Jump to content

Pierd antigel


Lucionix
 Share

Postare recomandată

Salut

Nu stiu daca este grav ca postez o problema tehnica pentru o alta masina decat VW, dar...incerc si eu :rolleyes:

Datele problemei:

Masina: Opel Frontera 2.3 turbo diesel

Simptome: acum 2 zile motorul a inceput sa mearga intrerupt, cu mult fum. Am constatat ca atunci cand slabesc busonul de la vasul de expansiune, motorul incepe sa mearga normal. Cu busonul scos se puteau auzi bolboroseli in vas. Desemenea am observat scurgeri de lichid (cu gust dulce) la gura tevii de esapament. Am schimbat garnitura de chiulasa. Pe garnitura veche nu aveam nici o arsura. Am pornit motorul pentru a il incalzi inainte de ultima strangere si totul era exact ca inainte.

Ma intereseaza pareri (cu argumente) asupra cauzelor acestor probleme.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vad pierderi de lichid in (din) instalatia de racire?!

Daca si la masina ta, este folosit un circuit de rcire al EGR -ului, gandesc ca si asta ar putea fi o cauza.

In cazul in care nu stii ce este EGR -> recircularea gazelor de evacuare.

Pe viitor, daca nu constati un amestec al uleiului cu lichid de racire, nu mai sari la "gatul" chiulasei. :rolleyes:

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau e posibil daca nu e de la racirea egr sa fie chiar chiulasa fisurata,defect destul de frecvent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unei chiulase fisurate, nu cred ca motorul ar putea sa mai aibe un comportament "normal" (cum spune shauru)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat garnitura de chiulasa are doar "un inceput de sfarsit", comportamentul motorului este normal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unei chiulase fisurate, nu cred ca motorul ar putea sa mai aibe un comportament "normal" (cum spune shauru)

daca e o fisura numai cat sa sofle putina compresie in apa motorul merge perfect sau super perfect

cat crezi tu ca tren sa sifle? o bula pe cursa ceea ce nu afecteaza compresia ca motorul sa merga prost.

insa in chiulasa face perna de aer si fierbe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat garnitura de chiulasa are doar "un inceput de sfarsit", comportamentul motorului este normal!

Daca citesti mai atent ce spune "patitu`", ai sa vezi ca a schimbat garnitura care...nu avea nimic. :)

@emilian 2005 - o fisura in chiulasa, cred ca ar atrage dupa sine si patrunderea apei (lichidului de racire) in camera de ardere (nu de alta dar, mai exista si timpul de admisie, nu doar cel de evacuare si banuiesc ca nu este o fisura unisens ), lucru care, cred ca s-ar simti in "mersul" motorului . Nu te contrazic, asta-iparerea mea .

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este f corect ce spui si tu dar credema si pe mine ca daca e un por finut tare presiunea se aduna incet in instalatia de racire si face perna de aer deci apa nu mai are de unde sa se intoarca in cilindru

eu am patit asa ceva la un renault si stiu.in rest motorul merge perfect pana treb oprit ca fierbe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi face impresia ca nu prea stim despre ce vorbim! Unde este amplasata garnitura de chiulasa si care este rolul ei? Care este presiunea la care lucreaza instalatia de racire si care este presiunea la compresie, la instalatia de ungere si chiar la injectoare. Cand reusim sa ne punem la punct cu aceste chestii cred ca putem vorbi despre subiectul abordat! Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shauru-este foarte posibil sa fie chiulasa deformata...ai planat-o inainte de inlocuirea garniturii de chiulasa?

