Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

mai ai si o soguranta in comp motor care e pe heaterul de la sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am si eu o probema. astazi cand am pornit masina mi s-a aprins la computerul de bord ,, gas scaric officina,, tradus ,, atelier de evacuare,, si ramane aprins.

Oare de la ce e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi cu masina la diagnoza, iar acolo mi-a aparut o eroare la sonda lambda 1, mi-a sters marotul, iar dupa m-a sfatuit sa schimb benzina si sa pun de 100, preciez ca eu am folosit de 95.

Iar dupa ce am alimentat s-a aprins din nou lumina martorului emissions workshop.

Ce recomdati voi, sa schimb sonda lambda cu una noua?

Sau cu una la mana a doua? Astept pareri! 

Modificat de raulg4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in nici un caz la mana a2a...e loterie si sanse mai putine de castig decat la 6/49.E in jur de 500 ron una NTK si stii sigur ca 130k km nu te doare capul.

Cel mai aiurea nu e pretul...e faptul ca daca iei second si trebuie sa infiletezi-desfiletezi de vreo cateva ori...sansa sa strici filetul din evacuare e foarte mare.Si apoi alta distractie/alti bani...alt timp pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice tabla/plastic/sticla merge luat SH...dar mai ales electronicele pauza...

Unu venise cu o legatura de sonde ...din vreo 7 sau 8 ghici cit a dat pe o sonda noua ? :)

Colegul de mai sus a mai subliniat un aspect important...filetul...alti bani alta distractie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, apropo la diagnoza mi-a aparut si ceva de genul : Oxygen (Lambda) Heating Circuit b1 s1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziua buna,

 

Mi-am pus instalatie de gaz si domnul care a facut operatiunea mi-a spus ca sonda lambda (sonda de oxigen) functioneaza slab si pe gaz am din cand in cand trepidatii slabe la relanti, nu merge "rotund" motorul. Se si simte putin ciudat motorul la turatii mici (cand accelerez). Ideea este ca sonda lambda am schimbat-o anul trecut (nu are nici 10.000 km) si am cumparat acelasi model ca si cea originala, NTK / NGK ( aprox 700 lei a fost). Am fost la un service, am pus testerul iar mecanicul mi-a spus ca sonda functioneaza dar a zis ca nu imi poate spune daca functioneaza la parametrii care trebuie si ca are nevoie de un tester mai special pentru asta. Am sunat la un service si diagnosticarea sondei costa 150 lei (exagerat zic eu). Am citit cum ca sonda are o scara de voltaj intre 0-1 volti si cum ca pe la 0.45 ar fi functionearea ideala. Ma ajuta cineva cu ceva sugestii / sfaturi ?

 

Multumesc anticipat.

 

PS: Pe benzina masina functioneaza bine, cred ca si cu consumul stau bine (nu am BC sa vad exact).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai sonda UEGO cu 5 fire semnalul e altfel decat la cele standard. Poate ma insel...verifica...daca ai 4 fire e cum zici cu variatia 0-1 ideal e 0.5...

Daca e cu 5 fire SCOATE firul de la instalatia GPL daca fraierii l-au conectat...bagi sonda in ceata si se "fooote" la o bucata de vreme...Sondele UEGO se leaga altfel la instalatiile de GPL...oricum ECU GPL nu tine cont de ea...cu exceptia ISA2, 300Premium etc...

Daca sonda e noua, problema e de reglaj GPL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda este cu 5 fire si nu cred ca este conectata direct la instalatia GPL, cum probabil sunt acele instalatii de gaz cu conectare direct la sonda lambda (sau ceva de genul).

Sonda -> ECU Benzina -> ECU GPL ( ? )

In asa fel sonda lamba nu optimizeaza amestecul cand rulez pe gaz ?

ECU GPL preia un grafic de functionare generat de ECU Benzina, probabil in acel grafic a observat el functionarea necorespunzatoare a sondei lambda.

ECU Benzina oricum genereaza un grafic (el nestiind ca functioneaza cu gaz), graficul fiind cum este el este interpretat de ECU GPL si astfel modificand anumiti parametrii, nu stiu ce parametrii deoarece nu ma pricep, zic la modul general.

 

Vorbesc in necunoastere, din cate am inteles eu. Sa ma corectezi daca gresesc.

Mersi.

 

 

PS: Asa se leaga sonda la instalatia GPL ?

post-66758-0-20652600-1385145169_thumb.p

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DACA este legata scoate-o urgent...LA UEGO(5 fire) nu se lipeste un fir ca la cele clasice...multi fac prostia asta si xxxx sonda...

Apropo ce instalatie ai?

Principiul e simplu MASTER-SLAVE...ECU benzina =Master (el nu stie pe ce functioneaza GPL sau nu) ...el gandeste, ia in consideratie toti parametrii si modifica Tinj benzina...astia sant preluati de ECU GPL (firele de la injectoare se duc in ECU GPL si de acolo altele in injectoare benzina) si inmultiti cu un multiplicator variabil functie de turatie, corectii functie de temperatura/MAP/presiune etc...

