul este f mare. Cu un plin, am facut 350 de mile, ceea ce inseamna 563 de km, am auzit ca un golf 4 cu motor sdi scoate intre 700 si 750 cu un plin. Schimb decent, rar trec de 2000 rpm iar max sa fie undeva pe la 2500 .

2. Senzorul abs. Dupa ce pornesc motorul , martorul se stinge, si aprinde in momentul in care depasesc viteza de 12mph. Daca merg cu 10, pot sa merg toata ziua. AM mai testat pe gheata, daca nu depasesc 12mph, si calc frana, abs`ul intra, lucreaza o singura data, dupa care se aprinde martorul si nu se mai stinge decat la urmatoarea repornire.

3. Cutia de viteze. La relanti , nu totdeauna, se aude un zgomot, un fel de bubuiala, care dispare o data cu introducerea in treapta 1. Intra fara nici un fel de probleme in toate treptele, in mers nu are nici o problema, nu patineaza.

4. Temperatura la apa, nu creste peste 40-50 de grade de nici un fel. Nu am caldura inauntru , decat daca dau drumu la reciclare. Sa fie vre-un senzor ceva ?

Cam astea ar fi problemele, scuze pt modul haotic in care am expus probleme sunt f multe, si toate cred eu ca au inceput de la ruperea acelui suport. Daca se pricepe cineva sa dea un raspuns la cateva dintre intrebarile de mai sus ar fi excelent.

La fel daca nu am postat unde trebuie, scuze, e primul post .

Multumesc mult,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.