Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Nu ai mult pe gpl. 50k... 

Dacă și pe benzină e la fel te orientezi spre aprindere, vezi misfire pe 14-16, admisie aer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/15/2018 at 11:00 AM, Ursu82_kiki said:

La masina din semnătură pe care am si gpl, am obsercat in ultimele luni ca mi-a crescut consumul! Banuiesc sondele lambda sau măcar una din ele. As dori sa știu, daca vreo una din sonde e dusă, îmi pot da sigur seama daca duc masina la un test de noxe? Ca eroare nu am pe sonda! Si altfel nu-mi explic consumul! Eu ma gândesc așa, daca noxele ies bine inseamna ca si sondele sunt bune, nu? 

Si eu am avut consum marit, problema a fost de la bujii, s-a marit distanta dintre electrozi in urma uzurii, le-am reglat la 0,9 de la 1,25 si merge perfect acum, iar consumul si-a revenit.

 

On 9/7/2018 at 11:04 AM, alexandru_28 said:

Si in cazul asta ce sa fac? Tocmai de aceea am luat si acel adaptor de sonda lambda, crezand ca nu voi avea probleme cu erori din cauza catalizatorului. Il las asa si sting eroarea cand apare sau sa incerc sa cumpar altul care sa indeplineasca caracteristicile masinii? 

Am montat al 2lea catalizator BM Catalyst, trebuia schimbat racordul flexibil si l-am gasit pe la 100 euro pe Ama#@^, dublu cat ma costa sa schimb racordul, am zis ca merita... Ideea e ca nu am nici o problema cu el, e drept ca nu cred ca am trecut de 1000 km cu el. Deci ideea e ca era dedicat si venea intreg segmentul de teava - plug&play.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi la cat , costa un set de bujii noi pentru gpl/benzina personal nu as face asemenea chestii.Sunt niste consumabile totusi...exista lera pentru ''reglajul'' bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e lera, dar cum reglez acea distanță! Eu totusi am niste bujii beru cu nu stiu ce chestie pe acolo la vreo 45 de lei bucata! Imi este greu sa cred ca s-au modificat dar o sa le verific! Si eram curios cum se reglează distanța! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin impingere atata timp cat bujia are o varsta...reglajul nu implica foarte mari cunostinte.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, eu credeam ca are vreun fel de reglaj pe acolo, surub/inbus ceva! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer si fara rautate, daca nu stii cum se regleaza o bujie, evita sa umbli la ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, sdR+ said:

Totusi la cat , costa un set de bujii noi pentru gpl/benzina personal nu as face asemenea chestii.Sunt niste consumabile totusi...exista lera pentru ''reglajul'' bujiilor.

 Eram pe acelasi principiu cu tine dar aceste bujii au costat 200 de lei, sunt cu iridiu si au mers doar 30k (probabil asta inseamna peste 60k in km nemtesti cat trebuiau sa tina) si au ajuns la 1,25 de la 1,1  deci trebuiau schimbate demult, nu voi schimba bujii de 200 de lei la 15-20k (sau un an si ceva), chiar daca ii fac preponderent urban. Nu mai zic de cati bani m-a furat la benzina si acum imi dau seama cand mi-a scazut mult consumul... Imi cer scuze daca aleg varianta cu mai putini bani de data aceasta si prefer sa-mi fac altele necesare la masina.

Bujiile NGK sunt scumpe si vad ca se uzeaza cam repede, voi incerca curand Denso o idee mai ieftine tot cu iridiu si nu voi mai lasa distanta la electrozi peste 1mm defapt acelea chiar la 1mm vin.

Cand am verificat bujiie si am vazut ca sunt la 1,25 mm am incercat prima data cu 1.0 mm si dupa o perioada cu 0,9 iar motorul se simtea tot mai bine, am decis sa ma opresc la aceasta distanta avand in vedere ca bujiile oem cu 3 electrozi vin la 1mm si sistemul de aprindere a fost gandit la aceasta distanta si drumuri mai lungi, iar eu fac preponderent scurte. Oricum si aceasta distanta se va mari intrun an. M-am bazat pe experienta din trecut cu motoare mai simple unde reducerea distantei electrozilor compensa mult pentru mersul la rece, pornirea iarna, mers preponderent urban si multe altele.

