Jump to content

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

In legatura cu controversata adaptare a motorasului clapetei de acceleratie. Ieri am intalnit un caz (motor 1.6 Simos) unde desi adaptarea a fost rulata cu succes dupa procedura manualului service, comportamentul motorului ramasese neschimbat cu erori (DTC-uri) intermitente de ajustare a regulatorului turatiei de ralanti.

Desi nu se specifica procedura de resetare a adaptarilor, numai asa am reusit sa readucem circuitul de reglaj al ralantiului sa lucreze normal.

Resetarea adaptarilor: in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce simptome avea motorul respectiv? Eu am o problema cu un Bora 1.6 Simons.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul oscila puternic la ralanti, se tura pana pe la 1200 rpm si cadea iar la 900 rpm si in plus avea stocat un cod de eroare care reaparea de fiecare data cand calca acceleratia:

00533 - Idle Regulation Adaptation Limit Exceeded (N71)

19-10 - Lower Limit - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema apare dupa ce in zona clapetei s-au format depuneri ce afecteaza sectiunea de trecere.Desi la prima vedere s-ar parea ca e o problema de relanti uneori apare si o scadere a puterii motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect.

As dori sa fac o adaugire pe tema asta. Intr-un post precedent la un caz asemanator aici pe forum am specificat clar ca dupa orice interventie la unitatea de clapeta se vor sterge valorile invatate de ECU, fara a face acest lucru in majoritatea cazurilor la Reglajul de baza a UCC vor aparea erori.Stergerea valorilor invatate se face dupa cum bine a expus Mr.Andi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....dupa orice interventie la unitatea de clapeta se vor sterge valorile invatate de ECU.

Din pacate de aceste lucruri te lovesti chiar la modele de injectie (cazul SIMOS de mai sus) la care Elsa nu specifica resetarea valorilor memorate de ECU in cazul procedurii de adaptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am postat problema mea separat dar dupa aceea am gasit topicul acesta

Desi nu se specifica procedura de resetare a adaptarilor, numai asa am reusit sa readucem circuitul de reglaj al ralantiului sa lucreze normal.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Cum se reface adaptare clapetei de acceleratie (acel TBA) fara VAG-Com?

Stiu ca trebui pus contactul pentru cateva minute. Daca cunoaste-ti procedura pas cu pas, please share :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- (optional, cred) opresti toti consumatorii

- opresti motorul

- deconectezi bateria (atentie la codul cass)

- astepti cateva sec

- reconectezi bateria

- pui contact fara sa atingi pedala de acceleratie; consumatorii erau opriti de la primul pas

- astepti un minut (timp in care clapeta va bazai)

- (optional, cred) dai drumul la motor fara sa atingi pedala de acc.

- (optional, cred) mai astepti un minut cu motorul la relanti

- gata!

Se face la 90C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se face la 90C

<{POST_SNAPBACK}>

Eu peste tot am citit ca se face cu motorul rece :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel putin cu vag-com mie imi da eroare cu motorul rece si merge cu motorul cald. go figure

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Daca va fii cazul, probabil voi incerca ambele metode. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca aerisirea carter-ului se face direct in carburator si pentru ca am cunoscutzi care au avut probleme cu clapeta de admisie ( motor cu variatzii de relanti, aer fals, etc ... ) planificam o curatzare a acestei clapete. Probabil este naclaita de vapori de ulei etc.

Pentru aceasta trebuie facuta readaptarea? Inainte, dupa, etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu controversata adaptare a motorasului clapetei de acceleratie. Ieri am intalnit un caz (motor 1.6 Simos) unde desi adaptarea a fost rulata cu succes dupa procedura manualului service, comportamentul motorului ramasese neschimbat cu erori (DTC-uri) intermitente de ajustare a regulatorului turatiei de ralanti.

Desi nu se specifica procedura de resetare a adaptarilor,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare 1: da

intrebare 2: operatiunea trebuie facuta cu motorul cald; daca tot nu merge atunci probabil trebuie schimbata clapeta (sau ECU); dar pana atunci ar mai fi de investigat, pt. ca sunt piese f. scumpe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptare stiam ca se poate face doar la motoarele care au EPC iar al tau (AGU) parca nu are, acceleratia e actionata clasic prin cablu.

