Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

mecanicii ori sunt obisnuiti cu masini aduse la service in ultimul hal cu capetele de bara atarnand pe jos, cu urme de bucse pe locurile unde trebuiau sa fie, cu bielete tarandu-se ca lanturile fantomelor in filmele de groaza, cu pivotii sparti, tablele curgand dupa tine .... si lista poate continua SAU e o strategie de marketing (sper sa nu se simta insultati) de genu "am fost la un mecanic bun tare de tot care nu a sarit pe mine ca toti jepcarii din prima. Cred ca ma mai duc la el". Eu auzeam zgomote la gropi si denivelari. Le localizasem stiam de unde vin (bieletele antiruliu ... o parte). "Nu au nimic sunt beton masina e zid." Le comand pe amandoua le schimb iar cand m-am uitat la cele vechi una era mai scurta cu aproximativ 1 cm. Bielete schimbate de altfel in urma cu un an si ceva. Acuma o fi avut aceiasi dimensiune da sau batut intre timp si sau micsorat ori... Mai am fabuloasele bucse de bascula pe care trebuie sa le schimb, de altfel schimbate in primavara numai ca cea din partea dreapta au torsionat-o si e stramba. Nu pot sa va explic in ce fel face la gropi si cum trage dreapta la viteze mici si accelerari bruste... Bineinteles ca o sa le schimb tot eu intre timp descoperind printre prieteni mei un arsenal de scule cum nu am mai vazut decat intr-un magazin de specialitate si cu acces la un elevator dupa anumita ora. Asa ca ... ne mecanicim ... ceea ce este un lucru extraordinar de rau pentru noi. Stiti vorba lui Creanga "daca-i popa sa ceteasca, daca-i copl sa se joace".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand au fost schimbate bucsele mici, s-au mai inlocuit si alte piese, asa ca voi fi sincera cu tine:

Din magazie pornira ,,noua"....in factura ajunsera ,,doua" :lol: Ma intelegi tu ce am vrut sa spun.

Daca ai sa ma intrebi cat au costat cele ,,doua", pot sa-ti spun la fel de sincer, ca au fost mai ieftine ca cele ,,noua" :lol:

Mi-am permis aceasta glumita, fiindca mi-a ramas in cap afirmatia ta ,,efort psihic"...si am considerat ca musai trebuie scos omul din aceasta stare.

Fara glumite: 30 roni....in sus, depinde ce firma producatoare agreezi.

Succes. Si fara stres. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de incurajari. Ma pregatesc de operatie :) Le-am comandat pe cele 4 de brat + cele 2 suruburi + piulite pt planetare.

Deocamdata le las doar pe astea. Restul...daca tot nu se dau lovite...le mai las. Sunt mai usor de schimbat.

Si asa mai schimb si distributia - deci distractia ma costa destul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat bucsele mari-nu stiu detalii-erau "made in germany" dar pe ele nu scria nimic, desi cele vechi aveau simbolul VW OOOO-originale.

cele mici nu a fost cazul

bieletele antiruliu

bucse bara torsiune

180 ron piesele si 80 ron manopera. suruburile nu le-am schimbat, nu a fost cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Ma pregatesc de operatie "

Ok Aditu, cand te vei putea tine de marginea patului si vei face primii pasi , te asteptam cu noile impresii de dupa....operatie :lol:

Succes, si ochii cat cepele.

Daca vei schimba si distributia, va fi musai sa te cantaresti inainte de aceasta operatie, vei fi cu mult mai usor dupa... :lol:

Nu stiu....asa ma gandesc ...probabil sa pui si ceva kilograme. :lol:

Ne auzim dupa...daca voi mai avea sansa... :lol: dupa glumitele astea.....

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Final de actiune. Schimbat intr-un exces de marinimie cam tot ce era pe fata. Capete bara, bielete directie, pivoti, bielete antiruliu - pus Lamforder. Cele originale aveau 208000km. Nu erau uzate. Doar un cap de bara mai moale cu burduful gata sa se taie.

