Jump to content

Colectie defectiuni comune Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

salutare tuturor!

 

Merge cutia de viteza de pe fabia 1.4 8V pe fabia 1.4 16V ??

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
whitehornet

Salut,

 

Nu am gasit inca un raspuns la problema mea, deci o sa postez aici.

 

Acum, in sezonul cald se intampla ceva care mie mi se pare ciudat: Daca sta oprita mai multe ore ( de ex. 8 ), cand o pornesc sta turata pe la 1100 timp de 2 minute dupa care revine la sub 1000 cum sta de obicei.

Iarna nu se intampla asa.

 

Rog pe cineva care stie si poate sa imi explice.

 

Multumesc si imi cer scuze daca am postat unde nu trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor ajutati-ma si pe mine ca nu mai pot..... Am o problema cu
poveste lunga, asa ca o iau de la inceput. Am masina din decembrie
2011, skoda fabia, 1.2 htp, cod azq, km 190000, an 2003. Cam la cateva zile
dupa ce am luat-o mi sa aprins check engine. Am tot facut la teste cu
gramada... la 100 de service-uri. Mi s-a zis ca trebuie schimbate
sondele. Le-am schimbat, cu o diferenta de 2 luni intre ele, adica prima
cu 2 luni inainte de cea de dupa catalizator. Aceles martor aprins,
aceasi eroare- pe vremea aia ceva cu sonda lambda 2, circuit inchis. Dupa 1
an , am reusit sa ii conving pe cei de unde am cumparat-o sa o schimbe
pe garantie, desi nu voiau, deoarece ziceau ca nu sunt siguri. Le-am zis
sa nu o schimbe dar sa imi rezolve problema. In final au schimbat-o, dar a ramas 
aceeasi problema. Am mers la alt service si aici zic ca ar fi ceva pe la
fire , pe circuit.... chesti din astea si ca e de durata si trebuie sa
caute mult si ma costa vreo 250 lei. Imi e ca incearca si astia degeaba.
M-am saturat - la ultimul tester astea sunt erorile :

16556 - sistem bogat (bank1) - intermitent

16514 - senzor oxigen circuit defect (bank 1, senzor 1) - permanent

16555 - sistem sarac bank 1 intermitent

16524 - senzor oxigen circuit fara activitate bank 1 senzor 2 permanent

17524 - senzor lambda 1 bloc 1 , incalzirea senzorului lambda; circuit deschis. - permanent

17848 - valva EGR circuit intrerupt - permanent

E cineva din Gorj sau Valcea, Pitesti, Craiova , pe unde mai am drum, care are
tester vag-com sa ma ajute si pe mine? M-au disperat service-urile din
Tg-jiu. Erorile cu lambda sunt mai vechi si frecvente, dar restul erorilor
sunt noi. Masina merge binisor de cand am luat-o . Consumul pare sa fie
putin cam mare.... se mai oprea iarna la prima cheie dar am schimbat
bujiile, ca erau duse si acum e ok (buji nkg). Cam de o luna mi se
blocheaza intre 3000- 4000 mai ales in vitezele 4-5 cateva secunde,
dupa care isi da drumul. Si cand continua apas acceleratia de mai multe
ori dar oricum nu mai trece de 120. Cam atat, astept ajutorul vostru.

 

Beaska,

inteleg ca esti suparat, dar am obosit corectind greselile gramaticale din postul tau. In ultima parte, cea cu blocatul nu am inteles ce ai vrut sa spui, asa ca am lasat-o asa cum era. Te rog sa scrii mai atent data viitoare.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-am raspuns in celalalt topic, iti mai raspund si aici

 

pe viitor nu mai posta in mai multe locuri 

 



Intotdeauna sa retii regula : intai se verifica fire/cablaje si abia pe urma schimbi piesele.
Problemele pot sa fie de la cablaje intrerupte sau calculator defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma poate cineva ajuta sa imi spuna daca e recomandata sa schimb distributia la o Fabia 1.4 16v 55kw (motor BBY)? Masina a fost inmatriculata prima data in 31.10.2003, eu am cumparat-o second in septembrie 2009 (cind avea 42.000km, o utilizase sotia unui medic in Italia in ceva localitate mai mica). Intre timp i-am facut un schimb de ulei la 60.000 de km si acum se apropie de 75.000. Am vazut pe forum ca unele modele au probleme la ceva rola intinzatoare la cureaua de distributie, asa ca ma gindesc ca poate trebuie sa ii fac si schimbarea la distributie, preventiv, sa nu se rupa rola aia (desi dupa cite am vazut in manuale distributia nu are o recomandare fixa de cind sa fie schimbata...). 

