Jump to content

Audi A6 2002


Flav
 Share

Postare recomandată

Eu am votat ca motorul este suficient. In noua generatie observ renuntarea al motorul de 1,9 TDI de 130 cai (150 cai) la unul cu o cilindree putin marita.

In general dieselul cu cilindree de pana in 2000 cm3 e motorul pentru cei ce fac >>economie<< si mi se pare suficient pentru Romania.

Insa daca ne gandim la motorul de 2500cm3 SI in plus la un tuning motor deja nu mai renteaza sa ai masina cu multi cai Diesel D: Parera mea.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Flav

    14

  • cipos

    9

  • stefison

    7

  • di0

    7

Top Posters In This Topic

Cei 140 caiuti isi fac treaba excelent. Masina se duce pina in 240 km/h - viteza indicata de tahometru si 225 cea reala (masurata cu receiver GPS). Mai sus de 180 km/h insa nu prea ai ce cauta pentru ca este f. periculos din punctul de vedere al traficului (iese unul de pe prima banda in fata ta, dupa ce iesi dintr-o curba constati ca in 50 m traficul este blocat etc. etc.)

Si in plus daca vrei mai multi cai, o poti duce in 175 prin chip-tuning.

Eu am ales motorul de 2 litri datorita consumului. Aveam de optat la vremea respectiva intre 2.0 TDI si 3.0 TDI quattro (2.7 TDI inca nu era scos pe piata) si mi-am spus ca nu e prea rentabil ca la fiecare 450 km parcursi sa fac cite o vizita pe la benzinarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu contest pe nimeni, dar nu e oarecum mult 225 km/h ??

pentru un passat de 140 cai, viteza maxima e data undeva pe la 209 km/h. si tot ce-i posibil ca A6 sa fie nitel mai greu. nu ca ar conta enorm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu contest pe nimeni, dar nu e oarecum mult 225 km/h ??

pentru un passat de 140 cai, viteza maxima e data undeva pe la 209 km/h. si tot ce-i posibil ca A6 sa fie nitel mai greu. nu ca ar conta enorm.

Astea sint valorile citite de mine. In plus nu e singurul caz in care viteza masinii depaseste viteza data de producator. La Nissan Almera 2.0 diesel viteza maxima precizata de producator este in jur de 156 km/h, iar in realitate s-a dus la 190 pe tahometru (era si un pic de vale mai lunga). Viteza reala insa in cazul nissan-ului nu o stiu ca la vremea aceea aveam un sistem de navigatie tip radio care nu afisa si viteza.

Mai mult, se stie ca sint anumiti factori care modifica in plus sau in minus viteza maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu contest pe nimeni, dar nu e oarecum mult 225 km/h ??

pentru un passat de 140 cai, viteza maxima e data undeva pe la 209 km/h. si tot ce-i posibil ca A6 sa fie nitel mai greu. nu ca ar conta enorm.

La A6 2.0 TDI viteza maxima data de constructor variaza intre 204 – 209 km/h in functie si de site …

In testele facute de reviste de specialitate am gasit insa valori si mai mici de 200 km/h, nu mai mari insa decat viteza maxima constructiva.

Inseamna ca Adi73 a avut norocul deosebit de a avea un motor 2.0 TDI care pe A6 atinge exact performantele oferite de 2.7 TDI, adica 225 km / h, chiar daca 2.7 TDI are 180 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca Adi73 a avut norocul deosebit de a avea un motor 2.0 TDI care pe A6 atinge exact performantele oferite de 2.7 TDI, adica 225 km / h, chiar daca 2.7 TDI are 180 CP.

M-ar bucura tare chestia, dar nu prea cred... In schimb am auzit de la cineva ca motoarele pleaca din fabrica cu setari diferite datorita faptului ca sint parametrizate individual (nu pot confirma sau infirma, am luat-o doar ca pe un zvon). Insa o diferenta de 40 CP nu prea o gasesc viabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu fac pe Toma necredinciosul, dar gandeste-te la faptul ca un GTI are Vmax 235km/h, si ala are 200 cp.

in rest, super masina, am ajuns la un nivel de maturitate la care incepe sa primeze calitatea si nu atat viteza.

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@oaspetele - daca ar fi sa le luam direct proportional, in functie de cai, a6-le nu ar trebui sa treaca de 164 de km la ora....si asa cum un ford ka ma indoiesc ca are mai mult de 75 de cai...poate nici atat, si atinge 180 km/h(asta in caz ca nu s-a umflat in pene cel ce mi-a spus), atunci ar trebui ca gti-ul...la 200...nu are in bord la cat ar putea ajunge :)

in concluzie.....a6 e masina de masina, cu 2.0 tdi/3.0 tdi.Vrei sportivitate si consum pe masura...+diferenta de luat in considerare in momentul achzitionarii, mergi pe 3.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi viteza maxima este direct proportionala de caii putere aflati in dotare.

bine, mai exista cativa factorti, din care importanti sint cutia de viteza si aerodinamicitatea masinii, dar fii sigur ca o masina de 100 de cai nu va putea rula cu 250 km/h. masina, nu motocicleta.

