AdiF

Ulei

503 posts in this topic

Exista riscul ca ceea ce intreb sa para pueril pt. unii, dar asa este cand cineva "se baga" prima data intr-un diesel.

Pentru inceput, am vazut ca exista obiceiul de a-ti declara "odorul", pentru a se sti despre ce vorbim. Deci: Passat Edition din 2000, TDI

85 KW, ATJ, 90Kkm la bord.

Acum faptele:

cu doua zile in urma m-am dus la o firma cu reputatie serioasa in domeniu sa fac prima schimbare de ulei motor si filtru (masina e in Ro. din 15.02.04); totul cum scrie la carte - ulei vw505.01, 4litri, filtru etc.

Dau oamenii drumul la ulei, scot filtrul, lasa timp de scurgere, lucra civilizat, si incepem sa umplem. Surpriza! Nu incap decat 3.3 litri si uleiul

e la maxim. Zicem ca poate intra mult in filtru si o sa mai completam dupa ce pornim motorul. Plec de la Service, ma mai plimb prin oras (Timisoara) si constat ceva dubios: dupa opriri de 20 - 30min., motorul o

ia razna si se ambaleaza singur pentru 4-5 sec. cand il repornesc.

Nu stiu ce sa cred, nimeni nu a atins nimic, acasa seara verific uleiul si este peste maxim (!!!) - exact ce scrie in cartea tehnica SA EVITI cu orice pret. Ma chinui cu un dispozitiv incropit dintr-o seringa si "extrag"

mai bine de 200 gr. ulei pt. a fi la nivelul corect. Motorul porneste corect.

Uleiul scos e negru, urat si miroase ca dupa 10 Kkm. Asta este a 5-a

masina care o am si stiu cum trebuie sa arate un ulei la 50 km dupa schimb; opinia mea este ca 1 litru din uleiul vechi a ramas in motor...

Cum este posibil asa ceva? Unde s-a gresit? Ce-i de facut?

(Multam anticipat pt. cine are rabdare sa citeasca povestea asta cam lunga si eventual sa-si dea cu presupusul.)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cantitatea de ulei ce "intra" in motor pana la nivelul maxim al jojei cu schimbarea filtrului de ului cu tot este de 3.6l.

Intrebare, ai schimbat in acelasi timp si filtrul de motorina sau l-ai purjat ??

Exista riscul ca sa se fi umblat la filtrul de motorina in timp ce capacul de la filtrul de ulei era desfacut si sa fi curs motorina in circuitul de ulei. (de fapt simptomul de autoturare este un semn de infestare a uleiului cu combustibil). Presupunerea mea se refera la modalitatea in care motorina ajuns in ulei.

Acum nu pot decat sa-ti dau vestea proasta si anume ca un ulei puternic contaminat cu motorina nu este de folsit in continuare, in special la motoarele PD.

Tine-ne la curent cu desfasurarea "evenimentelor"

P.S. O sa fie mai usor pe viitor daca iti completezi succint datele masinii la semnatura si orasul la profil

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam pentru promptitudine, Andi TDI.

Raspunsul m-a usurat nitel; n-am crezut ca intra atat de putin ulei, dar

acum lucrurile s-au mai clarificat.

Nu s-a umblat deloc la filtrul de motorina - nici schimbat, nici purjat pentru ca n-am stiut ca SI ASTA ar fi o urgenta (in afara de ulei, curele,

role, intinzatoare...). Masina are exact 90 Kkm si se pare ca a venit sorocul la toate cheltuielile astea.

Deci uleiul nu a fost infestat cu motorina iar auto-ambalarea aparea la pornire pentru cateva secunde pana cand nivelul scadea sub maxim (presupun).

Intrebare: este normal ca in cateva zeci de km. dupa schimb uleiul sa devina complet negru, tine de functionarea diesel sau este o anomalie?

