Sign in to follow this  
Followers 0
ljian

Cum se verifica si schimba bujiile incandescente

166 posts in this topic

Daca dieselul nu porneste bine la rece dar dupa ce s-a incalzit nu are probleme inseamna ca bujiile incandescente nu i-si fac treaba.

Rolul lor e sa incalzeasca camerea de precombustie (unde se face injectia la diesel cu inj. indirecta) si in felul acesta sa porneasca mai usor.

Bujiile incandescente functioneaza ca un bec de cca 100W (de fapt sunt patru in paralel) una pt fiecare piston. Becul poate sa mearga sau sa fie ars ... nu exista jumatate de masura.

Asta inseamna cca 400W adica la 11V cat sunt proiectate reiese un curent de cca 40A. Un astfel de curent e greu de masurat (prea mare pt un multimetru) asa ca putem verifica altfel:

Daca pt fiecare bujie curentul e de circa 10 A rezulta ca rezistenta este:

R= U/I (remember legea lui Ohm din liceu ??? U=I*R !!!)

Deci fiecare bujie are cca 1 Ohm rezistenta. Patru rezistente de 1Ohm in paralel este echivalent cu 1/4=0.25 Ohm.

Deci daca masuram cu un Ohmmetru rezistenta dintre bujii si masa ar trebui sa dea 0.25-0.3 cu toleranta aparatului. :ok: E de bine

Atentie ... daca multimetrul nu are baterii bune arata o valoare eronata (trebuie sa arate 0 la suntarea fiselor)

Daca e mai mult trebuie schimbata o bujie... sau mai multe. :pirat:

Ca sa vedem care e arsa ... alta poveste.

Se desface tresa de curent de la fiecare bujie (piulita de 8.)

Se ia o lampa de control de 12V (merge si un bec legat la 2 fire) care se pune la + la baterie si pe capul fiecarei bujii ... daca e buna se aprinde becul .... daca e arsa nu se aprinde si trebuie schimbata. (merge si cu multimetrul)

Pt a schimba o bujie se ia o cheie de 13 (cat mai scurta si de preferinta fixa) si se desurubeaza din chiulasa (dupa pompa de injectie e mai greu dar se poate face :salut: ). Se unge filetul bujiei noi si se insurubeaza la loc .... se pune tresa de curent... papuci etc.

Si Voila ... e gata ... nu ca pare simplu!

Stati sa vedeti cand te pui pe treaba !!!!

:x

Enjoy!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt duminica m-am pus si eu sa verific bujiile ca una din ele era moarta ... si acuma e alta viata .... porneste masinuta de n-are aer

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre da esti tare priceput... Brava!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce bujii recomandati,eventual preturi... :?:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am sa le verific si eu

deci ce bujii recomandati?????????????????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooops ... sorry de delay

pai Bosch sau Beru sunt cele mai bune.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

intr-adevar , bujiile au un rol esential, mai ales la motoarele de capacitate mica ! trebuie verificate des din pacate.

din experienta mea :

- au fost bujii care s-au ars in 2 luni de zile

- a fost o bujie care incalzea doar pe jumatate din lungimea ei !!!

- intotdeauna la schimbul bujiilor , doi sfinti coborau sa ma asiste mirati ..... :D

- daca incercati bujiile demontate de pe motor, nu trebuie sa depasiti 10 secunde si sa nu le loviti sau sa le scapati pe jos

- intotdeauna trebuie verificate/inlocuite inainte de venirea iernii

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

e bine sa le verificati dupa demontare, pentru ca e buna si o inspectie vizuala, din cauza ca am avut una care pe aparat era ok, dar camasa metalica era perforata

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai gasit alte citeva cai aproximative de verificare a functionarii sistemului de preincalzire bujii :

Several not-so-precise methods:

1. Turn on the interior courtesy light. When turning the ignition key, notice how the big current draw dims the light slightly. Make sure the light comes back to original brightness after a while. (about 7s after glow plug indicator light goes out).

2. With the engine cold turn ignition key. Feel with the hand on the head around each glow plug. Should warm up.

3. At night yank out the glow plug relay while pre glowing. No spark? Then probably no power to the glow plugs.

Grija la a 3-a metoda. E vorba totusi de curent mare !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

sunt nou pe forum si am o intrebare

cat trebuie sa stea becul ala galben aprins in bord caci la mine sta foarte mult aproape 1 minut si ceva

e posibil sa am un releu betiv caci si dimineata pleaca in suturi dupa vreo maxim 5 secunde de dat la cheie

si sa am bujiile arse?

multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine-ai venit pe forum !

Din ce descrii mai repede ar fi o problema cu senzorul de temperatura pentru bujii sau releu decit bujii arse. Eventual astea ( bujii arse ) se pot adauga la problema de baza. Daca porneste totusi pe frig, putin probabil totusi sa fie vorba de bujii arse.

Asta e valabil daca led-ul sta aprins aprox. 1min indiferent de temperatura mediului ambiant. Inseamna ca circuitul e decuplat de "back-up".

