Jump to content

Help ! scoate fum alb la pornire


vios70
 Share

Postare recomandată

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • v@sy

    11

  • ALEKS

    7

  • arabel

    6

  • ByZ

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si masina mea a inceput astazi sa scoata fum albastru cu miros de nears. In special la pornire si daca accelerez din scurt. Motorul are putere, trage bine, nu tremura, nu smuceste. Ulei mananca dar nu cine stie ce, cred ca in 4000km mi-a mancat maxim 600ml ulei (apreciind pe joja).

PS: Merg batraneste majoritatea timpului, deci exclus forja sau alte nebunii.

Ce sa verific si cum sa verific ? Ma deranjeaza mai mult mirosul decat fumul.

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista un filtru -daca nu m insel- al epuratorului,furtunul acela care iese din motor si se duce la infector,se depune mizerie si arunca ulei care ajunge la injector apoi p esapament afara(am intalnit asta la un audi din '90). mirosul de ulei e putin iute,pot fi kiar semeringurile d la supape-consuma ulei,asoate fum dar in schim trage bine,nu smuceste in frana de motor,se comporta normal. mai intereseaza-te inainte sa faci un pas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine punctat, mirosul este iute si intr-adevar e greu suportabil daca masina este la relanti si deschid usa pentru a vorbi cu cineva de exemplu iar vantul bate dinspre spatele masinii inspre fata.

Am localizat furtunul respectiv, cred ca e la sistemul de EGR (exhaust gas recirculation) desi nu garantez. Am sa incerc pe lumina maine sau poimaine sa vad despre ce este vorba acolo. Asa ma gandesc si eu ca vine uleiul pe undeva in camerele de ardere de la cilindri. Si sper sa nu se scurga pe langa segmentii de ungere de la motor. Prefer sa fie infundat cu mizerie filtrul sau sa fie de pe la supape.

Sa vedem poate mai stie si altcineva care a avut problemele respective.

PS: De fumul alb nu-mi fac probleme, este doar in diminetile foarte racoroase, cand se face condens pe teava de esapament. Fumul albastru si implicit mirosul ma deranjeaza.

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e la fel si mi-am comandat semeringuri pt supape. e 3 lei bucata si trebuie 8 + garnitura d quloasa care am dat p ea 53 lei. aqm tre s gasesc o zi libera ca se mi le schimb.

fumul se simte iute dupa ce se incalzeste motorul si se subtiaza uleiul,atunci ajunge in capul pistonului prin orificiul '' paharelelor'' din capul supapelor unde d acolo ajunge p asapament. mai mult nu stiu ce s spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar cand se incalzeste motorul, deci implicit uleiul, mirosul fumului devine intepator. De mentionat ca eu am in motor ulei 5W40 fiindca asta recomanda producatorul. Deci deja este un ulei cu grad de vascozitate mic (la rece).

Am sa ma mai documentez si eventual am sa schimb si eu ghidurile (sau scaunele cum se cheama) supapelor sa vad daca apare ceva modificare. Intrebarea mea este: se poate ajunge la supape fara sa afectez garnitura de chiulasa (adica fara sa demontez chiulasa de pe bloc) ? Intreb fiindca nu stiu, la Dacie am mai demontat odata toata chiulasa si am ajuns la supape. Probabil ca va trebui sa merg in service cu masina asta, pentru schimbare de astfel de piese.

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie data chiulasa jos. exista ''paharelele'' din din capul supapelor care de dau jos,ele au mici orificii pe unde ajunge uleiul la supape pt ungere. sub acele paharele su afla o siguranta care tine semeringul. iti spun mai multe dupa ce le skimb. am s fac si poze. mai bine iti cumperi si garnitura d chiulasa pt ca nu ai garantia ca cea de pe masina nu se va deteriora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea a inceput sa scoata fum mai mult albastrui decat alb,dar doar la pornire la rece.Am inteles ca ar fi semeringurile de la supape.Intrebarea mea este daca se gasesc doar semeringurile sau pe langa ele mai trebuie facute si alte lucrari la motor (pistoane ,chiulasa..etc).Cat ar fi un pret doar pentru semeringuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul e nesemnificativ in comparatie cu manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa-mi dai si niste preturi daca stii, si niste detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturi nu pot sa-ti dau dar, sa schimbi simeringurile presupune sa dai axa cu came jos, tachetii, curea distributie, asta in caz ca le schimbi pe motor( eu personal nu agreez varianta). In mod normal se da jos chiulasa, si daca tot o dai jos, se verifica supapele, ghidurile, planeitatea... Daca nu ai scule mai bine nu te apuci, apelezi la un mecanic Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai scoate fum albastru deloc. Defectul s-a auto-remediat. Eu cred ca aveam ceva ulei in camera de ardere (cine stie cum o fi ajuns acolo pe langa simeringurile supapelor).

