catalinx

Schimbare bucse bascula

730 posts in this topic

Salutare.

A schimbat cineva bucsele pe fata, este nevoie de presa ,cum arata ambele bucse si eventual preturi, cum se comporta masina cu ele uzate ?A mea atunci cand ciupesti frana in mers bubuie (tind rotile sa ramana in urma ,asa se comporta la toate?)

Multumesc anticipat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asha patesc si eu, am cumparat deja bucse de seat ibiza cupra, pt ca sunt mai solide (recomandare akebono) decat cele de fabia, care au goluri in ele. (ambele masini au aceeasi platforma tehnica) Prevad pt weekend sa le schimb, trebuie dat bratul jos cu tot cu consola, si banuiesc ca e nevoie de o presa, poate macar artizanala, dar de ceva tot e nevoie pt a le baga in consola. O poza cu bucsele meleam si o pun in atasament. Daca ai rabdare pana in weekend, poate vezi si metoda de schimbare, pt ca o sa incerc un DYI. Pretz 715.000 lei setul , de la dealer seat, cele de fabia sunt tot cam atat.

Edited by saboteur
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut .

Banuiesc ca acestea sunt cele din partea soferului(spatele basculei) si din cate am putut vedea la a mea pe o rampa, sunt semi goale cu doua aripioare cum ai spus .Un lucru foarte important ,am observat ca atunci cand virezi, bascula lucreaza in sensul ca centrul bucsei se deplaseaza in partile goale ale acesteia,sigur nu stiu daca asa e normal dar daca da bucsa fiind plina cum se va mai realiza acest lucru, sa nu afecteze unghi de fuga;cadere etc.

Sigur ca astept pana in weekend si astept sa spui cum se comporta cu cele pline.

Dar cele din partea fata a basculei nu le ai,nu le schimbi?Banuiesc ca sunt la fel de importante :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, e o problema aici, ar trebui schimbate, dar eu nu le gasesc in catalog, deci alea cred ca vin cu tot cu brat. Ar trebui gasita o solutie ulterioara cu ele, in afara de a schimba bratul cu totul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vin cu tot cu brat probabil ca este trist de scump.Brat adica bascula?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt firme gen Powerflex care le ofera ca solutie aftermarket, deci nu trebuie sa mergem pe mana golanilor de la skoda si sa luam tot porcu pt un carnat. Sunt sigur ca voi gasi o solutie in cazul in care sunt terminate bucsele, in sensul de a le inlocui cu un produs aftermarket.

Uite lincu' : http://www.mk-racing.cz/download/powerflex/skoda.pdf

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu se gaseste bucsa noua de fata separata de brat si o firma in care sa ai cat de cat incredere, un brat te poti astepta sa te duca la 100 eur, caz in care powerflex nu mai suna chiar asa de rau.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asteptam sa vedem ce a facut Saboteur si cum a iesit cu noile bucse.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum am zis, am incercat si reusit sa schimb bucsele de la brat (de fapt ele sunt presate in consola). Procedura de desfacere e in felul urmator:

- se ridica masina pe cric, se asigura, se da jos roata.

- se desfac cele 3 suruburi ce tin pivotul de brat cu o cheie de 13

- cu o cheie de 18 se desfac suruburile ce tin consola de aluminiu in caroserie si surubul din capul bucsei mici

- cu o cheie de 16 se desfac celelalte doua suruburile de prindere a consolei

- cu o cheie de 13 inelara cotita se desfac cele doua suruburi de prindere a barii stabilizatoare

- se da jos consola cu tot cu brat, dupa care se scoate axul hexagonal al bratului din bucsa consolei.

Din cate am vazut, bucsa mare din consola e VAR-ZA deoarece e o bucsa tip silens din PLASTIC cu doua bervuri de cauciuc ce unesc exteriorul de interiorul bucsei. pe bucsa OEM scrie MICHELIN (aviz amatorilor de lucruri de calitate :huh: ). Pun mai jos cateva poze cu bratul si bucsa de cupra comparativ cu cea OEM. De retinut ca bucsa mica esta cu tot cu brat, e in stare f..f buna, nu prezinta urme de uzura, si la prima vedere nu se poate schimba, dar nici nu prezinta motive.

