Jump to content

Cum e motorul de 1.2 HTP de 55 CP pe Fabia?


Valix
 Share

Postare recomandată

Vreau sa-i cumpar sotiei o masina, si, desi am ghinionul cu cutia la O2, tot o Skoda as alege, dar Fabia.

E cineva pe forum cu 1.2 HTP 55 CP, sa-mi zica si mie cam cum se comporta dinamic aceasta masinuta?

Merci mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Valix

    8

  • ccc

    7

  • r&d

    6

  • Toma Aurelian

    6

Salut, Vali. Doua recomandari:

1= motorul 1.2 HTP 55CP are 8v, cel 1.2 64CP are 16v, daca nu ma insel. Nu poti face un efort pt cel mai puternic?

2= poti face un drive-test cu o astfel de masina la AVIA. Eu am condus un sedan 1.2 HTP 64CP si impresiile sunt bune: la 3-4000 rot/min motorul e f linisit si echilibrat, nu se simte lipsa de performanta la mersul urban. Il consider f potrivit pt domnisoare sau doamne.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1= motorul 1.2 HTP 55CP are 8v, cel 1.2 64CP are 16v, daca nu ma insel. Nu poti face un efort pt cel mai puternic?

doru .... motorul asta nu are 3 cilindri ?!?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.. are 3 cilindri. Se referea la 2 sau 4 supape per cilindru. Motorul de 65CP este excelent pt oras. In mod normal un motor cu 2 supape are mai mult cuplu la turatii mici si mai putin la turatii mari. Cum aceasta masina e pt oras e posbil sa fii multumit si de 55CP. Cred insa ca cele 2 motoare vor consuma exact la fel, asa ca daca poti fa un efort si ia 65CP de care o sa fii super multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am comandat o ibiza de 1,2 si 70 cai... m-am uitat peste tot pe acest forum...si se pare ca este un motor destul de reusit si simplu cu o intretinere in timp destul de ieftina... am condus polo 1,2 64 cai...care mi-a placut pe loc... masina este usoara si performantele sunt destul de bune... am avut un vvt de 1,6 115 ... pus pe 1500 kg chiar am avut cu ce sa compar... nu stiu cum este 1,2 si 55 cai dar banuiesc ca dif nu este prea mare ... singurul motiv pt care as alege 64 in loc de 55 este faptul ca prin 2002-2003 aceste motoare de 55 cai aveau probleme cu pornirea iarna... nu stiu daca sa rezolvat problema asta.... iar mot de 64 de cai provine de pe golf 4 1.6 fara un cilindru ...motor care si-a demonstrat fiabilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doru .... motorul asta nu are 3 cilindri ?!?!?

MEA CULPA !!

Da, avand 3 cilindri, are 12v, nu 16v, cum gresit am scris. Scuze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , eu am o Fabia din 2005 cu motorul de 1,2 / 55 CP , este un motor mic dar sa nu exageram . Este fffff bun pt. oras si fff bun pt. extra urban (este parerea mea ). nu am avut probleme pana acum (si nici nu vreau) .

Daca pana acum ai condus masini cu motoare puternice , sigur ti se va parea ca motorul este mic , dar nu fara vlaga .

In privinta consumului ......este OK . Motorul porneste pe timp de iarna SUPER . Motorul este VW fabricat in Austria .

Concluzia este : un motor super OK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super pt ca si eu astept o ibiza cu 1.2 si peste tot(pe net) am avut de cules numai laude despre acest motor... si aici a fost inclus si consumul si faptul ca alearga destul de bine motorul asta. o sa pot da mai multe detalii cand o sa-l am ...acum inca am ramas cu traume de la megane 2 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt oras e bun, n`ai nevoie de mai mult, si fuge binisor si de la semafor :D, consum ok, dar in afara la depasiri tre` sa o tii peste 3500-4000 rpm. oricum merge mai bine decat te`ai astepta de la 55 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai aburiti omul cu motor fff. bun si consum fff. ok. , motor super OK ca poate chiar crede si-l aveti pe constiinta.

Valix, incearca ceva mai mult. ? Cel putin un 1.4 16V.

