Sign in to follow this  
Followers 0
tracerer

Pierdere lichid racire + tremurat motor

25 posts in this topic

Am un VW Passat Variant din '99, 1.9 Tdi la care am schimbat volant cu una second hand deoarece s-au forfecat niturile de la cea originala.

La ceva vreme dupa ce am inlocuit-o, pleaca destul de greu de pe loc si tremura toata masina (cuplarea se face foarte greu). Un mecanic mi-a spus ca e descentrata volant si ca trebuie iarasi inlocuita.......Intrebarea ar fi daca as putea s-o pun la loc pe cea originala la care i-am refacut niturile.

Anul trecut la un drum spre mare a pierdut tot lichidul de racire si de atunci am tot completat cu antigel si apa distilata, acestea pierzandu-se in mod periodic. Acum o spatamana in timp ce veneam de la BV pe serpentinele de la Predeal a crescut temperatura la 120 de grade (ceea ce nu s-a mai intamplat pana acum). A scazut imediat cum am trecut de serpentine. ieri a venit cineva s-o cumpere, a facut un test cu ea fortand-o pana la 4000 de turatii si iar a crescut temperatura, de data asta a avertizat si computerul de bord. Concluzia a fost ca s-a dus garnitura de chiulasa. Ce alte complicatii ar mai fi putut aparea avand in vedere ca de anul trecut a inceput sa piarda lichid de racire iar eu am mers cu ea asa, tot completand ce se pierdea?

Si la ce service de incredere as putea sa merg cu ea sa o rezolve?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa am patit si eu....apa crestea la 120 grade - si nu pornea al 2-lea ventilator, am zis k e termo cupla / senzorul de temperatura ...si mie mi-a zis un mester k s-ar fi dus garnitura de chiulasa, dar am aflat k nu are alt rol.... Intr-un final am schimbat mesterul si asta a zis k poate fi pompa de apa ...asa k am schimbat distributia...turbina pompei de apa nu mai exista (s-a spart / am auzit faze de genul k se poate invarti in gol), practic apa firbea in motor si nu mai avea cum sa o recircule.....

Spune-mi te rog, atc cand apa iti creste, daca o ti turata la peste 2500 de ture timp indelungat, nu cumva o sa incepa sa scada?

Edited by ingerul_danutz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand merg de obicei o tin sub 2000 turatii pe minut si apa nu sare de 90, dar cand o tin mai mult timp turata peste 2500 sare de 90 si creste progresiv, dar destul de rapid (1-2 minute) la 120 si peste. Ultima oara aproape ca ajunsese la 130 si am oprit imediat motorul. Dupa care in 5 minute revine la normal (90 grade). La mine porneste si al 2-lea ventilator si climatronicul merge ok iar distributia am schimbat-o (inclusiv pompa de apa) acum 20.000 km. Am schimbat si termocupla si capacul de la vasul cu lichidul de racire dar degeaba. Plus ca furtunele de intrare si iesire din vasul de racire dupa ce merg 1-2 km se incing si se intaresc de la presiunea care se produce pe tot circuitul, inclusiv in vas. Cineva mi-a sugerat sa scot busonul de la vasul cu lichidul de racire si sa pornesc motorul, iar daca ies bule de aer inseamna ca s-a dus garnitura de chiulasa... am facut testul si apa bolborosea f. tare, insa pe la teava de esapament nu ies stropi de apa (imi spusese ca si acesta ar fi un simptom al garniturii de chiulasa arsa).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok...aerisirea sistemul de racire e ok? sa nu ai radiatorul infundat si sa nu reuseasca sa faca circuitul complet, nu ma prea pricep la mecanica dar am aflat k garnitura de chiulasa ar separa apa de ulei sau ceva de genul asta.

Dar cand apa iti fierbe, ti se modifica si mersul motorului ?... la mine cand ajungea la 120 de grade, dupa 5 min, mergea in 3 pist., tremurat si mai dadea si mici bufnituri, plecam de la stop k un melc!

