Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

Am reusit sa schimb bucsele bascula. Am desfacut suruburile de la vasul de expansiune, l-am ridicat sus, si am ridicat motorul cu cricul incat sa pot scoate acel surub de la brat. Pentru scoaterea bucselor am folosit o tija filetata, trecuta prin bucsa, si prin gaura consolei in care se prinde surubul mare de la brat. In spatelele bucsei am pus o saiba mare cat ea, piulite la capetele tijei fieltate si prin insurubare trage bucsa afara. Simplu. Pentru introducerea bucsei, am folosit o presa facuta de mine, un surub lung, trecut prin consola si bucsa, cu saibe cat diametrul bucsei in fiecare capat, si prin insurubarea piulitei surubul strange cele 2 saibe mari care strang bucsa presand-o in consola. Operatiunea a decurs fara probleme.

Problema mea e urmatoarea:

Bucsa veche avea pe ea un semn (aratat in poza atasata cu bucsa veche) care era in drept cu semnul de pe consola. Semnele alea veneau sus la partea sofer, si jos la partea pasager.

Bucsele noi nu au acel semn. Au doar o umflatura in interior, pe peretele lateral, (aratat cu sageata in poza atasata cu bucsa noua).

Am pus bucsele cu acea umflatura spre interiorul/centrul masinii.

Am pus bine? sau am gresit?

post-12167-0-01189200-1309950472_thumb.j

post-12167-0-65590200-1309950482_thumb.j

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut foarte bine. Sa ne spui si impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata n-am facut decat vreo 10 km, pare ca masina sta mai bine in viraje si cand trec peste denivelari, linii de tramvat, etc, se simt/aud mai infundat, mai in plin. Nu pot inca sa le fortez ca am schimbat discurile ieri si merg cat se poate de linistit sa evit franarea. Maine am sa fac un drum de 200km extraurban pentru rodaj.

EDITAT: continuarea discutiei despre discuri/placute am mutat-o AICI

post-12167-0-80595100-1310108333_thumb.j

post-12167-0-95200600-1310108345_thumb.j

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 500 km facuti cu noile bucse pot spune ca diferenta e mare. se simte ca sta altfel masina in viraje, si se simt foarte diferit la denivelari, linii de tramvai. nu se mai simte ca o bataie, se simte ceva mai infundat, mai dur.

vreau sa mai adaug urmatorul aspect. cand am montat bucsele am gresit ceva. bucsa nu se pune drept, se roteste putin, pentru ca bratul are hexagon pe el, si este lasat in jos putin. asa ca pentru a intra perfect hexagonul in hexagonul bucsei, trebuie pusa bucsa putin rotita. eu nu am facut treaba asta, nu mi-am dat seama ca trebuie asa si le-am pus drepte. am observat treaba abia dupa ce am lasat masina jos. Dar foarte important! in cei 500 de km bucsele s-au rotit singure, stau perfect acum in hexagon. deci nu puteti sa le puneti la mm, insa nu va faceti griji, se vor trage singure la pozitia corecta.

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca le puneai pe cele de Cupra nu se rezolva problema de la sine, intra foarte greu in bascula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pun de cupra. sunt prea dure, mai ales ca eu am 195/50/15. scutura prea tare cu ele. le prefer astea daca ma tin 50k, le schimb la 50k singur. cu presa intra usor. pui presa si insurubezi cu cheia. oricine isi poate face presa. iar de scos ies usor, cu o bara filetata trecuta prin bucsa si gaura din consola unde se prinde bratul in partea din fata, saibe mari la capete (cat bucsa), piulite in ambele capete, infiletezi cu cheia si ies foarte usor. n-am folosit ciocan deloc. nu sunt schimbate prin ciocaneala. acum am modificat si presa, am pus pe bara filetata o piulita cilindrica groasa, care intra la fix in bucsa, si tine bucsa rotita in pozitia corecta. mai trebuie sa fac o presa pentru extras usor bratul din bucsa, sa nu mai trag cu greu de el. data viitoare timpul de schimbare va fi redus la jumatate

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dimensiunea gumelor e destul de ciudata, nu merge sa pui 195/55/15? Ibiza asa a venit, cu dimensiunea asta. Eu am deja 60.000 km cu bucsele de Cupra si sunt la fel de ok ca si la inceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa sunt si pe Cordoba, ca si pe Ibiza, am vazut la un coleg si-am ramas si eu mirat. Dar pe fabia dimensiunea de fabrica e 50R15.

