Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

citeste numai un pic mai sus si anume postul colegului gabriel DIACONU, post nr. #461. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9945

Eu am facut proba la motorul meu si functioneaza tot ce scrie acolo, am folosit vag-com 409 si ca testul sa functioneze cel putin la 1,6 ALZ, trebuie apasata doar frana fara sa mai accelerezi.

Modificat de CATYON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fostazi la service(de cartier) si mi s a spus ca am eroare catalyst system-efficiency bellow threshold asta insemnand pt cei de la service ca mi trebuie alt catalizator.asha sa fie?am fost si la o statie pt ITP si nenea de acolo nu a vrut sa mi faca testu de noxe pe care l ash fi postat aici sa mi se explice cu ajutorul acelor valori care ar fi cauza erorii.caut alta statie si revin cu testul de noxe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9945

Eu am facut proba la motorul meu si functioneaza tot ce scrie acolo, am folosit vag-com 409 si ca testul sa functioneze cel putin la 1,6 ALZ, trebuie apasata doar frana fara sa mai accelerezi.

Ce inseamna ca functioneaza tot ce scrie acolo? Adica iti da "CAT OK" la test, desi ai eroarea aceea?

Modificat de EDYY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel care a scris acel post a descris procedura folosita pe un motor diferit de al meu si nu stia exact cum se face la 1,6 sau 1,4 insa eu am incercat si testul decurge la fel in sensul ca trebuie apasata doar frana si motorul se tureaza pe la 1400 initiindu-se astfel acele teste.

Rezultatul testelor este alta treaba, au decurs cam asa: B1 S1 OK, B2 S2 OK si cel cu CAT OK sau CAT NOT OK, nu a avut nici o finalitate in sensul ca am tinut frana apasata pana temp CAT a ajuns de la 400 la 465 iar rezultatul final OK sau NOT OK nu a aparut, in casuta respectiva scria in continuare TEST ON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, eu am un motor de 2.0 L, am scos catalizatorul pentru ca se facuse praf si l-am inlocuit cu o tzeava de inox, imi sta becul de la sonda aprins tot timpul, in WAG-COM imi da o eroare de amestec combustibil aer, o fi prima sonda defecta, sau pentru ca nu am catalizator. Am intzeles ca se poate ridica capatul sondei, pentru a primi mai putina informatie din catalizator pentru a putea citi datele (evacuarea arderilor find prea rapida fara catalizator) asa este?

Sonda lambda e o piesa compacta, nu stiu ce-ai vrut sa spui cu "capatul sondei", ai fost informat gresit.

Te ajut cu ce stiu din propria experienta, avand acelasi motor ca al tau. Motoarele de 2.0 benzina, cel putin generatia pe care o avem noi pe masina,

consuma ceva mai mult ulei, prin urmare viata catalizatorului este mai mica, fapt pentru care si eu am fost nevoit sa renunt la el.

Din acest moment, sonda lambda 2 devine inutila, aceasta masurand initial celulele catalitice, respectiv noxele dupa catalizare.

Ca urmare, am decuplat sonda, pentru a evita eventualele influente pe care le-ar avea asupra computerului de bord. Eroarea imi este afisata doar pe vag-com

insa pe bord nu apare nimic. Functionarea motorului nu a fost afectata, deoarece rolul important in crearea amestecului optim pentru ardere il are

sonda lambda 1, care trimite date catre ECU dupa ce motorul a atins temperatura de 60`C.

Sfatul meu, decupleaza sonda, sterge eroarea cu vag-com si vezi daca mai apare in bord, in rest, din moment ce ai renuntat la catalizator nu are rost

sa-ti mai bati capul cu ea.

In poza de jos sunt localizate cuplele sondelor lambda, cea rosie este de la catalizator (sonda lambda 2), iar cea neagra de pe galerie (sonda 1),

se afla pe partea dreapta a masinii, aproape de roata fata dreapta

post-23185-1256207244_thumb.jpg

Modificat de voicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am facut un test VAG-COM si a iesit urmatorul cod de eroare:

P0420-35-00

16804-Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold;

mentionez ca nu am nici un bec aprins in bord, singurul lucru care ma deranjeaza este ca pornirea motorului dureaza cel putin 3 sec pe demaror indiferent de temperatura motorului 10-90 grade

catalizatorul sau sonda lambda pot influenta pornirea motorului ?

