Jump to content

Fabia sau Octavia


Lord
 Share

Postare recomandată

in curand (probabil prin martie) voi achizitiona o noua masina. probabil aceasta va fi skoda.

intrebarea mea vine acum:

e mai bine sa iau o skoda octavia ambiente (airbag numai la sofer, AC ca optiune) 1.9TDI sau sa iau o fabia sedan ellegance cu acelasi motor dar cu dotari peste octavia (ac automat, ABS+EDS+ASR si mai multe brizbrizuri mai mult sau mai putin functionale ORICUM MULT PESTE CE OFERA AMBIENTE) ?

ca marime octavia are 20 cm in plus la lungime care oricum sunt pusi la portbagaj nu in alta parte

amandoua se cam invart pe la 16600 din ce vad pe siturile lor

oricum vreau sa astept noua oferta a lor

p.s. puteti sa-mi recomandati si alte masini cam de 15000 euro

iau in considerare si megane 2 dar sunt croit pe skoda asa ca bagat reply-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

megane 1.9 dci este pe la banii astia . si eu zic ca este peste octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Megane: o masina conceputa in Franta, asamblata in Turcia, pentru Europa de Est. In nici un caz peste Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

megane 1.9 100% peste 18 000 :scratch: deci 100% peste banii mei :D

ma gandeam la un 1.5 da' oare e de-ajuns ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti astepta sa apara motorul de 1,5 dCi de 100 CP pe Megane. Trbuie luat in seama ca un Megane Sedane are un ampatament de 2,68m pe cand o Octavia doar 2,52m , adica 16 cm care se reflecta in mare parte asupra spatiului interior. Eu am avut un Megane 1,9 dTi si pot sa spun ca am fost foarte multumit de el . Nu pot sa-l compar cu Golf-ul actual deoarece Megane-ul l-am tinut de nou doar 1 an, iar Golf-ul are deja vreo 5 si jumatate.

Cel mai bine e sa te duci si sa te urci in amandoua la reprezentanta sa vezi care "iti vine mai bine" si sa te interesezi de durata de garantie si costurile de service (cand aveam Megane-ul, costul la service-ul Renault era mai putin de jumatate din cel de la VW; in prezent nu cunosc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Megane: o masina conceputa in Franta, asamblata in Turcia, pentru Europa de Est. In nici un caz peste Octavia.

Tocmai asta o face atat de buna: garda la sol considerabila, suspensii special adaptate si piese de schimb mai ieftine (probabil facute tot in Turcia). Si nu e asamblata numai pt Europa de Est. E exportata din Turcia in toata Europa (versiunea sedan si break), deci realizata in consecinta la standardele de rigoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva idee cam cand apare motoru minune ala ?

si cu cat va fi mai scump decat actualu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva idee cam cand apare motoru minune ala ?

si cu cat va fi mai scump decat actualu ?

A aparut deja pe Clio si Megane pe pietele din Franta si Italia. Pt Romania intrebi dealer-ul.

Daca cu cel de 80 e vreo 16.000 DDP (full options) si cel de 120- 18.000, cred ca cel de 100 va fi la mijloc.

Link-uri (in italiana, dar se intelege):

Megane de 100 CP: http://www.quattroruote.it/auto/GuidaAcqui...=2003&mesexx=11

Octavia: http://www.quattroruote.it/auto/guidaacqui...d=2883&ccarqr=3

Sau unde iti poti alege masina dupa caracteristicile preferate: http://www.quattroruote.it/auto/guidaacqui...o_parametri.cfm

sau sa compari 2 intre ele: http://www.quattroruote.it/auto/guidaacqui...tosumisura1.cfm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce e mai scump la ei ? nu e facut tot in Turcia ?

am vazut la francezi le da in optiuni si GPS si alte alea deci s-ar justifica dar totusi ... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca au alta putere de cumparare ! toate masinile noi sunt mai ieftine la noi decat la ei.

da , cele 2 versiuni (sedan si break) sunt fabricate in turcia, dar sunt fabricate nu pt europa de est ci pentru toata europa. standardul de calitate nu difera.

motorul de 1.5 80 cp este un pic cam mic, iti ofera consum f bun dar nu iti ofera un demaraj extraordinar. am mers cu un asemenea model (1.5 80cp sedan) vreo 120 km zilele trecute. consumul este, la 100-110 km/h, intre 3.0 si 3.3 % . motorul de 1.9 -120cp este ideal pt masina asta . iti ofera si demaraj si consum scazut. pretul este 17200 DDP pt 1.9 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca subiectul topicului a devenit altul. Gresesc? Despe Megane II, Lord sigur a citit mai multe informatii pe www.autoshow.ro. Poate vroiai o comparatie Octavia/Megane II...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap inca sunt interesat de varianta FABIA ELEGANCE care are absolut tot pe ea si un motoras de 1.9 TDI cu 101 calutzi

si eu cred ca bate o Octavia ambiente amarata cu 1.9 de 90 CP dar la care abia pui aer conditionat manual si te duce la 17 pe cand la fabia avem autmat avem abs ebd asr avem o tona de chestii misto in acelasi pret

alte pareri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

foarte in masura sa vorbeasca de fabia cu 1.9 PD de 101CP este alexrosiu care a condus mai mult acest model. Vorbesc si eu dar stiu de la altii. MERITA mult. E foarte bun acest motor pentru ea. Si pe Ibiza se pune si chiar e sportiv. Cuplul foarte mare te va face sa te simti bine. E o masina destul de sigura si daca te gandesti la spatiul interior e suficient (nu e A6 sau Passat dar e destul loc la picioare pentru doi adulti cu 2 copii (si ceva bagaj ... mai ales la sedan)).