De ce?

Pentru ca masina ai vrea sa o folosesti cel putin 3-4 ani. Media puterii masinilor(turisme si camioane) care circula in Romania creste constant. Acuma inca mai sunt Dacia Berlina de 54cp si alte masini care tin traficul in loc. Dar in 2009-2010 poti sa fii sigur ca cei 55cp o sa fie chiar la coada si orice iesire din oras o sa ti se para un calvar. Vrei sa tii ritmul cu traficul, ajungi sa consumi cat un motor de 2 litri si drumul devine obositor. Mergi linistit, se urca cei cu dubitele si TIR-urile pe tine. Si nu e deloc placut sa-i simti cum te imping de la spate. Iar de mersul pe autostrada, sa nu mai vorbim... cine a fost cu Berlina pe o autostrada adevarata intelege.

Dupa cum se vede tendinta clasei mici este sa ofere motoare pe benzina incepand de la 70cp in sus. Nu te opune curentului, ca nu castigi nimic.

O masina cu 0-100km/h in >18sec? hmmm

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@r&d : Sa inteleg de in postul tau ca in curand va trebui sa ne fie rusine daca nu mergem cu 180km/h pe drumurile nationale? Ca doar media puterilor creste si noi trebuie sa tinem pasul cu ea, si sa si o folosim la maxim.....

In State toata lumea merge cu 70mil/h pe autostrada, chiar daca au masini cu 3-4 litri cilindree. Si nu rade nici un TIR-is de nimeni.

Iar daciile cu 54cp nu tin traficul in loc. Doar ca nu pot sa faca anumite depasiri.

@toma : esti sigur ca ai motorul cu 55CP? Ca nu prea l-am vazut comercializat pe Ibiza. De obicei se vinde motorul de 64CP.

Ce pot sa-ti spun din experianta personala cu motoarele mici este :

- la inceput esti foarte multumit, mai ales ca ai masina noua si nici nu se compara cu dacia

- dupa ceva vreme (cam pe aici sunt eu acum :)) ), incepi sa o iei ca pe ceva normal, dar nu te-ai supara daca, la unele depasiri, ai avea putere mai multa (caz f f f rar)

- probabil ca peste 2-3 ani o sa vreau sa trec la ceva mai puternic, fiind nemultumit de puterea actuala (dar, sa ne intelegem, nu pentru ca rad TIR-istii de mine, ca nu e cazul); dar pentru cei 4-5 ani cat o sa tin masina asta pt mine voi considera ca am facut o alegere EXCELENTA.

Modificat de stefan_ieu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc la toti pentru sfaturi/pareri. Pana la urma am dat comanda ieri, si am luat Fabia Avantaj 1.2 HTP 64 CP :). I-am mai pus ABS, geamuri si oglinzi electrice, CD cu mp3. Cred ca a iesit o configuratie buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca circuli destul de mult in afara localitatilor ai sa vezi un camion sau autobuz care merge cu 70-80km/h si daca in spatele lui mai sunt 2-3 berline deja se formeaza dop. Si asta mai ales duminica dupa amiaza in jurul oraselor mai mari. Si orice masina ai avea este destul de greu si de riscant sa depasesti o coloana de 2-3 masini si apoi sa mai ai in fata si un TIR.

Nu e vorba ca rade de tine cel cu TIR-ul, doar ca vine in spatele tau la 3 metri. Si tu nu poti depasi ca nu ai cu ce si el nu te poate depasi ca nu are loc. Nu ai patit niciodata cu tiristi si cu dubite? Daca mai e si noapte, situatia e nashpa rau.

Daca ai 150km/h viteza maxima asta nu inseamna ca trebuie sa o folosesti. Personal nu am testat la nici o masina cat merge maxim,si nici nu o sa testez vreodata. Dar rezerva de putere inseamna un condus placut si depasiri in siguranta.