(n-am avut pana acum decat benzinare si alea mergeau si 2000km pina se colora si afuma uleiul)

Mentionez ca motorul VW merge ireprosabil:trage de rupe, nu afuma deloc, suna curat si rotund. Numa chestia asta cu uleiul tre' s-o pricep...

P.S.

Fa-ti mila si daca-mi raspunzi ceva referitor la ulei pune si cateva cuvinte despre CAND, CUM se schimba filtrul de motorina si ce sa NU faci cand il

schimbi ... N-am gasit nimic in cartea masinii despre asta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este normal ca uleiul sa se degradeze atat de mult dupa cateva zeci de km. La diesel contactul uleiului cu combustibilul este mult mai redus decat la "benzine" din chiar principiul de functionare al motorului (la benzine amestecul este admis 1T, comprimat -1T si ars <1T, la diesel injectia si respectiv arderea dureaza aproximativ 1T unde T=timp motor respectiv rpm/2). Problema apare la contaminarea cu reziduurile de ardere ale motorinei (funingine) care sunt mult mai mari decat ale benzinei si de gazele de carter (blowby) care de asemeni sunt mai mari.

Pentru un ulei ce respecta normele VW 505.01 intervalul de schimb este de 15.000 Km, tot atunci se schimba si filtrul de ulei.

Filtrul de motorina si cel de aer se schimba la 30.000 Km cu purjare la 15.000 Km (decantorul de pe fundul filtrului de motorina) si inspectie vizuala a filtrului de aer.

Cureaua de distributie plus rolele intinzatoare se schimba la 90.000 Km (la motoarele PD).

Acum in functie de conditiile de trafic filtrul de aer are sanse mici sa reziste 30.000 Km.

Recomandare: Nu fa economie (relativa) la filtre, lubrifianti si curea/intinzatoare: Exista produse la jumatate din pretul produselor OEM dar sunt de o calitate indoielnica si de cele mai multe ori produc pagube mult mai mari decat economia realizata. In plus la capitolul filte reprezentantele VW au preturi chiar putin mai mici decat cele din europa (ex filtru de aer care este 17 euro la noi in loc de 20 in europa)

Ca sa revin la problema initiala, exista un sistem de ventilatie al carterului motor (CCV) care iti reintroduce gazele rezultate in urma combustiei si vaporii de ulei in circuitul de admisie. Daca uleiul a fost contaminat cu motorina vaporii recirculati sunt admisi in galerie, ajung in cilindrii si supraailmenteaza (cu combustibil) combustia, motorul autoturandu-se !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai fost mult mai promp decat mine.

Interesant tot ce spui tu aici; de bagat la cap. ...Cu filtrele este clar.

Cu uleiul nu intrevad decat urmatoarea solutie: astept sa ma resuscitez

(financiar) si dupa cateva mii de km. (sub 5) mai fac un schimb de ulei procedand inainte de golire la o spalare interna - cu una din subst. astea care dizolva depunerile si mizga (ai vreo sugestie?).

Sper ca atunci sa intru in normalitate, cel putin in ce priveste aspectul si cantitatea uleiului. O sa fac schimbul cu manuta proprie, ca sa stiu o treaba.

Ar mai fi o nedumerire a mea, care nu are nimic cu uleiul, dar o scriu aici pentru ca vad ca oricum povestim numai 'in doi' si probabil nu se simte nimeni lezat:

in cartea masinii scrie ca are computer de bord si ce afiseaza el. Tipul care mi-a adus-o a zis si el ca are computer de bord. Treaba nu m-a interesat atunci prea tare. Poanta este ca numai recent am realizat ca eu nu l-am vazut niciodata pe acest misterios computer (afisaj) functionand! Asa ca acum sunt in faza datului cu presupusul: poate ca acesta afisa ceva ce eu ca nou proprietar nu trebuia sa vad si tipul l-a dezactivat (se poate?), sau poate o siguranta e arsa sau alt defect electric, sau nu are de fapt computer de bord si totul a fost un bluf? In zona respectiva a tabloului de bord e negru inchis tot timpul... Ai vreun hint?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul in care masina este dotata cu conputer de bord, pe maneta de comanda a stergatoarelor in partea de jos trebuie sa se afle un buton de schimbare a registrilor (1/2) si reset, iar in cap un alt swich basculant cu care navighezi prin menu-uri.