Daca respectivul nu a pus interfata masina pe ECU benzina nu avea de unde sa-si dea seama de sonda...poate fraierul a legat-o si semnalul vizualizat pe softul de GPL arata de kkt...si e si logic, semnalul e altul...

La majoritatea instalatiilor sonda se leaga pt a VEDEA semnalul de "amestec" si atat...la tine nu este cazul...

UEGO se leaga putin mai complicat...instalatia trebuie sa aiba 2 fire pt sonde ( pt a lega 2 sonde normale)...se taie un fir de pe sonda UEGO si se leaga cele 2 fire la capetele rezultate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia este BRC Sequent 24.11.

Nu stiu sincer cum a legat si ce a legat si unde a verificat parametrii sondei, astazi dupa 2 zile am procesat ce mi-a zis si m-am documentat putin de sonda si etc.

Si de ce nu ar tine cont ECU GPL de parametrii sondei ? Nu are legatura cu optimizarea amestecului? Intreb asta deoarece spui ca la mine nu este cazul.

 

El mi-a spus ca din cauza sondei am fluctuatii la relanti, se simte ca motorul nu merge rotund, nu foarte accentuat dar se simte.

Pe langa asta la turatii mici (1200-1400) parca smunceste putin motorul, cand trec in a 2-a si a 3-a.

Toate astea par a fi simptomele unei sonde defecte sau care nu functioneaza corespunzator.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe benzina face figuri ? Parca ziceai ca NU. Sonda e noua...  Ce concluzie poti trage de aici ?

 

Deobicei aprinderea proasta poate fi de vina pt un mers aiurea la schimbarea pe GPL...GPL -ul e mai sensibil...

24.11 Dupa cite stiu nu are treaba cu sonda...Poti sa cauti softul de la BRC/manualul si citeste-l...vad ca ai inceput sa te documentezi ...poza de mai sus e cea care trebuie...asa se conecteaza...

Vezi pe schema de montaj daca ai 2 fire...treaba e simpla sa-ti dai seama...

 

ECU GPL nu tine cont in mod normal...deoarece ECU benzina are o strategie optima de amestec functie de incarcare, temperatura, etc...si difera de motor la motor...

La unele trage cu ochiul la semnal in "full trottle"...

 

LE: 24.11 nu stie decat o sonda -> nu poate UEGO...P&D stie de 2 sonde...

 

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.remixbg.com/Documentation/Documents/Gazovi%20uredbi/BRC/SEQUENT%20Plug%20&%20Drive/TA01Z137_SQ_24_11_en.pdf

 

Eu cred ca asta este schema generala de conectare (pag 4), din cate vad ECU GPL are fir de conexiunea la sonda... Nu stiu ce sa mai cred.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ce am spus mai devreme...

UEGO se leaga ca in poza pusa de tine...

Firul de la 24.11 se LIPESTE la firul de semnal la o sonda in 4 fire... la UEGO daca faci lucrul asta ai pus-o...

Du-te si verifica daca ai vreun fir lipit pe firele de la sonda...

Daca ai trimiti o bere spre Iasi... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma si duc la garaj sa verific. Sper sa depistez printre atatea cabluri acolo.

Oricum persoana care mi-a montat instalatia nu ii amator si mi-a spus ca a mai montat de multe ori pe masina ca a mea.

 

Multumesc foarte mult pe informatii. Ti-as trimite o bere oricum indiferent de rezultat.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda 1 cred ca e la vedere la tine...uita-te pe cablu pina la mufa...sau daca a fost istet a lipit dupa mufa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-66758-0-67322600-1385150878_thumb.jpost-66758-0-54143300-1385150879_thumb.j
 
Aceasta este sonda, si dupa cum se vede si aici are 5 fire. Deci sunt sigur ca nu ma insel.
 
post-66758-0-02702900-1385149976_thumb.jpost-66758-0-70703800-1385149976_thumb.jpost-66758-0-31452700-1385149977_thumb.j

 

Cred ca amandoi vedem acelasi lucru. Sonda este legata (lipita) printr-un sigur fir direct pe unul din firul sondei, exact ca in schema din PDF, firul galben de la instalatia GPL. Exact cum ai spus tu ca NU trebuie...

F... my life !

 

 

 

la UEGO daca faci lucrul asta ai pus-o...

Ce se intampla si ce fac in continuare ?

 

PS: Si da, a fost "istet" si a lipit dupa mufa.

PSS: Sa-mi dai adresa pentru bere te rog.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TAIE firul pana nu se foote sonda :)

Bine macar ca nu tre sa lipesti fire de nebun pe cablul sondei...sper....ca a desizolat ca orice meserias adevarat si la lipit sau pur si simplu a infasurat firul :)

Se pare ca persoana e "amatoare" pana la urma :)

Mergi NUMAI pe benzina, citeva zile, sa-si revina ECU benzina, si dupa aia du-te sa-ti faca o calibrare ...si in mers nu numai autocalibrarea la relanti ...apropo, ultima se face cu motorul la regim de temp nu cu motorul caldut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca persoana e "amatoare" pana la urma

Mda.... :|

 

http://vwforum.ro/topic/42751-instalatie-gpl/page-26 ( si restu paginilor )

 

Am citit pe aici discutiile despre smecheria asta de sonda UEGO si vad ca tu si altii ati trecut deja prin problema asta.

