Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Revin cu rezolvarea problemei semnalate. Schimbat bujii si sonda 1 si merge ceas. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mooginteleg ce zici, dar daca ar fi cablaj-ul nu ar merge 1.5-2 ani fara probleme, nu? Ar tot aparea la perioade scurte de timp problema, apoi ar disparea, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci varianta 2 calitate proasta... Schimbă furnizorul... Daca ai luat din același loc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut
Revin cu problema mea.

- trimis catalizator la curatat (feedbackul a fost ca nu era nevoie)

- schimbat sonda cu Delphi dedicata

- benzina nu influenteaza (OMV 100 sau 95 - eroarea apare din cand in cand)

- toate testele de catalizator facute cu VCDS dau Passed

- alte erori nu exista (inclusiv missfire)

 

Simptome corelate:

- dupa stergere eroare, motorul merge lin, accelereaza liniar

- dupa aparitia erorii, motorul este putin mai zgomotos si are o smucitura la ridicarea piciorului de pe acceleratie (dupa o accelerare in forta, gen o depasire in scurt)

- eroarea apare mereu atunci cand merg o perioada de timp in jur de 2000 RPM si vreau sa accelerez rapid

- consum e in gama normala

- esapamentul nu da nici un miros, zgomot anormal

- fara eroare (stearsa inainte), ITP-ul e trecut cu brio 

 

Am mentionat ca eroarea apare in jur de 2000 rpm deoarece atunci cand fac test de catalizator am observat ca motorul se limiteaza in ture la aceasta turatie.

Intervalul de km in care se aprinde Engine check este intre 1000 - 1500, perioada in care am cam 3 erori inregistrate.

Ceea ce banuiesc este faptul ca atunci cand se indeplinesc conditiile de test catalizator, aceasta se starteaza si, daca modific una din conditii, ECU il considera Fail.

 

Exceptand solutia cu inlocuire catalizator (sincer prefer sa pun distantier intrucat la ITP totul e ok), mai aveti vreo idee ce as mai putea testa pentru a identifica cauza erorii?

Multumesc

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica daca nu ai vreo gaurica pe evacuare...masina pe elevator motor pornit si astupi bine evacuarea, ar trebui sa dea sa moara motorul...cauti pe unde fasaie ...

O scapare mica poate sa te bage in balarii...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat acum ceva timp si nada de nada.

Ai dreptate - poate a aparut intre timp.

 

O sa revin cu feedback, dar daca mai sunt si alte sugestii le-as lua pe toate in considerare in acelasi moment deoarece nu am acces usor la un elevator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mentionat deja ca noxele ies la ITP fara probleme atata timp cat nu am eroarea activa. Cu eroarea activa, ies noxele, dar la limita.

Anul trecut chiar m-am dus la ITP la cineva cunoscut pentru a o verifica in detaliu si mi-a spus ca masina e in regula din toate punctele de vedere (verificat faptul ca nu are eroare fix inainte de a merge la statie ITP).

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@trans30 Nu mai da quote postării anterioare. Nu este regulamentar și este inutil în același timp. Poți cita o porțiune din mesajul anterior daca vrei sa te referi la un aspect specific sau poți cita o postare mai veche. De asemenea poți da tag unui user așa cum am făcut eu in această postare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

buna tuturor !!!

sper sa nu fac vreo greseala postand aici, dar nu am vrut sa deschid un topic nou. am facut o scanare  si iata ce am gasit... aveti ideee ce poate insemna ??  multumesc !!!

Untitled.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, Am facut un test de noxe la motor BCA, Motronic ME 7.5.10, nu stau bine deloc, anul trecut mi-am facut si un test de presiune la motor caldut si aveam valori cil 1 ~9, cil 2-8.5, cil 3- putin peste 8.5, cil 4 putin peste 8 bari, limita parca e 7 bari, motor nou 10...15 bari. Eroare de sonda lambda nu am, o sa o verific cu VCDS sa vad intre ce plaje lucreaza. Am mai gasit prin fisierele de pe  erwin:

Inj. and ignition system Motronic ME 7.5.10

Test figures for emission check

Engine temperature

min. 80 ±C

Idling speed

650 . . . 850 rpm

Increased idling speed

2500 . . . 3000 rpm

Lambda probe version

broadband probe (Lambda)

Lambda probe value

0,970 . . . 1,030

Lambda at incrased idling speed

0,970 . . . 1,030

CO content at increased idling

max. 0,3 Vol. %

Catalyst warm-up time

2 Minute(s)

Test speed

Idling speed

Sonda lambda se mai invata ca in videoclipul de pe youtube?

