Jump to content

Reconditionare motor 1600


kaferfan
 Share

Postare recomandată

Salutare !

Este primul meu post pe forum, asta dupa ce de vreo 3 zile citesc cateva ore pe zi cam tot ce cred eu ca prezinta interes din aria aircooled.

Sunt din Brasov, posesor de brotac de 20 ani si spre rusinea mea am parcurs in timpul asta in jur de 30-40 km. Dupa care masinuta s-a odihnit in curtea parintilor, unde dealtfel se afla si azi. Intr-o stare nu tocmai ok. M-am decis s-o readuc la viata si sper sa reusesc anul acesta.Dar mai multe detalii o sa incerc sa dau intr-o prezentare la sectiunea "masina mea" in viitorul apropiat.

Problema pe care vreau s-o aduc in discutie se refera la motorul care era pe masina in momentul in care am achizitionat-o. Este unul de 1600 cmc cu o stare tehnica care imi da de gandit. Anume: ce va relatez acum sunt impresiile traite personal in urma cu 18-19 ani cand m-am deplasat cu ea pe distante scurte prin Brasov. Dupa un parcurs de 5-6 km beculetul care indica presiunea de ulei in bord incepea sa palpaie la relanti si se stingea in momentul in care o acceleram usor. Aceasta se intampla numai in momentul in care se incalzea motorul. In rest tragea f. bine, nu se simtea pierdere de putere, am urcat cu ea din Brasov in Poiana Brasov, ca si mers parea totul normal fara batai sau mers neregulat.

Mentionez ca uleiul din motor era cel existent la cumpararea masinii si avea o vechime de 5-6 ani, timp in care fostul proprietar nu circulase cu masina. Deci nu-i stiu calitatile sau tipul, stiu doar ca era uzat si avea o vechime mare. 

Intrebare : exista posibilitatea sa fie de vina cuzinetii de linie ? Reparatia in cazul acesta e costisitoare ? Si daca imi puteti recomanda pe cineva care desface-reface motoare de broscuta, care imi poate face o diagnosticare si o eventuala reparatie. De preferat din zona Brasovului, dar nu numai.

Sunt dispus sa ascult orice sfat si sa invat cat mai multe lucruri. 

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

userul bogdan_bus este din Brasov si stie cu ce se mananca motoarele astea. daca dai de el si are timp pentru tine, eu zic ca vei avea un motor ok. asteptam prezentarea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai presiune de ulei,  prima data ar trebui sa schimbi uleiul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca uleiul nu era doar prea vechi ci si prea putin, sau de vascozitate nepotrivita. Poate fi uleiul, sonda, pot fi cuzinetii... Daca masina sta de mult timp, probabil necesita o evaluare in mare si mai multa atentie decat cuzinetii. Si atunci nu are rost sa iti pui problema daca e scumpa doar manopera asta. Partea buna e ca gasesti cam orice piesa noua sau second, ca sa o poti reface.

Rica are dreptate, bogdan_bus e din Brasov, se pricepe si e foarte de treaba. Si Seby e din brasov, are garaj serios si se pricepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, m-am gandit ca vor fi anumite costuri pentru readucerea ei pe strazi, de luat in seama. Imi puneam intrebarile astea cu privire la motor doar in ideea in care s-ar fi pus problema daca sa-l desfac sau nu. Daca e necesar sau nu. Cred ca totusi am sa-l desfac , cu ajutorul unei persoane specializate of course, care va putea sa-mi evalueze starea lui. Daca-i bun, norocul meu.

Si, totusi, vechiul proprietar imi spusese ca este de 1600, trecut in acte 1300, bla, bla......Dar am gasit imprimat pe tulumba de aer M157....asta inseamna ca ar fi, de fapt, de 1500 ?????? Asa inteleg eu de pe thesamba.

Ca sa nu deziez de la subiect, va multumesc ptr feed-back, ii voi contacta si pe Bogdan si pe Seby, poate reusesc pana vine caldura sa termin treaba la motor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum uleiul din motor cati ani are? 25-26 de ani? - cam primul lucru pe care ar treb. sa il faci la achizitionarea si pornirea unui vehicul vechi (chiar si nou, in sensul de masina moderna, dar sh) e un schimb de ulei, bujii, filtre daca e cazul...  dupa aceea un reglaj general - tacheti, avans, carburatie...  si vazut din momentul ala despre ce e vorba, de fapt, ca stare a motorului. 

Nu de alta dar palpaitul becului de ulei la relanti e un lucru destul de normal, e mentionat chiar si in manual. Drept urmare exista sanse ca motorul sa fie ok - daca e tratat cum trebuie.