Mai am de schimbat termostatul, cred k s-a blocat pe deschis fiindca am mers vreo 4 luni cu problema, acum apa scade la drum lung de la 90 la 70 grade.

Edited by ingerul_danutz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ultima data s-a modificat si mersul motorului, in sensul ca nu mai mergea acceleratia (asta mi-a spus individul care imi testa masina). Radiatorul nu cred ca este infundat ptr ca am bagat chiar azi solutie de curatat radiatorul si am spalat tot circuitul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai reusit sa-i mai faci ceva, sau ai dat-o?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut programare la service-ul Metrotehnica ptr joi la 9. Sa vedem ce spun mecanicii lor despre chestia asta. La telefon am vorbit cu seful de service si la descrierea simptomelor masinii, acesta mi-a spus ca e posibil sa nu fie garnitura ci chiar chiulasa de vina. Pana acum la ei manopera ptr schimbatul garniturii de chiulasa (dupa ce am intrebat la telefon) este cea mai mica: 240 RON.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. o sa intreb unde imi fac eu masina cat costa schimbarea garniturii si cat dureaza

Edited by ingerul_danutz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost ieri la Metrotehnica, au gasit rotita din plastic de la pompa de apa rupta, au inlocuit pompa de apa cu una noua, au mai inlocuit si busonul de la vasul de expansiune, au pus antigel. Pt. toata treaba asta am platit 8.000.000 :soothe[1]: dar problema masinii nu s-a remediat.

Eu, din start, le-am spus ca vreau sa schimb garnitura de chiulasa in sa ei mi-au spus ca nu asta ar fi cauza incalzirii motorului la turatii mari si a presiunii care se face pe circiutul de apa, peste 1.5 atmosfere la 2 minute dupa pornirea motorului.

Azi am fost din nou si le-am spus ca in continuare imi creste temperatura la motor (la 2km dupa ce am plecat din service) si mi-au spus ca ar fi de la ventilatorul care raceste radiatorul (nu are turatia necesara). Asa ca l-au schimbat si pe ala (cost ventilator + manopera 5.000.000) dar asta nu a schimbat cu nimic starea masinii de cand am intrat cu ea in service. Caz in care am renuntat la schimbarea ventilatorului meu bun cu unul nou care nu schimba cu nimic starea masinii. Directorul Ganea s-a ofticat si mi-a zis ca daca refuz sa platesc piesa si manopera el nu mai poate sa-mi repare masina. Practic m-a dat afara din service. Dupa lungi discutii a ajuns la concluzia ca poate sa-mi schimbe garnitura de chiulasa cum l-am rugat de la inceput(desi el a zis ca nu asta e cauza incalzirii mototrului), manopera estimand-o la 3.800.000 (initial la telefon mi-a spus ca este 2.400.000 dupa ce am precizat tipul motorului) plus piesele care costa 3.600.000.

Am ramas profund dezamagit si pot sa spun ca competenta lor lasa de dorit, probabil ca se pricep numai la revizii seat.

Edited by tracerer
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASTA E FURACIUNE PE FATA!!!! imi pare rau sa aud asta....si eu am avut pompa de apa rupta in 2

(pompa de apa NOUA 150 ron ...mopera 100 ron...cu tot cu distributia schimbAta). Eu astazi ma intalnesc cu mecanicul meu...si-a luat concediu cateva zile si nu am putut lua legatura cu el. In ce zona stai? daca vrei ne putem intalni, sa vb cu el. ... km scump pt o ganitura de chiulasa, plus k tu vrei sa dai si masina

