Jump to content


Photo

Schimbare bucse bascula


  • Please log in to reply
693 replies to this topic

#321 carmina

carmina
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Touareg V10 tdi, Fabia
  • Model:Touareg 5.0
  • Motorizarea:4921 cc

Posted 03.03.2011 @ 20:59

zoli, iti recomand sa pui bucsa bascula tot de ww, parerea mea ca n-are rost sa pui de seat, masina va fi mult mai rigida cu bucsele alea pline, diferenta de pret intre bucsa bascula seat si ww, e foarte mica, cea mai scumpa ar fi pana in 50 roni, nu stiu de ce te complici pe degeaba, trebuie sa masori doar diametrul exterior al bucsei, eventual interiorul (sunt 2 dimensiuni 62 si 62,5, iar interiorul e 19)ar trebui ca dupa nr. sasiu sa-ti dea exact bucsa cu care este prevazuta masina, da-i ww-ului ce este al ei, lasa seaturile, ww este mamuca lor, nu inseamna ca sunt si la fel, fiecare firma a mai adaugat ceva nu inseamna ca poate fi si mai bun..... :icon_thumright:

#322 cristian

cristian

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 03.03.2011 @ 21:42

Depinde ce vrei de la masina. Mai rigid nu inseamna neaparat mai prost, asa cum nici mai moale nu inseamna neaparat mai bun. Cele originale, cu 2 brate, se rup mai repede, in schimb sunt mai confortabile. Cele de Ibiza Cupra sunt pline, mai rezistente, insa sunt mult mai rigide..

#323 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:PASSAT
  • Motorizarea:TDI 140 CP

Posted 03.03.2011 @ 21:57

ai uitat ca exista acum varianta cu 4 aripioare :)

#324 carmina

carmina
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Touareg V10 tdi, Fabia
  • Model:Touareg 5.0
  • Motorizarea:4921 cc

Posted 03.03.2011 @ 22:01

asa o fi.... dar tot ma gandesc la auto emocion... o masina facuta cu emotii, si pentru a scapa de emotii, au pus acele bucse pline sa te scuture la drumuri grele ca sa scapi de emotii.....glumesc cristiane...acum decizia este in jebucu fiecaruia.... :blah:

#325 Sorin OEM

Sorin OEM

    Nick anterior: TOOTH

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:PASSAT
  • Motorizarea:2.0 TDI

Posted 03.03.2011 @ 22:04

Ai dreptate Cristi.Si ca o paranteza,sunt aceleasi bucse si pe Seat si pe Skoda si pe Vw si pe Audi .Au codul 1K0407183E numai ca in consola de aluminiu de la Octavia 2 sau Vw Golf sa zicem nu se pot monta decat in conditii speciale.Dar bucsa este aceeasi.La Ibiza Cupra in schimb bucsa este plina si este mult mai rezistenta.Si mai ieftina ca sa zic asa dar se monteaza mult mai greu.

#326 cristian

cristian

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 03.03.2011 @ 22:23

Nu stiu cum se monteaza intr-un service autorizat, eu am fost la cineva intr-un garaj, am cam regretat, s-a chinuit mecanicul cateva ore bune sa introduca bucsa in bascula. Probabil exista o presa speciala pentru asa ceva.

#327 CrW

CrW

    Nick anterior: cristi v.

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Comfort
  • Motorizarea:1.4 MPI (AQW)

Posted 04.03.2011 @ 08:26

probabil ca este o presa speciala, dar foarte usor se pot monta la menghina. asa mi-a montat mecanicul meu si toata operatiunea a durat o ora jumate-doua ore, incluzand bucsele de la bascule si bucsele de bara stabilizatoare.

#328 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:CUBE
  • Model:Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:pedale

Posted 04.03.2011 @ 13:21

Deci sunt 3 variante:
1. cea cu 2 brate, ca in poza lui Zoli (Polo)
2. modelul nou de bucsa de fabrica, cu 4 brate, in X
3. bucsele de cupra.

La mine dupa ce s-au rupt 2 randuri din varianta (1) mi-am pus varianta (2) si sunt multumit. Procedura corecta de inlocuire atat in cazul (1) cat si in (2) este cu demontare/montare doar cu demontarea bratelor, fara demontare toata punte. Aia e varianta comoda dar necesita reglaj geometrie dupa. Iarasi, procedura CORECTA de inlocuire presupune si inlocuirea suruburilor care trec prin bucsa din fata a bratului si intra in consola. Eu de lene bineinteles ca n-am avut suruburi, in schimb am avut spray cu pasta de cupru si am dat frumos pe filete, ca atare nu s-au mai intepenit in console.