am observat ca pentru 200km/h ai nevoie de peste 115-120 cai, iar oficial masinile din grupul VAG motorizate cu 2.0TDI 140 cp au unmaxim pe la 210 km/h. trecand de 200km/h, iti trebuie multi cai ca sa mai castigi 5-10km/h.

vorbim de viteze reale, nu cele indicate pe vitezometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

225 Km/h cu un a6 de 140cp, imposibil de realizat poate cu 2.7 Tdi, dar nici intr-un caz cu 2.0 Tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica paralela...pe octavia 2 PD-ul de 140 cai este chiar puternic, fata de PD-ul de 1,9 si 105 cai. Insa se misca bine ci cu acesta din urma. Pe A6, presupun ca, comportamentul dinamic este similar cu O2 de 105, avand in vedere diferenta de greutate, poate chiar un pic mai bine, luand in considerare si cutia cu 6 trepte. O2 are coeficientul de aerodinamicitate 0,30, unul f bun pt clasa ei. A6 cum sta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine urca usor pana la 180km/h dupa care mai sus nu mai vrea. Mentionez ca motorul nu pare sa aiba probleme la acceleratie pana la 180km/h. Nu este insa o masina cu nerv. Este mai mult masina de famile, cu un consum super ok pentru dimensiunile si greutatea masinii. Motorul este silentios pana la 120 -130 dupa care incepe sa devina mult mai "prezent" in habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa cum se vede in semnatura detin un A6 cu 131 cai si cuplu teorettic de 285Nm. Ei bine am masurat cuplu cu VAG-COM si mi-a aratat 320-330 Nm.

Asta e legat de cuplu. Acum legat de viteza. Cand am luat masina din germania la 135 mii km am mers cu vreo 225km/h (viteza citita pe acul din bord, pt ca nu stiam atunci de meniul ascuns din climatronic). Ieri am mers cu 200 km/h in romania sa vad daca mai merge si a ajuns exact in urmatoarele conditii. Adica pana la 180 ajunge fara nici o problema cursiv si sigur. De la 180 la 200 cam in vreo 5 sec dupa care ca sa ajung pe la 220 o ia mai in timp. Mentionez ca viteza constructiva din acte este de 203km/h. Aceasta viteza este viteza pe care constructorul garanteaza motorul . Daca depasesti o faci pe riscul tau. Am luat si un Opel Astra care avea viteza constructiva de 187 km/h si am mers cu 210 km/h pe acul din bord. Deci viteza constructiva poate fi depasita pe sirc propriu.

Ca sa va puteti da seama si de eroarea pe care o am: acul indica 100km/h iar senzorul de ABS zice ca am 95 km/h.

Inca un exemplu: Am un prieten care are A6 quattro cu motor de 2,5 cmc cu 180 cai. Ei bine pana la 80-90 de km suntem aproape egali. Abia dupa 100 km/h se cunoaste diferenta. Ba chiar in primii 200 m o iau eu in fata. Si siti de de ? Din cauza unui fapt fff improtant: GREUTATEA.

Masina mea cantareste 1490 kg si a lui 1740 kg. Deci 250 kg diferenta care se regasesc in motor mai mare si in quattro.

Mai puteti spune ca A6 cu 131 cai poate fi submotorizata ? Eu nu pot sa afirm asa ceva. Desigur ca un posesor de Golf GTI care are anumite pretentii de la masina daca il urc in masina mea poate avea alta parere .. e super OK ..pt ca omul are alte pretentii , dar atat.

Deci parerea mea e ca poti sta linistit si ca faci fata la 70% din masinile de pe piata si nu te poti considera inferior. Stefison ai facut o alegere super.

Plus ca la motoarele de 2500 se cam duce axul cu came(sau arborele cotit ..nu stiu exact). Asa ca big motor ..big problems.

Bafta si sper ca am demontat un mit neadevarat.

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca discutia poate continua la infinit pentru ca unii vor un comportament ceva mai sportiv iar altii nu …

Oricum pare clar pana acum si din sondaj ca motorizarea in discutie este considerata suficienta, nu inacceptabila, dar in nici un caz mai mult decat suficienta … :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca numai la Veyron si inca cateva s-ar putea spune ca motorizarea este mai mult decat suficienta :Driver:

:blush:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a conduce un A6 trebuie sa ai un stil corespunzator unei limuzine. Am condus un A6 2,5 TDI de 110 kw, are un demaraj suficient dar mie mi s-a parut putin greoaie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil iti trebuia ceva mai mult timp pt a te obisnui , plus ca si marimea iti influenteaza parerea. Dar daca e mare asta nu inseamna ca e si grea.

Mai auzeam pe unii ca pt A6 motorul de 131 cai e prea mic ,dar pt Passat e ff bun.

Dar ei saracii nu stiau ca masinile cantaresc aproximativ la fel, diferenta in greutate constand in doar cateva zeci de Kg ( ~ 30) .care ff bine pot fi surmontate de greutatea soferului si de cantitatea de combustibil din rezervor.

