Jump to content

Sfaturi achizitie Ateca


cristi511
 Share

Postare recomandată

18 hours ago, Cristian said:

Pai masina e lansata in februarie, deci cand putea sa dea comanda?

Pe 16 Februarie am dat comanda.

Sunt colegi de forum însă care deja primesc termene mai lungi, chiar 2018. Referitor la modificări, la fel mi-a spus și mie dealer-ul: vor întârzia comanda, posibil in 2018 dacă schimb orice, inclusiv  jantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru informatii tucson, deci situatia e aceeasi si la Kodiaq.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare la toti .

Ma gandesc sa cumpar un Ateca - excellence  4x4 + automat + benzina , si as vrea o parere de la posesori de masini Seat in general ca si brand : cum considerati marca in sine ca si rata de depreciere ?? Daca as vrea sa vand masina , sa zicem dupa 7-8 ani , credeti ca se va deprecia considerabil ?? Cum ar sta fata de Tiguan , Sportage sau Kadjar de exemplu ??

 

Ps: Sunt nou pe forum asa ca nu dati cu ''parul'' , intreb si eu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu de apreciat cum va fi vazuta masina dupa 7-8 ani, e model nou, care pare sa aiba priza la public.

Daca te uiti la modelele cu vechime, Tiguan vs Sportage, Tiguan sunt sensibil mai scumpe la SH, insa si la achizitie au fost diferente mari. Daca se va dovedi ca masina e fiabila, pretul va ramane si el sus. Iar asta e valabil la orice marca.

Renault, cam ca orice frantuzeasca, sta slab la capitolul revanzare.

De asemenea pierzi mult la revanzare cu un model foarte dotat comparat cu un model mediu ca dotari. Insa de dotarile alea te bucuri tu cei 7-8 ani, deci nu te poti astepta sa iei la revanzare aceeasi diferenta fata de una media precum a fost diferenta la achizitie.

 

Uite, de ex, doua exemple de Tiguan din 2009 - 2.0 TSI0 automata - prima si a doua. Cea de'a doua atrage mai multe priviri (interior bej, jante mai frumoase), dar 2800 euro in plus probabil o vor face mai greu de vandut in paralel cu prima.

E la noroc, oricum! Iar cand iei o masina pentru 7-8 ani in principiu nu te mai astepti sa iei prea multi bani pe ea, nimeni nu cauta masini banale la 7-8 ani sa dea o gramada de bani pe ele ;)

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Post editat:

 

Screenshot_2017-05-25-14-46-15.png

Screenshot_2017-05-25-14-48-00.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul ala nu e nici macar orientativ, la ei exista mai multe nivele de dotari, oricum configurate diferit fata de Romania. Pe langa Xcellence (25890) mai au si Xcellence Plus (26722), iar FR e cel mai scump (28090) - preturile sunt ptr varianta 1.4 tsi 2wd manuala.

Ptr 2.0 tsi vad ca diferenta fata de 2.0 tdi 190 CP este de ~3000 euro, dar vine doar cu 4wd si DSG, deci ptr mine n'ar fi fost o optiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diverse preturi din Spania:

Dcc 727 e

Seat sound 260 e

Pack piele neagra + incalzire 935 e

Pack iarna 390 e

Parbriz termic 187 e

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna bine 2.0 tsi pe Xcellence, pentru mine asta ar fi varianta ideala. Totusi, la aproximativ 35.000 euro nu cred ca mai merita Ateca. Si asa, cu ultimele scumpiri, configuratia mea a crescut cu cel putin 1500 euro, pana la 33.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se pastreaza diferenta de pret, la noi 2.0 tsi Xcellence ar porni de la aproape 31k. Tiguan e de la 33.5k ptr 2.0 tsi HL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care 2.0 tsi? 180 sau 220? 

Revenind la Ateca, pacat de termenele nesimtite de livrare si de scumpirile aplicate pentru ca initial prezenta un pachet extrem de atractiv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel de 180CP e 33.5k, ptr cel de 220CP preturile incep de la 36k. Dac'ar fi fost cel de 220 la 33.5 Ateca de 190 la 31k nu'si mai avea rostul (mai ales ca la Tiguan, pe 220CP DCC'ul e standard)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pur informativ pe Germania, FR disponibil pe 1.4 TSI , manual & automat, FWD & haldex, deci toate cele 4 combinatii posibile pe 1,4 tsi 150cp, 2.0 TSI doar dsg si haldex, cat si 2.0tdi in 150cp dsg haldex dsg sau 190cp haldex dsg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Flash news: aparent din toamna se va putea comanda varianta Fr sau motorul 2.0tsi.

Am facut un mic studiu pe mobile.de iar ei dau ca termen de livrare oct 2017/tr 1 2018.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare. Dupa 360.000 km cu leonul a sosit momentul sa ma pregatesc de ateca.

Am totusi o mare problema. Ne dorim automata in familie, respectiv dsg. Dar am vazut nenumarate probleme la dsg-ul actual montat inclusiv pe ateca.

Ceva sfaturi? S-a schimbat ceva?

 

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dsg-ul actual...defapt sunt 3 modele diferite:

- dq200 --> 7 trepte cu ambreiaje uscate ( echipare pentru 1.2, 1.4 si 1.6 fwd) este cutia cu cele mai multe probleme. Problemele apar la o utilizare preponderent urbana

- dq250 --> 6 trepte cu ambreiaje in baie de ulei ( 1.4 tsi 4wd) este cutia pe care lumea o recomanda ca fiind fiabila. 