La varianta (3) trebuie data neaparat puntea jos. Odata pentru se preseaza FOARTE greu bucsa in consola si a 2-a oara pentru ca intra SI MAI GREU varful bratului in bucsa. Se va face montajul complet jos urmand ca apoi tot ansamblul consola-bucsa-brat sa se monteze la loc pe punte.

Ca si recomandare: am recomandat tuturor varianta (2). Rigidizeaza mult mai bine bratul la partea din spate, totodata permitand o elasticitate pentru atenuarea socurilor.
Varianta (3) e hardcore: asa cum zicea si carmina, se duce dracului tot emocionul pe drumurile noastre (alea-s bucse de pus daca te dai cu masina pe circuit sau la raliuri ceva) plus ca sunt atat de rigide ca nu mai preiau prea bine socurile suspensiei si atunci se vor prapadi foarte repede bucsele mici ale bratelor. Si-atunci sa vezi chin sa le inlocuiesti pe alea ca nu le gasesti pe nicaieri si daca le gasesti nu intra la loc.

Bun aveti deci si explicatia recomandarii mele pentru (2). Codul de piesa originala pentru (2) il gasiti in paginile anterioare tot in topicul asta, nu-l mai postez odata. La dealer e ~50ron/buc dar puteti beneficia si de discount pentru segmentul 2 sau 3 de auto (mai vechi de 5 ani), adica de discounturi de pana la 20% la piese.

#329 saboteur

saboteur

    Membru Senior

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:SKODA
  • Model:1000MB 1967
  • Motorizarea:988cc

Posted 04.03.2011 @ 13:49

Blitzule ca sa mai revin cu recenzii, am bucsele de cupra deja de aproape 70.000 de km, masina 150.000 km...still no problems, brate, telescoape originale, nu bate, nu troncane, super fain, plus ca ma determina sa franez la liniile de tramvai si tren, deci tot raul spre bine ca protejez masina, nu trec peste linii cu suta ca altii ca imi sar dintii :blah_:

Edited by saboteur, 04.03.2011 @ 13:52.


#330 Alinrac

Alinrac
  • Oraş:Lugoj
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Break 2002
  • Motorizarea:1,9 TDI 101cp

Posted 05.03.2011 @ 21:43

Am pus bucse in X de 10 mii km luate de la Procar cu 38 lei / buc si sunt foarte multumit. Am optat pentru asta si nu pentru bucse de cupra pentru ca sunt in orasul cu cele mai multe drumuri de piatra din Romania. Se comporta excelent, daca voi ajunge sa le mai schimb voi incerca si de cupra.... :Driver:

Edited by Alinrac, 05.03.2011 @ 21:44.


#331 cristian

cristian

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 05.03.2011 @ 22:19

Dupa 50.000 km de mers cu bucsele de Cupra am un zgomot ca un scartait puternic care se manifesta la trecerea peste limitatoarele de viteza sau la denivelari in asfalt. Ma indoiesc ca e de la bucsele de la bascula, suspectez mai degraba bucsele de la bara stabilizatoare, insa nu sunt 100% sigur. Zgomotul e destul de puternic, ca si cum se misca ceva de metal pe cauciuc.
Ceva idei? Oricum o sa merg la serice, insa as prefera sa ma duc cu lectia pregatita.

#332 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:CUBE
  • Model:Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:pedale

Posted 06.03.2011 @ 00:04

Bucse de bara 100%. Si la mine face lafel, tot la limitatoare, doar cateodata. E normal sa fie obosite la mine, le-am schimbat la 55k odata cu primul rand de bucse de brat. Si-acum am 113k. E normal sa fi imbatranit. Dar le mai tin putin, pana prin primavara.
Poti sa iei in calcul sa ti le schimbe direct, mai mult ca sigur la service nu or sa reuseasca sa ti le faca sa "ciripeasca" :)

Edited by BLiTZ, 06.03.2011 @ 00:06.


#333 saboteur

saboteur

    Membru Senior

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:SKODA
  • Model:1000MB 1967
  • Motorizarea:988cc

Posted 06.03.2011 @ 12:03

Am pus bucse in X de 10 mii km luate de la Procar cu 38 lei / buc si sunt foarte multumit. Am optat pentru asta si nu pentru bucse de cupra pentru ca sunt in orasul cu cele mai multe drumuri de piatra din Romania. Se comporta excelent, daca voi ajunge sa le mai schimb voi incerca si de cupra.... :Driver:

Intr-adevar in Lugoj sunt enorm de multe drumuri cu piatra cubica, cand nu era gata pasajul CFR dinspre Buzias, innebuneam pana ajungeam in centru, nu puteam merge cu mai mult de 20 la ora :vaidecapulmeu:

Cristian, daca schimbi busele de la bara, pune doar ORIGINALE, daca nu vrei sa pui altele peste un an. Nu merita sa pui altele pt ca dif. de pret e f mica, si e destul de lucru sa le schimbi

Edited by saboteur, 06.03.2011 @ 12:06.


