Sign in to follow this  
Followers 0
adi76

noul Audi A6 2.0 TDI

Motorizare noul Audi A6 2.0 TDI   96 members have voted

  1. 1. Cum considerati motorizarea 2.0 TDI pe noul A6 din punct de vedere dinamic?

    • Mai mult decat suficienta
      4
    • Suficienta
      78
    • Inaccepabila
      14

Please sign in or register to vote in this poll.

52 posts in this topic

Motorizarea de 2.0 TDI are accize de 2.5%, restul motorizarilor diesel avand 8% si mai mult, diferenta de pret fiind cu tot cu taxe undeva peste 7.000 euro pentru 40 cai in plus.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

o parere avizata, zic eu: depinde ce doresti de la masina.

Un caracter f sportiv nu vei avea, insa te scoate din orice situatie de drum obisnuita (depasiri etc.). Nu te vei putea tine dupa un A6 3.0 TDi sau un BMW 530d, la acceleratie ma refer. Merge lejer cu 180 km/h si nu se simte motorul ca e fortat.

In concluzie, raspunsul este suficient si depinde de portofel.

Si eu am avut in calcul A6 2.7 TDi, iar cu banii pe care i-am dat pe a mea (inclusiv optionale) as fi un luat un A6 2.7 TDi insa chel. Am apreciat, bine zic eu, ca e preferabil motorul de baza cu mai multe optiuni.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca si pe vechiul A6 exista un motor TDI mai mic ca cilindree (1.9TDI de 130 cp) care isi facea treaba cu bine zic eu,motorul de 2.0tdi ar trebuii sa fie suficient mai ales dupa o remapare,bineinteles ca nu se poate dorii un comportament sportiv de la acest motor dar eu zic ca este ok.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce-ti doresti de la o masina... Dupa parerea mea e o valoare suficienta, iar dupa o remapare, chiar cu valente sportive :offtopic: . Daca te uiti la specificatii, intre A6 si A4 cu acelasi motor, diferenta de la 0 - 100 km/h este cam mica, pe cand diferenta de greutate e maricica... deci motorul face fata cu brio la greutatea masinii.

Cat despre 3 tdi quattro si 530 d, cu un 2 tdi mapat nu o sa te faci de ras, poate chiar invers..... :unsure: . Ca sa ma explic putin - eu cu al meu 2.5 tdi quattro mapat nu pot sa fac de rusine ( adika sa-l las in urma fffff tare) un 1.9 tdi mapat decat daca trecem de 200 km/h, ceea ce in Romania e cam greu si chiar contraindicat. In rest suntem foarte aproape, poate chiar el putin mai rapid la turatii joase, turbina mai mica reactioneaza mai rapid. Diferenta de greutate, etajarea cutiei si alte alea conteaza aici.

Stie oare cineva daca nu se va monta si TDI-u de 170 cp pe A6 ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi76: Parerea mea este ca noul A6 este destul de masiv pentru 2.0 TDi, care nu iti poate oferi performantele unui 2.7 TDi sau unui 3.0 TDi. Acum daca tu nu esti genul vitezoman atunci 2.0 TDi-ul e alegerea cea mai buna si iti ofera si un consum decent. :)

@maxu: Motorul de 2.0 TDi DPF 170 cai este pentru Passat, Audi A6 are varianta 2.7 TDi cu 180 cai. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru un comportament decent consider ca nu este submotorizat.

Pentru un comportament mai sportiv evident ca trebuie un motor mai puternic, unul care sa asigure un raport CP/t semnificativ mai mare de 100.

Sigur ca raspunsul final trebuie sa ti-l dai tu in functie de stilul de condus.

Nici posibilitatea remaparii nu trebuie uitata ... merita. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru o masina normala este perfect.Am condus A6 de 1.9TDI si nu mi s-a parut nicidecum subdimensionat(eu fan motoare mari :D).Asa intotdeauna e loc de mai bine. Daca o luam pe alta parte oamenii remapeaza masini de 200 cp.Deci setea de putere e mare si se potoleste greu.......... uneori foarte greu......... :P :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca userul Stefison are exact masina care te intereseaza...Da-i un PM si roaga-l sa-si posteze aici impresiile de user.

Nu am un raspuns la intrebarea ta dar ce pot sa-ti relatez este ca mecanicul la care imi fac eu intretinerea (care lucreaza la Autoworld-Audi) mi-a povestit de cazuri de consum mare de ulei la Audi A6 2.o TDI in conditiile in care masina nu era folosita in stil batranesc (adica stil pe care il practic eu-cel batranesc). Adica cum se dadea proprietarul putin la masina...cum ii semnaliza in bord ca trebuie sa completeze cu ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

fata de cele scrise mai sus, in primii 40.000 km am folosit ulei 505.01, si a aparut problema consumului de ulei - in jur de 3000 km bagam juma' de litru. Acum folosesc 507.00, am deja 4.000 km si nu a scazut nivelul la ulei, verificand joja.