Se bate bucsa de plasic din bratz, ori cu o tzeava pe diametru, ori se taie cu o panza de bomfaier pe lungime si se scoate pe bucati. Bucsa cea noua se baga cu o presa speciala numita menghina, dupa ce in prealabil se unge bine bucsa noua si gaura consolei cu vaselina pt a culisa.

Asta e tot, urmeaza operatiunea inversa de montare, se baga bratul in consola, se pune sus pe masina, si job done! Enjoy the ride :P . Prima senzatie, masina e mai ferma, nu mai "bubuie " la frana brusca, nu mai scartzaie, directia e mult mai precisa, surprinzator suspensia e confortabila, nu scutura si nu tepideaza la gropi. Alta viatza...

Aici mai pun o poza cu bucsa noua bagata pe bratz, si cea veche langa

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Saboteur.

Buna treaba ai mai facut, multora le va fi de folos ceea ce ai facut tu.O sa cumpar piesele si o sa trec la treaba, va fi mai greu cu presa speciala(menghina) :) dar o sa se rezolve.

Super ,BRAVO.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

sincere felicitari. si eu sunt la etapa asta si asteptam sa vad cum iasa la tine cu bucse de ibitza :). din cate spui tu e ok. Am sa cumpar si eu tot bucse de la seat. de la Todorut le-ai luat? si inca ceva cat a durat montatul?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

de la todorutz le'am luat, montatul a durat vreo 6 ore cu totul, nu m'am omorat cu munca, asha , lejer, stii tu , pauzele lungi si dese... :( . Nu e chiar ushor sa le montezi, mult de desfacut si de pus inapoi, mai nasol e la bucsele de la bara stabilizatoare , ca bara se duce in jos si trebuie doi uameni, unu face parghie cu un levier sa ridice bara, si altu insurubeaza cele 2 shuruburi, in rest, no big deal, munca bruta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si le recomanzi bucsele astea pline? mai date cu masina si spune daca e ok.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai le recomand, pt ca sunt mult mai solide decat cele de fabia, m-am dat azi ceva cu mashina si ieri la fel, impresiile sunt bune, masina se tzine bine, mai mult ce sa zic, daca nu vrei sa tot schimbi periodic plasticaraiuri cauciucate si vrei sa ai o directie precisa, eu zic ca merita sa pui bucse de cupra daca tot esti la acest capitol, avand in vedere ca nu te costa nimic in plus. Cele de fabia sunt cam slabe, de aia se si rup. Eu nu le-am schimbat de sanchi, ci pur si simplu pt ca cele vechi s-au rupt. Astea la cum se prezinta, nu au moarte.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daaaa, siguuur, depinde si de calitatea cauciucului din care e facuta bucsa. :)

si nu va spun asta asa ...... la plesneala, sunt patit cu bucse .... de firma ... care au tinut numai 1500-2000 km

Edited by horgarban
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bucsele sunt luate de la reprezentantza, sunt originale, nu sunt facute de Nea'caisa SRL, sunt made in germany, si daca rahaturile alea frantzuzeshti de la michelin au tzinut totusi vreo 4 ani, astea sper ca tin macar dublu. Cat despre bucsele de firma care au tzinut 1500-2000 km, ceva nu e clar, ori firma era a lu nea'caisa, ori shofioru ... :) ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice este posibil sa cedeze, chiar si produsele de firma. Totusi, aceste bucse provin de la acelasi proiectant/platforma si sunt un upgrade fata de cele "civile". Mai mult chiar, sunt bucse conventionale care se monteaza pe masini din anii '50. Go, saboteur, go!

