Jump to content


Photo

Anvelope si jante ce se potrivesc la VWuri


  • Please log in to reply
207 replies to this topic

#21 voinea

voinea

    Suport tehnic

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Golf VI GTI
  • Motorizarea:2.0TSI

Posted 12.06.2003 @ 15:02

si eu sunt curios cu ce se curata jantele de aliaj....  :salut:


la spalatoria unde spal in Alexandria eu (prefer sa spal la fiecare weekend masina cand sunt acasa) are solutie speciala pentru jante. O pulverizeaza pe jante si pe urma vine cu apa cu presiune si dispar urmele negre (ferodou de la frane e ala care se cam face ca un ciment pe jante cand s-a racit)

#22 wabbit

wabbit

    Membru

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:Renault
  • Model:Clio RS
  • Motorizarea:197

Posted 12.06.2003 @ 15:12

Am vazut prin MOL solutii de pulverizat pe jante inainte de spalare. La mine nu apuca sa se depuna... :salut:

#23 Cordoba

Cordoba
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4
  • Motorizarea:1.9 TDI 131CP

Posted 24.07.2003 @ 01:27

So, lucrurile stau cam asa, si fiind aproximativ incepator in domeniu as dori cateva sfaturi si raspunsuri:

Eu am pe masina (Seat Cordoba 94') anvelope 175/70 R13 82T. In certificatul de inmatriculare e trecut la anvelope 185/60 R14, fara vreo alta observatie. In cartea de identitate, iarasi, la anvelope este trecut 185/60 R14, dar la sectiunea "Modificari ce nu afecteaza..." sunt omologate aceastea pe care le am acum. Pe brieful din germania al masinii, de unde a fost adusa, erau chiar folosite si omologate, pe 195/50 R15 82S.

In manualul tehnic al masinii, pentru motorizarea mea (1.6L 55KW) in tabel apar:
175/70 R13 82T | 5+1/2 Jx 13''
185/60 R14 82H | 6 J x 14''

1. As vrea in primul sa stiu exact ce reprezinta acel 82S, 82S, 82H, si dimensiunile 6J x 14'', presupun ca sunt ale jantei, in inch, nu ? ...referitor la 175/70 R13 am cam inteles eu ce reprezinta...

2. Ce jante/anvelope pot folosi pe masina, dimensiuni, daca se potrivesc si cele de pe alte marci de masini etc ? In carte scrie ca merg doar pe 13' si 14', dar neamtu a omologat pe 15' si presupun ca se pot pune chiar mai bine de atat, asta fiind si intentia mea.

3. Si am o problema: pe dreapta spate, si NUMAI pe dreapta spate, cand iau ceva denivelari cu viteza mai mare si cu greutate mai mare in spate (gen 3 persoane) roata atinge aripa sus. Care ar fi problema ? Sa fie oare arcul slab, sau sa fie dimensiunile rotilor (dar mi se pare prea de tot tinand cont ca sunt cele mai mici, de 13'), sau sa fie acel grad de iesire in exterior, ET ???

Astept sugestiile voastre. Va multumesc.

#24 MikeRG

MikeRG

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen/Opel
  • Model:Typ1/Corsa D/PassatB5.5
  • Motorizarea:1.2/1.3/2.0

Posted 24.07.2003 @ 10:38

:) Dimensiunile unei anvelope sunt date de inaltimea acesteia, sectiune si dimensiunea jantei.

Exemplu: 195/60 R 14

195 - sectiunea anvelopei in milimetri

60 - raportul intre inaltime si sectiune (egal cu 0,6)

R - anvelope in constructie radiala

14 - diametrul jantei in inchi/toli

Anvelopa trebuie sa poata fi exploatata in siguranta la o viteza cel putin egala cu cea dezvoltata de autovehicolul Dvs. Daca viteza este, spre exemplu, 183 km/h, masina Dvs. trebuie sa fie echipata cu anvelope in clasa de viteza de cel putin 190 km/h.