"VCDS lambda self adaptation reset"

Masina are vreo 290mii km, consuma ulei, mai are vreun rost sa mai incerc ceva cu sonda lambda, sa o urmaresc daca sare de 1.03 sau direct segmentare motor?

Valorile incercuite sunt cu probleme, mai sunt si altele?

 

Test Noxe motor BCA_Motronic ME 7.5.10.jpg

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez cateva poze cu masuratorile de presiune. Spre pompa de apa presiunea este cea mai mare, spre distributie, iar spre capatul opus presiunea este cea mai mica. Motorul porneste la prima cheie din prima, pornire scurta, sfert de cheie. Toate 4 camere de ardere sunt pline de negreala, inclusiv cele de pe pistonul 1 si 2, care in 2017 erau curate si puteam citi ce scrie pe ele.

O sa mai fac un test de presiune cand se mai incalzeste sa vad cat s-a inrautatit situatia, test facut in august 2021, sa vad daca nu o fi pa cu el. Masina luata din germania cu km reali, dar schimburi de ulei la 26-27 mii pe carte de service, degeaba schimb eu la 7-8mii km uleiul.

 

 

 

 

 

poza.jpg

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishu achihaitei

E asa si asa, la fel imi arata si mie inainte sa fac motoru.Si da imi consuma ulei.

De verificat uzura cilindrilor,honuirea daca mai este.

Modificat de mishu achihaitei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am inlocuit piesele la motorul BCA: 036103175A- OE- sufla aer in ambele sensuri si trebuie doar intr-un sens - piesa care apare in ETKA ca nu se mai face, 6QE906517-presupun ca ca este N80 - cand suflam in ea nu tinea presiunea (foarte foarte putin trecea- stiu ca are un surub care  se mai poate strange dar o fi de ajuns pana acuma - sa vad de pe unde iau una OE cod 6Q0906517 )- supapa suprapresiune rezervor combustibil cod 0280142345 pe bosch si canistra de carbon VAICO V10-7482. Codul 6QE906517 - se incalzea foarte repede de cand era alimentat la 12V si deschidea, iar boschul mult mai tarziu, ambele in final se incalzesc la functionare continua indelungata, am observat ca functioneaza la impuls, inchid - deschid. Am observat ca functiona si EVAP in VCSD-e OK acuma, o mai urmaresc sa vad daca mai da eroare.

Parca a mai scazut consumul, incepuse sa fie tarziu cand invatam sonda lambda, parca ar fi ceva consum mai mic, dar poate este efectul de piese noi, mai tare de placebo. 

 

 

 

 

Motor.pdf

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am scos mufele cu totul de la senzorul map, acum ar fi codul pe original 03C906051F- senzor de presiune - si de la clapeta de aer, nu-mi dau seama de ce totusi indica o presiune in galeria de admisie daca intreaga mufa este scoasa? Mai exista vreun senzor G71 in alta parte? Parca nici nu l-am scos pe G71, vede acolo 900mbar se apropie de presiunea atmosferica 1...atm, oricum fata de vreo 290mbar e ceva aiurea pe acolo- dar mai stie ca si scade, de unde stie? Cu mufele scoase masina tremura din toate incheieturile.

Pe scan cu VCDS da erorile normale:

Address 01: Engine        Labels: 036-906-032-AXP.lbl
   Part No SW: 036 997 032 Q    HW: xxxxxxxxxxx 
   Component: BOSCH ME7.5.10  G   9731  
   Revision: --------    Serial number: VWZ7Z0E2226471
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 01392 785 00200
   VCID: 280AF1323EFC976A473-807C
   VINID: 9E69EAAAA05BA869C50870470080E2D468

5 Faults Found:
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42) 
            P0113 - 002 - Signal too High - Intermittent
16506 - Throttle Position Sensor (G69) 
            P0122 - 002 - Signal too Low - Intermittent
16606 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188) 
            P0222 - 002 - Signal Too Low - Intermittent
16492 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96) 
            P0108 - 001 - Signal too High - Intermittent
17966 - Throttle Actuator (G186) 
            P1558 - 002 - Electrical Malfunction - Intermittent
Readiness: 0000 0000

si ceva in suplimentar la frane:

Address 03: ABS Brakes        Labels: 1K0-907-379-MK60-F.clb
   Part No SW: 1K0 907 379 Q    HW: 1K0 907 379 Q
   Component: ESP FRONT MK60      0102  
   Revision: 00T12001    
   Coding: 0019185
   Shop #: WSC 01392 785 00200
   VCID: 40DA4992B68C4F2A6F3-8014

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory

 

Pe Group 54 - Field 3 indica acolo valoarea 0, totusi cand invat clapeta ea indica vreo 87%, deci "perechea  ei ar fi trebuit sa fie Throttle Valve - Sensor 2 (G188)". 