Am mai schimbat bucsele de bascula in X iarasi, la care am mai adaugat bucsele mici de brat. Astea le-am pus pe original.

Ce sa zic. Masina pare ca noua. Sper sa nu mai am nici acele zgomote ocazionale. Ca si idee acum regret ca am fost marinimos. Puteam sa pastrez ce nu era uzat pe orginal, pe cele ale masinii. As fi ramas mai bogat :).

Am facut si un reglaj de directie. Ce ma ca supara e ca am un dardait in volan care apare de pe la 110km/h. Cu bucsele vechi nu prea era, sau era insesizabil. O sa verific echilibrarea rotilor, si daca nu mai verific iar directia. Chiar ca nu ar mai avea de ce sa faca apoi.

Deci, invatati daca credeti ca aveti de invatat si trageti concluziile de rigoare.

PS: am pastrat piesele originale, normal. Pe viitor voi reveni la ele, deoarece echiparea de fabrica si-a spus cuvnatul in 208000km. Lamfoderul ... e sub semnul intrebarii.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Atunci ce sa faci? Schimbi asa de dragul de a schimba si a cheltui banii?"

,,Schimbat intr-un exces de marinimie cam tot ce era pe fata"

No, eu ce ti-am zis Aditule, cand te prind baietii astia, din marinimie sau nu...te jupesc..... uitandu-ma la poza ce o ai tu la ,,avatar"...asa cum stai intr-o parte si cu mainile in buzunare, te intreb: ce ti-a mai ramas in jebucuri inafara de degetute? Zi? Banuiesc ca doar panza buzunarului.... :lol: vezi ce inseamna o vipera de asta mica?

De dardait sa nu iti faci probleme Aditu, o echilibrare...eventual un set de cauciucuri noi pe fata si gata....incerc sa te sperii nitel, nu stiu daca voi reusi :lol:

,,am pastrat piesele originale" : eu nu pastrez nimic, le arunc cum arunca mireasa buchetul... :icon_cheesygrin:

Numai de bine.... :icon_thumleft:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Ecologisitii" care strang fier vechi :) Are colega un umor...

Cand o sa imi fac timp o sa incerc sa desfac putin scuturile de plastic de sun babitaclu. Banuiesc ca am ceva care imi mai pacane acolo de fapt.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se pare ca la cei 63k si bucsele mele sunt pe duca...au inceput sa scartaie bine dimineata in primii km la franari si denivelari.

Un pret bun pentru cele de Seat Cupra va rog si magazin in Bucuresti.

Feedback cu fiabilitatea celor "pline" as mai vrea, in zeci de mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand sa le iei pe cele in X, gasesti codul de produs si pretul in paginile anterioare. Dupa 80.000 km de mers cu bucsele pline, iti spun ca nu merita, vei simti fiecare denivelare din asfalt, iar trecerea peste sinele de tramvai va fi un chin pentru tine. Sa-ti mai spun ca cu gumele umflate la presiunea recomandata, dupa un drum mai prost m-a durut spatele 3 zile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le am pe astea in X si imi scartaie, chiar daca nu au nici macar 15.000 de km. Cred ca am facut vreo 10.000 cu ele.

Asa ca mai bine du te la mecanic si vezi daca sunt duse cu adevarat. E f probabil sa fie si de la vreme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au am pline si sunt OK, e un pic mai dura dar nici sa ma doara spatele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine am lista:

- 2 bucse in X

- 2 bucse bara antiruliu ver 2.0

- 4 suruburi de rezerva bascula

- Loctite 243 - 5 ml

Problema de care ma tem e cea cu filetele intepenite sau ax stramb. Pe dreapta am luat in 63k 2 gropi zdravene si posibil a avut efect...

Merg pe varianta fara desfacut consola AL dar tre sa aiba mecanicul meu prese caci desfacutul consolei poate genera alte belele cu suruburile...

