Jump to content

Planetara? cap planetara? burduf ?


netplay
 Share

Postare recomandată

Ti-a zis omu' ala saracu' mai sus: ia Spidan sau Febi si mergi sa ti-l schimbe la service ca e mai fragil decat unul de cauciuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu burduful de planetara dreapta de la roata,pt ca simtisem un huruit la rulare,pe viraje nmk era prea putin ciupit a intrat apa si a aparut acel huruit,am cumparat setul burduf planetara,acuma la service nenea-ala a ciocanit de doua ori in capul de planetara sa-l scoata ca sa-mi puna burduful meu GKN,si vazand ca nu vrea sa iasa capul de planetara ami zice lasa ca ati pun unul de al meu care se pune cu "conul" peste capul de planetara,am lasat asa ca el mai ales ca era Bosch,si scria pe el Made in Germany,a pus cele 2 pliculete de vaselina grafitata,dar ce ma nemultumeste ca la partea ingusta a burdufului mi-a pus colier de plastic zicandu-mi sa stau linistit ca el asa pune la toate planetarele,tin sa precizez ca dupa acesta lucrare acel huruit sa diminuat ansa nu a disparut,se poate ca acele bile de la cap planetaraceva sa fi capatat ceva uzura...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta! Cauza ai eliminat-o, dar simptomul e tot acolo. Odata ce se uzeaza, uzate raman pana pui altele mai bune sau noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult, nu am observat raspunsul in postul lui ,,lupo_bv"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de sfat SSRAZVAN. Respect pentru toti forumisti care au raspuns repede si prompt la probleme mele! Acum am sa verific si am sa tin cont de sfaturile voastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La echilibrare bineinteles ca se poate depista daca jantele sunt strambe.

Nu intotdeauna. Eu le-am echilibrat de 2 ori in locuri diferite (echilibrarea iesea) si pana nu le-am roluit nu am scapat de vibratii in volan care le aveam peste 90-100 kmh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D_ul johnny,

cap de planetara la roata, daca este stricat, face zgomot (taktaktaktak), cel la diferential, daca este stricat, produce o vibratie.

si asa sa-mi explic si vibratiile masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D_ul sorin,

daca ati o cleste pneumatica cu care puteti sa strangeti colierul clar la cuplu potrivit atuncia e mai bine sa puneti un burduf in termoplastic. Daca nu ati aceasta cleste e mai bine sa puneti unu din cauciuc, dece burdufuri din termoplastic nu se "lipeste" bine (sau asa de bine ca cei din cauciuc) de cap de planetara si, daca colier nu e strams exact cum trebuie, poate sa intre apa.

Buna,

Trebuie sa schimb si eu un burduf planetara, cel de la roata.

Va rog ceva pareri in vederea achizitionarii burdufului (ma refer la marca care ar fi cel mai bun si tipul thermoplast / cauciuc)

O seara buna.

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: vai saraca limba romana!

Sent from my GT-I9100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfatuiti-ma pe ce sa merg in caz ca e vreuna din articulatiile planetarei? pe ce marca sa merg??

toata lumea spune de spidan!!! sunt bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cer scuze dar sunt Italian si fac to ce pot :)

OT: vai saraca limba romana!

Sent from my GT-I9100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze...in cazul asta iti iese chiar bine!

Sent from my GT-I9100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfatuiti-ma pe ce sa merg in caz ca e vreuna din articulatiile planetarei? pe ce marca sa merg??

toata lumea spune de spidan!!! sunt bune?

Spidan, Febi, Swag, cred ca si Ruville care este un ambalator pentru firme bune de obicei (la distributie in kit Ruville gasesti curele Conti si role Ina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare Spidan este divizia de planetare si alte articulatii a lui GKN. Parca asa scrie si pe cutie GKN Spidan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am o problema la un bora de aprox 1 an. in mers pe partea stanga se aude o bataiecare dupa o anumita viteza dispare (120-130 km/h), sau este acoperita de zgomotul motorului. aceasta bataie pare a venii de la roata stanga. ea este mai pronuntata cand virez spre dreapta . ciudat este ca in momentul in care virez stanga (totul se intampla in mers ) zgomotul dispare definitiv. bataia apare dupa 20-30 km/h. cand apare aceasta bataie , simt si o vibratie in podea, in zona pedalei de ambreiaj. ce credeti ca poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil planetara de pe stanga (la viraj dreapta se aude mai tare pentru ca este mai solicitata). Verifica starea burdufului si chiar daca este intreg mergi la un mecanic sa desfaca colierul sa vada daca mai este vaselina suficienta pe acolo (posibil sa fie slabit un colier si sa fi pierdut in timp din vaselina ori poate a intrat si ceva umezeala). Sunt foarte ciudate zgomotele astea, pe mine ma sacaie ceva asemanator de vreo 2 ani. Un mecanic mi-a zis ca zgomotul asta poate proveni si de la un rulment obosit (el nu a mers cu masina mea, mi-a zis numai din ce i-am descris eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dragoshdiaconu

