Jump to content

Audi A6 2002


Flav
 Share

Postare recomandată

In ultima vreme am mers mai mult in oras, dar astazi a trebuit sa fac un drum ceva mai lung. Am iesit din oras si... stupoare. Eram in a 6-a si viteza de 110, 2100 rotatii si pedala la fund. Eram stupefiat, ma gandeam ca sigur e turbina, altceva nu are ce sa fie incat sa piarda atat din putere motorul. Am mers pana la destinatie,mi-am rezolvat treaba si am plecat suparat spre casa. Pe drum deja ma gandeam ca in ziua urmatoare trebuie sa ma opresc la service si la cat o sa ma coste ( am auzit ca costa extrem de mult inlocuirea unei turbine). Am mai ncercat odata, a 6-a , si calc acceleratia. Surpriza! 120 si tot se ducea, 130... 140 ... 150.... 160.... 170.. 180... si politia. Am avut noroc era doar masina goala in fata unui popas pe sosea. Orium "pedala" mai avea.

Totusi stau si ma gandesc.... ce s-o fi intamplat prima data... cand brusc am ramas fara "pedala" la 110. Daca ati avut vre-odata vreo problema asemanatoare, va rog sa-mi spuneti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Flav

    14

  • cipos

    9

  • stefison

    7

  • di0

    7

Top Posters In This Topic

Poate fi turbina care se apropie de un limp mode. Debimetrul de aer nu cred ca este de vina, odata stricat asa ramane. Sigur e turbina. Fa un search pe forum despre limp mode si te vei lamuri. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flav vezi poate in cel mai fericit caz o fii doar actuatorul de vina (iti pot aduce eu nou calibrat) ... intr-un caz tot destul de fericit sa poti sa-ti cureti turbina pot sa te trimit undeva unde fac treaba f buna baietii si eu tot la ei am curatat-o pe a mea (desi eu aveam si turbina gripata rau si actuatorul varza si imi facea presiune cu peste 1bar fata de normal NU am avut limp mode dar oricum era iarna si n-am apucat sa testez atat de rau...dar i-am dat o data o blana de la 40 la 150 si n-a marait facea doar mega presiune in plus) iar intr-un caz mai putin fericit daca nu se poate rezolva altfel iti trebuie alta turbina (care tot eu ti-o pot aduce tot noua la bani frumosi fata de magazin, am mai vandut una unui baiat de pe forum)!

Putem sa continuam pe PM daca esti interesat de ceva din ce am scris inclusiv de demontat turbina si vazut ce se poate face cu ea! Oricum inainte de astea sa faci niste loguri (cauta pe forum topic-uri cu limp mode etc) si discuta cu ender si vezi care e si parerea lui (care probabil o vei gasi tot acolo) ... oricum in principiu ar trebui curata turbina! cati km are masina ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultima vreme am mers mai mult in oras, dar astazi a trebuit sa fac un drum ceva mai lung. Am iesit din oras si... stupoare. Eram in a 6-a si viteza de 110, 2100 rotatii si pedala la fund. Eram stupefiat, ma gandeam ca sigur e turbina, altceva nu are ce sa fie incat sa piarda atat din putere motorul. Am mers pana la destinatie,mi-am rezolvat treaba si am plecat suparat spre casa. Pe drum deja ma gandeam ca in ziua urmatoare trebuie sa ma opresc la service si la cat o sa ma coste ( am auzit ca costa extrem de mult inlocuirea unei turbine). Am mai ncercat odata, a 6-a , si calc acceleratia. Surpriza! 120 si tot se ducea, 130... 140 ... 150.... 160.... 170.. 180... si politia. Am avut noroc era doar masina goala in fata unui popas pe sosea. Orium "pedala" mai avea.

Totusi stau si ma gandesc.... ce s-o fi intamplat prima data... cand brusc am ramas fara "pedala" la 110. Daca ati avut vre-odata vreo problema asemanatoare, va rog sa-mi spuneti.

trebuie facut un log cu vag comul si vazut ce se intampla acolo, daca vreti va pot ajuta eu, sunatima si vb..., eu tind sa cred ca agata sistemul vnt, apropo cati km are masina?

deci nu dati banii degeaba pe piese, deoarece cu o curatare la turbo se rezolva

p.s. eventual dam un pic si capacul de la motor jos sa vedem ce gata(turbina sau actuatorul)

@zgb la passat si a6 turbina este pusa cu tija in jos, iar pana acuma nu am vazut sa blocheze actuatoarele(la tine e alta mancare de peste, deoarece tu ai axul in sus si-ti intra apa intr-o veselie) eventual am gasit unul cu membrana crapata

uitativa aici( http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3312&st=140 ) cam ce trebuie facut, dar intai se vac verificarile cu vag comul pt a se vedea ce valori da turbo si ce eroare a stocat

@vlad mhl sigur a luat un limp mode acuma ramane de vazut ce eroare a ramas stocata dar sunt sigur ca e positive deviation