Intai pune erorile exact care sunt si apoi vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptare stiam ca se poate face doar la motoarele care au EPC iar al tau (AGU) parca nu are, acceleratia e actionata clasic prin cablu.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu este adevarat. Si la non-DBW relanti-ul este reglat electronic din ECU via un actuator si se face adaptare (la fel e si la mine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am facut procedura de readaptare oarba, adica fara vag-com.

Aveam pierderi de putere si oprire in acceleratzii. Practic daca acceleram de la 0 nu eram sigur ca nu-mi va da in nas, deci trebuia sa tzin ambreiajul semipatinat pana trecea de 1500 rpm sau sa fiu macar pregatit sa o scot din sarcina.

In plus la o pedala scurta nu reactiona deloc sau reactiona cu caderea puternica a turatziei de relanti ... pana la 4-500 rpm si dimineatza la temperaturi scazute facea cateva oscilatii puternice intre 1100 - 600 rpm.

Dupa readaptare acum merge minunat si nu este placebo. Acum imi dau seama cat de stresat eram de plecarea de pe loc de la semafor, pregatit fiind sa cotracarez eventuale tentative de oprire a motorului. Totusi nu am curatzat clapeta, am lasat-o pentru primavara :(.

In timpul procedurii nu am observat nimic la momentul in care am pus contactul dupa reconectarea bateriei, in schimb la vreo 20 secunde dupa pornirea motorului am sesizat niste reglaje in sensul ca pentru scurt timp au fost variatzii de turatzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(n-am reusit sa editez postul anterior, inainte aveam un buton 'edit' pe care acum nu-l gasesc)

Update:

Am efectuat 'adaptarea fara vag' si problema nu s-a rezolvat. Mai concret, intre 850rpm (relanti) si aprox 1500rpm masina tremura ca si cum ar merge in 3 bujii/bobine, sau n-ar trage benzina.

Codurile de eroare stocate cred ca sint urmatoarele:

17967 - P1559 - Idle Speed Contr.Throttle Pos. Adaptation Malfunction

17973 - P1565 - Idle Speed Control Throttle Position lower limit not attained

Nu sint 100% sigur, intrucat n-am reusit sa gasesc un cablu ca sa le citesc fara sa ajung in service, insa astea cred ca erau (90% sigur).

Ma poate eventual ajuta cineva cu un test si efectuarea resetarii adaptarilor de care spunea Andi?

S_C, poti te rog sa-mi spui ce alte verificari ar mai putea fi facute inainte sa tragem concluzia ca e clapeta de vina?

Eu suspectez o posibila cauza vreuna din bobine, insa cred ca aia ar fi trebuit sa stocheze un cod de eroare (nu stiu insa daca permanent, nu sint foarte familiar cu modul de functionare al generarii si stocarii de erori).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui neaparat facuta adaptarea cu vag-com; din pacate eu sunt extrem de prins in aceasta perioada, dar sunt convins ca mai exista persoane din Buc. cu vag-com la dispozitie care te pot ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Continuarea:

(nota1: toate operatiunile s-au efectuat la service Avia Militari)

(nota2: inainte de orice, stiam ca se va detecta la interogare o eroare a sondei lambda, care tot apare de 2 ani; n-am schimbat sonda, intrucat n-am considerat ca e nevoie, dar stiu ca eroarea e acolo si nu ma deranjeaza).

(nota 3: problema se manifesta aleator, cam 1-2 zile pe saptamana, uneori doar 2-3 minute, alteori 1 ora, si consta intr-un comportament neregulat al motorului, similar 'mersului in 3 bujii', care se manifesta intre turatia de relanti si aprox 2500rpm).

Faza 1 (2 martie):

- e cea despre care am vorbit pana acum. Intrucat mecanicul Marius care a lucrat initial la masina a zis ca n-a lucrat pe motoare 1.8T pana acum, si m-am dus in service fara programare, am plecat din service cu erorile generate de adaptarea nereusita, si cu programare pentru o verificare mai amanuntita - cu solicitarea catre service ca mecanicul care va lucra pe masina sa fie unul care a mai lucrat pe motoare 1.8T. Asta pentru ca (citez din mine) 'nu facem scoala pe masina mea, si nici experiente pe banii mei'.