Ca si concluzie bujiile se uzeaza destul de repede si producatorii la regleaza la limita maxima distanta, noi le punem, multi, pe motoare vechi pe care le exploatam in conditii severe prin orasele noastre unde se uzeaza si se imbacsesc repede si motorul ajunge pe nesimtite sa mearga prost, iar apoi ne miram de ce avem probleme cu sondele sau catalizatoarele, de ce consuma mult sau de ce nu are putere motorul... si toate au cauza arderea incompleta.

Deci fiecare oricum alege: regleaza buijile sau le schimba ca pe filtre. SAU nu face nimic ca mine (ziceam ca trebuie sa fie brici astea cu iridiu la 30k pana m-am alarmat la consum), si plateste in plus la pompa si se auto-penalizeaza la cai putere.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metoda de calcul e simpla si eficienta, nu am calculator de bord.

Eu alimentez cu 30L de fiecare data si resetez contorul mic de km cand se aprinde martorul de benzina si fac media consumului cu cati km am sters raportat la 30L. In acest fel se contorizeaza si km ce ii fac pana alimentez din rezerva de benzina, rezerva care se completeaza din urmatorii 30L deci calculele dau destul de corect pentru ca martorul se aprinde destul de exact, martorul "face" o medie a nivelului in rezervor.

Va dau 2 exemple de consum recente si cu alimentari succesive:

-Inainte de reglaj (1,25mm distanta electrozi) am facut un drum de Cluj ceea ce pt. mine inseamna 250km (dus si intors), la 300 de km mi s-a aprins martorul benzina, deci am facut 300km cu 30 L adica consum 10%, din care doar 50km urban Tg. Mures. Din restul de 250km e drept ca jumatatea pe autostrada n-a fost mers la consum redus, am mers la viteza de autostrada pe tempomat, cu AC si acolo mai sunt si pante destul de mari. Cealalta jumatate am facut-o pe drumul european in limite legale, la fel cu AC pornit la nevoie si localitati (50km/h).

-Dupa reglaj (0,9mm) am mai facut un drum de Cluj si de data aceasta am facut 5xx si ceva de km, media consumului iesind 5,8%. De data aceasta m-am invartit mai mult prin Cluj in ziua respectiva prin aglomeratie cu AC si restul prin Tg. Mures. Pe autostrada acelasi regim de viteza + AC, nu am mers la consum. In ambele cazuri am fost cu familia ca sa fie clar si acest aspect al greutatii transportate.

Concluzia: inainte de reglaj aveam 10% la drum intins si apoi 5,8% - jumatate drum intins -jumatate urban. Am tras de masina la fel in ambele cazuri dar diferenta a fost ca de data aceasta si masina tragea ? Poate 5,8 nu vi se pare un consum bun dar trebuie tinut cont ca am mers cu viteza de autostrada, masina partial incarcata, preponderent cu AC, urban, aglomeratie, dealuri etc. DAR elementul cheie in ecuatie e distanta electrozilor bujiilor, mai mentionez ca eu le strang cu dinamometrica la 28Nm - asta le ajuta sa aibe temperatura de lucru optima si egala intre ele deci mers "rotund" al motorului.

Bafta in reglaje si nu uitati sa mai puneti o picatura de vaselina anti seize (ceramica, cupru, aluminiu) pe filete, si o picatura de vaselina sau spray siliconic pe partea ceramica. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Screenshot_20180919-120748.thumb.jpg.2af53235980fa4a15d9519af9787107e.jpgScreenshot_20180919-120748.thumb.jpg.2af53235980fa4a15d9519af9787107e.jpg

On 17.09.2018 at 23:05, andrei_221 a scris:

sincer si fara rautate, daca nu stii cum se regleaza o bujie, evita sa umbli la ele.

Nu-i problemă, învăț! 

Am dat bujiile jos, si nu-mi place ce văd! Cam trebuie schimbate nu? 

Screenshot_20180919-120812.jpg

Screenshot_20180919-120755.jpg

Screenshot_20180919-120748.jpg

Modificat de Ursu82_kiki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata obosite bujiile alea, mai ales cea incercuit in poza. Pune noi ceea ce cere motorul, strange-le cel putin uniform daca nu ai dinamometrica.

