Jump to content

Masuratori vilbrochen, biele, tolerante, rectificari, grosime garnitura


racingparts.ro
 Share

Postare recomandată

Salutari. Am decis sa montez biele si cuzineti noi pe motorul 2.0 CR 170 cai inainte sa ii fac tuning.

Problema e ca nu am acces la masuratorile ce trebuie facute la biele si vilbrochen pentru a vedea care sunt tolerantele.

Daca aveti acces la aceste informatii imi faceti un mare favor daca postati pozele cu masuratorile ce trebuie facute.

Stiu ca trebuie masurata fiecare biela stransa la cuplu cu micrometru de interior, masurat vibrochenul corespunzator fiecarei biele si stabilita toleranta ptr fiecare ansamblu.

 

Garnitura de chiulasa se alege in functie de cat iese afara pistonul deasupra de suprafata blocului motor. Exista un tabel cu masuratori si cu grosimile corespunzatoare.

Va multumesc!

Arborele cotit -bielele si cuzinetii sunt identici cu celelalte motoare 2.0 tdi.

La garnitura de chiulasa in schimb fiecare motor are setarile lui deoarece au CR divers (compression ratio).

 

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garnitura de chiulasa se alege in functie de fiecare bloc motor in parte, dupa asamblare. Nu se alege in functie de raportul de compresie.

bielele si cuzinetii aud doar o cota pe original, lucru ce le asigura tolerantele normale.  

 

 

Capture1.PNG

Capture2.PNG

Capture3.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Recent am reparat motorul Leonului meu 2007, 2.0 tdi, BMM. Iti spun cum  procedat, dupa care tragi concluzii. Defectul motorului meu, vilbrochen rupt de la jumate, deci a c trebuit refacut de la zero... Chiulasa cand o demontezi de pe motor, numai are planeitate, deci trebuie rectificata, in functie de ce tolerante are, se alege garnitura, in cazul meu desi era la reparatia 1, nea Popescu mi.a recomandat sa.i pun reparatia 3, dupa ce i.am spus ca pe.viitor as dorii sa "vitaminizez" motorul. Pentru vilbrochen, dupa ce l.am cumparat  si masurat la fostul Ciclop de pe soseaua Giurgiului, la un domn in etate...cunoscut de toata crema tuningului... a reesit ca este la cota standard sau zero, depinde cum ii spune fiecare, in functie de uzura arborelui cotit ( 0-1-2-3) se aleg cuzinetii. Ideal ar fi maxim cota 1. Daca te mai pot ajuta cu un sfat, cu mare placere.

P.S. inafara de cuzineti de biela si palier, mai sunt cuzineti axiali, simeringuri...etc 

Vilbrochenul difera la motoarele TDI, exista similaritati insa foarte mare atentie ce cumperi. Daca schimbi biele, presupun ca stii ca toleranta admisa la greutate nu trebuie sa fie mai mare de 6 grame intre ele, cine iti umbla la chiulasa trebuie sa ti.o verifice cu comparatorul, daca schimbi supapele, schimba si ghidurile de la.supape, ai grija de care iti pune, alea cu guler arunca simeringurile dupa supapa....etc

Axa cu came nu o.schimbi.daca tot te apuci de "nebunii" ? 

Modificat de Adrian_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiulasa este deja portata si polishata, planata minim posibil, valve 3 angle job, semeringuri, axe came dbilas pe drum.

Bielele de la Rosten sosesc cu tot cu cuzineti, din cate mi-a zis Rosten 0.05mm este o toleranta ok , cica multi nici macar nu masoara, le monteaza direct.

O sa iau plastigauge si am sa masor toate tolerantele , schimb semeringuri evident.

O sa pun si segmenti noi de la Goetze , aia diamond coated.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io am ales mahle cuzineti,segmenti etc. Ai polishato in Baneasa? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emil s-a ocupat de portat si polishat, iar acum e la Aurelian in pipera 44 langa united motors, cica e foarte priceput baiatul.