Bord computerul se alimenteaza din aceeasi sursa ca restul instrumentelor de bord, singurul motiv poate fi o defectiune la conexiunile matricei luminoase a comp de bord. Daca ai acces la un VAG COM se poate rula un test care "aprinde" toate dot-urile matricei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E clar si cu computerul de bord. Nu are. Multumesc pt. pont.

Tre' sa fac o scurta divagatie, simt ca se cere:

Vad si eu ca dialogul nostru seamana tot mai mult cu o chestie de genul

" blondele intreaba

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am trimis pe mail procedurile de schimbare ale planetarei. Trage tu concluzia daca este o treaba pe care poti sa o faci singur sau mergi la service (conteaza si echipamentul pe care il ai).

Exista o carte foarte serioasa de service pentru Passat (si nu numai) si cu putin noroc pana la finalul lunii Martie ajung prin Timisoara sa "raspandesc informatia" (am mai avut o tentativa dar nu a fost incununata cu succes)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

am citit dialogul vostru si m-am inscris instantaneu. tot respecul andi tdi :study: & regrete adif. acum o luna'si' am "achizitionat" un audi a4 tdi 85 kw PD, an 2000, 60k afisati - reali probabil 160k. am fost asigurat ca tot ce inseamna filtru e schimbat, cat despre curea: la 80K trebuie shimbata!

masina merge bine (porneste 1-2-3 fara sa apas acceleratia, doar usor din ambreiaj ) dar consuma peste 10l in oras - acasa-servici-acasa, in bucuresti - ore de varf. vi se pare ok? cum e cu climatronicul ? am inteles ca e bine sa mearga non-stop. corect ?

p.s. Super instructiva faza cu uleiul!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi se pare un consum usor marit...

peste turatii de 3000 cum merge? simti o limitare?

cat despre km daca sunt numai 160.000 nu-ti fa probleme...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In functie de trafic regimul termic al motorului si stilul de condus se poate sa consume chiar si 10l in trafic urban (eu am avut drumuri si cu medie de 18l/100Km).

Pentru o opinie corecta trebuie facute cateva "investigatii" cu VAG COM-ul.

Urmareste forumul pentru ca incep sa simt cum se "apropie" o intalnire de primavara .

P.S. completeaza te rog la profil si Orasul ca eventual sa vedem cine te poate ajuta mai repede.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea am dus-o peste 3000 in trepte inferioare. limitare ? in sensul "nu prea mai trage" ? de exemplu, intr-a 5 sare de la 100 la 130 aproape intr-o clipa. in vitezele 1,2,3 nu trec de 2500. fiindca, sincer, ma da pe spate cuplul! (sunt nou in materie diesel) . maxim 2000 in oras. pe dn1 - altceva

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre stilul de condus - catinel, catinel, mai mult la stop... Cum spuneam, nu sunt sportiv! Regimul termic: plec din Tineretului, ajung in Floreasca peste aprox 40 min (ora de varf) si indicatorul atunci atinge 80 C - 90 C (sper sa reflecte realitatea). Maine schimb filtrul de aer. Ce parere ai de cele MAAN ?

tks!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Ma simt si eu nevoit sa intreb in cazul unui motor 1.9 TDI 74KW PD (banuiesc), cat ulei intra la un schimb, ca sa evit si eu probleme?!

Mersi fain.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Apropos de ulei si schimbarea lui, eu am luat masina din Germania, la 163.000 si avea schimbat ulei si filtre la 161.500, mi s-a spus ca necesita schimb dupa 30.000Km, ca e Castrol SLX LongLife.