trebuie sa schimb capul de planetara dreapta si ambele capete de bara la bora 1.6 16v bcb.ce marca sa fie ?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema (cu masina asta nu ma plictisesc niciodata). Am tot cautat pe forumuri insa nu am mai gasit comportamentul trotinetei mele.

Alaltaieri am fost la zetec sa imi schimbe uleiul si filtrele. Urcat pe elevator, schimbat, totul frumos si bun.

Ieri dimineata am inceput sa am un zgomot pe partea dreapta, aparea la viteza mica cu viraj la stanga si suna ca un frecat metal pe metal. Continua putin si in linie dreapta iar daca franam simteam ca si cum ar avea joc discul de frana (si in pedala si in volan). Ciudat ca nu aparea tot timpul.

Am verificat prezoanele la roti intrucat zgomotul era ciclic si se auzea ca un capac de metal care se freaca, sau ca si cum as avea joc in roata (prezoane slabe), desi nu se simtea astfel in volan.

Mai pe seara zgomotele s-au accentuat, am inceput sa simt pocnituri cand luam de volan stanga dreapta in mers, volanul se misca mai greu. Masina si-a pierdut din putere, cand o scot pe liber nu mai merge atat de mult.

La unele denivelari simt si aud un pocnit subt ea care vine pana in schimbator. Zgomotul oarecum dispare daca merg in linie dreapta dar dupa prima curba incep sa aud falfaitul de frecat metal pe metal (acum si stanga, dreapta, nu mai conteaza iar volanul se misca mai greu, cu pocnituri). Daca urc in deal, prima, a doua, am toate sansele sa aud frecarea din nou pana ajung la orizontala.

Ridicand capota am vazut ca motorul vibreaza foarte tare, fapt care nu se simte in masina. Imi dau seama ca nu e vibratia normala pentru ca se deplaseaza foarte mult furtunele de tur retur in vibratie, lucru care nu se intampla acum cateva zile. Precizez ca intra in viteze corect, fara zgomote sau retineri.

Imi e groaza ca iar trebuie sa fac slalom printre super mecanici, timp pierdut si bani aruncati.

Un simptom similar am avut la un tico (pierdere putere, se auzea frecat metal pe metal, dupa denivelari), si era "bieleta cutie viteze", tampon rupt.

Maine sper sa gasesc un loc la un service de doamne ajuta...

Vreo idee pana atunci? Multumesc!

Modificat de imads
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Acuma cu motorul rece, suspenda masina de bot si misca rotile cu mana si vezi cum se misca. De asemenea controleaza-le de joc in rulmenti ca sa-i scoti si p-astia din ecuatie. Verifica si daca ti-a curs vaselina din burdufurile vreunei planetare...

N-ai foarte multe posibilitati cand face asa: ori rulmenti, ori frana, ori ceva la cutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piatra intre etrier si disc, a facut ceva ravagii... La cum suna puteam sa ma jur ca e dus vreun tampon pe la cutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragoshdiaconu

am gasit astazi capete de bara Lanford(cred) cu 80 de lei fiecare ,merita ce ziceti?problema ar fi cu capul de planetara pt ca pe original e 9 mil si am gasit ceva la 260 dar nu cred ca se nimereste ,deoarece programul nu o recunoaste pt codul motorului meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragoshdiaconu

am schimbat astazi capetele de bara,si planetara dreapta si zgomotul continua me denivelari si in giratoriu ,ambele zgomote sunt in partea dreapta.ce crede-ti ca are?planetara am puso din dezmembrari,pt motorul meu nu am gasit decat cu 9 mil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dragoshdiaconu

In legatura cu planetara am si eu o intrebare. partea dinspre cutie la planetara din stanga,unde este burduful,nu ar trebui sa fie prins burduful in ambele parti cu coliere?pt ca la mn nu are decat inspre cutie,partea dinspre tija nu are si se vad urme ca a curs vaselina pe acolo.multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!