Urmeaza sa bag presiune mare in motor 2.6.2.7 bar cel putin , si ma bate gandul sa il decomprim cu garnitura de chiulasa cea mai groasa, dar poate fi un dezastru ptr pornire grea si economie, asa ca am sa montez garnitura corecta dupa tabel si sa raman la CR stock care e deja cel mai jos posibil 16.5 din fabrica.

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit cea mai groasa garnitura, reparatia 3, desi mecanicul mi.a recomandat standard, insa cine mi.a rectificat chiulasa a recomandat cu tarie reparatia3_a. In fine, daca nu te ocupi u de motor, pt ce iti trebuie cotele vilbrochenului, daca nu te superi ca te intreb?

Oricum, ti.am spus deja unde le poti afla sau iti iei piesa in brate si dai o fuga pana acolo....

Cat ti.a rectificat din chiulasa? Mergi pe turbina de 3.0 Tdi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grosimea garniturii de chiulasa se stabileste  in functie de cat ies pistoanele din bloc

De exemplu pentru cod motor BMP:

Grosime [mm]    1,49 mm
Diametru [mm]    82 mm
Numar gauri    1
Tip simering    garnitura metal-piele
Abatere piston de la [mm]    0,91 mm
Abatere piston pana la [mm]    1 mm


Grosime [mm]    1,51 mm
Diametru [mm]    82 mm
Numar gauri    2
Tip simering    garnitura metal-piele
Abatere piston de la [mm]    1,01 mm
Abatere piston pana la [mm]    1,1 mm


Grosime [mm]    1,65 mm
Diametru [mm]    82 mm
Numar gauri    3
Tip simering    garnitura metal-piele
Abatere piston de la [mm]    1,11 mm
Abatere piston pana la [mm]    1,2 mm
 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo, zii si de cotele de la.vilbrochen, cum se masoara, tolerante, etc....eu nu le cunosc am apelat la meseriasi batrani cu zeci de ani de experienta, mai spunea.ceva si de compatibilitatea vilbrochenelor, eu am TDI PD generatie mai veche, el are generatie mai noua...common raill, alea_alea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am postat eu mai sus tolerantele la arborele cotit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am instalat ElsaWin ;)

Turbina folosita este o hybrida 2265 capabila de 340-350 cai, se va ocupa Cipos de ea, inca nu e gata.

Pasul 1:  instalez bielele Rosten si trang la cuplu cu plastigauge , verific toleranta radiala care trebuie sa fie mai mica de 0.08mm

Pasul 2 masor toleranta la abrorele cotit cu cuzinetii originali sa vad ce gasesc. 0.03-0.08 Nou si maxim admis este 0.17 care mi se pare cam mult.

Aici probabil o sa comand cota originala Mahle sau Glyco ..nu stiu ce gasesc.

O sa documentez toate masuratorile ptr cei care vor sa faca singuri aceste operatii.

 

1.gif

2.gif

3.gif

4.gif

5.gif

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 3 seturi de cuzimeti axiali noi sigilati Mahle, io neavand date despre motor, am cumparat cate un set pentru fiecare piston_biela:biggrin:...asa ca am ramas cu 3 seturi noi noute...pe care trebuie sa le combin in vre.un fel....daca s.or potrivi la tine.

De axa sau axe nu ai spus nimic si nici de cuzinetii de axa....ce pui acolo?!

Io am eliminat FAP.ul, Catalizatorul, racitorul EGR si anulat EGR. Va trebui sa ajung la Pitesti dupa sarbatori pentru anulare si din calculator si un soft ceva...sa speram ca mai fac ceva km pana atunci si se mai "lasa" motorul, un fel de rodaj ...... ca sa zic asa...