Am sa tai firul si am sa circul pe benzina o vreme, ca noroc ca am doar ~130 km facuti pe gaz, sper ca nu s-a bulit asa repede. :|

Intreb de curiozitate, ce se intampla daca umblu pe gaz cu firul de la sonda taiat ?

Sau probabil nici nu trebuie conectata sonda deloc, nici acuma nici in viitor ?

Si daca trebuie legata si ECU GPL nu are firele necesare pentru legarea corespunzatoare ce fac ?

 
-----------------------
 
Se pare ca ECU GPL are nevoie de valoarea mai mare pe acel fir galben, probabil din aceasta cauza omul mi-a spus ca sonda lucreaza foarte slab (se vedea pe grafic ca variaza foarte putin) deoarece valoarea citita direct de pe sonda este foarte mica iar ECU GPL are nevoie de o valoarea mult mai mare. Trag concluzia ca valoarea sondei nu se citeste direct ci se conecteaza un controller multiplicator intre sonda si ECU GPL ( Sonda -> controller / multiplicator -> ECU GPL). Asta in cazul in care ECU GPL nu are conectare speciala pentru sonde UEGO, asa cum am vazut la STAG in diagrama de conectare.
Pe langa asta valoarea senzorului UEGO este in curent (A) fata de senzorul normal al carui valoare este tensiune (V), de aici si valorile citite eronat de catre ECU GPL in cazul meu.
 
Gresesc ?
 
post-66758-0-71819300-1385155078_thumb.j
Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit pana la urma tot ce trebuie sa stiu dupa cateva ore bune de documentare.

Se pare ca, teoretic, si instalatia mea pe langa acel fir galben mai are un fir (albastru deschid) de la o mufa auxiliara. Se taie firul alb de la sonda lambda (firul alb in cazul meu, sonda fiind NTK/NGK), partea dinspre sonda se leaga la firul galben iar firul albastru deschis se leaga la partea catre ECU Benzina apoi se verifica in soft sa fie activata citirea sondei dupa care urmeaza calibrarea.

Problema rezolvata.

 

Am citit azi de mi s-a facut rau, numai am mult si daca ma pun pe treaba in 1-2 zile invat cum se monteaza instalatia + cum se configureaza cap-coada.

 

Raman dator si multumesc enorm pentru ajutor si pentru iluminarea pe parte asta a instalatiei.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Documenteaza-te putin...pe langa firul galben ar mai avea unul albastru...dar e optional ca si legatul sondei...

Varianta cu 2 fire cred ca e tot numai pt sonda cu 4, daca trebuie sa "emulezi" sonda, sa pacalesti ECU benzina ...

Cauta poate gasesti ceva referinte ca la STAG...daca nu gasesti eu unul nu m-as hazarda sa o leg...

P&D -ul poate e mai inteligent si stie mai multe dar 24.11 nu cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am vazut ieri si firul "albastru deschis" pe acolo prin zona doar ca era dus in alta parte, undeva langa prima bobina era bagat dar nu-mi dau seama unde este legat, probabil a taiat firul si nu a lipit acolo ambele fire (galben si albastru). M-am uitat peste tot in manual si se pare ca singurul fir de culoare "albastru deschis" este numai si numai pentru sonda, de aici trag concluzia ca daca l-am vazut la instalatia probabil pentru asta si este.

Din cate am citit 24.11 ii varianta imbunatatia la 24 MY07 si ii bazata pe tehnologia P&D. Il sunt astazi pe om si il intreb cum a legat sonda si gata.

 

 

LE: -----------------------------------------------------------

 

Tocmai l-am sunat pe om si mi-a confirmat ca a legat sonda doar cu 1 singur fir (firul galben), i-am explicat ce si cum si i-am spus ca tai firul ca sa nu stric sonda. I-am spus si de faza sa rulez un timp doar pe benzina ca sa se formeaze iar harta de functionare cum trebuie. Mi-a spus ca ii ok si ca dupaia pot merge linistit iar pe gaz chiar daca am taiat firul galben.

L-am intrebat de acea mufa auxiliara si mi-a spus ca nu are (desi eu am citit ca are) dar nu am intrat in discutii, ramane sa ma intalnesc cu el saptamana ce vine si sa vedem cum rezolvam problema.

Intre timp am ramas fara baterie, cred ca mi-am lasat masina deschisa azi noapte cand am fost in inspectie. :|

 

PS: Tu ce parere ai Moog? Am citit ca ii optionala, dar trebuie folosita sonda sau nu? In caz ca instalatia nu suporta acest tip de conexiune cu sonda ce pierd ?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!