Sign in to follow this  
Followers 0
cdo

releu incarcare 12V

20 posts in this topic

Salut, am o broscuta 1302 hidramata din 72. Stie cineva de ce nu declanseaza releul de incarcare (cel de sub bancheta spate stanga) ? Dupa ce pornesc motorul, daca apas pe contactul releului se stinge ledul rosu (G) de la bord dar asta pana opresc motorul. Daca il repornesc, trebuie sa repet manevra cu apasatul pentru a incepe sa incarce.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ai dinam, intelesesem aiurea. Scuze!

Pai, pe care contact apesi? E clar ca releul are o problema, mai bine il schimbi!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai dinam lucrurile sunt relativ simple . Din ce zici tu pare a fi vorba de un contact imperfect sau corodat. Verifica contactele si eventual desfa si releul si curata cele doua contacte din interior ( sunt ceva in genul platinii- daca vorbim de dinam!!!!) dar mare atentie sa nu modifici distantele si pozitia lamelelor ... ma rog nu stiu cum sa-ti explic in scris :rolleyes: . Daca nu te descurci da un mesaj pe PM si cred ca pot sa te ajut daca esti din Bucuresti :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

contactele sunt ok din moment ce eu apas direct pe contacul tip platina si atunci cupleaza si ramane cuplat pana opresc motorul. ma gandeam ca este vreun fir care ii da un impuls si firul asta sa fie intrerupt

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca si aici e o problema. Ideea cu releul este sa nu stea mereu contactul cuplat sau decuplat, el se inchide sau se deschide functie de curentul dat de dinam/alternator, reguland astfel curentul in instalatie.

Denumirea lui tehnica este regulator nu releu.

Pana la urma ce ai tu dinam sau alternator?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

avand in vedere ca are releul sub bancheta sunt foarte mari sanse (peste 99%) sa fie dinam ..asa ca am pus un articol despre intretinerea si repararea lor la http://www.vwkafer.lx.ro/releu_dinam.pdf

Edited by niq_ro
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este dinam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti din Bucuresti? Ca sa stiu daca putem sa ne intalnim sa vedem ce si cum.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot timpul am fost adeptul solutiilor simple. Daca zici ca dupa ce faci cuplarea manual, releul incepe sa functioneze, atunci cred ca e ceva care il "tine".

Incearca cu un spray, "Electronic Cleaner". Asta poate rezolva problema unei oxidari ori a unui contact prost.

Daca nu isi revine, atunci solutia e sa schimbi piesa dupa ce verifici daca ajunge curent la ea. Aici nu ma bag pt ca sunt varza la partea electrica.

Succes!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt din Bucuresti. Masina e luata de curand, e cea care era in spate la spitalul de urgenta (am vazut ca multi dintre voi stiau de mult timp de masina cand era pusa la vanzare). O sa incerc sa dau releul jos si sa-l curat sa vedem daca se schimba ceva.

Apropos, schimb subiectul, daca stie cineva vreun tinichigiu care face treaba serioasa, da-ti-mi un semn.

Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ai mai facut intre timp cu incarcarea? Daca gasesti un tinichigiu/vopsitor bun sa-mi spui si mie ca sunt dispus sa-l iau acasa sau sa-l infiez :D .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nu releul este problema pentru ca nici cand ramane cuplat nu incarca, ieri a trebuit sa iau curent de la alta baterie de doua ori. Cred ca problema e de la dinam si din cauza asta nu cupleaza automat nici releul. Cat despre tinichigiu, am vorbit de principiu cu doi, unul mi-a cerut 20 milioane (cu demontat tot, aripi, caroserie care mai este si sudata de sasiu pe anumite portiuni) si cel de-al doilea 25 milioane plus inca 3 sa-mi faca pragurile din tabla dupa un mulaj. Amandoi au garantat ca iese perfect, dar pana nu vad cu ochii mei nu mai cred nimic. Probabil ca o sa ma hotarasc la primul, ca nu cred sa gasesc in alta parte mai ieftin si sa faca treaba buna.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa zic: multa bafta! Verifica continuitatea firului de la DF (dinam-releu) de asemenea da jos dinamul si sufla-l cu un comresor ceva si verifica carbunii. Daca tot nu incarca incearca o remagnetizare . Daca nici asa nu merge (ma cam indoiesc) am un dinam de broasca nou nout - nu prea imi vine sa ma despart de el dar avind in vedere ca se apropie concediul si stau cam prost la finantari poate cadem la intelegere :blink: .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In spatele spitalului de Urgentza, adica pe undeva pe Stefan cel Mare intre Floreasca si Dinamo? La seria de sub bancheta te-ai uitat cu maaare atentzie? :( Bubu are ceva amintiri amare...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in gardul spitalului de urgenta, intre Floreasca si Dinamo. Recunosc ca nu m-am uitat acolo cand am luat-o (m-am uitat doar in fata unde mai e inscriptionata seria respectiva) dar am fost cu ea la RAR pentru identificare si nu a fost nici o problema, i-au facut poza si mi-au dat identificarea si intre timp am si luat talonul.

Are amintiri amare legat de masina asta? Da-ti-mi mai multe detalii.

Edited by cdo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu,el are amintiri legate de alta broscuta cumparata de la acelasi propietar ca si tine..El iti poate da mai multe detalii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee, tot e bine, inseamna ca tu n-ai luat tzeapa. Daca ai trecut de identificare eshti tatic. Bubu a luato'n freza cu o mashina cu seria sudata grosolan. Nu sunt eu usha de biserica, dar intzeleg ca atunci cand vinzi o astfel de mashina sa il pui in tema pe cumparator... :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 2 relee Bosch , unul are cod 0 192 052 007 , iar celalalt 0 192 052 008, adica difera doar ultima cifra.

Intrebari:

1. ce difera la ele? (ma intereseaza dpdv tehnic)

2. care merge mai bine intr-un alternator de broasca? (ca marime, model, ..., vizual sunt la fel)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cautand pe site-ul asta http://www.findpart.org/  , codul cu 007 in coada am gasit pagina http://www.findpart.org/part/bos-0192052007    - am clickat pe echivalenta "Lauber" din dreapta , (singura echivalenta pt. codul asta ) si in pagina urmatoare :   http://www.findpart.org/part/lau-cq1010109  gasim in stg jos masinile la care se potriveste:  kaefer, bus , toate aircooled.

Deci deduc ca releul asta este un releu dedicat pt. alternatoarele de broasca.

 

Releul cu 008 in coada are pagina urmatoare: http://www.findpart.org/part/bos-0192052008   el are multe echivalente - click de exemplu pe BERU si in pagina urmatoare o sa apara o GRAMADA de masini la care acesta se potriveste.

Ceea ce imi spune ca este un releu pt. alternatoarele uzuale gen Golf 1-2-3, Audi 80-100 ,si o gramada de alte masini etc . etc.

 

Strict pe baza codurilor si de dragul corectitudinii as pune releul cu 007, dar cred ca nici cu ala cu 008 nu ar fi o probl.

Edited by Komissar
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teama mea este ca releul cu 007, care , din ce am inteles eu , a fost inlocuit cu 008, sa nu asigure amperajul necesar (de genul : becurile H4 folosesc mai mult curent decat R2, initial masina nu avea radio, etc, nimicuri de-astea) ; mai ales ca am vazut pe unele alternatoare eticheta cu 44Ah pe unele si cu 55Ah pe altele.

Edited by cristobob
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.