Sign in to follow this  
Followers 0
Nea Vizanu'

Schimbare placute frana spate

43 posts in this topic

Cam asta ar fi...pozele sunt facute cu prietenul meu, mobilul.

jpeg238.th.jpg jpeg239.th.jpg jpeg240.th.jpg jpeg241.th.jpg jpeg242.th.jpg

jpeg243.th.jpg jpeg244.th.jpg jpeg245.th.jpg jpeg246.th.jpg jpeg247.th.jpg

jpeg248.th.jpg jpeg249.th.jpg jpeg250.th.jpg jpeg251.th.jpg jpeg252.th.jpg

Edited by C o s m i n
Actualizare imagini.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim mult de tot! Daca ar fi toata lumea asa de explicita ca tine ar disparea service-urile din Romania! Multa bafta pe viitor!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam de aprecieri. Sper ca am fost de folos cuiva. Urmeaza schimburile de filtre si ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim mult. ;) Ca o completare, as vrea sa adaug ca pistonasele trebuie impinse serios inauntru, in timp ce se infileteaza. Adicatelea eu invartisem in sens orar de ma plictisisem, si nu intrase mai deloc. Initial am crezut ca are pas marunt, dar apoi am realizat ca invart pe loc. Am pus etrierul inapoi in suruburi, am fixat o bucata de lemn in spate, si m-am opintit serios in el, in timp ce invarteam, cu o scula pe care am construit-o dintr-o tabla groasa, ca un fel de surubelnita foarte lata.

Pragurile alea care se formeaza pe disc sunt, de cele mai multe ori, depuneri de praf solidificat de la placute. Se scot discurile, se ia ciocanul si se ciocaneste din aproape in aproape in marginile alea. Ar trebui sa sara ca smaltul, si sa ramana discul curat. La urma se slefuieste manual cu niste piatra de polizor si treaba-i gata.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar si concis. Bravo!

Daca tot suntem la acest capitol am si eu o intrebare.

Ce grosime minina trebuie sa aiba discurile de frana fata/spate? La ce dimensiuni trebuie neaparat schimbate?

Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca inainte de a se pune problema vreunei grosimi minime, discurile ajung sa se "ovalizeze", cand la franare usoara se simt batai in pedala. In mod normal, eu n-am auzit sa se roada atat de tare discurile incat sa trebuiasca schimbate ca fiind prea subtiri.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut de multe ori discuri care erau sub cota si nu erau ovalizate.

la golf IV ALH discul de frana fata nou are grsimea 22mm si minim 19mm iar pe spate nou are 9 mm si minim 7mm. Aceste sunt datele careapar in catalogul Lucas

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nea vizanu' Teoria e una dar practica ne omoara... Asa din poze pare usor; Dar daca nu ai scule si un pic de indemanare...

Nu se ovalizeaza discurile cind se subtiaza sau cel putin nu neaparat; Eu am avut discuri la alta masina de cativa mm si nu erau ovale de loc...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am postat tocmai pentru categoria cu un minim de scule si tot un minim de indemanare. Restul... La Po-Ro, baieti!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mutzam' pentru indrumari.. dar mai am si eu o intrebare mai este nevoie de o aerisire sau ceva de genul asta sau se regleaza singure

si inca ceva la ce bani se gasesc placutele de frana?

10x again

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

aerisire se face daca umbli la instalatie (garnituri, furtune pistonase)

in cazul asta iti revine nivelul de lichid la maxim (sau peste daca ai completat in timp ce placutele erau duse)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare atentie! Dupa efectuarea operatiei de schimbare a placutelor de frana faceti cateva pedale de frana pentru ca placutele sa ajunga din nou langa disc (altfel riscati sa aveti surpriza ca la prima franare sa se duca pedala la "fund" si sa nu aveti frana). Oricum dupa schimbarea placutelor de frana pana la pasuirea acestora, frana nu va fi eficace cativa kilometrii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui ca la cel mult 2 ani sa inlocuiesti tot lichidul din instalatia de franare. Este hidrofil (traga apa) si isi pierde calitatile mecanice. Cel mai nasol este ca strica si pistoanele din etriere (ruginesc pe margine).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
mutzam' pentru indrumari.. dar mai am si eu o intrebare mai este nevoie de o aerisire sau ceva de genul asta sau se regleaza singure

si inca ceva la ce bani se gasesc placutele de frana?