Sondele lambda si catalizatorul NU au treaba cu pornirea grea a masinii, cauzele la problema ta ar fi:

baterie descarcata, insuficient electrolit

filtru de aer imbacsit

bujii care intarzie scanteia

fisele bujiilor

bobina de inductie / bobine daca ai una pe fiecare bujie

senzor temperatura exterioara

senzorul de turatie motor, este practic un magnet, care citeste turatiile volantei, e situat pe blocul motor sub joja de ulei

senzor pozitie axa cu came, tot un senzor magnetic, situat in spatele pinionului axei cu came

Cazurile sunt enumerate in functie de piesele care trebuie verificate prima oara, in cazul problemei tale.

Sfatul meu, nu mai irosi bani pe scanari aiurea, urmeaza ordinea de sus pana se rezolva problema :))

Bafta multa

Modificat de voicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am ajuns la statia ITP.mi am facut testul de noxe si au rezultzt urmatoarele valori astfel:pentru RELANTI:

CO2 - 13,52

HC ppm vol.- 155

O2 - 0,74

CO - 0,447

COcor - 0,48

LAMBDA - 1,013

TURATIE - 853

TEMP ULEI - 83

PENTRU TURATIE DE SARCINA

CO2 - 13,47

HCppm - 122

O2 - 0,74

CO - 0,564

COcor - 0,60

LAMBDA - 1,012

TURATIE - 2420

TEMP ULEI - 88.

a spus ca sondele si catalizatorul sunt bune,in parametrii de functionare.mi a spus sa skimb bujiile sau sa verific injectoarele ca poate e vreunu de nu mai pulverizeaza cum trebuie.mi a spus si de consum cum ca ar fi 10,8 mixt dupa calculul hc ppm dupa chitanta aia.si ca ulei mi a recomandata sa i pun 10w40 ca e mai bun pentru motoare de generatie mai veche si mai uzate.astept ceva raspunsuri concrete in privinta interpretatrii acestor valori.multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel care a scris acel post a descris procedura folosita pe un motor diferit de al meu si nu stia exact cum se face la 1,6 sau 1,4 insa eu am incercat si testul decurge la fel in sensul ca trebuie apasata doar frana si motorul se tureaza pe la 1400 initiindu-se astfel acele teste.

Rezultatul testelor este alta treaba, au decurs cam asa: B1 S1 OK, B2 S2 OK si cel cu CAT OK sau CAT NOT OK, nu a avut nici o finalitate in sensul ca am tinut frana apasata pana temp CAT a ajuns de la 400 la 465 iar rezultatul final OK sau NOT OK nu a aparut, in casuta respectiva scria in continuare TEST ON.

Pai nu merge asa la motoarele noastre. Ca sa se poata face testul final cel cu CAT OK sau NOT OK, trebuie turata din acceleratie la peste 3000 de ture si ti asa turat pana apare rezultatul testului, nu se apasa frana ca la celelalte teste. Incearca asa ca sunt curios rau cum e si la tine ca eu am schimbat si catalizatorul si dupa o luna mi-a aparut aceeasi eroare. Acum din ce am mai citit e posibil sa fie sonda care masoara temperatura lichidului de racire. O sa o schimb saptamana viitoare si vin cu stiri noi. Deci nu schimba catalizatorul sau vreo sonda lambda ca e posibil sa nu fie din ele.

Si mi e imi apar toate ok la test, inclusiv catalizatorul, dar la cateva zile apare din nou eroarea. Am mai citit pe un forum de prin America ca e posibil sa fie si o problema de soft a ECU si ca ca ar avea nevoie de upgrade,dar era vorba de Audi, insa probabil ca e cam acelasi lucru. O sa intreb la serviceul VW din Targoviste daca au auzit de asa ceva, dar cred ca la cat de priceputi sunt sigur or sa ridice din umeri.

Bafta in rezolvarea problemelor ;)

Modificat de EDYY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am facut testul si cu motorul turat la 3000 rpm insa nu a avut nici o finalitate in sensul ca temp cat a ajuns pe la 470 gr si nu a aparut nici CAT OK nici CAT NOT OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge sigur, trebuie sa insisti putin. Eu am avut minim 3000 de ture in timpul testului, dar am ajuns si la 4000. Probabil ca daca scade sub 3000 nu merge. Si eu am crezut la fel ca tine prima data, ca nu se face testul, dar un mecanic mi-a zis ca trebuie turata asa tare. Oricum, sa nu te gandesti ca dureaza mult. Daca o turezi si pana pe la 4000 in maxim 10 secunde iti da rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa incerc si la 4000 rpm, temp CAT la inceputul testului a fost de 400 gr si la final adica dupa ce m-am plictisit sa mai astept a ajuns pe la 470 gr, aceasta crestere a temp a avut loc in cca 90 sec de aceea am considerat ca trebuie sa intrerup testul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal

am scanat cu vagcom intamplato,nu mi sa aprins nimik in bord si mi-au iesit urmatoarele erori:

17526-Oxygen(lambda)sensor heating;B1 S2:open circuit

P1118-35-00

17524-Oxygen(lambda)sensor heating;B1 S1:open circuit

P1116-35-00

Am scos cateva relee,le-am zgariat putin si chiar una din erori disparuse,

Sa scot sondele sa le curat contactele cu ce sa incep?