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa ajung prin Bucuresti ca aici la noi in Buzau nu prea am auzit de un service care sa merite. Masina are 95 000 km. Aveam in plan o schimbare de distributie dupa Pasti, acum trebuie sa vad cam cat costa "bucuria" acasta nou aparuta. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cipos asa e uitasem ca actuatorul e in sus...sigur e gripata geometria si foarte probabil o sa scape ieftin trebuie curatata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum mai imi vine in minte o intrebare citind ce-am gasit pe linkul trimis de cipos. Modul de schimbare a vitezelor influenteaza buna functionare a turbinei si a acestor mecanisme complicate de care n-am habar (electrovalve, EGR si ce-o mai fi p-acolo)? De mentionat ca vitezele le schimb cand turometrul ajunge pe la 2-2200 turatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbi la 2000 de ture? :D Pai eu cad in 2000 de ture cand schimb in treapta superioara :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Deci sa inteleg ca nu e bine si trebuie schimbate mult mai sus. 3000?, 3500?, 4000? ca de ... la 4400 deja sunt pe rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mers normal, schimba pe la 2600 - 2800 rpm, astfel incat in viteza urmatoare sa cazi pe zona de cuplu maxim (1900-2000).

Oricum, daca ai tinut-o asa de mult timp subturata, ar fi bine sa iesi cu ea la drum intins si sa schimbi un pic pe la 3500-4000, poate fi o alta varianta de curatare a turbinei , poate da rezultate (sa nu te sperii daca o sa scoata fum ca un tractor la inceput, sunt eventualele depuneri existente)

La mine a mers. Succes

PS: nu mai merge subturat, castigi maxim 0,5 l/100k dar dezavantajele ulterioare pot fi mult mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceasta medoda da roade doar temporar, asa am facut si eu si dupa aia au inceput sa apara iar problemele, dupa ce am dat jos turbo si l-am curatat am scapat de probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai inteles gresit, nu am vrut a spun ca asa se repara o turbina cu probeme serioase, ci doar faptul ca poate fi ca o "gura de aer curat" pentru un diesel obisnuit mult timp cu un mers batranesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa tot speculam, cum a amintit si cipos, trebuie facut un log si vazute erorile logate. Abea dupa aceea se vor trage concluzii preliminare. Din descrierea problemei pare sa fie limp mode, dar asta ne va spune eroarea logata daca a fost low sau high pressure deviation.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ... p-aici prin targ unii mecanici nici n-au auzit de limp mode ( nu zic doamne fereste ca nu sunt si mecanici buni ... dar inca nu am intalnit nici unul :D ). Asa ca .. cel mai probabil o sa trebuiasca sa vin la bucuresti. Acum alta intrebare. In situatia asta cat pot sa circul cu ea. Afecteaza motorul sau mai stiu eu ce pe-acolo daca mai merg asa cu ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la Bucuresti te tine motorul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum alta intrebare. In situatia asta cat pot sa circul cu ea. Afecteaza motorul sau mai stiu eu ce pe-acolo daca mai merg asa cu ea?

Da, nu o sa fie nici o problema, insa, sa incerci sa nu depasaesti 2300-2500 rot/min cu ea, iar accelerarea sa o faci lent. De ce? Pentru ca, daca tija nu lucreaza cum trebuie, turbo va fi expus la presiuni mari, care nu pot fi controlate(sau nu tot timpul - de aici si limp mode) , si e pacat sa soliciti turbo-ul degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am "chinuit" masina. sub 2600 rotatii nu prea a stat. Eu obisnuit cu un mers "batranesc" azi am "concurat" cu "vitezomanii" cu masini sport de p-aici prin targ. Am ocolit aglomeratia, pe tot felul de stradute care mai de care mai proste ... si pline de gropi. De maine merg mai linistit... mi s-a parut ca azi am omorat-o saracutza. Oricum ... multumesc tuturor pentru sfaturi .. si.. pana ajung la cipos ( ori dupa pasti ori pana in el) Paste fericit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sarbatori fericite(ca sa nu zoc paste fericit ca se intelege alceva ;) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ajung si eu prin BZ de Pasti. In caz ca nu te intalnesti cu Cipos pana atunci pot sa te ajut si eu cu o diagnoza.

Gicu..out.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posbil poimaine sa ma duc acasa si daca e ne intalnim atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ajung si eu prin BZ de Pasti. In caz ca nu te intalnesti cu Cipos pana atunci pot sa te ajut si eu cu o diagnoza.

Gicu..out.

Multumesc. Dar se pare totusi ca o sa rezolv ceva cu el.. cel putin asa sper.. daca nu .. o sa te contactez ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ca in seara asta i-am facut testul cu VagCom. Totul a iesit ok , sau cel putin asa am inteles. Oricum cu siguranta o sa-mi spuna cipos mai detaliat data viitoare ;). Pana una alta vreau sa ma mai lamuresc cu un lucru. La un model de masina ( in cazul de fata Audi A6 1.9 TDi, culmea ... inca nu stiu exact daca are pompe duse sau nu... parca zic ca are) distributia se schimba la 90 sau 160 mii km? Cica la 90 doar cureaua s-ar schimba ... si restul se poate lasa pana la 160. Atunci se schimba tot pompa de apa intinzatoare, curele si ce-omai fi p-acolo. Deci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, motorul tau este pd. cat despre distributie, iti recomand sa schimbi totul la 90 000 km, INCLUSIV pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pre e ok, din log a fost totul bine pana la 2866 dupa erau diferente de 300 mbari fata de valoarea specifivcata, sa ma uit dupa logf si-l bag pe forum, cat despre distributie eu am schimbato pe toata la 170 000

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca sunt probleme cu vaacumul ... sa se verifice unde se pierde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!