Atentie si la blocul motor ..ar trebui verificat.Ce se intimpla de fapt...atinci cind circuitul de racire este sub presiune si exista fisuri in chiulasa, deformari ale acesteia sau ale blocului, iti intra apa in camera de ardere...si de acolo mai departe pina la teava de esapament.In momentul in care desfaci busonul, circuitul nu mai este sub presiune si nu mai intra apa (sau intra mult mai putina) in camera de ardere si atunci motorul merge mai regulat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
daca e o fisura numai cat sa sofle putina compresie in apa motorul merge perfect sau super perfect

cat crezi tu ca tren sa sifle? o bula pe cursa ceea ce nu afecteaza compresia ca motorul sa merga prost.

insa in chiulasa face perna de aer si fierbe

salutare,

o problema asemanatoare am si eu cu passatul meu

de curand am constatat ca nu incalzeste apa cum ar trebui (la caldura din interior ma refer), si, in consecinta am incercat s-o turez usor. Dupa ce motorul atinge succesiv pragul de 4.000 ture, se aude un bolborosit scurt si aerul din grilele de ventilatie devine semmnificativ mai cald. Un prieten mecanic m-a avertizat ca ar putea fi garnitura de chiulasa pocnita si ca, in consecinta, gazele din evacuare ar putea patrunde in circuitul de racire. Dar, motorul merge perfect, rotund, nu afuma, si nu face presiune in vas.

Se spune ca o verificare mai atenta ar putea fi facuta dupa o perioada in care motorul merge constant in sarcina mare o perioada mai lunga de timp de ex. 180km/h timp de 20 min, dupa care ea se observe daca mai e lichid in vasul de expansiune.

Greu de crezut ca o garnitura de chiulasa impuscata se comporta in felul asta?

voi ce credeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent ca banuiti o scurgere de lichid de racire prin evacuare si indiferent de cauza (fisura chiulasei sau a garniturii NU mai gustati lichidele de la teava de esapament sau ORICE alta scurgere de la orice piesa a masinii pt. ca riscati sa va distrugeti ireversibil rinichii sau ficatul (+ alte belele)!!! Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

o problema asemanatoare am si eu cu passatul meu

de curand am constatat ca nu incalzeste apa cum ar trebui (la caldura din interior ma refer), si, in consecinta am incercat s-o turez usor. Dupa ce motorul atinge succesiv pragul de 4.000 ture, se aude un bolborosit scurt si aerul din grilele de ventilatie devine semmnificativ mai cald. Un prieten mecanic m-a avertizat ca ar putea fi garnitura de chiulasa pocnita si ca, in consecinta, gazele din evacuare ar putea patrunde in circuitul de racire. Dar, motorul merge perfect, rotund, nu afuma, si nu face presiune in vas.

Se spune ca o verificare mai atenta ar putea fi facuta dupa o perioada in care motorul merge constant in sarcina mare o perioada mai lunga de timp de ex. 180km/h timp de 20 min, dupa care ea se observe daca mai e lichid in vasul de expansiune.

Greu de crezut ca o garnitura de chiulasa impuscata se comporta in felul asta?

voi ce credeti?

la tine cam in cat timp te astepti sa se incalzeasca apa?trebuie sa faci cativa km. ca motorul sa se incalzeasca,apa din inst. de racire nu se incalzeste cu motorul la relanti.daca ar fi garnitura ciupita,ar trebui sa ai ceva presiune pe instalatia de racire observabila cand deschizi busonul de la borcanul de antigel.cat despre treaba cu 180/h timp de 20 min...eu zic sa te calmezi si ,prin observatie,dupa iarna asta sa vezi de scade vizibil nivelul din borcanul de antigel.cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi face impresia ca nu prea stim despre ce vorbim! Unde este amplasata garnitura de chiulasa si care este rolul ei? Care este presiunea la care lucreaza instalatia de racire si care este presiunea la compresie, la instalatia de ungere si chiar la injectoare. Cand reusim sa ne punem la punct cu aceste chestii cred ca putem vorbi despre subiectul abordat! Parerea mea!

Acum am vazut si eu ce ai scris. FARA SUPARARE!! Cate garnituri de chiulasa (arse) ai vazut la viata ta? Cat timp crezi ca poate functiona "normal", un motor cu o garnitura de chiulasa chiar si asa cum zici tu - "cu un inceput de sfarsit"? ;) Mai mult decat atat, "replica" ta vine in momentul in care se discuta despre altceva decat garnitura de chiulasa, care fusese deja schimbata si fara sa rezolve problema. Mai pot fi si alte cauze pt. problema prezentata, decat garnitura de chiulasa; nu stiu pt. motorul dat, daca este monobloc. Daca nu, atunci ar mai putea fi de vina si garniturile de la camasi.