Nu uita sa.ti comanzi prezoane de chiulasa noi...alea vechi se pot rupe....dupa cum ai "noroc"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axele la CR sunt fara cuzineti, se monteaza direct.  Axele sunt in lucru la dbilas, 262 grade 0.8mm more lift.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut,cat trebuie sa fie jocul stanga -dreapta al bielei in zona unde am pus lera?

motorul este demostrativ,este gripat...

multumesc

20180203_180251.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Joc axial admis al arborelui cotit: 0,09-0,35 mm. În cazul în care clearance-ul depășește valoarea maximă (0,35 mm), înlocuiți semiinelele 

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa inlocuiesc in caz ca depasesc valoarea maxima de 0,35mm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 24/12/2016 at 9:51 AM, racingparts.ro said:

O sa pun si segmenti noi de la Goetze , aia diamond coated.

salut,

pana la urma ai pus segmenti goetze diamond?as fi vrut o parere despre ei

multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

De regula se masoara cu comparatorul acel joc, nu cu lera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24/12/2016 at 9:51 AM, racingparts.ro said:

O sa pun si segmenti noi de la Goetze , aia diamond coated.

eu de segmenti am intrebat,daca sunt fiabili...si daca ai honuit cilindrii dupa ce ai pus segmenti noi?

merci

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

Cu siguranta Goetze e o firma buna. Am lasat totul original deoarece dupa masuratori segmentii nu aveau uzura si era pacat sa stric tot. Cilindrul se prezenta perfect inca perfecte urmele de honuire.

Operatiile astea trebuie facute la firme care nu isi bat jos si fac o treaba buna si nu am avut incredere sincer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se honuiesc cilindri la segmentare, doar daca au uzura si se schimba  pistoanele cu altele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

operatia de honuire nu iti ia nimic din cilindru,poate max 0,1mm si pe aici pe unde sunt eu toti o fac

ce treaba are pistonul cu cilindru?ca nu pistonul intra in contact cu cilindrii,ci segmentii

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O prostie honuirea la segmentare, nu o sa scoti oglinda data de segmenti niciodata prin honuire, de restul nu are rost sa-ti explic orice prelucrare asupra cilindrului se face in functie de pistonul respectiv, ai auzit de imperechere cilindru cu piston mai ales daca folosesti pistoanele vechi, e grea meseria asta, va mai mirati de ce zdrangane motorul ca o moara.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

honuirea a iesit asa,acu nu stiu daca am scos sau nu oglinda..,nu ma dau mare cunoscator,repar si eu cu informatii de pe forum,care sunt foarte putine sau cu ajutorul altor mecanici

1 hour ago, calin.g said:

ai auzit de imperechere cilindru cu piston mai ales daca folosesti pistoanele vechi,

nu am auzit ,daca vrei sa dezvolti un pic...eu stiu ca pistoanele si bielele se cantaresc sa aiba aceeasi greutate...altfel bate rau motorul

20180310_162440_resized.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

Sincer nu arata prea bine honuirea aia :( cel putin asa am impresia. La mine arata impecabil de aia am decis sa las totul cum era.

Se masoara dimensiunile pistoanelor, daca nu mai sunt in cote (devin ovale) se schimba cu altele noi. Altfel se refolosesc.

La fel se masoara si cilindrii si in functie de masuratori, se lasa cum sunt sau se alezeaza la cota urmatoare + honuire+segmenti noi obligatoriu.

5k rodaj ptr imperecherea segmenti-cilindri.

 

100_3004.jpg

 

Alta chestie care sunt sigur ca la noi nu se practica in nici un atelier.

Atat alezarea cat si honuirea se executa cu o  placa de simulare chiulasa. Se strange pe bloc ca si cum ar fi chiulasa montata si se fac toate prelucrarile.

Doar asa iese o lucrare perfecta.  Ca sa intelegeti mai bine:

Honing-2.jpg

Sunt mici detalii care fac diferenta in cazul unor proiecte extreme.

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!