Mentionez ca in momentul in care m-am dus in service defectul reclamat de mine a fost pierderi de putere, mers neregulat al motorului, caderi ale relanti-ului, 'ca si cum masina ar merge in 3 bujii'.

Durata vizitei in service: 1h.

Pret: aprox 1h manopera (0.9h parca).

Faza 2:

- vizita 2 in service, mecanicul 'castigator' a fost Andrei (imi scapa numele de familie). Reuseste adaptarea din prima incercare, se sterg erorile. Incearca adaptarea a doua oara, si a treia, si a patra, si nu reuseste in nici una din incercarile 2-4. 'Concluzia' - trebuie schimbata clapeta. Nu sint neaparat de acord cu chestia asta, nici neaparat impotriva, insa mi se pare ca diagnosticul a fost pus prea usor. Vine si Vlad Rusnacenco (receptionist? semi-sef de service?) - concluzie 'e clar clapeta'.

Eu: Ok, de acord, cat costa?

VR: 500 EUR (aprox).

Eu: De acord, o schimb, dar daca nu e asta cauza ce facem?

VR: Cum sa nu fie, nu se face adaptarea, nu vedeti?

Eu: Vad, da' nu aia e intrebarea.

VR: Pai va dati seama ca noi cand facem o recomandare ne asumam o responsabilitate...

[...]

Varianta agreata - sa 'traga' de clapeta pana sterg erorile, si dupa aia mai vedem daca se mai manifesta mersul aiurea al masinii sau nu. 'Trage' Andrei de clapeta inca vreo ora (adica o sufla, o da cu spray nush de care, etc), vine un alt mecanic Cristi sa contribuie 'ce baaa, e clapeta clar, nu pricepe clientu'? s-o schimbe, ce e asa greu'. Adaptarea se realizeaza in cele din urma cu succes, si erorile se sterg.

Chestia asta - 'Resetarea adaptarilor: in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00' n-a functionat, Andrei zice ca nu merge la toate motoarele, el a facut doar la o Fabie asa ceva.

Durata vizitei: 2h (aprox)

Pret: 1h manopera (tot aprox, de data asta cred ca am platit 0.8h).

Faza 3:

- defectul se manifesta in continuare, programare noua la Avia, ca sa fiu sigur ca au determinat corect cauza. Tot Andrei e castigator, ca sa fim consecventi.

- in service concluzia e pusa rapid - clapeta (<30 min). Intrebare - 'daca nu e clapeta de vina si o schimb degeaba, ce facem?'

VR dixit - responsabilitate, bla, bla, tester, eroare, etc.

Eu dixit - whatever, o schimbam, si daca nu aia e cauza o platiti.

VR - aaaaa, stati atunci sa mai 'tragem' de ea.

Intrebare suplimentara catre Andrei - 'din experienta ta, cat de des cade o astfel de clapeta?'. Raspuns - 'in 3 [poate 4, n-am retinut exact] ani de cand sint aici n-am schimbat niciuna'...

3h mai tarziu aceeasi concluzie, comandam clapeta si ma programez din nou sa fie schimbata.

Durata: 3h

Platit: 5m avans clapeta. Comanda ramane deschisa pana se schimba clapeta.

Faza 4 (29 aprilie):

- o noua vizita in service, se schimba clapeta, se adapteaza cu succes, totul pare ok.

Durata: 1h

Pret: 12.7m lei (parca 12.7m, vreo 18m a fost totalul). 15.8m clapeta, 1.9m manopera.

Faza 5 (7 mai=sambata):

- !%^&@$^@#$&@#%$%@#&*$^^@#%$^%^!@#%$^!@%$!@#

(adica problema se manifesta din nou, schimbarea clapetei n-a rezolvat problema).

Fericire maxima pentru mine, de mult cautam o ocazie sa scap de 19m lei si nu stiam cum...