O sa mai fie bai cu desfacere surub dr-fata de la bucsa mica....la 1,2 HTP mere greu din cauza baii de ulei...ridicat motor...etc

Revin cu impresii.

Sudsemnatu: In mod sigur scartaie bucsele de bara pe care nu le-ai schimbat. Inca nu am citit cum ai reusit desfacere filet la bascula...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut bucse normale ( probabil chinezarii dar scria pe ele Germany) le`am tinut o saptamana...dupa care am cumparat 2 in X ,2 bucse mici si 2 console ca mecanicu care a facut primul schimb a facut numai "bine" sub masina ( 1 consola 150 de roni la dezmembrari ) !! A si da si bucsele de la bara stabilizatoare scartaie rau de tot! E simplu sa vezi daca e problema de la ele , eu am dat cu WD40 si timp de 2 zile nu a mai scartait , dupa le`am schimbat ! mergi pe cele in X ca "drumurile noastre toate " sunt facute pentru ele ! Cius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120 L: e posibil sa ai dreptate in ceea ce zici, numai ca pana acum am fost la 2 mecanici si amandoi mi-au zis ca bucsele de la bara sunt ok, nu necesita schimbare. Acuma sa le schimb doar ca scartaie, nu ma dau banii afara din casa.

Filetul de la bascula a fost in felul urmator: la primul service mi-au zis ca nu pot sa dea jos, ca e intepenit si ca sa merg asa pana cade de tot, se rupe. Ba sunteti nebuni, le-am zis? Si m-am dus la alt mecanic mai priceput care a stiut sa dea jos fara probleme!

Modificat de Sudsemnatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsele alea de bara sunt 20 de lei buc originale, am luat acum.

Urmeaza operatiunea dar in varianta fara scoatere consola.

Mi se pare ciudat ca bucsele in X la reprezentanta nu vin in ambalaj, nu au nimic marcat pe ele...parca ar fi de cooperativa. ( am masurat si au diametru 62 mm )

Doar cele de bara au ambalaj si cod.

Unde trebuie folosit Loctite in cazul 2 ? La suruburile de la bucsa mica sau si pivoti ?

Din filmuletul din topic nu e nevoie sa fie desfacute decat piulite planetara, cea mare de pivoti si cele de la bucsele mici.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si/si

La pivoti depinde ce varianta aplici pentru demontare: cele 3 suruburi care tin fixat pivotul de brat, sau demontezi doar surubul de pe pivot....fiindca atunci nu cred ca mai ai nevoie de loctite pentru pivoti. Uite:

post-25544-0-22788300-1349975549_thumb.j

post-25544-0-45308700-1349975555_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Carmina...eu cred ca tu lucrezi pe la un service pe undeva :)

Esti pasionata nu gluma.

Desigur varianta cu pivot scos din surub e cea mai buna si rapida ; trebuie cheie de planetara.

Nu am presa dar tre sa aiba mecanicul meu, mai trebuie sa ridicam motorul cu grija si vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a părut mai simplu să desfac cele 3 surubele de la pivot. Eu n-am desfăcut cel mare și nici cele de la planetare. Dupa ce desfaci cele 3 poți să scoți brațul de pe pivot. Pentru ce să mai desfaci planetara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cea mai simpla metoda. Tutorialul video de la postul 436 este elocvent.

Cineva a zis ca a fost treaba de 30 de min si e reala la celelante tipuri de motoare in afara de 1,2 unde tre ridicat si motorul.

Scula respectiva este esentialul.

Inainte gaseai in targ la Vitan pentru dacie dar acum nu mai sunt sigur ca gasesc si pentru Skoda...o s-o fac din bucati pana la urma. O tija filetata, suruburi, saibe si 2 piese facute la strung.

Apoi schimb la pretenii din capitala si scot banii... ;)

Un strungar priceput o face usor.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!