Capacitatea unei anvelope de a rula la o anumita viteza este marcata prin simbolurile de viteza:

Q pana la 160 km/h

S pana la 180 km/h

T pana la 190 km/h

H pana la 210 km/h

V pana la 240 km/h

W pana la 270 km/h

Capacitatea de incarcare a anvelopei trebuie sa corespunda cu masa maxima admisa pentru autovehicol. Aceasta se exprima prin indicele de incarcare, marcat pe flancul anvelopelor, in imediata apropiere a indicelui de viteza.

Exemplu: 82 T

82 - indicele de incarcare

T - indicele de viteza

:(

Sper ca la unele din intrebari gasesti raspuns in cele de mai sus :(

#25 BogMW

BogMW

    Membru senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Model:(oo=00=oo)

Posted 24.07.2003 @ 10:57

3. Si am o problema: pe dreapta spate, si NUMAI pe dreapta spate, cand iau ceva denivelari cu viteza mai mare si cu greutate mai mare in spate (gen 3 persoane) roata atinge aripa sus. Care ar fi problema ? Sa fie oare arcul slab, sau sa fie dimensiunile rotilor (dar mi se pare prea de tot tinand cont ca sunt cele mai mici, de 13'), sau sa fie acel grad de iesire in exterior, ET ???

Astept sugestiile voastre. Va multumesc.


Anvelopa NU ARE VOIE sa atinga aripa in nici unul din punctele cursei suspensiei. Daca roata iti atinge intr-o singura parte e foarte posibil ca masina sa fi fost reparata la aripa din spate pe partea respectiva. Iti recomand sa mergi la o tinichigerie ca sa-ti traga un pic aripa la nivel.
Acum ai jante de tabla pe masina? Daca sunt de tabla nu cred ca depasesc ET35 ceea ce ar trebui sa fie ok si sa nu atinga aripa.

Bog

#26 toni

toni

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon
  • Motorizarea:1.8 20v turbo

Posted 24.07.2003 @ 13:48

Daca ar fi de la ET ar trebui sa atinga cel putin in ambele parti, daca nu chiar toate rotile.

#27 Cordoba

Cordoba
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4
  • Motorizarea:1.9 TDI 131CP

Posted 24.07.2003 @ 15:52

Nu am jante de tabla, am jante magneziu, ET12.

#28 BogMW

BogMW

    Membru senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Model:(oo=00=oo)

Posted 24.07.2003 @ 16:01

Oau! Jante de 13 ET12, extrem - ai o poza ceva?
ET12 iti arunca roata f. tare in exterior, deci e posibil sa-ti atinga aripa. Dar doar o singura roata?
Oricum, daca o sa treci la jante de 15 (de ex.) va fi nevoie de un ET mai cuminte.

Bog

#29 Cordoba

Cordoba
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4
  • Motorizarea:1.9 TDI 131CP

Posted 24.07.2003 @ 16:12

Ce este acel ET mai precis ?
Din cate citesc eu la:
http://www.chris-lon...tyre_bible.html
este distanta dintre sectiunea transversala centrala a jantei si sectiunea transversala unde se prinde janta. Nu? Si asta determina ca janta sa iasa mai mult sau mai putin in afara right?

#30 BogMW

BogMW

    Membru senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Model:(oo=00=oo)

Posted 24.07.2003 @ 16:22

Cam asa, un ET mai mic (ex. ET12 la tine) determina un look agresiv prin scoaterea spre exterior a jantei, pe cand de ex. ET43 e mult mai cuminte. E adevarat, si latimea jantei joaca aici un rol important. O janta ingusta cu ET mic poate aparea mai "cuminte" decat una lata cu ET mare.