#334 cristian

cristian

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 06.03.2011 @ 15:09

Le am deja cumparare, originale, de vreo 2 ani. Le tin in portbagaj ca am tot zis sa le schimb. Eu am 111.000 km deja cu ele, nu le-am schimbat niciodata. De fapt, in afara de bucsele de bascula, cele mari, am mai schimbat la 15.000 km o bieleta de directie si una antiruliu, pe garantie. De atunci n-am mai schimbat nimic din articulatii, eu ma declar multumit de cum se comporta, mai ales ca am mers multe sute de km pe drumuri forestiere.
Am zis ca in curand o schimb toate biletele, si cele de directie, si cele antiruliu, precum si bucsele de la bascula, cele mari si bucsele de la bara stabilizatoare, poate o sa fie liniste in masina. Mai ales acum iarna aud tot felul de trosnituri si alte zgomote la denivelari.

Edited by cristian, 06.03.2011 @ 15:12.


#335 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:CUBE
  • Model:Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:pedale

Posted 07.03.2011 @ 08:12

Zgomote sunt tot timpul si vor ramane acolo veci pururi, unele dintre ele (eu unul m-am resemnat). Eu zic totusi sa le lasi in pace pe doamnele bielete de directie. Atat timp cat nu au joc NU te baga sa le schimbi. Si, lafel ca la bucse, pune tot originale si bieletele de directie. Alea aftermarket au articulatia sferica extrem de rigida si vor ajunge sa farame simmeringurile de la caseta (adica-ti va curge caseta; am patit nenumarate cazuri).

#336 cristian

cristian

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 07.03.2011 @ 15:59

De obicei pun piese Oem si operatiunile importante le fac intotdeauna la service autorizat. Asta e, sunt fraier ca dau bani multi pe piese si manopera, insa prefer sa fiu sigur pe masina decat sa ma gandesc ca ma lasa in drum la 600 de km de casa.

#337 BD77

BD77
  • Oraş:Cernavodă
  • Maşina:SKODA
  • Model:FABIA COMBI 6Y
  • Motorizarea:1.4 50 KW

Posted 12.04.2011 @ 17:57

Cunoaste cineva un pret actual pentru operatiunea de schimbare modelul nou de bucsa de fabrica, cu 4 brate, in X ? ma refer la ambele bucse bascula pe spate si o operatie efectuata la un dealer skoda. As prefera varianta de montare la un dealer skoda pentru faptul ca au sculele care trebuie fata de un mecanic de cartier..

#338 BD77

BD77
  • Oraş:Cernavodă
  • Maşina:SKODA
  • Model:FABIA COMBI 6Y
  • Motorizarea:1.4 50 KW

Posted 13.04.2011 @ 15:43

M-am intersat eu si costul pentru schimbat ambele bucse bascula posterioare punte fata este de "aproximativ 550 ron". In conditiile astea cred ca o sa le schimb "in cartier", unde am aflat ca mecanicul are un extractor artizanal functional.

Edited by BD77, 13.04.2011 @ 15:43.


#339 andygtafan

andygtafan
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 6Y 2002
  • Motorizarea:1.4 16v AUA

Posted 14.04.2011 @ 21:11

Nu stiu cum ai aflat scorul asta insa cred ca te inseli. Nu ai cum sa muncesti doua-trei saptamani ca sa platesti altuia o ora in care schimba doua bucse. Mai mult de 100RON nu cred ca are cum sa fie. Daca nu te-ai apucat deja, eu zic sa mai intrebi la un service, doua.

#340 BD77

BD77
  • Oraş:Cernavodă
  • Maşina:SKODA
  • Model:FABIA COMBI 6Y
  • Motorizarea:1.4 50 KW

Posted 18.04.2011 @ 15:56

Am rezolvat-o cu "mecanicul de cartier" cu 170 ron (70 piesele= 2 bucse FEBI +100 manopera).Fabiuta are acum o tinuta de drum mai ferma,in sensul ca nu se mai "balangane" in curbe.
Pretul de 550 ron l-am incasat telefonic de la service (mi-au propus varianta cu efectuat directie, tot tacamul....).

Edited by BD77, 18.04.2011 @ 15:56.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users