Ma gandesc serios la o mapare....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Adi76: Parerea mea este ca noul A6 este destul de masiv pentru 2.0 TDi, care nu iti poate oferi performantele unui 2.7 TDi sau unui 3.0 TDi. Acum daca tu nu esti genul vitezoman atunci 2.0 TDi-ul e alegerea cea mai buna si iti ofera si un consum decent. :P

La ce performante te referi tu ??? La 60 km/h in localitati si 100 km/h afara - ca de cand cu camerele de luat vederi nu stiu zau unde se cer performante ;) :Driver: :huh: .

Daca te uiti putin la ce am zis eu, cu 2.5 V6 mapat , merg la fel ca unul de 130 cp mapat, si doar peste 200 km/h este vizibil ca diferentele sunt in favoarea V6-ului.

Daca te uiti putin la motoarele diesel la toate marcile ai sa vezi ca cele peste 100 cp fac 100 km/h intr-un interval de 9 sec - 12 sec, iar ca sa scada pana spre 7 sec la 100 km/h cam se dubleaza cilindreea si puterea motorului.

Deci si prin urmare, ca sa mai castigi o secunda in plus trebuie sa dublezi puterea motorului.

Daca te uiti la topicul cu motoare mapate, o sa vezi ca toti utilizatorii "acuza" scaderi ale valorilor acceleratiilor cu aprox 1 sec, depinde de motor, sofer, etc.... chestie care se intampla fara a dubla cilindreea motorului, fara a dubla nr de cai, si la un cost mult mai mic decat daca ar trebui sa iti cumperi un v6, v8, etc.

Long live cip tuning :lol:

P.S. Parca intre 2 tdi si 2.7 tdi e numa o sec diferenta pana la 100 km/h, nu ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fapte: A6

Curb Weight MT (kg) 1540

Horsepower (HP/rpm) 140/4000

Torque (Nm/rpm) 320/1750

Acceleration (0-100 secs) 10.3

Vorbe: eu consider ca fiind suficienta motorizarea, pentru gustul meu. Pentru chestii mai sportive trebuie clar cel putin un 2,5TDI. Tonajul mare o face putin cam puturoasa (10,3, fata de 9,7 cat are A4 cu motor asemanator, dar cu 100 si ceva kg mai putin).

@tzucul: chiar un cip tun corespunzator greu de crezut ca il "poate face" (scuze pentru exprimare). Cel putin asa zic cifrele... Dar pentru standard diferenta este mult prea mare! Iar un A6 , cu motor 3.0 TDI, "il face" (scuze de exprimare).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

oameni buni vorbim de o masina diesel , e drept ca dieselurile din ziua de azi sunt foarte rapide insa totusi nu cred ca cine vrea sportivitate pura isi cumpara diesel , la acest motor 2.0 tdi intai trebuie sa ne uitam la cuplu si abia apoi la putere ca si rezerva de putere, acest motor 2.0 tdi isi face treaba cu brio si cum spuneam si alta data ...acum cativa ani in urma 120 - 150 de cai era considerata o putere de masina cu tenta sportiva... acum vrem macar 225 de cai ca sa zicem ca are tenta sportiva...

asa ca daca nu ai chef de viteze de genul 230 km/h si acceleratii ce iti taie respiratia acest motor isi face foarte bine treaba si este si economic... in fond la traficul care devine pe zi ce trece mai aglomerat nu prea mai conteaza ce masina ai ca tot in coloana stai ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog sa nu deviem de la subiect. (fara discutii despre ce si cum se "face" un BMW).

Multumesc. :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am votat ca motorul este suficient. In noua generatie observ renuntarea al motorul de 1,9 TDI de 130 cai (150 cai) la unul cu o cilindree putin marita.

In general dieselul cu cilindree de pana in 2000 cm3 e motorul pentru cei ce fac >>economie<< si mi se pare suficient pentru Romania.

Insa daca ne gandim la motorul de 2500cm3 SI in plus la un tuning motor deja nu mai renteaza sa ai masina cu multi cai Diesel D: Parera mea.

Edited by ManiacuV6
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei 140 caiuti isi fac treaba excelent. Masina se duce pina in 240 km/h - viteza indicata de tahometru si 225 cea reala (masurata cu receiver GPS). Mai sus de 180 km/h insa nu prea ai ce cauta pentru ca este f. periculos din punctul de vedere al traficului (iese unul de pe prima banda in fata ta, dupa ce iesi dintr-o curba constati ca in 50 m traficul este blocat etc. etc.)

Si in plus daca vrei mai multi cai, o poti duce in 175 prin chip-tuning.