Mc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Mi se pare ciudat ca ai numai 5 fire la sonda lambda, in mod normal ar trebui sa ai 6 fire :icon_redface: (vazi ca sunt 2 tipuri de conectori)

A. Verificarea incalzirii sondei:

Intra in grupul 41, In campul 2 ar trebui sa ai "Htg.bC.ON" constant sau sa fluctueze Htg.bC.ON/OFF

Daca nu se intampla acest lucru verifica continuitatea intre contactele 3 si 5 ale ale conectorului care intra in sonda (partea spre sonda, nu spre ECU). vezi schema: Daca nu ai continuitate, schimba sonda.

Daca exista continuitate continua procedura:

masoara tensiunea intre contactele 1 si 2 ale conectorului (de aceasta data spre ECU) (aceeasi schema)

cand in grupul 41/2 este "Htg.bC.ON" trebuie sa ai intre 11-14,5 V

cand in grupul 41/2 fluctueaza Htg.bC.ON-OFF - tensiunea trebuie sa fluctueze intre 0-12V

Daca nu-ti iese testul verifica firele spre ECU

B. Verificarea functionarii sondei:

testul se face cu temperatura motorului de cel putin 80C si fara scapari de gaze intre evacuare si catalizator.

Intra in grupul 30, campul 1. Ar trebui sa indice 111. Daca nu este asa, spune-mi ce gasesti acolo si am sa continui...

BAFTA!!!!

Am facut asa cum ai scris si vreau sa spun ca pana aci e ok dar mai sus(primele pagini) spunea un coleg ca in grupul 000 in casuta 5 trebuie sa ai cuprinse valori intre 106-150 cu modificarea valorilor de cel putin 30 ori pe minut. Mie in casuta 5 imi apare 005 in schimb in casuta 4 am 136-138 si peste 30 ori pe minut. Toate casutele stau cam asa in grupul 000:in campul 1 am 182 in 2 am 073-085, 3 020-021, 4 136-138, 5 005, 6 131, 7 125, 8 150-154, 9 127, 10 148, adica stabile sau cele cu "-" variabile .

Am mai verificat si grupul 33, 34, 101, 107 si toate sunt cum se spunea pe aici adica ok. Sa inteleg ca sonda 1 este ok? nu de alta dar am eroarea 16555 adica amestec prea sarac. Eroarea poate aparea si din cauza bujilor? Sunt noi si ceea ce da cartea numai ca mecanicul a zis ca are o culoare ciudata cand le-a verificat.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna,

La masina din semnatura, am si eu becul aprins in bord impreuna cu ABGAS WERKSTATT (Gaze de evacuare) sau ceva de genu... Si pe drept pt ca miroase a gaze de evacuare in masina, un miros mai interesant care nu il simt de obicei decat la dieseluri in spatele masinii (ma rog asta e asa, parerea mea de habarnist la asa ceva..). Consumul e ok, poate sa zicem 0,5-1l in plus insa nu sunt sigur daca din cauza asta sau din cauza ca e iarna&temp scazute. Motorul trage bine, nu ma plang nici de asta...

Sa fie sonda lambda? :icon_rambo: ziceti ca e ceva mai moale la mijloc.

Am datorii la stat, am bani de dat

LE: Motorul face (dinainte sa apara martorul/mesajul) asemanator cu un diesel.

Modificat de bogdinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce povestesti legat de miros cu siguranta arderile sunt necorespunzatoare in motor. Cauze posibile sunt nenumarate; gandul ma duce acum la 2: ori sonde lambda defecte ori distributia sarita de la punct.

In orice caz, pana nu pui un tester sa citesti exact defectele stocate in calculatorul de motor este absolut inutil sa ne dam cu parerea.

Fa o interogare defecte si revino cu feedback.

Cheers!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAU...daca:" Motorul face (dinainte sa apara martorul/mesajul) asemanator cu un diesel." sa nu ai probleme cu aprinderea/injectia la unul din cilindri (adica, mers in 3).