Inca nu am apucat sa verific, dar sper ca si la puntea spate bucsele de cupra sa aiba alt cod. Cert este ca si eu voi pune modelul asta de bucse in consolele fabiei mele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

daca tot suntem la capitolul bucse, am si eu o intrebare: in ianuarie cand am facut revizia de 20k, baietii de la service s-au uitat si au zis ca ar trebui schimbate, dar sa le mai tzin pana ies din iarna si eventual sa le schimb la urmatoarea revizie;

care la mine cred ca o sa vina in toamna;

deocamdata masina e stabila, franeaza corect, nu se aude nimic suspect. este periculos sa merg in continuare fara sa le schimb?

tks

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la un alt service si fa o inspectie si acolo. Totusi in 20k doar daca mergi la enduro ai reusit sa faci praf bucsele. Totusi daca sunt uzate trebuie schimbate. Apar probleme de siguranta si de unghiuri. Cea mai mica neplacere ar fi sa te trezesti ca ai tocit cauciucurile inegal si pe o parte sunt/vor fi chele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akebono,am sesizat ca s-au tocit cauciucurile putin pe interior, vrei sa spui din cauza bucselor?

Intrebarea este ,oricat de noua si tare ar fi bucsa de fabie nu trebuie sa lucreze spre partea goala a acesteia asta insemnand o absorbtie mai buna a socurilor?Oare cu bucsele de Cupra trebuie refacuta geometria ?,este clar ca acestea fiind pline lucreaza altfel sau mai bine zis nu mai are unde sa lucreze (stanga dreapta)neavand parti goale .Cei cu Ibiza se plang ca ar fi mai rigida, sa fie bucsele in cauza vinovate?

Da intradevar multe intrebari. Un lucru e cert, asa cum a spus si Saboteur pare logic sa fie mai ferma directia. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauzele tocirii inegale pot fi multe, printre care si bucse defecte sau chiar si o presiune neadecvata in cauciucuri.

Iti recomand sa faci o verificare a bucselor, sa le schimbi daca este nevoie si apoi sa faci o verificare/ajustare a unghiurilor. Toata treaba nu este scumpa si daca sunt probleme dupa ce inchei operatiunea sigur vei fi multumit ca ai facut-o.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu un post dupa un drum de 800 km TM-voineasa-TM, drum f. variat ca si asfalturi, curbe si alte cele. Pot sa zic ca bucsele se comporta excelent, si in curbe si pe gropi, deci, operatia a reusit cu succes.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta si speram sa aud de la tine pentru ca am refuzat sa cumpar bucse de Fabia.Am comandat acum vreo trei zile de la Seat (Bucuresti),si inca astept bucsele respective ptr. ca nu le aveau si nici nu le-au avut vreodata in stoc,ca cica doua masini de acel gen sunt in Romania si astea ar fi unele sport de 180cp ceva de genu asta(deci o sa ne creasca nr de caluti :Driver: ), m-au intrebat de serie de sasiu etc.de unde sa stiu eu asa ceva nu am avut Ibiza nici o data.Am vazut bucsele la Skoda si sunt foarte moi chiar de noi.A si omu de la service zice ca-s bune bucsele, ce sa-i mai spun ca bubuie la ciupit frana poate e normal, sa ne confirme sau sa infirme cei care vizioneaza topic-ul (chiar va rog).Eu sunt montat sa fac ce a facut Saboteur cu bucsele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei Saboteur,am uitat sa te intreb de geometrie,ai facuto?

Partea mai goala a bucsei este spre brat?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saboteur,

mi-am comandat si eu de la Todorut bucse de Seat Ibitza Cupra. Ma costa 600.000 lei :) ciudat, nu? Tu ziceai ca ai dat 715.000 lei. M-am dus cu poza ta si e acelasi cod e tot la fel. Si-au adus aminte de tine. Dupa ce le primesc ma duc la un service sa mi le monteze. Imi recomanzi tu un service care sa se priceapa?

P.S Cum mai e cu noile bucse? Multumit?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.