Jump to content


Photo

Schimbare placute frana spate


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 Nea Vizanu'

Nea Vizanu'
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant ATJ 2000
  • Motorizarea:1.9TDI 147 CP

Posted 06.12.2005 @ 22:02

Cam asta ar fi...pozele sunt facute cu prietenul meu, mobilul.

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Edited by C o s m i n, 18.01.2010 @ 13:49.
Actualizare imagini.


#2 albert

albert
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen ATJ
  • Model:Passat 2000
  • Motorizarea:1.9 TDi 115CP

Posted 17.04.2006 @ 12:23

Multumim mult de tot! Daca ar fi toata lumea asa de explicita ca tine ar disparea service-urile din Romania! Multa bafta pe viitor!

#3 Nea Vizanu'

Nea Vizanu'
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant ATJ 2000
  • Motorizarea:1.9TDI 147 CP

Posted 17.04.2006 @ 17:45

Multam de aprecieri. Sper ca am fost de folos cuiva. Urmeaza schimburile de filtre si ulei.

#4 catabeg

catabeg
  • Oraş:Săcele
  • Model:Volkswagen/Passat 3BG/AVB/74kw

Posted 03.07.2006 @ 21:43

Multumim mult. ;) Ca o completare, as vrea sa adaug ca pistonasele trebuie impinse serios inauntru, in timp ce se infileteaza. Adicatelea eu invartisem in sens orar de ma plictisisem, si nu intrase mai deloc. Initial am crezut ca are pas marunt, dar apoi am realizat ca invart pe loc. Am pus etrierul inapoi in suruburi, am fixat o bucata de lemn in spate, si m-am opintit serios in el, in timp ce invarteam, cu o scula pe care am construit-o dintr-o tabla groasa, ca un fel de surubelnita foarte lata.

Pragurile alea care se formeaza pe disc sunt, de cele mai multe ori, depuneri de praf solidificat de la placute. Se scot discurile, se ia ciocanul si se ciocaneste din aproape in aproape in marginile alea. Ar trebui sa sara ca smaltul, si sa ramana discul curat. La urma se slefuieste manual cu niste piatra de polizor si treaba-i gata.

#5 Cato

Cato
  • Oraş:Arad
  • Model:Golf IV TDI Var. 00 ALH

Posted 04.07.2006 @ 16:45

Clar si concis. Bravo!
Daca tot suntem la acest capitol am si eu o intrebare.
Ce grosime minina trebuie sa aiba discurile de frana fata/spate? La ce dimensiuni trebuie neaparat schimbate?
Multumesc.

#6 catabeg

catabeg
  • Oraş:Săcele
  • Model:Volkswagen/Passat 3BG/AVB/74kw

Posted 06.07.2006 @ 08:34

Banuiesc ca inainte de a se pune problema vreunei grosimi minime, discurile ajung sa se "ovalizeze", cand la franare usoara se simt batai in pedala. In mod normal, eu n-am auzit sa se roada atat de tare discurile incat sa trebuiasca schimbate ca fiind prea subtiri.

#7 ducupro

ducupro
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:audi
  • Model:q7
  • Motorizarea:3.0 tdi 233 cp

Posted 06.07.2006 @ 09:09

am vazut de multe ori discuri care erau sub cota si nu erau ovalizate.
la golf IV ALH discul de frana fata nou are grsimea 22mm si minim 19mm iar pe spate nou are 9 mm si minim 7mm. Aceste sunt datele careapar in catalogul Lucas

#8 MOTANUL

MOTANUL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon Spirit
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 06.07.2006 @ 09:11

Nea vizanu' Teoria e una dar practica ne omoara... Asa din poze pare usor; Dar daca nu ai scule si un pic de indemanare...
Nu se ovalizeaza discurile cind se subtiaza sau cel putin nu neaparat; Eu am avut discuri la alta masina de cativa mm si nu erau ovale de loc...

#9 Nea Vizanu'

Nea Vizanu'
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant ATJ 2000
  • Motorizarea:1.9TDI 147 CP

Posted 22.07.2006 @ 07:26

Eu am postat tocmai pentru categoria cu un minim de scule si tot un minim de indemanare. Restul... La Po-Ro, baieti!