M-a cam pus pe ganduri faza cu 15.000 Km, daca ma uit in cartea de service a masinii, majoritatea intervalelor la care s-a schimbat uleiul este de 30.000, adica pana acum ei asa au procedat, si din cate ii stiu eu pe nemti, nu prea se joaca cu asa ceva....

Andi, daca esti asa marinimos, poate-mi faci si mie o copie de pe manualul de service, ca sunt mai curios din fire, da n-as vrea sa stric ceva.

Si inca ceva, astia zic ca e normal sa consume si 1L de ulei la 1000Km !?!?!?!

Acum am 170.000 si a scazut doar 1 mm pe joja, dupa aproape 9.000 Km, ce sa cred ca are in el 50L de ulei :D

Mercic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Ideea e in felul urmator, si eu am un Golf 4 si la fel la mine ca si la tine, in carte service se vede clra ca ulei -ul a fost schimbat la minim 30.000 km, in garantie si numai la service-ri VW&Audi.

Acuma, l anoi nu se poate asa ceva, pt ca noi nu avem autostrazile lor ca su putem rula cu 120 km/ora constant timp de nu stiu cate sute de kilometrii, la noi in Romania, mai mutl mesteci in cutie si accelerezi si dezaccelerezi decat sa mergi fluent, nu mai zic de filtre, mai ales aer si motorina (stim cu totii ca nu se compara motorina).

Asa ca, daca ai bani, eui zic sa continui eventual cu un ulei Long Life dar sa-l schimbi la maxim 20.000 km.

Numai bine.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1)cati L de ulei are nevoie motorul de 1.9 131 cp? de 4 sau 4,5...vreau sa-i fac schimbul si as vrea sa cumpar dinainte uleiul...2)pana acum foloseam Castrol Longlife2,dar m-am gandit sa schimb marca uleiului(ex.Mobil)si nu stiu dc este bine sa schimb uleiul dupa ce am folosit tot aceeasi marca de ulei.as fi recunoscator dc mi-ar da cineva informatii privitoare la aceste aspecte,si dc este bine sa schimb marca ce marca mi-ar recomanda...Multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am facut schimbul la mine au intrat 4L si nivelul era la jumate pe joja... deci ok... Daca schimbi tipul de ulei cred ca trebuie sa folosesti ceva solutie care sa "curete" uleiul vechi care ramane.... dar asta am citit pe forum. Daca dai un search sigur gasesti foaaaarte multe informatii pe tema asta. Numa bine :) .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de ce vrei sa renunti la Castrol LL2, e uleiul special pentru VW si mai ales pentru PD. Incearca LL 3, a aparut, si am pus eu, cica se tine 60.000, dar cred ca o sa-l tin doar 40.000, asta te scuteste de schimbat filtru, murdarie, si mai ales de zgandaritul sensibilului scut de plastic.

PS. Apropos de cantitate, cred ca pentru inceput e bine sa pui doar 4 litri si apoi sa completezi daca e cazul.

Bafta !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si cati Km are masina. Cum ai zis ..ca ai folosit pana acuma LongLife ..banuiesc ca ai folosit Castrol SLX II Long Life 0W-30 norma 506.01. Acest tip de ulei e indicat pt Romania sa-l schimbi cam la 15.000 km.

Acuma daca ai motorul cu mai multi km ..adica mai multi de 150.000 km ..cred ca ar fi indicat sa treci pe o vascozitate mai mare.(depinde si de faptul daca pana acuma ti-a consumat ulei mai mult decat este normal)

Referitor la cantitate scrie in cartea msinii cati litri trebuie exact sa pui in motor. De exemplu la mine scrie de 3,8 L. Si mi-a mai ramas inca 200 ml cu care am completat cam pe la 10.000 km dupa schimb. Si asa o duc pana la vreo 15.000 cand fac schimbul de ulei.