O refacere de bloc motor de 1600 te va  duce "lejer" (adica daca se cumpara toate piesele necesare noi de la furnizorii de pe internet si toate operatiunile sunt facute pe bani) la 1000 eur. Acum, se mai poate scadea din suma asta in functie de noroc, de cum si daca gasesti piese la preturi mai competitive decat cele de la magazinele de pe net, de cat poti sa faci tu din operatiuni, etc.

 

 

Edit: tulumba de aer nu spune prea multe. Sunt elemente ce se pot schimba usor si sunt schimbate usor de-a lungul anilor din varii motive.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina asta este un MUST sa fii beton in electrica si mecanica auto pentru ca mai toti care mai se pricepeau nu prea mai sunt sau daca sunt te ruineaza.

tinichigerie si vopsitorie este un plus dar nu neaparat necesar...

nu stii mecanica si electrica?!?!?!? RENUNTA!!! parerea mea... o sa ajungi sa bagi ceva bani si cand ajungi la fundul sacului masina apare pe okazii.

de asemenea banii o data bagati nu o sa ii mai recuperezi in veci...

dupa cum a zis si @Komissar un rebuild TOTAL la un astfel de motor ( si alta cale de mijloc NU EXISTA) se invaerte la 1000 euro.

 nu mai pomenesc de ceva mecanica pe la frane, rulmenti si alte "mici" acareturi ca doar deh... masina sta de ceva vreme...

daca deja ajungi si la tabla-vopsea, fara un 4000 nici macar sa NU te gandesti sa te apuci de treaba...

sper ca nu te-am speriat dar  din pacate asta e cruntul adevar cu masinile astea....

 

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De renuntat...no way...

Incerc sa cred ca ma pricep nitel la reparat, am prieteni buni vopsitori, electricieni, mecanici care ma ajuta dezinteresat. Plus ca nici standardele mele in reconditionare nu sunt la cel mai inalt nivel. Adica vreau o masina de care sa ma bucur si care sa functioneze, nu una care sa nu aiba repros dar care merge mai mult pe platforma , la expozitii.

Pusesem intrebarea cu referire la motor intrucat as fi dorit sa il vada cineva care a mai desfacut asa ceva si are experienta necesara in astfel de motoare. Voi vedea ce decizie iau functie de costuri. Poate daca ii schimb uleiul, bag un aditiv performant si verific sonda de presiune pot avea surprize placute. Mai ales ca , din ce spunea un user mai sus, este oarecum normal sa prezinte simptomele pe care le-am descris eu. Preferam sa-l desfac si sa vad daca este ok sau trebuie reparat insa recunosc ca un factor important il reprezinta costurile.

Cert este ca masina va fi reconditionata , la nivelul pe care il voi considera necesar. Repet, vreau o masina de care sa ma bucur nu o piesa de muzeu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adititvul de ulei nu este o decizie prea buna. Daca tot ai inceput sa te uiti pe thesamba, aprofundeaza ce scriu aia pe acolo - forumul ala e o sursa f buna de informatii. Cauta si topicul cu discutii despre uleiuri.

Cel mai bine ar fi ca pe langa schimb ulei, reglaje initiale (tacheti, avans + carburatie) si schimb bujii + sa desfaci tulumba si sa cureti cilindrii si radiatorul de ulei de depunerile ce cu siguranta exista, acumulate in atatia ani (ulei vechi + praf, imbacsite) - ele influenteaza racirea, in sensul ca actioneaza ca o barierea termica ce nu permite caldurii sa se disipe.

Dupa aceea, pt. a determina macar aproximativ starea motorului fara a il desface se poate face un test de compresie, o masurare a jocului axial (daca acesta exista) si se poate instala temporar (sau permanent) un T in locul sondei pt. becul de ulei, pe care sa se monteze o sonda de presiune de ulei cu care sa se monitorizeze o vreme starea motorului. Merge si o sonda + indicator de Dacia, macar pus temporar pana cand obtii niste date concrete.

Uite legat de lumina de la ulei, ce zice manualul, respectiv penultimul paragraf, in care se spune ca o licarire ocazionala la turatii mici e normala:  http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/61_65bug_replacement/page27.jpg

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @Komissar ptr lamuriri. Pare-se ca n-ar fi cea mai mare problema ceea ce credeam eu....din teorie, cel putin. Buna ideea cu ceasul de presiune suplimentar. Ptr verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tine minte si asta: motorul o data desfacut il montezi la loc DUPA ce faci RK la toate cele ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!