#31 Cordoba

Cordoba
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4
  • Motorizarea:1.9 TDI 131CP

Posted 24.07.2003 @ 16:30

M-am uitat acum inca o data:
Jantele sunt identice, toate au ET13, nu 12 cum am zis mai devreme, anvelopele de asemeni sunt identice.
Singura diferenta este la greutatile puse pt echilibrare. Pe una, cea la care am problema scrie "25 25" adica cate un 25 in fiecare capat al placutei de greutate, iar pe cealalta care este mai mare scrie doar 945, unde 45 este scris putin mai mic. :| N-am inteles nimic, are vreo legatura chestia asta cu problema mea ?

#32 BogMW

BogMW

    Membru senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Model:(oo=00=oo)

Posted 24.07.2003 @ 16:51

TCiudat... ai urme de frecare pe aripa? Cel mai simplu este sa iti bata cineva aripa, nu raman urme si scapi de problema.

btw, uite o schitza care explica ce inseamna ET (sageata di fig.)

#33 Cordoba

Cordoba
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4
  • Motorizarea:1.9 TDI 131CP

Posted 24.07.2003 @ 16:56

I'll see. Thanks.

#34 toni

toni

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon
  • Motorizarea:1.8 20v turbo

Posted 25.07.2003 @ 00:40

De unde stii ca atinge? Sa nu fie vreun amortizor zgomotos...
Iar ET12 ... WOW. Cauta sa afli ce ET au jantele originale de tabla inainte de a schimba jantele, sa stii cat de cat cu ce sa le schimbi.

#35 strepSils

strepSils
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Niciuna
  • Model:N/A
  • Motorizarea:N/A

Posted 02.12.2003 @ 22:55

Cordoba am avut si eu aceeasi problema pe a mea si ce am facut si a mers, am schimbat suspensia de la normala la sport. Nu stiu exact ce ET au jantele mele dar sunt putin iesite inafara. Am cauciucuri 195/45 R15 acum, inainte aveam pe 50 latime si tot la fel, pe spate, cu 3 persoane, la o denivelare imi ppa cauciucu. E de la roti mai late decat normal dar suspensia sport a rezolvat-o. Soon o sa am 16" si abia ashtept :scratch:. Nu bag 17 ca nu o sa o mai pot folosi daily ci doar pt. expozitie. Si-asa nu stiu cum o sa fie cu jante de 16".
Bafta!

#36 alexrosiu

alexrosiu

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW
  • Model:E92 335i M-Sport
  • Motorizarea:3.0 twin-turbo

Posted 05.12.2003 @ 00:41

Se potrivesc jantele din otel (tabla) de pe Passat pe Golf IV?

#37 chris

chris

    Membru senior

  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 Avant
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 11.01.2004 @ 17:35

NU cred
Golf IV 5x100
Passat 5X112
Din cate stiu eu........

#38 alexrosiu

alexrosiu

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW
  • Model:E92 335i M-Sport
  • Motorizarea:3.0 twin-turbo

Posted 11.01.2004 @ 20:10

Asa este. Nu se potrivesc. Mi-am pus pana la urma cauciucurile de iarna pe jantele de aluminiu... sa speram ca n-o sa am surprize neplacute.

#39 lbanias

lbanias
  • Oraş:Turda

Posted 17.02.2004 @ 01:51

Cu 7jx15 ET28 205/55 imi atingea aripa la viraj maxim. Am redus la 195/50 si nu mai atinge. Vreau sa-mi iau jante noi si daca ma iau dupa specificatii pot lua 6,5jx15 ET35 si pot pune chiar si aripile interioare de plastic. Cistig aprox 1 cm de la 7j la 6,5j dar cu ET35 ma cam apropii de exterior. Am socotit bine ?

#40 GTI-8V-66kW

GTI-8V-66kW
  • Oraş:Turda
  • Model:VW GOLF GTI G60

Posted 12.04.2004 @ 00:22

La gropile din Romania eu nu as pune jante pe 17". Eu am 185/50(55)/15 si mi-am indoit jantele. (jante BBS original Golf II GTI).




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users