Asta nu inseamna ca n-am sa fac totusi un control pe la motor. Apropos, am gasit urme de ULEI in furtunul de admisie aer: le-am sters cu o carpa. Habar nu am cum o fi ajuns uleiul acolo dar cred ca sistemul EGR e raspunzator pentru asta (parerea mea).

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI mie imi vine ulei pe furtunul acela gros care duce la filtru de aer!Ne poate raspunde cineva care este treaba!Mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

v@sy eu nu am Golf 3 dar cred ca exista anumite similitudini intre Passat-ul meu si Golf 3 dat fiind faptul ca sunt ca sunt fabricate in aceeasi perioada (modelele CL/GL/etc.). Chiar si eu sunt curios care este cauza pentru care apar urmele de ulei in furtunul de admisie aer.

Sa vedem poate ne lamureste cineva.

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie ceva garnitura dusa si pe acolo sa iasa ulei.Nu stiu ce sa zic, daca poti pune te rog o poza cu locul unde ai gasit ulei ca sunt curios si eu sa verific.Cert este ca la mine scoate fum la pornire si nu tocmai alb

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este un fltru care de ulte ori se infunda si atunci arunca ulei la admisia aer-nu stiu cum sa explic mai pe inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

v@sy eu nu am Golf 3 dar cred ca exista anumite similitudini intre Passat-ul meu si Golf 3 dat fiind faptul ca sunt ca sunt fabricate in aceeasi perioada (modelele CL/GL/etc.). Chiar si eu sunt curios care este cauza pentru care apar urmele de ulei in furtunul de admisie aer.

Sa vedem poate ne lamureste cineva.

ALEKS

Gazele din carter, capac chiulasa, sunt recuperate si bagate apoi in admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista pe tema asta o intrega dezbatere. Pana i-mi fac timp sa compun un diy cautati pe net PCV filter. este un decantor folosit de motocilisti exact pentru acest fenomen, gazele reziduale se filtreaza sa nu arunce stropi de ulei in blocul injector. Atrag atentia ca blocul motor este prevazut cun o protectie dar insuficienta pentru a limita acest fenomen (capacul de plastic care se vede cand scoti busonul de umplere ulei). Alt aspect important pentru care eu recomand montarea unui astfel de filtru suplimentar este urm. ... cel putin la motorul de 1.8 senzorul temp aer este plasat langa injector in corpul injectorului. Daca se umple de ulei nu mai citeste corect temp aerului aspirat. Am avut supriza sa desfac capacul de plastic de pe injector la 2-3 golfuri si sa gasesc acolo "marmelada". O curatare se poate face cu spray carburator. Acest ulei intrat in motor distruge si catalizatorul definitiv, si ne miram ca avem noxe la itp. Revin cu linkuri si cu poze.

Modificat de CVA G3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am si eu cam aceeasi problema dar multe persoane care le-am intrebat mi-au spus ca e firesc acum iarna sa se vada fumul acela alb la pornirea masinii dimineata . Sper sa nu deranjez in plus cu aceeasi intrebare dar va intreb si pe voi , e normal sa am fum alb dimineata la pornire la temperaturile care sunt acum afara ? sau am ceva probleme ? va multumesc :D [ inca o problema care nu stiu unde sa o postez pentru ca daca dau new topic nu imi da voie , geamul de la sofer imi este blocat inchis , este electric - cand am cumparat-o mi s-a spus ca e din cauza unui releu insa la service mi-au spus ca e motorasul cu totul .. daca ma poate ajuta cineva cu vreun sfat .. ] inca o data imi cer mii de scuze pentru off-topicul de final .