Eu am ales motorul de 2 litri datorita consumului. Aveam de optat la vremea respectiva intre 2.0 TDI si 3.0 TDI quattro (2.7 TDI inca nu era scos pe piata) si mi-am spus ca nu e prea rentabil ca la fiecare 450 km parcursi sa fac cite o vizita pe la benzinarie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu contest pe nimeni, dar nu e oarecum mult 225 km/h ??

pentru un passat de 140 cai, viteza maxima e data undeva pe la 209 km/h. si tot ce-i posibil ca A6 sa fie nitel mai greu. nu ca ar conta enorm.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu contest pe nimeni, dar nu e oarecum mult 225 km/h ??

pentru un passat de 140 cai, viteza maxima e data undeva pe la 209 km/h. si tot ce-i posibil ca A6 sa fie nitel mai greu. nu ca ar conta enorm.

Astea sint valorile citite de mine. In plus nu e singurul caz in care viteza masinii depaseste viteza data de producator. La Nissan Almera 2.0 diesel viteza maxima precizata de producator este in jur de 156 km/h, iar in realitate s-a dus la 190 pe tahometru (era si un pic de vale mai lunga). Viteza reala insa in cazul nissan-ului nu o stiu ca la vremea aceea aveam un sistem de navigatie tip radio care nu afisa si viteza.

Mai mult, se stie ca sint anumiti factori care modifica in plus sau in minus viteza maxima.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu contest pe nimeni, dar nu e oarecum mult 225 km/h ??

pentru un passat de 140 cai, viteza maxima e data undeva pe la 209 km/h. si tot ce-i posibil ca A6 sa fie nitel mai greu. nu ca ar conta enorm.

La A6 2.0 TDI viteza maxima data de constructor variaza intre 204 – 209 km/h in functie si de site …

In testele facute de reviste de specialitate am gasit insa valori si mai mici de 200 km/h, nu mai mari insa decat viteza maxima constructiva.

Inseamna ca Adi73 a avut norocul deosebit de a avea un motor 2.0 TDI care pe A6 atinge exact performantele oferite de 2.7 TDI, adica 225 km / h, chiar daca 2.7 TDI are 180 CP.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inseamna ca Adi73 a avut norocul deosebit de a avea un motor 2.0 TDI care pe A6 atinge exact performantele oferite de 2.7 TDI, adica 225 km / h, chiar daca 2.7 TDI are 180 CP.

M-ar bucura tare chestia, dar nu prea cred... In schimb am auzit de la cineva ca motoarele pleaca din fabrica cu setari diferite datorita faptului ca sint parametrizate individual (nu pot confirma sau infirma, am luat-o doar ca pe un zvon). Insa o diferenta de 40 CP nu prea o gasesc viabila.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu fac pe Toma necredinciosul, dar gandeste-te la faptul ca un GTI are Vmax 235km/h, si ala are 200 cp.

in rest, super masina, am ajuns la un nivel de maturitate la care incepe sa primeze calitatea si nu atat viteza.

:D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oaspetele - daca ar fi sa le luam direct proportional, in functie de cai, a6-le nu ar trebui sa treaca de 164 de km la ora....si asa cum un ford ka ma indoiesc ca are mai mult de 75 de cai...poate nici atat, si atinge 180 km/h(asta in caz ca nu s-a umflat in pene cel ce mi-a spus), atunci ar trebui ca gti-ul...la 200...nu are in bord la cat ar putea ajunge :)

in concluzie.....a6 e masina de masina, cu 2.0 tdi/3.0 tdi.Vrei sportivitate si consum pe masura...+diferenta de luat in considerare in momentul achzitionarii, mergi pe 3.0

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

poi viteza maxima este direct proportionala de caii putere aflati in dotare.

bine, mai exista cativa factorti, din care importanti sint cutia de viteza si aerodinamicitatea masinii, dar fii sigur ca o masina de 100 de cai nu va putea rula cu 250 km/h. masina, nu motocicleta.

am observat ca pentru 200km/h ai nevoie de peste 115-120 cai, iar oficial masinile din grupul VAG motorizate cu 2.0TDI 140 cp au unmaxim pe la 210 km/h. trecand de 200km/h, iti trebuie multi cai ca sa mai castigi 5-10km/h.

vorbim de viteze reale, nu cele indicate pe vitezometru.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

225 Km/h cu un a6 de 140cp, imposibil de realizat poate cu 2.7 Tdi, dar nici intr-un caz cu 2.0 Tdi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mica paralela...pe octavia 2 PD-ul de 140 cai este chiar puternic, fata de PD-ul de 1,9 si 105 cai. Insa se misca bine ci cu acesta din urma. Pe A6, presupun ca, comportamentul dinamic este similar cu O2 de 105, avand in vedere diferenta de greutate, poate chiar un pic mai bine, luand in considerare si cutia cu 6 trepte. O2 are coeficientul de aerodinamicitate 0,30, unul f bun pt clasa ei. A6 cum sta?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine urca usor pana la 180km/h dupa care mai sus nu mai vrea. Mentionez ca motorul nu pare sa aiba probleme la acceleratie pana la 180km/h. Nu este insa o masina cu nerv. Este mai mult masina de famile, cu un consum super ok pentru dimensiunile si greutatea masinii. Motorul este silentios pana la 120 -130 dupa care incepe sa devina mult mai "prezent" in habitaclu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.