Despre problema cu presiunile de care vorbesti, daca ai putea detalia ar fi foarte bine. Lumineaza-ne!! ;) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu zic sa mai ai rabdare ca fiind un bora model alabama deosebit e mult mult mai rezistent. parerea mea. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta inseamna ca termostatul lucreaza bine

fa un test de compresie ca sa vezi cam la ce piston e problema si schimba garnitura

nu e asa de complicat schimbatul garniturii iar daca ai noroc si gasesti din klingherit se poate sa nu mai fie nevoie de rectificare desi ar fi bine de facut ca sa elimini o eventuala neplaneitate a chiuloasei (+ o micsorare a camerei de ardere -->> presiune mai mare -->> putere mai mare :somnmare: )

nu trebuie dat motorul jos iar operatia nu dureaza mult

daca faci miscarea asta schimba neaparat prezoanele si mare atentie la stringerea lor - trebuie respectata ordinea de stringere

post-2679-1167509192_thumb.jpg

si forta (I - 40Nm, II - 60Nm, III - 90grade, IV - 90grade) altfel ....

multa bafta

Modificat de d@n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot citind despre antigel am zis sa arunc si eu o privire in seara asta in motor si ... surpriza neplacuta: nivelul antigelului este aproape pe minim, cam 1 mm deasupra marcajului de minim. Am masina de 3 luni si 3 saptamani si am vreo 9.400 km cu ea. Nu am completat niciodata cu antigel. Motorul era rece cand am verificat (ultimul drum facut acum vreo 10 ore), iar afara, in jur de 0 grade. O fi normal, daca merg cu ea si se incalzeste motorul mai creste vreun pic nivelul de antigel (prin dilatare, ceva de genul asta)? Nu am remarcat nici o scurgere (e adevarat ca nici nu m-am uitat in mod special). Ce sa fac, sa-i mai completez (nici nu am, tre' sa cumpar)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine cam in cat timp te astepti sa se incalzeasca apa?trebuie sa faci cativa km. ca motorul sa se incalzeasca,apa din inst. de racire nu se incalzeste cu motorul la relanti.daca ar fi garnitura ciupita,ar trebui sa ai ceva presiune pe instalatia de racire observabila cand deschizi busonul de la borcanul de antigel.cat despre treaba cu 180/h timp de 20 min...eu zic sa te calmezi si ,prin observatie,dupa iarna asta sa vezi de scade vizibil nivelul din borcanul de antigel.cele bune!

problema asta apare dupa ce indicatorul de bord arata 90 grade, deci, dupa o plimbare de 45 minute.

si de ce apar mereu acele bule in sprinturi puternice?

sistemul parca pierde presiune, sau ia aer de pe undeva.

zilele trecute dus intors pana la Pitesti si inapoi, nu a pierdut lichid de racire, dar a pierdut lichidul de la servo directie in schimb, la o viteza de 190 210 constant

as astepta si sa treaca iarna dar parca e cam nasol fara caldura asa cum aveam la alte masini, si in plus, daca acum face asa la -1 grad, cand vor fi -17, am incurcat-o...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este f clar ca ai o problema cu garnitura ,dar in mod sigur trebuie sa faci si planeitatea chiulasei si eventual a blocului.

m-am lovit dupa cum am mai spus mai sus de problema asta la un renault diesel la care am schimbat vreo 3 garnituri datorita planeitaii prost facute la chiulasa de un dobitoc la care am dus-o sa o faca.

si dupa ce m-am chinuit vreme de un an ca am zis ca ar fi si chiulasa fisurata,am dat-o jos si am refacut personal planeitatea plus garnitura noua si nu mai are probgleme nici azi ca are alt proprietar