Eu sunt curios de un lucru. Cati dintre cei care au luat odata vestitul 1.2HTP ar mai face odata alegerea asta, si cati ar mai pune cateva sute de euro si ar trece la o alta motorizare? Sa recomanzi la altii e usor, dar eu nu cunosc inca o persoana care sa faca si a doua alegere tot cu pseudomotorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@r&d : Daca nu ai auzit inca de cineva care sa aiba acest motor si sa il aleaga inca o data, iti ofer exemplul meu personal. Am o Fabia Junior si vreau sa o schimb, pentru care are deja cativa ani si vreau o varianta superioara de echipare. Ca motor insa, sunt hotarat tot pentru cel de 55 cp. Nu ca nu as vrea si eu mai multi cai, dar nu merita banii, din punctul meu de vedere. Argumentul tau ca peste 3-4 ani nu vei mai putea circula este lipsit de logica. Poate vrei sa spui ca peste 3-4 ani nu vei mai putea circula oricum, fie si cu 200 cai. Daca luam cazul Valea Oltului, caii putere nu te ajuta decat pentru cel mult cateva minute in plus, oricum in coloana o sa mergi. Cat despre siguranta, nu uita ca accidentele grave nu le fac cei cu masini mici, ci tocmai cei cu motoare puternice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cazul meu de ex. Fabia asta care vine ( 1,2 64 CP) nu va iesi din Bucuresti :D :) . Poate doar pana la Aeroport sau Carrefour baneasa - SELGROS Voluntari sau Metro...Capisci? :)

Nici Matizul anterior nu a vazut Strasse...... Asta e rolul masinii mici. Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@r&d

Si eu as alege cu ochii inchisi acelasi motor. am fost in concediu cu masinuta 2 persoane plus bagajele aferente din Tm-Moldova (manastiri) si sa stii ca daca vrei sa depasesti nu ai treaba. Merge excelent. Acuma depinde si cu ce esti obisnuit. Dar eu stau in spatele tirurilor cu 80km/h (cu a 4a) si o calc in depasire pana pe la 100km/h (tot a 4a) si merge brici, apoi ii dau evident cu a 5a si nu mai am treaba.

Consumul e 5.5-5.7 afara iar in oras este in jur de 8. Asa ca eu nu ma plang. As alege fara teama acelasi motor oricand.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa nu va incingeti prea tare ! :)

E clar ca nu se compara "fortele" unui 1.2 HTP (negru sau rosu) cu ale oricarei masini avand cilindree peste 1.600 cmc, insa fiecare sofer se adapteaza la masina lui si stie ce sa-i ceara.

Pentru banii platiti pe ea, o Fabia 1.2 HTP isi face foarte bine treaba !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Horia46, daca facem o intalnire sapt viitoare in parcare la stadion, nu-mi dai si mie o tura de stadion sa vad cum merge hajtepeu' de 55 CP? facem schimb de impresii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@saboteur

Sigur. Nici o problema. Numai ca eu am " hajtepeu' " de 64 :)

Oricum nu cred sa fie mare diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu sunt interesat direct, as alege intr-o astfel de situatie motorul mai mare pentru ca influenta la cuplarea aerului conditionat este mai putin sesizabila. Good choice Valix

In rest, din ce am vazut, masina va fi folosita mai mult in oras. Omul a spus ca o ia pentru sotie. La deplasari mai lungi are Octavia din profil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alegerea s-a facut deja. Oricum, cu HTP-ul te poti obisnui sa mergi fara sa depasesti, de ce nu te-ai putea obisnui sa mergi si fara AC?

In rest, e drept, performantele si utilitatea sunt asemanatoare cu Matiz-ul de 796cmc. Nu stiu pretul exact cum sta, recunosc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma alaturi si eu celor care si-ar alege inca o data HTP-ul fata de 1.4 (cand am luat masina nu m-a interesat 1.4, ca l-as fi putut lua; as fi preferat TDI, dar era diferenta prea mare).

Sa fim seriosi, cine a mers cu adevarat cu un HTP (nu doar sa dea o tura, sau sa se uite pe site la specificatii) stie ce motor e, ce si cat poate. Iar raspunsurile de mai sus sunt elocvente.

Sincer as fi si eu interesat sa vad cum merge la ala de 55CP. Poate o sa fac un drive-test intr-o zi la un dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!