Am vrut sa vad daca se schimba valoarea de la sonda lambda  pe grupurile Group 31 - Field 0 Lambda Control - Bank 1 (actual) si Group 31 - Field 1 Lambda Control - Bank 1 (specified), dar tot obtin 1.991 vs 1 chiar daca clapeta de aer  functioneaza sau nu. Aceste 2 grupuri ar fi trebuit sa fie oarecum egale?

Observati ceva anormal in log din excel?

O sa masor cantitatea de benzina data de la sistemul de injectie, am gasit ca ar trebui sa sufle intre 60-80ml pe "injector" timp de 30 secunde.  Daca aceasta cantitate este peste sau sub aceste valori se recomanda schimbare lor, asa am gasit in manualul lor pentru motor BCA Workshop Manual (4-cylinder injection engine (1.4 l engine)).

Credeti ca pierd aer pe la tulumba de vacuum de la sistemul de franare? Cand apas frana cu motorul pornit se aude un fasait, ca si cum ar trece aer pe langa, nu mai am frana "tare", dar nu de acuma , demult am constat asta. Am aerisist si cu pompa cu presiune care introduce lichidul de frana prin presiune in rezervorul de lichid de frana , tot degeaba, nu mai este tare cum era odata pedala de frana.

LOG-Intake manifold pressure sender -G71- with intake air temperature sender -G42 si mufa de la clapeta de aer.xls

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai probleme de clapetă de ce te iei de map? Scapă de erorile de clapeta și după aia mai vezi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi a dat erorile de clapeta pentru ca am scos mufa de alimentare a clapetei, era si normal sa-mi dea erorile de clapeta, dupa ce am alimentat-o normal nu mai am nici o eroare. Clapeta pe masina mi se invata singura cat si cu vcds( lucruri normale) , nu mi-a ramas nici o eroare dupa ce le-am sters si am alimentat normal clapeta si senzorul map. Spuneti-mi daca am probleme de valori indicate de senzorii din fisierele excel. De ex ar trebui sa schimbi sonda lambda ca valoarea aceea nu este buna sau ca senzorul map masoara valori aiurea. 

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi nu avem de unde sa știm ce trăsnăi faci tu, și ce erori postezi... 

Cu motorul ai rezolvat-o? Compresia, consumul de ulei? 

De la ce te-ai luat de map, sonda etc? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum primesc eroare de sonda lambda si nu o mai pot face setarile de baza pentru Readiness: 0010 0101

 

Readiness: 0010 0101
Monday,01,April,2024,22:01:55:63682
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 23.11.0.0 (x64)  HEX-V2 CB: 0.4643.4
Data version: 20240205 DS351.0
www.Ross-Tech.com

Address 01: Engine       Labels: 036-906-032-AXP.LBL
Control Module Part Number: 036 997 032 Q    HW: xxxxxxxxxxx 
  Component and/or Version: BOSCH ME7.5.10  G   9731
           Software Coding: 0000071
            Work Shop Code: WSC 01392 785 00200
                      VCID: 280AF1323EFC976A473-807C
1 Fault Found:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 
            P0134 - 008 - No Activity

Readiness Status: 0010 0101
Exhaust Gas Recirculation: Passed
Oxygen Sensor Heating: Passed
Oxygen Sensor(s): Failed or Incomplete
Air Conditioning: Passed
Secondary Air Injection: Passed
Evaporative Emissions: Failed or Incomplete
Catalyst Heating: Passed
Catalytic Converter(s): Failed or Incomplete

 

Cel mai tare imi este de modulul ECU sa nu fie defect. Ma apuc sa sun firele de la ECU la mufa sondei lambda si apoi ma gandesc sa schimb sonda lambda. Nu am nici un fuzibil ars. Se gassc scheme electrice pentru ecu? Am cautat si nu m gasit mai mult de ce mi-a dat lupo_bv. O sa vad eu care sunt din cele doua scheme este pentru  motorul meu.

http://circuitszoo.altervista.org/Bosch_LSU_WB02.html

Pentru ECU ar fi codul de etka 036997032A- motor BCA, vad ca nu se mai produce de prin anul 2021. 

