Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

Probabil ca pe direct trece peste releul de comanda din ventilatorul mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat si problema ventilatorului misterios. Ventilatorul mic avea un carbune blocat de la mizerie (arcul nu il mai impingea pe rotor). Cand l-am verificat jos de pe masina prima data cel m-am probabil cand am scos ansamblul de ventilatoare l-am ciocanit si s-a deplasat carbunele umpic. Cand l-am testat nu l-am tinut mult (maxim 20 de sec) legat la curent.

Azi inainte sa le dau jos de pe masina le-am verificat cu curent direct si nu a mai pornit, dupa ce le-am dat jos iarasi nu mai pornea pe direct. Dupa 3 ciocaneli a pornit. De aici verdictula a fost simplu. L-am desfacut si curatat, dupa care merge perfect. Uzura pe carbuni si rotor era minima.

Concluzii - la ventilatoarele de radiator la Golf 5:

- nu exista trepte.

- fan control module-ul este in ventilatorul mare care primeste comanda de undeva din climatronic/ecu (nu stiu exact dar nu este un modul de control dedicat)

- metodat de 2 cozi de ciocan in ventilator inca da roade.

- ventilatorul mic este destul de usor de deschis si in afara de bobinaj nu este nimic ireparabil in el (carbuni, rezistente, contacte si cam atat contine)

O seara buna si un weekend placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc in primul rand lui albundy! M-a lasat si pe mine electroventilatorul mare de la octavia 1 a carei elice este pusa prin presare deci nu se poate desface. Am slabit cu o gaura de 2, bucsa de pe elice, si l-am luat la batut dar dupa ce am inebunit toti vecinii ne-am dat seama ca s-a deplasat axul si se produsesera pagube mari in el.

Asa ca am cumparat unul nou Febi, care are elicea prinsa cu surub, de la wolksparts cu 350 lei si o sa il montez. E de preferat sa aveti cheie cu clicket si un prelungitor ca altfel e mai greu!

Modificat de rares v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare. Scriu pentru o edificare a problemei pe care o am cu ventilatoarele. Ambele nu pornesc deloc la pornirea motorului/ si, sau la pornirea aerului conditionat. Mentionez ca am incercat solutia cu lovitul acestora. Pornesc pentru 30 de secunde si dupa aceea se opresc. Daca opresc AC nu mai repornesc decat daca le lovesc din nou. Le-am demontat pe ambele si observ ca nu prea am cum sa demontez acele palete de motoras fiind cuplate printr-un ax capsulat. Ce sugestii aveti? Exista vreo sansa de rezolvare sau trebuie schimbate cu totul? Care ar fi cauza exacta?Multumesc anticipat

PS. Masina e Golf Plus 2005 1,9 TDI, 105 CP. La un drum pe Transfagarasan , pe la Cascada a trebuit sa opresc pentru ca urcase temperatura la 120 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mic porneste pe direct?

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce erori sunt pe masina? LA OUTPUT TEST pornesc ventilatoarele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata nu am putut sa ii fac niciun test cu vag com. Astazi am luat-o de la capat. Am batut in ventilatoare, le-am montat iar pe masina si surpriza: pornesc....si nu se mai opresc dupa 30 de secunde. Problema este ca atunci cand pornesc AC, pornesc ambele ventilatoare, chiar daca motorul era rece. Vreun coleg prin Timisoara pentru un test as putea gasi?

Cel mic nu l-am pus pe direct, pentru ca in primul rand nu ma prea pricep la partea electrica si nu vreau sa fac vreo nefacuta, dar daca va trebui o voi face...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU este nici o problema ca pornesc ambele ventilatoare la cuplarea AC, asa este normal sa functioneze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

La un passat 1.9 tdi, an 2004, 130 c.p., climatronic, am o problema cu ventilatorul care este montat pe radiator in partea pasagerului.

In timpul functionarii are un zgomot ascutit si elicea are joc axial de cca. 4 mm.

Stie cineva daca se poate repara (inlocuit bucsa si/sau rulment) sau trebuie unul nou?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se schimba bucsa, deci altul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu un feedback la masurile luate de mine in rezolvarea problemei cu ventilatoarele. Dupa o luna de la "repararare", AC functioneaza normal, aerul este mai rece, iar consumul la relanti este acum constant 0,5-0,6 /h. Deci cred ca primul lucru ce trebuie facut in verificarea ventilatoarelor este demontarea lor si lovirea acestora cu un ciocan...parerea mea verificata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Loveste-le tu mult pana o sa cada magnetii si adio ventilator.

Desfa-le si schimba carbunii. Asta e cauza pentru care se opresc. Daca le mai lasi mult asa o sa ajungi sa se topeasca suportii carbunilor si iarasi e bun de aruncat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bratoveanu1988

Eu am rezolvat problema mergand la un service si cumparand un alt ventilator, dar buba era la un fir intrerupt care facea legatura intre ventilator si releul de la clima(sub baterie)....si apoi gata. Dar tot nu functioneaza clima.....acm imi da eroare pe valva de presiune ac......asta cum pot sa o rezolv fara sa o cumpar?.....se poate pacali cumva?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cum pot sa o rezolv fara sa o cumpar?