Ca sa va mai spun inca un aspect. A6 -le meu de 131 cai cantareste 1490 KG si un Passat din 2006 cu motor de 2.0 TDI de 140 cai cantareste 1640 kg. Deci o diferenta de 150 kg in favoarea a 10 cai.

Deci se poate afirma ca Passat B6 2.0 TDI cu 140 cai e submotorizat ? No way !!

Sunt curios ce se zice de Passatul care are 1,9 cu 105 cai. Dar nu mai conteaza acuma.

Si inca ceva AUDI A8 nou are 18xx kg !!! Why ? Pt ca are caroseria din aluminiu. Pana si eu la A6 am capota de aluminiu.

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare mic. Este o masina premium, e frustrant sa ai asa un motor mic... Oricum, trebuie scoasa neaparat de pe fund inscriptionarea motorizarii. Oricum, eu cred ca as mai astepta, 6 luni, 1 an, sa iau 3.0 TDI automat. Sau m-as orienta catre altceva. Ala e motor de Octavia (sau cel mult A4), nu de A6.

Am mers recent cu un E200 CDI (manual) si mi s-a parut incredibil de lenesa si de zgomotoasa pt. nimic. Urla motorul si masina de abia se misca. Pacat de dotari si de finisari.

In general, e bine sa iei masina echipata si cu un motor care sa o claseze in media clasei din care face parte. Adica nu iei Octavia Edition 100 (decat daca esti fan inrait), sau Passat 1.6 MPI. Pt. A6 motorul perfect mi se pare 3.0TDI. Nu e vorba de greutate, ci de clas

Modificat de di0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

luand in calcul cum s-a pus problema cred ca este suficienta motorizarea de 140 cai adica 2.0 tdi

are si valeitati sportive si sincer este buna.. nu uitati A6 a acut si motorizari mai mici de 140 :rolleyes: si lumea era oricum multumita

si cand te mai gandesti la diferenta de bani scuza-ma cu 7000 euro o fac de 250 cai si raman si cu optiunile pe care le vreau nu o iau keala :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus..

Am mers si eu cu un Passat cu motorul de 140 cai si mi-a placut mult.Pleaca mai tare decit al meu(180 cai,diferenta fiind data de faptul ca este Quattro+ca este mult mai greu),probabil ca la drum intins sunt peste,dar alta este discutia..

Eu unul nu as spune ca este submotorizata o masina cu motorul asta.

Din punctul meu de vedere discutia se pune vis-a-vis de fiabilitatea 4 in linie(1.9/2.0) versus V6(2.5/3.0).

Cele de 1.9 sunt motoare mult prea turate,au scos putere mult prea mare pentru cilindreea asta si de aici si uzura lor..

In schimb toata lumea stie ca cele in V sunt regine din punctul asta de vedere,cuplu mare,daca nu traiesti mult te tin o viata,etc..

Nu mai vorbesc de soundul pe care il auzi in habitaclu..

Ma rog,poate sunt subiectiv,eu sunt adeptul motoarelor cu cilindree mare..

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am zis ca un punct slab al V6-ului de la Audi e axul cu came .. sau arborele cotit.

Nu am zis-o eu ci un mecanic ff priceput care a schimbat o gramada din acestea la acest tip de motor, punand un ax de la V6-le nou care se potriveste. Si cica dupa aceasta schimbare nici nu se mai auzea ca ar fi diesel, asa de frumos torceau. Dar in fine problema exista si daca esti ferit de ea , e ff bine.

Motorul de 1,9 cu 130 de cai nu e tras de el.... poate despre cel de 2.0 cu 170 ai putea afirma acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca faci niste confuzii intre motoare pe benzina si TDi. ma rog... e de inteles avand in vedere ce masina ai ... Hondaaaaaaaaaaa :P'

pe langa gluma, masina premium nu este acelasi lucru cu masina sport. iar faci confuzie... si cred ca nu-i poti contrazice pe cei de la Audi care pe o masina premium au pus un motor de 140 CP. doar poate ca stii tu mai bine decat ei...

Modificat de stefison
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au pus acel motor la fel cum pe Passat au pus 1.6MPI. Asta nu inseamna ca e un lucru neaparat bun pentru masina. Oricum eu as merge cu ea :P pt. ca e o masina super ok, dar mai bine, cum spuneam, as astepta pana as putea sa iau 3.0TDI. Ce masina am mai putin conteaza, daca as fi avut mai multi bani as fi avut Audi :P si chiar A6, si chiar 3.0TDI...

Am condus 2.0TDI pe Octavia, stiu cum trage, ce reprize are... la un chiptuning te-ai gandit? La 170cp parca mai merge... :P

Modificat de di0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii oameni se gandesc mai mult la confort decat la performante.Prefera sa mearga calm si sa se bucure de priveliste si de dotari.De fapt la asta se si refera conceptul de limuzina.

P.S. Eu nu ma numar printre acestia :D)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!