Deci, vrei masina nemteasca dar nu-ti permiti .. mergi pe skoda sai seat. Ai ales Skoda. DA. La dotarile care le are o face masina aproape perfecta. Nu e perfect pretul dar asta e tara noastra. Ni se pare mai scump decat o masina turceasca (Renault), ruseasca (lada), romaneasca (solenza) dar e net superioara. Sper sa ai ocazia sa faci un drive test si daca te multumesc fa efortul financiar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar am condus multi km o Fabia Combi TDI PD 101cp, Elegance. Cel mai impresionant este in mod clar cuplul enorm al masinii, combinat cu o putere mult mai mult decat suficienta. Pur si simplu rupe. 80 km/h in treapta a 2-a, 150 in a 4-a. Acceleratie fulminanta; de exemplu de la 120 la 170 ajungi in cateva secunde.

Calitatea finisajului este foarte buna, dar materialele imi par totusi inferioare celor de pe VW. Nu este diferenta MARE, dar este.

Spatiul interior este o idee insuficient, fiind construita pe platforma comuna cu Polo. Versiunea combi insa dispune de un portbagaj destul de mare, al carui volum creste simtitor prin rabatarea (asimetrica) a banchetei spate.

Tinuta de drum este buna, dar suspensia este dupa parerea mea prea rigida. Avand o masa atat de mica, masina tinde sa "topaie", ceea ce-ti da uneori senzatii tari (de exemplu mers cu 140 pe un drum denivelat).

Consumul este categoric un punct forte al acestei masini. Oricum ai merge, indiferent de temperatura, anotimp etc, nu trece de 5.5. Asta la viteze mari. In rest se situeaza undeva in jurul valorii de 5 l/100 km.

Singura mare problema o prezinta franele. Avand tambure pe spate, eficienta lor este scazuta. Franele sunt dupa parerea mea gandite complet gresit in raport cu puterea motorului. Este o masina careia ii ia putin timp sa ajunga la viteze mari, dar franarea la acele viteze este ineficienta. Inainte de a o "calca" trebuie sa fii sigur ca nu va trebui sa opresti brusc.

Cam atat am eu de spus despre Fabia TDI. Dupa parerea mea, o masina foarte buna, cu un motor performant si economic, bine finisata. Dispune de dotari importante, cum ar fi ASR, ABS, airbag-uri.. Trebuie doar sa nu te lasi "furat" si sa ai grija cat de mult calci pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate schimba situatia cu tambure de pe spate ?

cat de grav se simte in frane in sensu cam cu cati cm (m) depaseste in frana pe una cu discuri pe spate

sau mai clar care e diferenta asta intre discuri si tambure pe spate

am inteles ca e mai avantajos cu tambure ca nu mai schimbi discurile dar ca e mai greu ??? cu frana

evident ca inainte de a cumpara masina o sa fac drive test nu se poate altfel trebuie simtit la mana si la feeling in timpul conducerii

p.s. ABS ASR EBD nu ar trebui sa ajute la franare ? stiu ca asr si ebd nu prea au legatura (doar pastreaza directia) dar totusi o frana gresita are nevoie si de stabilitate pe directie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate schimba.

Totusi Skoda a fost gandita ca o masina populara, economica. Tamburii sunt (asfel cum ai remarcat si tu) mai rentabili

Din punct de vedere al eficientei, la viteze rezonabile nu exista diferente.

Tine cont ca si pe Renault Clio franele pe spate sunt tot cu tambure.

Ajuta si la franare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mai lenes, urca in turatii mult mai greu. Nu te baga asa tare in scaun. Sa nu ma intelegi gresit, e destul de nervos si ALH (90cp). Dar este o diferenta sesizabila fata de AHF (110cp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca nu e pb cu frana pe tambure in spate si ca nu va frana ca o dacie :censur: sau mai stiu eu ce daca voi infige picioru in frana se va opri totusi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni

Scuze, eram obosit si am citit aiurea.

Acum raspunsul corect :censur: : cele doua motoare (TDI PD 101 si TDI 110cp AHF) sunt comparabile din punct de vedere al vitezei cu care urca in turatii. Caracteristica de cuplu a PD-ului mi se pare insa un pic mai buna (parca incepe sa se simta de pe la 1700 rpm fata de aprox 1850 la AHF). Trebuie insa luata in considerare si diferenta de masa dintre cele doua masini. In concluzie, TDI-ul PD de 100cp pe Fabia este comparabil cu TDI-ul AHF de 110cp de pe Golf.

@Lord

Cu siguranta nu va frana ca o dacie. Dar fata de Golf-ul cu discuri pe spate diferenta este considerabila. Insa NU ESTE O PROBLEMA GRAVA, CARE SA TE FACA SA NU CUMPERI MASINA. Trebuie doar sa te obisnuiesti cu ea si sa stii cat de tare mergi in functie de situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca va uitati sub masina puntea spate are cite doua gauri filetate la capete pt fixarea etrierilor cred

se pot adapta discuri pe spate la Fabia, dar castigul de performanta la franare este nesemnificativ si costurile de reechipare sunt insemnate.

@Lord

Ca sa nu intelegi gresit: pana-n 150kmh n-ai nici o treaba, franezi chiar mai bine decat multi pe sosea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o alta optiune ce ziceti de o octavia elegance la mana a doua de prin 2003 maxim 2002 ? fata de fabia noua ? merita ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu as prefera Octavia din 2002 sau 2003, cu conditia sa fie in stare buna. Ar fi bine sa cunosti fostul proprietar. Oamenii fac multe porcarii. :x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!