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

completeaza pana la maxim cu G12 si apoi supervizeaz-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata am dat o tura cu ea ca sa o incalzesc, dupa care am parcat pe o suprafata plana si am verificat nivelul. Din nou surpriza ... de data asta placuta. Nivelul era la jumatate intre min. si max. de la min cat era aseara. Mentionez ca la acelasi nivel este de cand am luat-o. Numai ca atunci cand am luat-o erau 30 de grade afara, acum sunt zero. Asa ca s-ar parea ca antigelul se contracta la temperaturi joase si se dilata la cald (pana la urma e si normal). Asa ca o sa cumpar un bidon de antigel ca sa-l am in portbagaj, dar, deocamdata, nu o sa bag nimic in ea deoarece nivelul la care e acum este cel cu care a venit din fabrica si se pare ca si-l mentine.

Multumesc pentru ajutor!

La Multi Ani, multa sanatate si un 2007 plin de bucurii si de succese! Petrecere frumoasa tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor! Pot spune ca m-am confruntat cu aceeasi problema in vremea cand aveam un VW Golf 3 1.9 tdi (90CP). Toti mecanicii m-au speriat cum ca ar fi vorba de garnitura de chiulasa, care trebuie schimbata, rectificari etc. etc. ... Vraja - vor doar sa incaseze bani mai multi, eventual iti pot defecta masina mai rau. Problema s-a rezolvat astfel (si pot spune ca este o problema frecventa dupa 160.000 km): am schimbat radiatorul de ulei (pata). Pentru identificare acesta are o forma aproximativ de cub cu latura de cca 7-8 cm. Acesta m-a costat cca 1.4 milioane la PoRo (acum 2-3 ani, original cu cel vechi la schimb)!!! Deci schimbati cu incredere acest radiator de ulei si nu veti mai avea nici o problema. Atentie dupa ce il schimbati neaparat schimbati si uleiul si lichidul de racire al masinii pentru ca acestea au interactionat intre ele si sunt compromise! Recomand inainte chiar si o spalare a circuitelor pentru a ramane cat mai putine reziduuri in ele. Succes si nu va panicati!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu in momentul de fata pierd lichid de racire cam peste un litru la 3-4 zile. Circul cu masina in fiecare zi minim 100km. NU am avut timp sa o repar. NU pot fara ea, asa ca nu am cum sa ma lipsesc de ea nici macar o zi. Am lipit-o cumva sa mai reduc viteza cu care pierdea antigel, insa nu de tot. O voi face curand, ca e totusi riscant, avand in vedere ca nu am prea completat cu antigel decat cu apa mai mult... Am avut parte de cele mai stupide defectiuni la ea, dar asta e alta poveste pe care o s-o postez la descrierea masinii mele cand am timp ;). Eu pierd pe la racordul flanshei care tine senzorul de temperatura si care se conecteaza la blocul motor. E un T din plastic din care pleaca in jos furtunul care merge si el despicat in alt T, unul la radiatorul de ulei si celallalt la pompa de apa si orizontal furtunul care la randul lui se ramifica spre radiator si spre vasul de expansiune. La A4 AHU e CRIMINAL sa trebuiasca sa inlocuiesti partea care pleaca spre radiatorul de ulei. Verifica foarte foarte atent sa nu se scurga antigel pe la flansa aia. E o garnitura de cauciuc prinsa cu doua suruburi in blocul motor. E foarte usor sa le invarti in gol.. E cam deasupra pompei de injectie cred, la tine. Verifica si la radiatorul de ulei. E foarte ascuns acolo si greu de vazut. La mine e longitudinal motorul, cred ca la tine e transversal. Daca pui antigel, nu se evapora asa de usor. Daca curge pe undeva, e imposibil sa nu gasesti daca te uiti bine. Da jos scutul de dedesupt daca ai.

Din cate stiu eu , e FOARTE FOARTE rar sa fie arsa garnitura de chiulasa la VAG uri. Evident ca nu poti exclude situatia, insa ar trebui sa suspectezi chiulasa in ultimul rand. In senzorul de temperatura sunt de fapt doi senzori. Chiar daca unul e defect, primesti avertizarea luminoasa de la celallalt cred. Mai este si senzorul de nivel de lichid de racire. Sincer, e FOARTE greu de crezut ca a ajuns sa se supraincalzeasca asa de tare incat sa distruga garnitura inainte sa opreasca motorul cine conducea acea masina inaintea ta....Doar daca nu a fost rau vointa sau dezinteres.