Fa rost si de o lera sa le masori ca oricum ai nevoie, parerea mea.

Screenshot_20180919-120755.jpg.8a83d670424358d67f74952689dcd429.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema nu e la bujii, e la motor. MOtorul arde foarte mult ulei. DEgeaba pui buji noi.

Segmenti, semeringuri supape, turbo nou si epuratorul nou. Altfel nu faci nimic,

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

In August am cumparat masina (Golf 5 Plus); motor 1.4 benzina BCA, 130.000km. Cand am cumparat-o (o cunostinta care a adus-o din Germania) mi-a spus ca i s-a aprins Check Engine si a schimbat sonda lambda 1 cu una de la schrot (second). Dupa aprox. o luna de la cumparare mi s-a aprins iarasi Check Engine - sonda lambda 2. Am cumparat una Bosch noua si schimbat-o.

In weekend iarasi Chack Engine si sonda lambda 1. Intrebarea ar fi: poate sa fie si altceva in afara de sonda lambda 1 defect? Mi se pare ciudat, desi de la schrot poti sa nimeresti o sonda care lucreaza greu (acum apare slow response), ca sa fie atat de repede probleme iarasi cu lambda 1.

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...am vorbit cu fostul proprietar si de fapt sonda lambda 1 pe care a schimbat-o era una noua "sub 200 ron". Ma gandesc ca la banii astia era ceva universal, nu Bosch la 425 ron cat am gasit eu. Am comandat-o pe asta, dar sunt curios de ce una noua (chiar si universala) a tinut doar vreo 2-3 luni? Poate sa fie alta cauza pentru erorile de sonda lambda 1? Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

I-am dat de capat ? A trebuit sa schimb sonda lambda 1 pentru cea schimbata cu aprox 3000km in urma (de fostul proprietar), o ieftinitura universala de 200 RON, de atat a tinut. Sustin pe deplin ce spunea @Moog: NU cumparati sonde universale!!! Imi pare rau ca nu am facut o poza la mecanic sa va arat cu era sonda universala - mufata prost, arata ca de jucarie, etc. Am platit aprox. 400 RON pe una Bosch dedicata si sper sa tina ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 30.09.2016 at 18:32, mykytot a scris:

17582 - B1.:adaptare amestec
            P1174 - 35-10 - deviaþie durata de injecþie - intermitent

17582 - Fuel Trim; Bank 1
            P1174 - 35-10 - Injection Timing Deviation (Balance Fault) - Intermittent

Si eu am aceasta eroare de cateva luni si uneori se aprinde becul, se mai stinge, consumul este cu foarte putin mai mare. Nu am gasit nicaieri pe internet cauza asa ca o sa merg la reprezentanta unde au zis ca o sa coste intre 200-300 roni constantarea saptamana viitoare poate, e greu de zis ca ma folosesc de masina in fiecare zi si ei au zis sa o las 2-3 zile la ei.

In continuare astept pareri.

Salut !! Ma poți ajuta și pe mn ?? Am și eu aceiași eroare 1174 ...cum ai rezolvat.o ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost de doua ori la reprezentanta si prima data cat a ramas la eui nu a mai facut. A doua oara s-au legat ca acel cot armonic de pe saxofon (evacuare) era crapat  si toba finala sparta tare. Le-am schimbat si nimic. Am decis ca la Skoda in Constanta la Palazu Mare nu mai merg in viata mea. Si am descoperit ca sonda Lambda prima de pe evacuare era de vina. M-a costat 400 si ceva atunci dedicata nu universala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mykytot ce eroare aveai? Ti-au pus testerul pe masina sau doar au schimbat "ochiometric" evacuarea si toba finala? La mine a fost identic: toba sparta (schimbata) si sonda lambda 1 (schimbata de vechiul proprietar cu una universala). Toba tine, sonda nu ? Am tot avut erori pe ea si am scimbat-o cu un Bosch (tot vreo 400 RON) si de atunci nici o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am și eu o problema am schimbat sonda lambda 1 la un golf 4 1.6 16v, o fost bine vreo 3 luni și acum îmi da eroare pe amândouă sondele cu scurtcircuit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus originala?

 

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!