O furi. :icon_cheesygrin:

Nu ai ce sa-i faci. E asa mare avere un senzor de-ala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Problema este ca la mine ventilatoarele nu pot fi desfacute pentru ca sunt capsulate. pana una alta, dupa 2 luni de la operatiunea mea neortodoxa, venatilatoarele functioneaza normal... restul e istorie.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate sunt capsulate. Dar se pot desface

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu am reusit sa "cracanez" colturile alea groase din carcasa ventilatorului mare ptr a-l desface, asa ca am strambat tabla mai subtire a capacului ptr a-l scoate. Am deblocat si curatat carbunii..verificat conductivitate rezistenta si montat la loc..insa surpriza: nu am mai reusit sa pun la loc capacul in pozitia perfecta..sta putin (3-4mm) inclinat pe o parte in planul eliciei..insa nu opune rezistenta, nu face zgomot, nu pare sa se miste ceva inauntru si functioneaza perfect pe ambele trepte. Se poate intampla ceva grav (luat foc) sau in cel mai rau caz o sa se blocheze la loc? Are cineva acel capac cu carbunii de la vreun ventilator defectat mecanic? Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am si eu o problema cu ambele ventilatoare..pornesc singure cand opresc motorul si merg intermitent..se aude cum se declanseaza si se opresc cam la 2-3 secunde...mai au momente cand merg continuu 1-2 min apoi incep iar sa se opreasca.. asta dureaza cam 15-20 min dupa ce opresc masina. se intampla asta si cu motorul rece si cu motorul la 90. a mai intampinat cineva problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare.
Dupa trei saptamani de citit topicul m'am hotarat sa postez si eu.
Imi cam creste mult temperatura vara si as vrea sa verific ventilatorul, mai bine zis treptele de functionare. (termostatul a fost schimbat dar prin compararea celui vechi cu cel nou in vasul cu apa incalzita, as zice ca era bun)
Pot sa spun ca la functionarea AC mi se pare ca ventilatoarele functioneaza normal chiar daca la o turatie cam mare, suspectez ca functioneaza doar turatia a doua.
Am facut o proba de la mufa de la termocupla cu un sunt si se invarte ventilatorul insa numai pe una din trepte, a doua, dupa cum mi se pare mie (nu l-am vazut niciodata functionand in ambele trepte)
Ce mi se pare ciudat si aici vine de fapt intrebarea mea este: pe mufa mama (cum ar veni) de la ventilator se vad doar doi pini si o gaura ca si cum ar lipsi un pin iar pe mufa tata (cum ar veni) care intra in mufa de la ventilator sunt trei pini; este ceva in neregula acolo sau asa trebuie sa fie..? Isi ia ventilatorul masa de altundeva..? Nu ar trebui sa fie trei pini si pe mufa de pe ventilator? Am mai observat ceva, pe termocupla se vad tot doi pini iar pe mufa ce intra in termocupla sunt doi..
Incerc sa atasez niste pozulici.

 

Mufa ventilator

imag0309j.jpg

Mufa care intra in mufa ventilatorului

imag0308b.jpg
 

 

Mufa termocupla

imag0317x.jpg

Mufa care intra in mufa termocuplei

imag0324hp.jpg
 

Modificat de blast
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.Am si eu probleme la un golf 5 cu ventilatorul de clima,nu merge deloc am si ciocanit in el si degeaba...Ala mare merge ca nebunu chiar si dupa ce opresc motoru cu cheia scoasa,poerneste si se opreste singur circa 10 min si dupaia gata.Compresoru de clima merge,baga aer rece dar merge doar ventilatorul mare... Pun si eroarea de pe vcds aici,orice sfat e binevenit mersi anticipat.

 

18354 control module 1 for coolant fan defective P1946 No Signal Communication

Modificat de mariobos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca e ars si trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demonteaza-l si schimba carbunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau pana la demontare si schimbare, conform erorii, problema e in cel mare, acolo este si regulatorul. Alimenteaza-l pe cel mic pe direct si vezi daca functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am sa fac,mi-am adus aminte ca acuma vreo 3 zile am avut si eroare la senzoru G62..Am miscat senzoru,am sters eroarea cu G62 si vad ca nu a mai aparut,mai este doar aia cu ventilatorul...Am sa incerc ala mic sa vad daca merge.Mersi de sfaturi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salut. am vazut ca tot vorbiti de ventilatoare la plural.eu am doar unul cand deschid capota la motor...unde il gasesc pe al doilea sau e posiil sa fie doar unul?

1.9tdi bxe 2009 WVWZZZ1KZ9M081750

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!