Jump to content

Schimbare placute frana spate


Nea Vizanu'
 Share

Postare recomandată

Cam asta ar fi...pozele sunt facute cu prietenul meu, mobilul.

jpeg238.th.jpg jpeg239.th.jpg jpeg240.th.jpg jpeg241.th.jpg jpeg242.th.jpg

jpeg243.th.jpg jpeg244.th.jpg jpeg245.th.jpg jpeg246.th.jpg jpeg247.th.jpg

jpeg248.th.jpg jpeg249.th.jpg jpeg250.th.jpg jpeg251.th.jpg jpeg252.th.jpg

Modificat de C o s m i n
Actualizare imagini.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Multumim mult de tot! Daca ar fi toata lumea asa de explicita ca tine ar disparea service-urile din Romania! Multa bafta pe viitor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam de aprecieri. Sper ca am fost de folos cuiva. Urmeaza schimburile de filtre si ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Multumim mult. ;) Ca o completare, as vrea sa adaug ca pistonasele trebuie impinse serios inauntru, in timp ce se infileteaza. Adicatelea eu invartisem in sens orar de ma plictisisem, si nu intrase mai deloc. Initial am crezut ca are pas marunt, dar apoi am realizat ca invart pe loc. Am pus etrierul inapoi in suruburi, am fixat o bucata de lemn in spate, si m-am opintit serios in el, in timp ce invarteam, cu o scula pe care am construit-o dintr-o tabla groasa, ca un fel de surubelnita foarte lata.

Pragurile alea care se formeaza pe disc sunt, de cele mai multe ori, depuneri de praf solidificat de la placute. Se scot discurile, se ia ciocanul si se ciocaneste din aproape in aproape in marginile alea. Ar trebui sa sara ca smaltul, si sa ramana discul curat. La urma se slefuieste manual cu niste piatra de polizor si treaba-i gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar si concis. Bravo!

Daca tot suntem la acest capitol am si eu o intrebare.

Ce grosime minina trebuie sa aiba discurile de frana fata/spate? La ce dimensiuni trebuie neaparat schimbate?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca inainte de a se pune problema vreunei grosimi minime, discurile ajung sa se "ovalizeze", cand la franare usoara se simt batai in pedala. In mod normal, eu n-am auzit sa se roada atat de tare discurile incat sa trebuiasca schimbate ca fiind prea subtiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut de multe ori discuri care erau sub cota si nu erau ovalizate.

la golf IV ALH discul de frana fata nou are grsimea 22mm si minim 19mm iar pe spate nou are 9 mm si minim 7mm. Aceste sunt datele careapar in catalogul Lucas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea vizanu' Teoria e una dar practica ne omoara... Asa din poze pare usor; Dar daca nu ai scule si un pic de indemanare...

Nu se ovalizeaza discurile cind se subtiaza sau cel putin nu neaparat; Eu am avut discuri la alta masina de cativa mm si nu erau ovale de loc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am postat tocmai pentru categoria cu un minim de scule si tot un minim de indemanare. Restul... La Po-Ro, baieti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

mutzam' pentru indrumari.. dar mai am si eu o intrebare mai este nevoie de o aerisire sau ceva de genul asta sau se regleaza singure

si inca ceva la ce bani se gasesc placutele de frana?

10x again

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aerisire se face daca umbli la instalatie (garnituri, furtune pistonase)

in cazul asta iti revine nivelul de lichid la maxim (sau peste daca ai completat in timp ce placutele erau duse)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mare atentie! Dupa efectuarea operatiei de schimbare a placutelor de frana faceti cateva pedale de frana pentru ca placutele sa ajunga din nou langa disc (altfel riscati sa aveti surpriza ca la prima franare sa se duca pedala la "fund" si sa nu aveti frana). Oricum dupa schimbarea placutelor de frana pana la pasuirea acestora, frana nu va fi eficace cativa kilometrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ar trebui ca la cel mult 2 ani sa inlocuiesti tot lichidul din instalatia de franare. Este hidrofil (traga apa) si isi pierde calitatile mecanice. Cel mai nasol este ca strica si pistoanele din etriere (ruginesc pe margine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
mutzam' pentru indrumari.. dar mai am si eu o intrebare mai este nevoie de o aerisire sau ceva de genul asta sau se regleaza singure

si inca ceva la ce bani se gasesc placutele de frana?