Am patit-o si eu cind am luat masina, tot asa led-ul statea aprins aproximativ 50 sec. Tipul care mi-a vindut-o mi-a zis sa numar eu in gind pina la 15 si apoi s-o pornesc...

Cind m-am apucat de depanat problema, am constatat ca nici macar nu aveam senzor de temperatura...

De aceea eu zic ca-i o problema in primul rind a senzorului sau a releului si abia apoi bujiile.

Un releu de bujii sa probam daca el e pricina, am eu. Dar nu stiu cum sa facem sa ne intilnim sa verificam. Senzor insa n-am, dar cred ca se poate verifica cel pe care-l ai. Trebuie sa lucreze ca un comutator ceva de genul ON cind bujiile se incalzesc si OFF dupa ( sau invers - nu stiu schema pe de rost ).

Daca-i o problema de senzor / releu, repar-o cit mai repede, altfel poti avea si bujii arse in curind - nu le convine deloc sa stea la fiert 1min in loc de max 10-15 secunde. Acuma depinde cit de rezistente sunt.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
De fapt duminica m-am pus si eu sa verific bujiile ca una din ele era moarta ... si acuma e alta viata .... porneste masinuta de n-are aer

care sunt simptomele la care ar trebui sa ne asteptam in cazul in care 1 sau mai multe bujii nu mai corespund normelor.adica mai pe scurt, ARSE.ce se intampla cu masina?ce riscam sa se intample daca nu verificam si continuam sa circulam fara a ne lua masurile necesare unei functionari optime..

mai ales ca asa cum spunea si colegul nostru raducodreanu, este bine ca la fiecare inceput de sezon rece sa trecem la inlocuirea/verificarea bujiilor..

uite ca vine iarna in curand :) .chiar este binevenita o lamurire mai amanuntita cu privire la acest amanunt deloc de neglijat..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

bizonule, tu ai benzina, tutorialul de mai sus e pt bujii incandescente, adica motor diesel.

la tine e mai simplu: scoti fisele, scoti fiecare bujie cu o cheie de bujii, si le verifici. iti cauti in manual simptomele.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai eu m-am referit in general, nu numai la cei cu diesel.oricum ms..m-am lamurit

sa ne imprumuti si noua manualul ala de care zici :P

Edited by Bizonul
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si in general e altceva la diesel!

iar un manual e 30lei, ma mai gandesc daca sa il iau si sa il imprumut.

http://www.manualeauto.gsign.biz/?p=productsMore&iProduct=34

http://www.rallyshop.ro/catalog_details.cf...carburatie.html

si asta la un simplu search in google. cheie de bujii gasesti la benzinarii.

alte "mure" d-astea mai vrei?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

noi sa fim sanatosi ca banii "curge"..frate manual am, insa nu se specifica ceea ce vreau eu.iti arata intr-adevar cum sa faci cutare lucru insa nu si ce ar fi cauzat daca nu schimbai la timp piesa respectiva..

hai ca ma duc pe afara sa iau aer

app, cine vrea manual de reparatii "GOLF si JETTA 1984-1992" pentru diferite momente"intime" cu masinutza il gaseste la mine sub forma de imprumut.. :vaidecapulmeu:

Edited by Bizonul
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna baieti

Am si eu o problema cu pornirea masinii dupa o perioada mai lunga de timp (de la 6-10 ore in sus). Dupa ce se stinge martorul de la incalzire, incerc sa pornesc motorul, dar porneste f greu..invarte mult dupa care masina porneste rezultand un nor de fum alb. Cineva zicea ca e posibil sa fie din cauza bujiilor... sa fie vreo bujie arsa sau sa nu functioneze la parametrii normali. Poate fi si alta cauza...de ex un tub de vacuum crapat?

Ciudat e ca dupa prima pornire nu se mai manifesta acest simptom, porneste foarte bine fara sa las sa se incalzeasca motorul.

Daca a mai intampinat cineva aceasta situatie rog sa-mi zica si mie rezolvarea

Merci mult

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi da de gandit... dupa un control al bujiilor efectuat din curiozitate am ajuns la concluzia ca doar bujia de la al doi-lea piston imi functiona... desi imi porneste din prima daca tin 20 de secunde preincalzirea de la buton (asa e golfu meu... nush altele cum sunt) chit ca a stat o saptamana fara sa fie pornita. sa-mi dea oare de gandit ca am o compresie prea puternica??? sau nu exista asa ceva... adica mai slaba se poate dar prea puternica nu are cum... oricum am schimbat bujiile defecte si proneste la fel (adica oricum tin 20 de secunde la buton) sau sa incerc sa nu mai folosesc butonu ci astept sa mi se stinga doar ledu in bord. Cat e timpul optim de tinut incalzirea la bujii? stiu ca exista bujii rapide de 7 secunde dar cele standard cat trebuie tinute???