10x again

Acum am vazut intrebarile tale si cu toate ca eu cred ca ti-ai rezolvat problemele iti voi raspunde. Placutele sunt in jur de 200-220 ron. Aerisirea nu trebuie facuta decat daca umbli la garniturile de la etrieri iar placutele se pasuiesc singure pe discuri in aproximativ 400-600 km de trafic ce implica franari repetate (oras-semafoare). Daca vezi dupa schimbarea placutelor ca nivelul lichidului din vas a crescut foarte mult este pentru ca ai completat pe masura ce placutele s-au uzat. Eu nu fac asta niciodata, doar cand a ajuns la nivelul minim verific si schimb placutele. Cele de pe fata se uzeaza cel mai repede. Scuze colegilor forumisti ce au raspuns mai devreme, dar ma simteam dator sa completez primele mele posturi de aici.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
In mod normal, eu n-am auzit sa se roada atat de tare discurile incat sa trebuiasca schimbate ca fiind prea subtiri.

Exista si asa ceva...celor carora nu le pasa li se intampla...

post-2273-1166597681_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat de curand discurile si placutele pe spate, la masina din semnatura....discurile mai mergeau, dar am zis sa schimb tot daca m-am apucat...si in plus nu sunt exagerat de scumpe.... Disc frana Lucas TRW 103 RON bucata si Placute Lucas 90 RON setul(4)... pentru cei care vor sa le schimbe....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
la ce bani se gasesc placutele de frana?

placute marca Ferodo pe fata la 190 ron si pe spate la 70 roni

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu de gand sa schimb placutele,dar chiar nu vad pozele.am schimbat la un G4 placutele spate,procedura e la fel si la passat?se poate indrepta cu discul abraziv acea bavuratie ramasa in urma uzurii discului?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza din dreapta din postul lui calin_bm este exact partea care rasuceste pistonul cand strangi. Trebuie rasucit pistonul in etrier doar pentru a face loc placutelor/discurilor noi. La placutele fata nu e nevoie de rasucire.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog sa explicati mai in detaliu partea cu rasucitul. De ce trebuie rasucit pistonasul? Nu merge prin simpla apasare? (presare)

Multumesc anticipat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai sa aveti grija sa infiletati pistonasul in sensul corect. Am incercat eu in sens antiorar(pentru ca mi se parea ca nu se duce in sensul orar) si surpriza...dupa o tura data a iesit pistonasul ca impuscat si m-am chinuit ceva sa il bag la loc. Din cauza asta i-am facut o aerisire si atat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine sunt ca sudate suruburile alea.Am dat si cu WD 40 si cu 2+2 si tot nu se misca.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca au solutie de blocare pe filet ! In mod normal suruburile se inlocuiesc, deci insista :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru acest topic. Aseara mam apucat sa schimb placutele spate fara sa am habar despre procedura de rotire+presare pistonas. dupa vreo 2 ore de nervi si transpiratie am gasit aici solutia si am reusit in mai putin de 1 ora sa schimb placutele la ambele roti.

Singura operatie dificila daca nu ai scula adecvata este presarea si rotirea simultana in sensul acelor de ceas a pistonasului. Am folosit o cheie de flex care a mers minunat, in timp ce impingeam cu prelungitorul de tubulare in piston.

Se pare ca smecheria vine de la sistemul de autoreglaj pentru functionarea corecta a franei de mana indiferent de uzura placutelor.

Am gasit la una din roti placuta interioara uzata pana la metal in timp ce cealalta era aproape noua. Motivul a fost blocarea celor doua axe de sprijin ale etrierului din cauza celor 2 burdufi sparti si infiltrarea apei si a mizeriei, astfel miscandu-se doar placuta in contact direct cu pistonasul. dupa curatare si ungere totul a revenit la normal, urmand ca urgent sa schimb cei 2 mini-burdufi daca oi gasi pe undeva, altfel am sa schimb etrierul cu totul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate schimba foarte usor si fara poze,eu am schimbat de curand fara poze.

Discurile trebuie strunjite daca sunt urme mai adanci de la placute.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.