Apropos de rotirea bratelor, cred ca am uitat sa specific un amanunt FOARTE important: suruburile alea de la bucsele mici ale bratelor (alea care mai ies cu filet) se strang NUMAI cu bratul in pozitie de lucru, nu cand e masina pe rampa. Altfel raman bucsele mici intr-o pozitie torsionata si incet incet se degradeaza.

PS1: Pai BMA, cum de le-ai pus stramb, chiar tu ai postat in poza de mai sus cu sageata rosie. Era aceeasi poza pusa si de mine cu cateva pagini in urma.

PS2: desi metoda cu surubul este incercata si de mine si este foarte buna (eu am avut si inelara cu clicket interior ca sa nu mai tot scot cheia de pe piulita care strangea flansa, sic :D ), tot greu cred c-ar fi fost de bagat bucsele de cupra. Abia am bagat eu cu presa de 10tone. Plus ca pe urma varful bratului intra EXTREM de greu in hexagonul bucsei, nu o sa reusesti veci-pururi sa le bagi sus, pe masina, trebuie date consolele jos.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.asa am strans toate suruburile, inclusiv la pivot. am insurubat cu mana cat a mers cand era masina suspendata, apoi am lasat-o jos si am strans totul cu cheia, cu simt. ca nu am cheie dinamometrica. chestia e ca eu am pus la toate suruburile pasta Metal Lock, si cum am strans suruburile abia dupa ce am lasat masina jos, trecuse ceva timp de cand am pus suruburile la partea stanga, ca intre timp am schimbat si pe dreapta bucsa, si asa ca erau intepenite deja tare, cand am strans definitiv cu cheia, prima data a trebuit sa fortez putin pana a cedat. cred ca s-a intarit pasta, sau ceva de genul...dar le-am verificat din cand in cand si in cei 500 km vad ca nu da niciunul sa se desfaca. ma gandeam, cand am in drum un service unde au cheie dinamometrica sa ma bag sa le strang la 70Nm cu 90gr asa cum trebuie. Ce zici ? mai are rost dupa atata vreme ?

2.da, sa vazi si sa nu crezi, am vazut poza aia inainte, si totusi cand le-am montat nu mi-am dat seama ca in poza aia ele sunt putin rotite in consola.

3.si eu am avut inelara cu clicket :) dar nu o sa mai am data viitoare, pentru ca am avut presa facuta cu bara filetata de 8 si piulita 13. si acum am modificat-o, cu bara de 12 si piulita 18. si pe 18 nu am inelara cu clicket :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai are rost sa strangi la dinamometrica. Totusi sunt putin rezervat legat de MetalLock ala. Ma gandesc la data viitoare cand trebuie desfacute (sper ca nu prea curand), sa nu iasa cu tot cu filet. Dupa cum ziceam, si eu am facut prostie, adica m-am zgarcit la niste suruburi noi dar pe alea vechi am dat bine (si in gaurile din console) cu spray cu pulbere de cupru ca sa nu se microsudeze fierul de aluminiu. Asa am facut si cand am schimbat primul rand de bucse si n-am avut emotii, lafel am facut si la bucse la frate-meo.

Sper sa fie ok si la tine totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre bucsele de skoda si alea de cupra care este diferenta in afara faptului ca is mai rigide, simti gropile pana in ficati si rinichi?Ceva impresii de la cineva care a avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa spusele lui saboteur, care are pe masina bucse de cupra, sunt mai rigide si se simt peste liniile de tramvai, denivelari, etc., dar nu iti ajung in rinichi si ficati. depinde si ce cauciucuri ai. eu am talon mic, de 195/50 si atunci le-as simti mai tare, asa ca am optat pentru cele de Skoda in X.

Da, dimensiunea gumelor e destul de ciudata, nu merge sa pui 195/55/15? Ibiza asa a venit, cu dimensiunea asta. Eu am deja 60.000 km cu bucsele de Cupra si sunt la fel de ok ca si la inceput.

nu merge sa pun 195/55, pentru ca nu le am in talon. in talon am 195/50. decat sa ma cert cu militienii, mai bine pun ce e omologat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre bucsele de skoda si alea de cupra care este diferenta in afara faptului ca is mai rigide, simti gropile pana in ficati si rinichi?Ceva impresii de la cineva care a avut.