In principiu ma gindesc ca daca e model cu posibile probleme la rola aia sa ii schimb distributia, ca oricum cit o voi mai tine nu voi mai face mai mult de alti 40000 km cu ea in urmatorii 10 ani si atunci voi putea sta linistit ca nu va mai avea probleme. Daca insa nu are probleme rola aia am inteles ca nu ar fi necesara schimbarea, nu?

Cred ca voi cere sa imi faca si inlocuirea lichidului de frina, de cind o am nu l-am schimbat asa ca banuiesc ca ar fi cazul, nu? Parca e recomandat sa se schimbe la 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba distributia fara sa stai pe ganduri, cu tot cu rola. sunt totusi 10 ani.

Schimburile alea de ulei ar trebui facute la 1 an, daca nu faci 15.000 km...

 

 

Schimba si lichidul de frana.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza cu masini aduse de afara, au vreo 10 ani la activ si doar cativa km doar pt ca a fost folosita de un medic, sotia medicului din italia, un batran din germania, a stat in garaj pentru ca avea alta masina de serviciu, etc a devenit legenda prin targuri

ai ceva acte prin care sa te convingi ca are doar acel nr de km?(desi cu vreo 100 euro, am inteles ca se poate face si o carte de service si iti trece ce vrei tu pe ea) e prea cusuta cu ata alba dar ... poate mai este si un lup mancat de oaie.

 

parerea mea e ca are pe putin vreo 200mii km si daca nu stii nimic de istoricul ei, schimba tu toate consumabilele: ulei, lichid de frana (chiar si servo), tot kit-ul de distributie (curele, role, pompa apa), toate filtrele (ulei, aer, polen, combustibil), verifica placutele de frana si sabotii, instalatia AC si ce-o mai fi

 

astfel o sa fii linistit si o sa ai un punct de plecare in schimbarea celorlalte consumabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba distributia fara sa stai pe ganduri, cu tot cu rola. sunt totusi 10 ani.

Schimburile alea de ulei ar trebui facute la 1 an, daca nu faci 15.000 km...

 

 

Schimba si lichidul de frana.

Mersi, o sa le schimb toate in zilele urmatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza cu masini aduse de afara, au vreo 10 ani la activ si doar cativa km doar pt ca a fost folosita de un medic, sotia medicului din italia, un batran din germania, a stat in garaj pentru ca avea alta masina de serviciu, etc a devenit legenda prin targuri

ai ceva acte prin care sa te convingi ca are doar acel nr de km?(desi cu vreo 100 euro, am inteles ca se poate face si o carte de service si iti trece ce vrei tu pe ea) e prea cusuta cu ata alba dar ... poate mai este si un lup mancat de oaie.

 

parerea mea e ca are pe putin vreo 200mii km si daca nu stii nimic de istoricul ei, schimba tu toate consumabilele: ulei, lichid de frana (chiar si servo), tot kit-ul de distributie (curele, role, pompa apa), toate filtrele (ulei, aer, polen, combustibil), verifica placutele de frana si sabotii, instalatia AC si ce-o mai fi

 

astfel o sa fii linistit si o sa ai un punct de plecare in schimbarea celorlalte consumabile.

Nu e vorba de o masina adusa de afara. Locuiesc in Italia, la Torino, si am cumparat masina in urma cu 4 ani (septembrie 2009) cind avea 42.000km. Am cumparat-o de la un dealer auto dintr-un sat, unde era rezidenta si proprietara. Evident ca am verificat totul: am carte de service, facturile la toate interventiile facute (tipa a schimbat si bateria la reprezentanta Audi), sotul ei e un chirurg la un spital al Cuneo. Am si vorbit cu ea la telefon, asa ca sunt linistit ca era totul in regula.

Oricum intre timp au trecut 4 ani si nu am avut nici o problema, si nu cred ca masina ar avea 200k km :) Am respectivul kilometraj pe masina mea (asta e a sotiei), si stiu cum arata o masina la atitia km :) Si in cei 4 ani am facut circa 30 mii km cu ea (e a doua masina, asa ca e utilizata destul de putin) si in viitor va fi utilizata si mai putin, dupa ce imi voi schimba eu masina care are deja kilometrajul cam mare.

   I-am facut acu doi ani un schimb complet de ulei, filtru de ulei si de aer si placute de frina, filtrul de clima l-am schimbat in fiecare an si clima am reincarcat-o anul trecut. 