 

Schema de sonda lambda desupra catalizatorului.pdf

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuneti-mi si mie va rog care este valoarea rezistentei de incalzire pentru sonda lambda intre pinii T6w/ 3-4, eu am masurat o valoare a rezistentei de 2.95 ohmi la 18.5 grade temperatura de afara, avand cupla T6w scoasa . La o asa valoare de mica este scurtcircuit si imi tot scade rezistenta sondei, in urma cu vreo 2zile am masurat 4 ohmi am pornit masina si am facut niste masuratori de tensiune si acum 2.95 ohmi. Masurat pinul 3 si  pinul 4 fata de carcasa masinii, avand cupla scoasa din T6w, deci numai sonda lambda - rezistenta este infinita, deci nu se ating firele in interiorul sondei  de carcasa masinii, eu ma asteptam sa creasca valoarea rezistentei, in cel mai rau caz sa se rupa de la caldura.

Valorile rezistentei intre pinii 2-5, 5-6 infinita sau peste 220Mohm cat are  multimetrul meu.

 

Sonda lambda introdusa in  T6w, motor pornit si intre 3-M= 14.35V,  4-M - nu se poata masura cu multimetrul, erau valori aleatorii. Cand am observat ca am tensiune la pinul 3 fata de minus, care este tensiunea de la "+" bateriei, inseamna ca vine ce trebuiesi nu este firul rupt. Dupa schema, la pinul 3 este plusul de la baterie si 4 este un fel de "minus de la ECU". Cand am avut cheia pusa in contact, motorul oprit, am masurat intre 3-M= 12.33V,  4-M = 2.498V, intre 3-4  = 9.793V  (deci o diferenta de potential intre 3-4 = 12.33-2.498 = 9.832V e pe acolo 9.793V cu ceea ce am masurat.

 

Intotdeauna cand am scos cupla T6w, am deconectat bornele de la baterie, mai intai minusul si apoi plusul bateriei si in ultimul rand cupla T6w a sondei lambda.

 

1. Valorile de tensiune intre pini, avand sonda lamba conectata in cupla T6w cu motorul oprit, cheia pe pozitie:

 

1- "M (borna "-" a bateriei)" =2.97V

2-M = 0.3308 V

3 si 4 nu i-am masurat

5-M = 2.518 V

6-M=0.3414 V 

1-5 = 0.4558 V, probabil diferenta intre  2.961-2.518.

 

 2. Valori de tensiune  cu motorul pornit:

1-M = 2.961 V

2-M = 0.3395  - Aici s-au schimbat valoarile dupa un timp indelungat, nu imediat la pornirea motorului .....  intre 2.37 si 3.812V chiar si 4.011V, probabil dupa ce se incalzeste motorul

3-M = 14.35 V

4-M = nu am putut masura tensiunea, varia foarte repede valorile, dar parca erau valori spre 0V. Deconecteaza ECU foarte repede pentru ca vede ca este rezistenta mica si din cauza asta nu puteam masura valoarea tensiunii? 

Momentan am scos cupla T6w ca sa nu stea alimentata rezistenta de incalzire a sondei lambda si nu circul cu masina . 

5-M = 2.522 V

6-M = 0.3378 V, dupa un timp a apararut variatia de tensiune intre 2.60; 2.380; 2.855 V , valori de minim 2.192 si maxim 3.756V

1 (+) - 5 (-) = 0.4770V

Dupa un timp intre 2-M = 2.86, 2.853 V , valori minime 1.97 V si maxim 4.011 V

Dupa un timp intre 6-M = 2.60; 2.380, 2.855V, 2.853 V , valori minime 2.192 V si maxim 3.756 V. La oprirea motorului valorile intre 2-M si 6-M scad pre 0.34V

 

Avand o rezistenta asa de mica intre pinii 3-4 trebuie sa inlocuiesc sonda lambda? Ce rezistenta are sonda lambda intre piniii 3-4 cand ea este buna, cumva intre 30-80 ohmi? Codul care imi trebuie pentru sonda lambda este 1K0998262G , tip LSU-4.2 dupa bosch.

 

 

 

Sonda Lambda & J220.jpg

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bună rezistenţa, trebuie să aibă între 1-5 ohmi, dar vezi că se alimentează în PWM nu în CC

BCA sonda lambda 1.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum mentioneaza cei de la pico, pentru sonda labda tip LSU 4.2 (Bosch LSU 4.2 broadband oxygen sensor), rezistenta intre pinii 2-6 trebuie sa fie intre 100-110Ω, eu obtin 127.35Ω intre pinii 2-6, doar la senzorul de oxigen al sondei lambda, iar intre pinii 6-2 spre ECU am obtinut 62.00 Ω, valoare egala cu a lor. Ei spun ca daca este infara domeniului trebuie inlocuita sonda. Sunt valori pentru codurile 0 258 007 200 (tip 7200) si 0 258 007 057 (tip 7057).

 Masuratoarea am realizat-o cu un LCR AX-LCR42A. Credeti ca are probleme sonda lambda si trebuie inlocuita?

Oxigen senzor LSU 4.2.jpg

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!