Legat de bulele alea mici de aer, daca intra sau iese aer, verifica instalatia de racire cu motorul oprit dar CALDUT... Ar fi ideal daca ai scoate si obtura cele doua furtunuri care intra in vasul de expansiune! CU ceva colier+dop. Am zis motor cald pentru ca, desi e o defectiune EXTREM de rara, se poate sa ai un por in blocul motor undeva, care e deschis doar la cald. Strangi cu mana de furtunul de cauuciuc si te uiti si asculti atent. POate auzi un pic pic sau un fssss... ;) Daca verifici compresia si e buna, eu zic ca poti sa te linistesti putin, ca problema poate fi mai putin grava decat pare... Intradevar, antigelul isi schimba mult mai mult volumul decat apa, deci daca ai avea o gaura undeva, ar putea "suge" aer pe acolo la racire, teoretic. Ma rog, tot circuitul se dilata de fapt.. Si cat se dilata din lichid creste nivelul in vasul de expansiune. Insa presiunea in sistemul de racire e totusi mai mare decat cea atmosferica si chiar si datorita greutatii apei nu prea are pe unde sa intre aer inapoi. Stii ce zic? Doar daaca ai avea gaura undeva sus. Altfel in mod logic nivelul in vasul de expansiune e cel mai sus deci pe orice gaura care e mai jos cam curge lichid, nu prea are cum sa intre in sistem. Deci sansele sa "suga" aer sunt mici de tot dupa parerea mea, in mod practic.

O alta idee, nu CUMVA in mod absurd iti curge pe la ceva racord/por legat de radiatorul care incalzeste interiorul masinii? Daca e pe undeva pe acolo? Fa ceva teste si tu vezi daca se schimba ceva cand dai drumul la incalzire la maxim si mergi asa...

Bafta multa si rabdare. Si nu te lua dupa orice mecanic. Putini sustin multe lucruri fara sa le inteleaga si ce e mai rau, chiar daca inteleg incep prin a se gandi la ceva GRAV mult mai repede decat la ceva usor. Poate asta le da lor de lucru ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shauru Daca ai fi zis ca e alta masina, nu m-as fi gandit la garnitura de chiulasa+chiulasa. Din cate stiu eu multi au patit cu Opel chestii asemanatoare..:icon_thumleft:. Deci s-ar putea sa fie....E masina ta? Ai condus-o doar tu pana in momentul cand a inceput sa se manifeste asa? Ma gandesc ca chiulasa s-ar fi putut deforma doar daca s-a supraincalzit. Desi ai zis ca chiulasa schimbata nu avea nimic.

@xxleeus nici eu nu stiu ce vroia sa spuna popica, insa ca idee nu conteaza valorile decat compararea lor. Nu vreau sa luminez pe nimeni, insa ca idee sa zicem ca presiuna la lichidul de racire este cea mai mica (cu ceva peste atmosferica), la ulei este ceva mai mare, apoi in cilindru la compresie (iarasi depinde de motor, dar nu conteaza sa zicem zeci de atm cand se face compresia), iar la injector trebuie sa fie mult mai mare decat cea la compresie. Insa la explozie este si mai mare decat compresie, iar la evacuare scade catre cea atmosferica. Evident ca unde e cea mai mica ar trebui sa mearga apa, uleiul, aerul. Asa ca oarecum nu poti face o ierarhie constanta a presiunilor ca variaza in functie de pozitia pistoanelor. Parerea mea e ca se poate intampla sa treaca si lichid de racire in cilindri si invers, gaze in lichid de racire cand sunt probleme cu chiulasa. Poate predominant scapa compresia in lichid. Daca am spus ceva aiurea sa ma corecteze cineva. As putea da valori, insa nu sunt la fel la toate motoarele si vor aparea corectari, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!