   Aveam nevoie doar de un sfat pentru distributie, ca mi se pare cam mult ca dupa 10 ani sa nu o schimb, desi kilometrajul nu e inca asa de mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca totul e in regula .... felicitari, te-ai ales cu o masina cu putini km

 

referitor la distributie: rolele si curelele alea imbatranesc si stand in parcare ... pentru linistea ta mai bine le schimbi decat sa trebuiasca sa repari motorul (in cazul cel mai nefericit iti zboara o rola si-ti poate face motorul praf)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

daca totul e in regula .... felicitari, te-ai ales cu o masina cu putini km

 

referitor la distributie: rolele si curelele alea imbatranesc si stand in parcare ... pentru linistea ta mai bine le schimbi decat sa trebuiasca sa repari motorul (in cazul cel mai nefericit iti zboara o rola si-ti poate face motorul praf)

Mersi. Am rezolvat la vinerea trecuta, am schimbat tot sa nu am probleme mai incolo (curea de distributie, role, intinzatoare, curea auxiliara cu rolele proprii, pompa de apa). Asa ca in urmatorii 10 ani nu mai trebuie facut nimic de genul respectiv, ca sigur nu va mai face mai mult de 40-50 mii km masina in urmatorul deceniu, si dupa aia probabil sotia o va schimba :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curelele alea imbatranesc si daca masina nu se misca asa ca tot o sa trebuiasca sa le schimbi :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare,

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea pb:

Dupa schimbarea kitului de ambreiaj la Fabia 1.2, 47kw, 2005 m-am trezit ca am lasat farurile aprinse si alarma nu m-a mai avertizat ca de obicei.

Am testat buzzerul astfel: am pornit cu frana de mana si alarma s-a declansat, insa daca ies din masina si farurile sunt aprinse nu mai zice nici pas...

Credeti ca are legatura cu schimbatul de ambreiaj? Am facut operatiunea la un service oarecare, nu am fost la reprezentanta.

Care ar putea fi cauza?

 

Vreau sa mai adaug ceva: acum vreo 2 sapt. mi s-a stricat comutatorul central de la luminile din plafoniera, a cazut, si nu mai pot testa daca se aprinde lumina in habitaclu cand deschid usa. A ramas pe oprit. Comutatoarele din capete merg. Poate avea legatura comutatorul central din plafoniera cu averizarea sonora pt. faruri?

Modificat de indianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, doar cu switch-ul din broasca soferului. Nu mai vede usa deschisa.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si-a revenit singur sonorul in lipsa mea. singura interventia au fost niste pumni in lumina de la plafoniera pe care i-a aplicat nevasta ca se aprinsese si comutatorul lipsea. or fi legate evenimentele sau e coincidenta? sper sa nu se mai strice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

porneste motorul...baga in viteze (treapta 1)....intra schimbatorul pe pozitie...lasa ambreiajul...accelereaza...dar masina nu se misca de pe loc...nu scoate sunete ciudate...nimic nu se intampla...a incercat sa bage si in celelalte viteze...dar tot nimic... Opreste motorul..baga in trapta 1...porneste,....masina merge fara nici o pb.....a patit problema asta de 2 ori in decurs de 4 zile....exact la fel...si cu aceasi solutionare...care sa fie problema oare?

In rest ..masina merge super bine...intra perfect in viteze..nu agata la nici o treapta....nu patineaza discul...multumesc...si va rog daca se poate sa ma lamuriti si pe mine...Toata stima!

 

Stiu ca au trecut multi ani de la problema asta a ta, insa m-ar interesa rezolvarea. La mine banuiesc aceeasi cauza, chiar daca difera un pic comportamentul: uneori, pornesc masina, plec normal, insa daca ma dau la acceleratie patineaza ambreiajul. Oprit masina, oprit motorul, pornit iar motorul, totul merge perfect. Coincidenta sau nu, belele au inceput sa apara de cand s-a lasat mai rece afara.

 

Mecanicii au fost hilari: "nu stiu ce are, mergi si tu asa pana se strica mai tare sa vedem ce e"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare, detin o skoda fabia 1.2 htp 54 cp an 2004.

Problema este in felul urmator, se tot aprinde check la motor. Eroarea e ba sonda 1 dinaintea catalizatorului, ba sonda 2 de dupa catalizator.

Veneam de la cta ma duceam catre roman, alimentasem 98, in apropierea bacaului hop se aprinse martorul. Intru pe net, sun la skoda bacau, fac programare si ma prezint la ei, dupa 20 min imi aduc masina si imi spun ca e sonda 2 de dupa catalizator si ca in 80% din situatii trebuie schimbat catalizatorul ca e infundat si costa la ei 2800.. :). Merg mai departe ajung inapoi la cta ma duc la mecanicii mei imi sterg eroarea (80 lei), ma duc alimentez din nou 98, plec de la cta la barlad. Pe la tecuci, hop martorul in bord... la service la barlad o baga baietii pe calculator, sonda 1 si senzorul de temperatura, imi sterg eroarea. Ma duc la peco si bag 95, plec la iasi, inapoi la barlad, apoi cta, martorul nu se mai aprinde. Acum 4 zile din nou acelasi traseu cta- barlad, cu benzina 95+ de la luk, martorul ramane stins, plec de la barlad la iasi si pe la jumatatea drumului hop martorul, rezervorul era mai jos de jumatate cand s-a aprins, Mi-am cumparat vcds cu cablu si am facut diagnoza, sonda 1 fault.... :|, nu stiu ce sa ii fac.