:) am mai vazut ca in cartea tehnica la 1,6 D spune ca poti sa combini motorina cu 50% benzina ca sa nu ai probleme cu cristalizarea la temperaturi foarte scazute... oricum iarna uit sa mai pun motorina dupa un plin facut la cat circul eu si in general alimentez cu ceva motorina care cica nu-si schimba fluiditatea pana la -26 C parca alpin diesel ii spune. Voi ce parere aveti de amestecul cu benzina? e o chestie buna? intreb doar din curiozitate

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Ceea ce-ai citit a fost scris cu multi ani in urma cind motorina avea probleme cu gelificarea. Intre timp calitatea ei a crescut mult (atit rafinarea cit si aditivarea) astfel incit problema gelificarii a fost mult imbunatatita, mai poate apare undeva la sub -20C. Cum la noi (cel putin in Bucuresti) n-a mai fost cazul de asa ceva...Eu am de patru ani masina si n-am avut niciodata probleme cu gelificarea, inclusiv la -17C care a fost daca am retinut bine, recordul de temperatura la care am mers cu ea.

Referitor la amestecarea cu benzina, parerile sunt impartite. Eu unul sunt anti. Daca ai o temere in privinta fluiditatii mai bine foloseste aditivi speciali antigelificare care se gasesc in comert.

Daca vrei sa vezi cum porneste curat fara bujii, porneste direct, fara sa astepti stingerea ledului sau sa actionezi acel buton. M-as mira sa mai porneasca normal acum pe frig. Oricum "compresie prea buna" - daca te referi la compresie mai mare decit maxima data de fabrica, habar n-am daca se poate obtine fara a modifica motorul. Poate daca bagi benzina. Dar pentru scurt timp...Eu unul stiu ca are o valoare standard, maximala, data de producator de la care se pleaca. Se pleaca in jos pe masura uzarii sau dereglarii diverselor piese. Cind scade sub o valoare limita apar probleme, printre care si cea cu pornirea la rece. Valorile sunt functie de tipul motorului.

btw: nu mi-e clar ce face butonul. Pina acum n-am auzit de acest sistem cu buton decit ca inlocuitor al comenzii electromotorului (paradit contactul din chei si pus ca inlocuitor un buton in bord).

Ledul se stinge in functie de temperatura sesizata de senzor. Daca motorul e cald (e cald afara - peste 30C sau a mai mers inainte) ledul sta aprins 2-3sec. La pornire cu motorul rece si frig afara, ledul sta aprins intre 10 si 15sec. Ai grija ca si tehnicile de pornire difera functie de tipul motorului: D sau TD.

Edited by Viorel C
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da exista bujii rapide - auto light s.u.a. -cam 120 li bucata

iar motorina cu benzina ,......

benzina -octanica

motorina -centanica

motorina cu cat este mai 'grasa' se aprinde mai bine!

cifra centanica este ceva de genul'rezistenta la autoaprindere'

deci benzina in motorina nu ajuta decat la temp f scazute - sa mai porneasca!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

butonul de care ziceam la masina mea nu face altceva decat sa inchida direct circuitul bujiilor incandescente si al electrovalvei chiar si inainte de a pune contactul. insa ce am observat la mine e ca idiferent daca masina a stat o saptaman indiferent ca a fost oprita doar un minut, ledul de la bujii sta aprins cam 5 secunde... ce ar fi de facut in sensul acesta ca sa se incalzeasca ele cat trebuie ca sa nu mai fiu eu nevoit sa tin apasat acel buton timp de 20 de secunde pt pornirea la rece. sa fie oare ceva senzor defect? sau sa fie asa modelul meu? pana nu m-am pricopsit cu acest golf nu stiam mai nimik despre ele... ms. pt reply-uri

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate schema electrica de la circuitul de bujii a fost modificat. Senzorul de temperatura pentru bujii e pe gitul chilasei, linga chiulasa. Urmareste furtunul chiulasa-radiator si la capatul dinspre chiulasa trebuie sa ai doua sonde: una pentru temperatura apa si una pentru bujii. Daca exista (exista gituri cu un singur senzor - pentru benzinare), incearca sa vezi la ce interval comuta, daca ai ceva tensiune pe ea. Asta dupa ce-ai facut contact, fara sa actionezi acel buton.

Temerea mea e ca indicatia ledului din bord nu (mai) are nimic comun cu acel senzor.

Deci trebuie descifrat circuitul de bujii si de baza aici ar fi o schema electrica - ai grija sa fie cea pentru diesel 1985 - 87.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SRDJaN De asemenea trebuie verificat ce bujii ai, daca ai bujii rapide nu are sens sa tii 20 sec apasat butonul. Cel mai bine este sa-ti montezi totusi releul original de diesel.

Oricum cea mai buna metoda de verificat bujiile este sa le scoti afara si sa le testezi pe rand, bujiile vechi pe care le aveam pe masina functionau DAR se incalzea numai spre baza bujiei nu varful, varful devenea incandescent dupa 20 sec. Am pus bujii BERU rapide de 5 sec si am rezolvat problema, acum pun contactul, numar pina la 5 si dau la cheie.

Are cineva idee cum se poate modifica din releu timpul de aprindere, adica de la 15 sec cit este acum la 5 sec ????

Edited by Bogdan_G
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

este pe releu un semn ca unT pe acel papucel pune o rezistenta de 700 ohm si va fi cum vrei sau cauta firul pe bulb este albastru cu alb firul :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.