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stau in Berceni. Daca mecanicul tau se pricepe sa schimbe o garnitura de chiulasa, intreaba-l te rog cam cat m-ar costa manopera si piesele. Intre timp am mai sunat si la service-ul AMI din Baneasa si a ramas ca ma vor suna luni sa imi spuna daca pot sa ma ajute si cat ar costa in cazul unui raspuns afirmativ.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu vroiam sa schimb garnitura de chiulasa....atc cand imi crestea apa, el a zis k nu e de la ea ci de la sistemul de racire....dar mi-o schimba fara probleme. Un nr de tel...sau un id de mess de-al tau....o sa-i zic de problema ta..numai k mai bine e sa vada decat din asa din auzite. Acum depinde cat de mult te grabesti, este vb de un service in care se repara microbuzele in regim de la o firma de maxi-taxi....km tot timpul e plin acolo, eu maine sunt programat :blink:

Edited by ingerul_danutz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am revenit!

cateva sute de mii, in functie de cat timp ii ia .....e cumva motor PD?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zic a mia oara de cand sunt moderator: NU MAI POSTATI DIRECT IN ARIA PASSAT SI DACA E DE PASSAT REALMENTE IN SUB-ARII IAR DACA E DE MOTOR PROBLEMA IN TDI FORUM SAU MOTOARE PE BENZINA.

CE E ASA GREU SA CITITI NISTE "AFISE" CLARE PUSE LA "INTRARE" IN ARIE??!

M-am saturat sa tot mut / curat / doar ca sa apara altul sa o iau de la capat. Cred ca voi completa afisul cu : "Se va pedepsi cu stergerea topicului si pauza 7 zile" pentru ca vad ca doar cu b

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa recapitulez. La 5 minute dupa ce pornesc masina furtunele care intra si ies din vasul de expansiune se intaresc foarte tare (am masurat presiunea din cu un manometru si depasea 1,5 bari- asta la doar 5 minute de mers) iar daca turez peste 2500 turatii incepe sa arunce antigelul pe la supraplinul vasului de expansiune (busonul vasului a fost schimbat), iar dupa ce arunca suficient antigel de ramane vasul aproape gol incepe sa se incinga motorul. Ce credeti ca poate fi? Sa fie garnitura de la chiulasa? Astept pareri/opinii. Multumesc.

P.S. Am gasit o chiulasa SH fara injectoare la 600 euro si garnitura noua fara suruburi la 170RON. Sunt OK preturile?

@ingerul_danutz: ti-am dat un PM

Edited by tracerer
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu spun ca sigur este garnitura de chiulasa.Si la mine s-a intimplat la fel.

Oricum,dupa ce demonteaza or sa-ti spuna sigur daca este chiulasa de vina.Eu personal nu cred acest lucru,garnitura se duce prima..

Daca nu ai la cine sa o repari suna-ma si te trimit la cineva.

0722/625.710

Sanatate.

Luigi Vicol

Edited by l.u.v
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garnitura de chiulasa este efectul , nu cauza. Este normal sa se intample asa daca masina a functionat la regimuri termice ridicate. Si nu este numai garnitura de chiulasa, la tine trebuie planata si chiulasa. Ea la temperaturile acelea mari s-a deformat si acum lasa sa patrunda gaze in circuitul de racire. Curios este faptul ca la o garnitura de chiulasa defecta sau o chiulasa deformata ( neplanata) ar trebui sa iasa gaze in vasul de expansiune. Asa, ca niste bulbuci!

Cauzele acestei probleme pot fi multiple, si o sa le enumar in ordinea in care cred eu ca ar aparea :

radiator infundat

termostat blocat

pompa de apa

termocupla

ventilator

Dupa ce schimbi garnitura de chiulasa si planezi chiulasa (ar trebui sa-i pui sa verifice planeitatea si la blocul motor) asigurate ca cele enumerate mai sus sunt in regula. Altfel iar arzi garnitura de chiulasa!