#10 oby_bv

oby_bv
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:PASSAT B 5.5 2002
  • Motorizarea:1.9 TDI 101 CP

Posted 12.08.2006 @ 14:49

mutzam' pentru indrumari.. dar mai am si eu o intrebare mai este nevoie de o aerisire sau ceva de genul asta sau se regleaza singure

si inca ceva la ce bani se gasesc placutele de frana?
10x again

#11 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:PASSAT
  • Motorizarea:BMP 140 CP

Posted 12.08.2006 @ 22:33

aerisire se face daca umbli la instalatie (garnituri, furtune pistonase)
in cazul asta iti revine nivelul de lichid la maxim (sau peste daca ai completat in timp ce placutele erau duse)

#12 FantomA

FantomA
  • Oraş:Târgovişte
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 Quattro 2006
  • Motorizarea:2.7 TDI

Posted 29.08.2006 @ 21:09

Mare atentie! Dupa efectuarea operatiei de schimbare a placutelor de frana faceti cateva pedale de frana pentru ca placutele sa ajunga din nou langa disc (altfel riscati sa aveti surpriza ca la prima franare sa se duca pedala la "fund" si sa nu aveti frana). Oricum dupa schimbarea placutelor de frana pana la pasuirea acestora, frana nu va fi eficace cativa kilometrii.

#13 izo

izo
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 3B5 1998
  • Motorizarea:1.6i 102CP

Posted 21.09.2006 @ 20:47

Ar trebui ca la cel mult 2 ani sa inlocuiesti tot lichidul din instalatia de franare. Este hidrofil (traga apa) si isi pierde calitatile mecanice. Cel mai nasol este ca strica si pistoanele din etriere (ruginesc pe margine).

#14 Nea Vizanu'

Nea Vizanu'
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant ATJ 2000
  • Motorizarea:1.9TDI 147 CP

Posted 18.10.2006 @ 09:57

mutzam' pentru indrumari.. dar mai am si eu o intrebare mai este nevoie de o aerisire sau ceva de genul asta sau se regleaza singure

si inca ceva la ce bani se gasesc placutele de frana?
10x again

Acum am vazut intrebarile tale si cu toate ca eu cred ca ti-ai rezolvat problemele iti voi raspunde. Placutele sunt in jur de 200-220 ron. Aerisirea nu trebuie facuta decat daca umbli la garniturile de la etrieri iar placutele se pasuiesc singure pe discuri in aproximativ 400-600 km de trafic ce implica franari repetate (oras-semafoare). Daca vezi dupa schimbarea placutelor ca nivelul lichidului din vas a crescut foarte mult este pentru ca ai completat pe masura ce placutele s-au uzat. Eu nu fac asta niciodata, doar cand a ajuns la nivelul minim verific si schimb placutele. Cele de pe fata se uzeaza cel mai repede. Scuze colegilor forumisti ce au raspuns mai devreme, dar ma simteam dator sa completez primele mele posturi de aici.

#15 sfigmo

sfigmo
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon
  • Motorizarea:1.8t 20vt

Posted 20.12.2006 @ 08:54

In mod normal, eu n-am auzit sa se roada atat de tare discurile incat sa trebuiasca schimbate ca fiind prea subtiri.

Exista si asa ceva...celor carora nu le pasa li se intampla...

Attached Files



#16 Nick.sb

Nick.sb
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2000
  • Motorizarea:1.9 TDI 101CP

Posted 20.12.2006 @ 09:26

Eu am schimbat de curand discurile si placutele pe spate, la masina din semnatura....discurile mai mergeau, dar am zis sa schimb tot daca m-am apucat...si in plus nu sunt exagerat de scumpe.... Disc frana Lucas TRW 103 RON bucata si Placute Lucas 90 RON setul(4)... pentru cei care vor sa le schimbe....

#17 Passat 1.9 TDI 2001

Passat 1.9 TDI 2001
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 131cp

Posted 22.04.2007 @ 16:17

la ce bani se gasesc placutele de frana?

placute marca Ferodo pe fata la 190 ron si pe spate la 70 roni

#18 calin_bm

calin_bm
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2002
  • Motorizarea:1,9 TDI 136CP

Posted 22.04.2007 @ 18:18

am si eu de gand sa schimb placutele,dar chiar nu vad pozele.am schimbat la un G4 placutele spate,procedura e la fel si la passat?se poate indrepta cu discul abraziv acea bavuratie ramasa in urma uzurii discului?

#19 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 20.07.2007 @ 10:20

Poza din dreapta din postul lui calin_bm este exact partea care rasuceste pistonul cand strangi. Trebuie rasucit pistonul in etrier doar pentru a face loc placutelor/discurilor noi. La placutele fata nu e nevoie de rasucire.

#20 Wolfu

Wolfu
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 1,9TDI Variant
  • Motorizarea:131CP 6trepte

Posted 02.02.2008 @ 09:31

Va rog sa explicati mai in detaliu partea cu rasucitul. De ce trebuie rasucit pistonasul? Nu merge prin simpla apasare? (presare)
Multumesc anticipat.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users