Oricum, asa cum spune si BLiTZ, musai o diagnoza. Rezultatele diagnozei le poti prezenta AICI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu XXNELU ...sa nu fie o bobina dusa..cu siguranta o diagnoza va rezolva misterul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare ptr cei cu masina asemanatoare cu a mea ( 2001 , 102 cp 1.6 , ALZ , 3BG ) - ce euro este masina ? euro 3 sau euro 4 ? Sa va spun si de ce . Pentru ca imi consuma enorm in oras masina ( 12% - 15% ) m-am decis sa ma duc sa fac un test cu VAG-ul sa vad ce are . Zis si facut , am facut testul si mi-a iesit ca sonda lambda 2 este defecta . Mecanicul mi-a spus ca din cauza sondei consuma asa mult . Eu fericit ca am descoperit problema dau comanda de sonda lambda 2 , montez sonda in servis , dupa montarea sondei duc masina la ITP si acolo dezamagire - nu mi-a iesit nici unul din testele facut de ei in parametrii normali . Acum problema este ca masina mea este euro 4 ( cel putin asa au catalogato cei de la RAR ) si la ITP mie imi reiesea ca masina este euro 3 . Erori nu mai imi apar pe tester am mai schimbat odata cu sonda lambda : filtrul de benzina , filtrul de aer , am curatat si EGR-ul odata cu schimbarea sondei . Consumul nu s-a schimbat din prima la masina , au trecut vro 2 saptamani pana si-a dat drumul , dar acum in loc de 15% in oras im consuma 10% maxim 11% in oras . Pentru mine e o realizare .

Deci ma repet cu intrebarea , de ce la ITP mie imi iese masina euro 3 in loc de euro 4 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ma repet cu intrebarea , de ce la ITP mie imi iese masina euro 3 in loc de euro 4 ?

Deci... incearca un SEARCH cu norma euro si ai sa gasesti, daca nu un raspuns, macar un topic adecvat acestui subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin cu o problema pe care am mai avut-o. Acum 4 luni aveam in bord martorul de la gaze evacuare aprins, am fost la diagnoza cu vag-com si cel care a facut testul mi-a zis ca sonda lambda si 1 si 2 merg in parametrii si ca s-ar putea sa am 2 senzori defecti care au rol in formarea amestecului. A sters erroarea si pana ieri nu s-a mai aprins, ieri am observat ca este aprins iar martorul de la gaze evacuare si nu stiu care ar fi problema, tin sa mentionez ca nu simt nici o schimbare a modului de functionare al motorului. Daca a mai intalnit cineva aceasta problema si a scapat de ea as fi bucuros sa aflu si eu care a fost cauza.

As fi recunoscator daca cineva din Bv care are Vag-com m-ar ajuta cu o diagnoza . Vreau sa remediez aceasta problema. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, acum am fost la o tura cu masina si am observat ca daca in timpul mersului incerc sa tin motorul turat la o anumita turatie, parca merge in hopuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,si eu am acest martor aprins de mai bine de un an,la mine stiu ca e sonda nr2 cea de dupa catalizator,am tot zis ca o sch dar cu criza asta nu am mai apucat...vezi ca fsiurile sint pretentioase la benzina,acesta poate fi unul din nenumaratele motive din cauza careia sae aprinde chek engine...daca zici ca iti merge in hopuri cind o accelerez nu e bine treb neaparat o diagnoza,eu recent am schimbat o bobina de inductie si bujiile ..deci poate fi si de acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, am fost la scanare cu Vag-com si am gasit urmatoarele erori :

17439 - Manifold Change-Over Valve (N136): Setpoint Not Reached

17443 - Sensor for Nox (G295): Signal Implausible

Prima din erori este din cauza clapetei de vacuum care este defecta ( are piciorul care actioneaza clapeta rupt ), iar cea de a doua am inteles ca ar putea fi de la sensor for nox si ca golful 4 are ca si golful 5 ( 2 sonde lambda iar la cea de a doua are si un calculator numit sensor for nox ). Deocamdata am comandat clapeta de vacuum, astept sa vina, o montez si o sa vad atunci daca apar ceva modificari. O sa revin cu alte informatii dupa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare.ma numar printre "norocosii"cu pb la sonda lambda 2.am vb cu cineva ca pot sa mai merg cu ea defecta.intrebarea pana cand?mi-a spus sa nu cumpar sonda lambda "UNIVERSALA"(habar nu am ce inseamna asta).care e alt model dc nu universala ,si cam cat costa si unde o gasesc? ms anticipat(g4,1,4 16v AXP)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!