Daca citesti in postarile mai vechi ai sa gasesti o gramada de pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru că nu am găsit topic separat şi ăsta are tangenţă, cine are habar, care e poziţia corectă de introducere a bucşelor de Fabia RS de la puntea spate? Am comandat din astea, pentru că cele de Cupra erau mai scumpe. Subliniez - puntea spate. (6Q0 501 541 E codul bucşelor)

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pai cum dragule ... cand le dai jos pe ale tale te uiti cum vin si le pui pe alea noi .. spor la treaba !:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Despre bucsele mici de la brat ce stiti? cele care vin in partea din fata a bratului, opus celor de bascula.

Din auzite stiu ca se uzeaza foarte greu, ca nu sepot schimba decat cu brat cu tot...etc.

Ma intereseaza mai concret daca a avut cineva probleme cu ele, ce probleme si cum a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu prezentau deloc uzura. dar daca trebuie schimbate cred ca doar cu tot cu brat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu-s probleme cu ele. Conteaza foarte mult ca atunci cand strandi surubul ala de brat ce trece prin ele, bratul sa fie in pozitie normala de lucru si nu lasat in jos (cu sta el normal pe rampa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[editat]

PS. si se vede ca pana acuma nu ai mai umblat la masina ca ai sti ca bucsele au niste ghidaje si asa ti-ai fi dat seama cum sa le inseri ..dar de ..

Modificat de BLiTZ
flame?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bucşele punţii spate, cu cele de Fabia VRs.

Operaţiunea a decurs aproximativ ca în linkul următor: http://briskoda.net/...ar-axle-bushes/

Cu amendamentul că eu am avut presă (deci nu a trebuit să recurg la ciocan pentru a introduce bucşele ultimii 2,5 cm, cât ies în afară bucşele astea SPORT - cost presă 50 ron, valoare - nepreţuit)

Poziţia de introducere a acestor bucşe SPORT este cea pe care autorul articolului la care am făcut trimitere o arată în link. El dă şi un link către o altă discuţie de pe un alt forum: http://uk-mkivs.net/...spx?PageIndex=4, unde se dezbate exact chestia asta, cu poziţia.

Durată operaţiune - 6 ore, cu învârtit în jurul maşinii şi măsurat de trei ori înainte de a tăia o dată. Pentru detalii, PM.

Acum dacă ăia şi-or fi pus greşit, asta e. Aşa le-am montat şi eu. Şi de aia am întrebat.

Tot din acelaşi motiv am accentuat sintagma SPORT. Repetiţia asta este pentru a depăşi palierul de suficienţa tâmpă al unui cocalar de genul Mr VW care "le ştie" el pe toate. Mai multe i-am comunicat pe pm.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut. am dus masina la service pentru schimbarea bucsilor basculta si se pare ca surubul care tine bascula e intepenit si le-a fost frica sa il dea jos-ca sa nu il rupa. Au renuntat si l-au lasat asa. Mi-au zis ca daca se rupe ala..trebuie schimbata toata bascula? E adevarat? Bascula vine doar pe original? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Aveti idee ce marca/tip de bucse bascula folosesc cei de la reprezentanta Skoda? As dori sa le cumpar eu sa ies mai ieftin.

Brady mi-a cerut 550 Ron bucse+manopera, PBV1 650 Ron bucse bascula + manopera + geometrie.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la reprezentante se folosesc originalele, modelul imbunatatit (in X), cod piesa 1K0407183E.

de la Procar Timisoara le-am luat cu 50 RON/buc

manopera cei de la procar mi-au cerut 380 RON, dar nu am acceptat, mi le-am montat singur.

Bucsele arata ca in imaginea atasata.

P.S. Daca dai doar bratul jos, nu trebuie sa faci geometria.

post-12167-0-68712300-1314945071_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatie. Le-as schimba si eu... dar nu ma pricep. E bine de stiut ca nu trebuie facuta geometria daca dau doar bratul jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Părerea mea e că geometria se păstrează şi nu trebuie refăcută doar dacă se dă braţul jos cu tot cu pivot. Adică dacă nu se desfac cele trei şuruburi care ţin pivotul de braţ, ci şurubul care fixează pivotul la fuzetă. Alte opinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!