10x again

Acum am vazut intrebarile tale si cu toate ca eu cred ca ti-ai rezolvat problemele iti voi raspunde. Placutele sunt in jur de 200-220 ron. Aerisirea nu trebuie facuta decat daca umbli la garniturile de la etrieri iar placutele se pasuiesc singure pe discuri in aproximativ 400-600 km de trafic ce implica franari repetate (oras-semafoare). Daca vezi dupa schimbarea placutelor ca nivelul lichidului din vas a crescut foarte mult este pentru ca ai completat pe masura ce placutele s-au uzat. Eu nu fac asta niciodata, doar cand a ajuns la nivelul minim verific si schimb placutele. Cele de pe fata se uzeaza cel mai repede. Scuze colegilor forumisti ce au raspuns mai devreme, dar ma simteam dator sa completez primele mele posturi de aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
In mod normal, eu n-am auzit sa se roada atat de tare discurile incat sa trebuiasca schimbate ca fiind prea subtiri.

Exista si asa ceva...celor carora nu le pasa li se intampla...

post-2273-1166597681_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat de curand discurile si placutele pe spate, la masina din semnatura....discurile mai mergeau, dar am zis sa schimb tot daca m-am apucat...si in plus nu sunt exagerat de scumpe.... Disc frana Lucas TRW 103 RON bucata si Placute Lucas 90 RON setul(4)... pentru cei care vor sa le schimbe....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Passat 1.9 TDI 2001
la ce bani se gasesc placutele de frana?

placute marca Ferodo pe fata la 190 ron si pe spate la 70 roni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu de gand sa schimb placutele,dar chiar nu vad pozele.am schimbat la un G4 placutele spate,procedura e la fel si la passat?se poate indrepta cu discul abraziv acea bavuratie ramasa in urma uzurii discului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Poza din dreapta din postul lui calin_bm este exact partea care rasuceste pistonul cand strangi. Trebuie rasucit pistonul in etrier doar pentru a face loc placutelor/discurilor noi. La placutele fata nu e nevoie de rasucire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Va rog sa explicati mai in detaliu partea cu rasucitul. De ce trebuie rasucit pistonasul? Nu merge prin simpla apasare? (presare)

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Numai sa aveti grija sa infiletati pistonasul in sensul corect. Am incercat eu in sens antiorar(pentru ca mi se parea ca nu se duce in sensul orar) si surpriza...dupa o tura data a iesit pistonasul ca impuscat si m-am chinuit ceva sa il bag la loc. Din cauza asta i-am facut o aerisire si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

La mine sunt ca sudate suruburile alea.Am dat si cu WD 40 si cu 2+2 si tot nu se misca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca au solutie de blocare pe filet ! In mod normal suruburile se inlocuiesc, deci insista :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Multumesc pentru acest topic. Aseara mam apucat sa schimb placutele spate fara sa am habar despre procedura de rotire+presare pistonas. dupa vreo 2 ore de nervi si transpiratie am gasit aici solutia si am reusit in mai putin de 1 ora sa schimb placutele la ambele roti.

Singura operatie dificila daca nu ai scula adecvata este presarea si rotirea simultana in sensul acelor de ceas a pistonasului. Am folosit o cheie de flex care a mers minunat, in timp ce impingeam cu prelungitorul de tubulare in piston.

Se pare ca smecheria vine de la sistemul de autoreglaj pentru functionarea corecta a franei de mana indiferent de uzura placutelor.

Am gasit la una din roti placuta interioara uzata pana la metal in timp ce cealalta era aproape noua. Motivul a fost blocarea celor doua axe de sprijin ale etrierului din cauza celor 2 burdufi sparti si infiltrarea apei si a mizeriei, astfel miscandu-se doar placuta in contact direct cu pistonasul. dupa curatare si ungere totul a revenit la normal, urmand ca urgent sa schimb cei 2 mini-burdufi daca oi gasi pe undeva, altfel am sa schimb etrierul cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Se poate schimba foarte usor si fara poze,eu am schimbat de curand fara poze.

Discurile trebuie strunjite daca sunt urme mai adanci de la placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!