Acum am si eu o nelamurire. Mecnicul meu mi-a spus ca nu e necesar sa schimb filtrul de ulei. L-am tinut 15.000 cu un schimb si cica ma mai duce inca un schimb acelasi filtru. Voi ce parere aveti ? Merita ..adica e cam acelasi caz ca la fitrul de aer ..care cu cat se imbacseste mai mult cu atat filtreaza mai bine (desigur asta intr-o anumita limita). Mecanicul mi-a zis ca astea sunt filtre care inafara stau si 60.000 KM ..deci la noi in Romania ar merge 30.000 km. Filtrul este BOSCH !

Mersi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima chestie, de ce sa renunti dupa 150.000 km al un ulei de doua ori mai bun decat un 5W-40? Doar ca motorul are o uzura mai mare decat la 100.000 km si ar tebui sa completezi ceva mai mult. Nu merita sa renunti doar pentru acest motiv.

Si in Germania, pe masinile de Long Life Service, la fiecare schimb de ulei (la 30.000 km minim), nemtul are in portbagaj 1 L de ulei LL. Si fi convins ca in 30.000 km completeaza cel putin 500 ml daca masina are pana in 100.000. Daca masina trece de 150.000 km poate ca trebuie sa completezi acei 500 ml in 15.000 km - big deal! Insa ai garantia ca ai ulei garantat 100% full sintetic.

Se recomanda sa schimbi la fiecare schimb de ulei, si filtrul de ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg un lucru.... "la noi in romania"... acest lucru este repetat cu obsesivitate de catre unii colegi de forum... pai stati putin si daca poate explicati careva de ce, dupa cum spunea un coleg, mai sus un tip de ulei LL trebuies schimbat "la noi in romania" la 15.000 km... cand castrol txt 505.01 ala se schimba de fapt la 15.000 km. Bun inteleg ca lasi asa de la tine un 500.... 1000 sau chiar 1500 de km da chiar asa de mult?... eu nu pot sa inteleg... la noi in romania e mai mult praf... e mai proasta motorina?... ca doar avem si noi motorina euro 5... sau de ce cred unii oameni ca trebuie schimbat uleiul cu un nr de km considerabil inainte de limita?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@claudiu_83: s-a mai discutat de atatea ori de ce ar trebui sa-l schimbi ceva mai repede. Cele mai importante motive are fi soot-ul datorat motorinei (f multi prefera euro 3), si in al doilea rand, calitatea uleiurilor de la noi din tara. Pot sa-ti spun din experienta unui amic care a avut acelasi brand si tip de ulei in Germania, iar in romania, a bagat acelasi brand si tip, rezultatul, il mananca ca dracii.

Edited by sebica79
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La noi in Romaina ..este MUUUULT mai mult praf decat in Germania (de ex). Acolo la ei daca te uiti la cauciucuri au aceeasi culoare partea care calca pe carosabil cu partea laterala a cauciucurilor.Parca nu ar fi pe pamant (intradevar am ramas si eu surprins). Apoi la ei motoarele merg mult mai liniar. Mai exact sunt exploatate altfel. Ei cand se pun la mers.... apoi merg. Asa se explica si numarul mare de km facuti intr-un timp relativ scurt. La noi in roamania putine sunt persoanele care fac drumuri lungi si dese. Plus de asta chiar daca am face drumuri lungi si dese la noi in tara ..la circulatia care este ..carute ...depasiri ..frana ..acceleratii ... altfel se comporta motorul in timp fata de Germania unde mergi ore intregi cu treapta 5 sau 6.

Bafta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat.4l de ulei ..Tot LL2 ..asa mi-a zis si mecanicul sa nu il schimb ca altul mai bun nu prea este(LL3!).....inca o chestie:SE SIMTE CA AM SCHIMBAT ULEIUL!!!! :o

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.