Nici nu trebuia sa deschizi un topic special, poti adauga un mesaj la unul deja existent. Rezolvarea unei probleme la macaraua electrica intr-un topic despre fumul alb nu va mai ajuta pe nimeni altcineva. Te rog sa folosesti functia "search" si sa citesti regulamentul. Ai un avertisment verbal

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu geamul electric vezi sa nu fie defecta macaraua. La mine a fost defecta macaraua (sarita din suruburile ei).

In legatura cu fumul, n-am avut inca timp sa investighez dar maine promit sa revin cu ceva poze din zonele de unde am descoperit urmele de ulei. Am sa incerc sa vad ce filtru o fi infundat (sau nu...) asta preventiv ca vad ca momentan nu mai scoate nici un fum. Doar condens pana se incalzeste traiectul de evacuare.

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

N-a pus nimeni pana acum poza cu fumul... Pun eu primul, asta e fumul meu: alb-albastrui. Dupa un timp nu mai scoate fum. La o noua pornire iarasi scoate.

2h3a2wn.jpg

24ltwur.jpg

M-am gandit sa fac in felul urmator (dupa sarbatori de acum):

1. testez compresia la un service (desi motorul trage foarte bine)

2. in functie de raspunsul de la service: a) ma pregatesc de lucru la motor; b) schimb simeringurile de la supape

3. pun un ulei 10W40 (momentan am 5W40)

4. verific / curat valva EGR

5. vad la fata locului ce mai e de facut

Nu ma deranjeaza fumul dar... sunt constient ca nepotii mei vor respira aerul imbacsit datorat masinilor noastre de acum.

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut! Ceva probleme asemanatoare am si eu, am cumparat masina prin decembrie, cand am luato scotea un fum alb, si m-am gandit ca e normal dat fiind temperatura de afara.

Acum cand e rece scoate fum alb, insa cand se incalzeste motorul incepe sa scoata fum albastru inclusiv la relanti si are un miros de ulei ars, in genul mirosului de bitum incins. In martie trebuie sa ii fac rar si am fost la o cunostinta care are statie itp sa vad daca imi iese la gaze, mi-a zis baiatu ca are noxe de euro4, si ca nu o sa am nici o problema,am si placheta aia in geam, care e verde si are un 4 pe ea, banuiesc ca are catalizatorul schimbat, am mai gasit si furtunul de la epurator spart si l-am izolat momentan, tin sa mentionez ca in 1800km din germania pana acasa, nu prea a consumat ulei si cand am ajuns acasa l-am schimbat cu castrol gtx3 15W40, mentionez ca motorul are 190k km, care credeti ca ar fi cauza, daca ar fi fost de la segmenti nu ar fi scos fum albastru si la rece!? Eu am intrebat un prieten care e mecanic si a zis ca e posibil sa fie de la toba, ca are nush ce pasla in ea care e posibil sa fie imbacsita de ulei si cand se incalzesc gazele se arde uleiu ala...

As vrea sa merg undeva sa imi masoare compresia, ca sa mai elimin din ipoteze, dar nu stiu unde in Ploiesti.

Imi este si rusine sa ma duc asa la rar:D poate imi dati voi vreun sfat!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!Se pare ca Golfanu meu papa ulei,si mi se pare ca in ultimu timp tot mai mult.

De cand i-am facut schimbul am completat in 3000 km cam 1 cm,si acum in vreo 500 km am completat,cred mai mult de juma de centimetru...zic io.

Si stiu,cand imi palpaie becu de ulei la pornire stiu sa mai completez.Tot pe minim am umblat cu ea.Am bagat in ea 10W 40 OMV Bixtol,nu stiu cat de bun este.

Intrebarea me este:ARE CEVA DACA IMI MANANCA ULEI?GASESC VREO REZOLVARE DACA PUN UN ULEI CU VASCOZITATE MAI MARE? 15 SAU 20 W?

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!