Mentionez ca stilul de condus este ponderat iar la aprinderea martorului motorul nu isi schimba caracteristicile, functioneaza normal.

Parerea mea: 

- daca alimentez cu benzina cu cifra octanica peste 95, automat gazele rezultate din ardere sunt mai fierbinti, iar sondele citesc pana la o anumita valoare X, ce trece peste valoarea X  la care sunt setate sondele se aprinde martorul in bord, functionarea motorului fiind aceeasi cat si consumul.

Astept si parerile voastre daca ati intampinat problema asta si daca ati schimbat ceva pe la motor. Adica trebuie sa schimb catalizatorul, sondele, etc...

 

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11.03.2016 at 19:00, buz_oianu a scris:

Salutare, detin o skoda fabia 1.2 htp 54 cp an 2004.

Problema este in felul urmator, se tot aprinde check la motor. Eroarea e ba sonda 1 dinaintea catalizatorului, ba sonda 2 de dupa catalizator.

Veneam de la cta ma duceam catre roman, alimentasem 98, in apropierea bacaului hop se aprinse martorul. Intru pe net, sun la skoda bacau, fac programare si ma prezint la ei, dupa 20 min imi aduc masina si imi spun ca e sonda 2 de dupa catalizator si ca in 80% din situatii trebuie schimbat catalizatorul ca e infundat si costa la ei 2800.. :). Merg mai departe ajung inapoi la cta ma duc la mecanicii mei imi sterg eroarea (80 lei), ma duc alimentez din nou 98, plec de la cta la barlad. Pe la tecuci, hop martorul in bord... la service la barlad o baga baietii pe calculator, sonda 1 si senzorul de temperatura, imi sterg eroarea. Ma duc la peco si bag 95, plec la iasi, inapoi la barlad, apoi cta, martorul nu se mai aprinde. Acum 4 zile din nou acelasi traseu cta- barlad, cu benzina 95+ de la luk, martorul ramane stins, plec de la barlad la iasi si pe la jumatatea drumului hop martorul, rezervorul era mai jos de jumatate cand s-a aprins, Mi-am cumparat vcds cu cablu si am facut diagnoza, sonda 1 fault.... :|, nu stiu ce sa ii fac.

Mentionez ca stilul de condus este ponderat iar la aprinderea martorului motorul nu isi schimba caracteristicile, functioneaza normal.

Parerea mea: 

- daca alimentez cu benzina cu cifra octanica peste 95, automat gazele rezultate din ardere sunt mai fierbinti, iar sondele citesc pana la o anumita valoare X, ce trece peste valoarea X  la care sunt setate sondele se aprinde martorul in bord, functionarea motorului fiind aceeasi cat si consumul.

Astept si parerile voastre daca ati intampinat problema asta si daca ati schimbat ceva pe la motor. Adica trebuie sa schimb catalizatorul, sondele, etc...

 

Multumesc anticipat

La mine, invers. Daca am pus benzina de 95 (de la luk) si am plecat cam prea repede, s-a aprins martorul. L-am stins dupa ce am bagat un pic de benzina de 98. Am patit-o de doua ori, si de ambele dati am rezolvat-o cu benzina de 98, dar putina, vreo 10 litrii. Dupa a doua oara, am grija sa nu mai plec repede si bag benzina numai de la Rompetrol (de 95, fireste, ca asa scrie pe capac). Nu am facut vreo scanare ca am rezolvat-o repede cu benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, nu stiu daca v-ati rezolvat problema cu check engine in bord, dar daca intereseaza pe cineva am avut si eu aceeasi problema si pot spune ca m-am gandit la ce e mai rau si la un moment dat in aceeasi zi cand eram tot la fel pe un forum vorbind de asta cineva ma intrebat daca mi-am verificat pozitiile pe spate daca functioneaza, va dati seama ca i-am zis ca nu au nici-o legatura becurile spate arse cu martorul check engine din bord, dar am zis sa verific si intradevar aveam 2 becuri arse stanga-dreapta, le-am inlocuit si ce sa vezi a disparut si martorul din bord, stiu ca e greu de crezut si singura explicatie poate fi ceva electric care nu e cum trebuie, dar eu de atunci nu am mai avut probleme ( sunt aproximativ 3 su 4 ani).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coincidenta. E greu de crezut si varianta cu "ceva electric nu e cum trebuie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!