Faza 5a (9 mai=luni):

- sunat la service, bombanit, VR - 'aaaaaa, n-are cum sa nu fie clapeta, da' treceti maine pe la 10 pe aici sa vedem, tre' sa verific daca s-au efectuat procedurile de configurare a clapetei, bla, bla, etc'. '10 e in miezul zilei, lumea mai si munceste, vin la 8 cand deschideti, si pornim de la ideea ca dati banii inapoi'. VR - 'aaaaa, asta nuuuu, e clar clapeta de vina'. Eu - 'whatever, asta mai vedem, analizati totusi si ideea asta, ca sa fiti pregatiti cu un raspuns'.

Faza 5b (ieri, 10 mai):

- vizita #5 la service. VR - 'dati-mi cheile, sa vedem'. Eu - 'nu, sa vina mai intai seful de service, sa discutam problema, si dupa aia mai umblam la masina'. VR - 'bine, ma duc sa-l chem' si dispare...

10 min mai tarziu, Ionut Popescu, celalalt receptionist - destul de customer-oriented de altfel, ma vede stand ca o valiza in gara, se ofera sa ma ajute, afla ca VR plecase dupa seful de service, si n-a mai venit. IP - 'Aaa, pai VR a plecat la o urgenta' nush unde. Eu - '????. Parca plecase dupa seful de service...'. IP - 'nu, urgenta, whatever, sef de service doriti, va servim imediat'. Apare in 2 min cu dl. Petre (sper ca am retinut bine numele) prezentat ca sef de service.

Discutam problema, de acord sa investigam, cu conditia ca masina ramane in service doar cu mine langa ea (paranoia dusa la extrem, oricum n-am incredere in service-uri/mecanici/etc, de data asta mi-era teama sa nu identifice cauza in lipsa mea, s-o rezolve pe banii lor, si sa dea vina pe clapeta).

Mentionez din nou, si catre dl. Petre, ca ceea ce suspectez e o fisha intrerupta, o bobina care merge prost, o bujie, whatever, intrucat manifestarea e similara 'mersului in 3 bujii'. Mentionez de asemenea ca masina a mai mers in 3 bujii acum 2 ani, lucru pe care nu l-am detectat intrucat motorul e mare, turbo, si compenseaza, dar pe care l-am aflat la revizia de 50.000km, ocazie cu care oricum nu s-a putut determina daca a fost sau nu o problema, intrucat bobine/bujii/etc pareau ok, parea doar o fisa intrerupta pe cilindrul 4, si s-a rezolvat de la sine prin tragerea/zgaltairea/miscarea/etc fiselor. Intrucat mersul in 3 cilindri nu l-am simtit, suspectez ca masina ar putea merge chiar in 2 de data asta. Cer sa mi se decupleze una din fise, sa vedem daca putem reproduce simptomele masinii (s-o pornesc doar cu 3 fise conectate), nu mi se accepta din prima incercare.

[trec peste faptul ca Andrei rade cand ma aude spunind fise, cica se cheama cablaj, nu fise]

Pentru pasionati, motorul meu e AGU, iar verificarile facute au fost urmatoarele (tot cu Andrei ca mecanic, oricum n-as fi vrut sa fie altul), cu VAS-ul conectat la masina aproape tot timpul (clapeta de acceleratie fiind cea noua):

- vine mecanicul Cristi, scoate o mufa de undeva de pe cutia cu filtrul de aer (MAF poate, daca am asa ceva...?), nu aia e cauza. Se retrage, lasindu-l pe Andrei.

- schimbat sonda lambda, cu alta (la cererea lor, eu neconsiderind relevant asta)

- verificare VAS, sonda ok, totul pare ok. Grupul engine probabil, canalul 16 (knock sensor nush ce, nu mai stiu cum se numeste) - e cel care arata tensiunea de alimentare a bobinelor - bobina 1+2 = 1-1.2V, bobinele 3+4=0.6-0.8V. Diferentele par mari (>30%) ar putea fi o bobina, sa aducem alta sa verificam prin inlocuire. Totusi, nu e stocat nici un cod de eroare. In plus, manualul da 0.4V-1.4V (parca, ar putea fi 1.3V) ca interval ok.

- noua bobina nu se potriveste (eu am 'tipul vechi', whatever that means, ale mele sint negre/de plastic sau cauciuc, aia noua era argintie/metalica). Cautam alta, nu gasim, la magazie n-a avut niciodata. Le schimbam intre ele (bobine si bujii) 1 cu 4, 2 cu 3. VAS, acelasi canal, valori 0.5-0.8 la toate. Concluzia - nu bobinele sint cauza.