Succes!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cite imi dau seama ai 2 probleme:

1 - circuitul lichidului de racire este obturat undeva -

verifica

- radiatorul - vezi daca si pe furtulul de iesire din radiator ai presiune si daca radiatorul se incalzeste

- termostatul - intr-un vas cu apa la temperatura de deschidere a acestuia

2 - garnitura de chiulasa nu etanseaza bine la unul/mai multe dintre pistoane - de masurat compresia la pistoane

(daca face bulbuci nu are cum sa scoata apa pe evacuare, nu??)

- de planat ambele 2 (bloc + chiulasa) - poti face doar una dar daca esti ghinionist si nu ai ales corect mai trebuie sa desfaci motorul o data + pierderea de timp/bani

- iar daca blocul are camasi - de curatat blocul si de verificat daca nu a alunecat una dintre ele - testul de compresie ar trebui sa-ti spuna unde e buba

- se recomanda garnitura de clingherit!!!

Tremuratul se datoreaza unui piston care nu mai merge/ nu face compresie in parametrii sau pe aproape (functie de gradul de uzura al motorului). In acest caz si relanti-ul ar trebui sa fie mai ridicat (ECU incearca sa compenseze)

Nu sunt specialist asa ca daca am gresit nu dati cu pietre.

Edited by wwww
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt nou pe forum asa ca daca nu am postat bine va rog sa mutati in alta parte.

am si io o intrebare: am cumparat antigel TOTAL GLACELF AutoSupra organic si vreau sa stiu daca este bun si pot sa il folosesc. Pe eticheta scrie ca are omologare vw dar un prienten mi-a spus ca trebuie alt fel de anigel special de vw.

mersi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietenul tau nu se pricepe foarte tare.Merge orice fel de antigel,chiar si romanesc..

Luigi Vicol

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mers merge dar vw recomanda sa fie G12... asta daca vrei sa-ti intretii masina, daca nu poti sa pui ce vrei... dar suporti consecintele, care sunt consecintele?... nu stiu si nici nu sunt curios sa aflu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nicio consecinta.Este la fel de bun,doar costa mai putin..

Luigi Vicol

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din diferite discutii am inteles ca e bine sa folosesti G12 pentru a proteja diferite garnituri... etc.

Nu sunt specialist... sincer nici antigelul G12 nu este extrem de scump.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice producator recomanda anumite norme pentru ca au contracte incheiate cu fabricantii acelor produse,vezi Renault/Elf,Bmw,Audi,Mercedes/Castrol/Aral la uleiuri..

Asta nu inseamna ca daca bagi un Shell in masina iti crapa motorul..

Cam asta-i treaba si cu alte consumabile,gen antigel

Luigi Vicol

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Orice producator recomanda anumite norme pentru ca au contracte incheiate cu fabricantii acelor produse,vezi Renault/Elf,Bmw,Audi,Mercedes/Castrol/Aral la uleiuri..

Asta nu inseamna ca daca bagi un Shell in masina iti crapa motorul..

Cam asta-i treaba si cu alte consumabile,gen antigel

Luigi Vicol

Nu e chiar asa sa stii, da un search pe google sau chiar aici pe forum sa vezi ca daca scrie G12 chiar trebuie sa pui ce vrei..In Dacie pui de orice fel dar in astea nu e bine...Uite de exemplu trebuie sa fie fara silicati. G12 este o omologare a producatorului ca respectivul produs este compatibil cu motorul respectiv. Conteaza ca instalatia de racire e pe cupru sau ca este pe aluminiu...Poate nu stii dar aluminiul de ex. este atacat de anumite solutii si anumite "coolant" nu fac taman bine...G11 e cu silicati G12 este fara.

Asa cum o placa AGP nu este compatibila cu o placa de baza cu PCI express cu toate ca este Nvidia si chiar 6600 si antigelul nu trebuie sa fie decat cel specificat de producator.

VW a zis sa pui G12 nu sa pui ARAL sau Castrol. Asta ar insemna sa fie shmen. Asa cum pui benzina fara plumb in mashinile mai deshtepte care au catalizator si cu asta e la fel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.