- bujiile? Andrei - 'cea de pe cilindrul 4 era mai neagra, da' era ok.'

- cer din nou sa fie deconectata o fisa, se accepta de data asta, pornesc motorul - bingo, astea sint simptomele, luati de cautati cauza.

- opresc motorul, se conecteaza fisa, pardon cablajul, la loc, se porneste motorul, si se deconecteaza alimentarea injectoarelor, pe rand cate unul, sa vedem daca se modifica regimul de mers al motorului. 1, 2, 3 se modifica vizibil, 4 insa ramane indiferent. Sa fie defect un injector...? Se aduce altul, se schimba, uraaaa, merge motorul, am descoperit cauza. Se misca un pic fisa, pardon cablajul, de la cilindrul 4, iar nu mai merge, se misca in continuare de cablaj, nimic. Ok, nu e injectorul... Eu - 'daca ne uitam in VAS, ar trebui sa avem ceva erori, nu?', 'da, sigur'. VAS - NICI UN COD DE EROARE (!^@%#^@!%)...

- Poate cablajul...? Andrei - 'ai spalat cumva motorul?'. Eu - 'da, acum 2 ani, de ce?'. A - 'am avut o problema similara la o Fabie, spalase motorul si am descoperit un fir oxidat'. Nasol, n-o sa-l mai spal... Vine electricianul (nu stiu numele lui) - 'e semnal pe cablu?' (e vorba de cel care vine de nush unde si intra in cap la bobina, s-o alimenteze). O fi cablul intrerupt...? O fi, da' unde-i capatul...? In ECU... Simt o apasare de 2000eur pe portofel (parca atata costa un ECU, combinat cu sugestiile lui s_c - ca ar putea fi clapeta sau ECU). Se mai electricianul o data pe schema electrica si constata ca mai e o componenta intre bobine si ECU - power output stage (din nou, whatever that means). Ok, care-i aia...? Vine electricianul 2 - 'ce cautati?', 'pos cautam', 'e 1.8T, 20v, nu?', 'da', 'uite asta e, vedeti ca are si un radiator pe spate. Are 2 conectori - unul pentru cate 2 cilindri. Oare n-o fi ala 'obosit'...?'. AHAAAAAAAAAAAA... Combinat cu tensiunile aiurea de mai sus, AR PUTEA AVEA SENS... Schimbam dracia aia, VAS arata aprox 0.8V pe fiecare bobina. Cool... Scoatem din nou alimentarea pe cate un injector, toate functioneaza ok, VAS are erori stocate pentru fiecare cilindru (ar putea fi 'Cyl.x, Injector Circuit Fault in electrical circuit', nu mai stiu foarte exact, unde x=1-4).

Punem la loc injectorul, sonda lambda, rotim bujiile si bobinele la pozitia initiala, si punem clapeta originala in locul celei noi (o aveam in portbagaj, of course, doar nu era s-o arunc :D ). Facem adaptarea pe clapeta veche, procedura ruleaza ok. Cauza pare a fi descoperita... Clapeta noua ramane la ei, s-o returneze, masina mea are toate piesele pe care le-a avut initial, cu exceptia POS. Agreez cu dl. Petre sa nu-l comande inca, sa merg o saptamana cu POS-ul dat de ei, ca sa ne asiguram ca intr-adevar aia e cauza (intrucat defectul se manifesta aleator...).

Durata: 5h

Pret: 0. Pretul estimat al POS e 300EUR, probabil pret de magazie fara TVA si fara manopera.

Total: 5 vizite la service, 12h petrecute acolo, aprox 19.1M lei.

Total oameni care au lucrat (mai mult sau mai putin) la identificarea problemei: 1 sef service, 2 receptionisti, 3 mecanici, 2 electricieni. Si cu mine, of course...

Daca POS e cauza, va mai urma o vizita, 1h, si o sa-mi dea niste bani inapoi (POS e mai ieftin decat clapeta).

- Minge neagra pentru Avia, ca service, pentru sa zicem superficialitate in identificarea problemei (sa nu zic incompetenta).

- Minge neagra pentru VR - pentru atitudinea superioara 'noi sintem priceputi, clientul nu stie ce vorbeste'.

- Bila neagra pentru mecanicul Cristi - pentru aceeasi atitudine superioara, si sa nu zic impertinenta (in fond, salariile lor sint platite de clienti, nu...? Chiar daca nu direct lor...).

- Bila alba pentru mecanicul Marius - pentru sinceritate, si pentru ca la ultima vizita la service a venit si el sa ajute (si sa invete presupun).

- Bila gri pentru Andrei - pentru ca se distra pe seama mea.

- Bila alba pentru Andrei - pentru ca a fost de acord sa incerce aproape orice l-am rugat sa incerce la masina, si a priceput ca incerc sa ajut, nu sa fac pe desteptul.

- Minge alba pentru Andrei - pentru ca in momentul in care i-am cerut sa scoatem o fisa din capul bobinei 4, cu motorul mergind, a refuzat sa o faca spunind ca se poate arde ECU (presupun ca are dreptate, eu as fi tras de cablaj fara nici o grija...).

- Bila alba pentru IP (receptionist) - pentru atitudinea customer-oriented.

- Bile albe pentru cei 2 electricieni, care au ajutat la identificarea in final a problemei (cel putin in momentul de fata problema pare identificata).

- Minge alba pentru dl. Petre (seful de service) - pentru atitudinea orientata pe rezolvarea problemei, si nu pe salvarea banilor service-ului (care, BTW, oricum nu cred ca Avia i-ar fi pierdut, ei vor trimite clapeta inapoi la PORO), si pentru ca a fost de acord cu mine ca, desi clapeta originala ar putea fi defecta, nu aia a fost cauza problemei reclamate de mine. Ar putea genera probleme in viitor, dar acum nu aia e cauza. Doar am si cauciucurile tocite, si nici antena nu e cea originala pentru ca mi-a fost furata, da' asta nu inseamna ca le schimbam pe toate, nu...? Ca eu n-am venit in service sa schimb ce-o fi nevoie la masina, si printre altele sa se rezolve si problema cu mersul neregulat, ci am venit sa se rezolve problema cu mersul neregulat.

Cam asta a fost, cauza in momentul de fata pare sa fie acel Power Output Stage controller (o piesa cam cat o cutie de chibrituri, foarte plata, amplasata pe cutia cu filtrul de aer, pe partea dinspre parbriz). Ramane sa vad pana saptamana viitoare daca intr-adevar problema s-a rezolvat sau nu.

Trec peste timpul pierdut de mine si ajung la vesnica problema - clientul trebuie sa fie (aproape) expert in mecanica auto, mecanica fluidelor, calculatoare, masini de spalat, astronomie, etc, pentru a putea sa se protejeze impotriva unor cheltuieli aiurea... Probabil ca data viitoare ma duc si cu o factura catre Avia, pentru consultanta...

Imi mentin in continuare parerea ca doar Dacia se repara in parcare, si ca daca nu mergeam in service, ci incercam sa rezolv problema 'in parcare', ar fi fost mult mai greu de determinat (daca nu imposibil) cauza (chiar si numai prin faptul ca la masina mea au fost inlocuite 4 piese -sonda lambda, clapeta, un injector, POS- pentru a putea determina care din ele cauzeaza problema).

Va tin la curent cu concluzia finala.

Laurentiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

End of story:

Am schimbat acel power output stage acum 10 zile, si problema nu se mai manifesta (mersul 'in 3 bujii'), prin urmare ala era cauza. Pret total 15M POS-ul, fata de 15.8M clapeta de acceleratie, recuperez diferenta la revizia urmatoare (lucru agreat cu seful de service, ca sa nu mai invartim facturi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

daca se curata clapeta de acceleratie si nu se face readaptarea ECU in cit timp (Km) acesta se readapteaza singur ???

inainte de curatirea clapetei aveam probleme la pornire dimineata - nu intra socul in actiune.

acum, dupa curatirea clapetei, am alta problema - relantiul e oscilant 700 - 1500.

daca merg o perioada de timp si stationez sie el "stationeaza" pe la 1500.

daca opresc motorul si il pornesc iar problema dispare - relanti pe la 7-800 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!