- dq380/381 --> 7 trepte cu ambreiaje in baie de ulei ( 2.0 tdi, 2.0 tsi fwd si 4wd) cutia care inlocuieste dq250 si care inca este noua deci fiabilitatea ramane de demonstrat. In teorie insa e buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspuns la obiect. Multumesc mult.

Avand in vedere ca vreau motorizare pe benzina va trebui sa ma orientez spre1.4 4*4 sau pe 2.0 tsi fwd.

Am tot urmarit topicul cu consumuri la 1.4 tsi si am idee dar la 2.0 nu prea am vazut comentarii.

Oare care varianta ar fi mai economica?

In alta ordine de idei consumurile mi se par foarte bune la 1.4 avand in vedere ca media la leon 1.4 mpi este de 8-9. Cam 6-7 extraurban si 10-11 urban(cta) in functie de stilul de condus.

Daca as sti ca obtin acceasi medie cu 2.0 l-as alege cu ochii inchisi in fata 1.4

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil discutam de 1l la 100km in plus pentru 2.0. Daca ma intrebi pe mine, alegerea (atata timp cat banii nu reprezinta o problema) e clara.

Poti studia topicul de consum Kodiaq pentru ca in esenta e aceeasi masina + 100/150kg. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vad lucrurile putin altfel, mai nuantate: in primul rand nu exista varianta 2.0 tsi fwd, doar 4wd.

Diferenta intre 1.4 si 2.0 tsi dsg 4drive este 3572 euro, adica mai mult de 10% din valoarea masinii. Sunt sigur ca daca banii nu sunt o problema diferenta e usor de acoperit, insa atunci poate apar si alte modele in ecuatie. 

Usor off topic, Ateca Fr 1.4 tsi 4drive vine cu dsg7, nu cu dsg6, cum e la nivelul de echipare Xcellence. Posibil sa fie o greseala, ma indoiesc ca au montat pe Fr alta cutie decat pe Xcellence.

 

Screenshot_20180111-095343.thumb.png.1645c5630441a3ca2b851b0d6415fed3.pngScreenshot_20180111-095329.thumb.png.6fe64f78dccec4e5a62e8335f8019a6b.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta reala de pret sunt convins ca este compensata de comportamentul dinamic ameliorat in cazul lui 2.0 tsi.

Totusi vorbim de 50 nm si 30 de cai plus o cilindree mai mare. Sunt convins ca la drum intins cele doua motoare vor consuma aproape la fel ( ma hazardez si opinez ca 2.0 va fi mai economic cu 0.5l %), diferenta facandu-se in oras.

Cum spuneam, daca 2k euro ( si cele 6-12 luni de asteptare) nu prezinta un punct blocant atunci alegerea este 2.0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt 2000 euro, sunt chiar 3500.

Eu am preferat sa folosesc banii astia pentru optionale, nu pentru diferenta de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumuri pentru Ateca 2.0tsi nu prea au de unde sa fie pe forum, cred ca nici dealer'ilor nu le'a sosit vreuna, iar comenzile de 2.0 ptr clienti sigur mai dureaza cel putin 3 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe configuratorul vecilor din Ungaria, apare disponibil noul 1.5 TSI (cel de 1.4 a disparut din configurator), iar DSG-ul are 7 trepte atat in versiunea FWD, cat si in versiunea AWD. Si la ei, 2.0 este disponibil doar AWD. 

Sa fie oare ceva schimbari de motoare in viitorul apropiat (desi atat in Germania, cat si in Spania este in continuare 1.4 in configurator)? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie foarte clar ca intra in productie incepand cu saptamana 44 2018, deci pana atunci e 1.4 tsi.

Screenshot_20180112-160725.thumb.png.47cf80bf79063432bbe1198d79af29ec.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, am si eu in vedere achizitionarea acestui model chiar daca va intirzia destul de mult livrarea. Pt ca bugetul nu permite decit echipare Style + citeva optionale iar in showroom nu am vazut decit un reference am citeva intrebari pt posesorii de echipare Style. Va rog sa-mi raspundeti daca aveti timp:

1) a ramas cineva cu displayul de 5" standard? Pareri de rau? Dupa atitea reviewuri vazute pe youtube pare jalnic dar fata de un Astra din 2008 nu e chiar asa de rau :)

2) sinteti multumiti de iluminarea standard din interior? Mi se pare ciudat ca nu exista iluminare in portbagaj si as vrea sa stiu daca fara pachetul suplimentar de iluminare LED exista macar lumina pt pasagerii din spate in varianta Style. (referenceul sigur nu are) Se poate sa fie luminat portbagajul in varianta Style dar sa nu fie mentionat? Exista cumva si o "lumina de veghe" pe timp de noapte pe consola/schimbator sa vezi mai bine ce ai depozitat pe acolo in varianta standard Style?

3) are cineva carlig de remorcare montat ulterior? Sint curios daca se pierde ceva din garantie. Pregatirea cablajului am selectat-o ca optional dar inca nu stiu daca sa iau si carligul(+500euro in timp ce unul aftermarket ar fi vreo 200)

4) a folosit cineva roata de rezerva pe un 4Drive automat? Stiu pe cineva cu un BMW xdrive care si-a schimbat anvelopele doar pe fata si masina nu mai mergea bine deloc. Sint curios cum se manifesta Seatul cu roata de rezerva de dimensiuni reduse.

 Merci 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost hotărât să achiziționez un Style, dar m-am răzgândit în ultima clipa. Referitor la întrebările tale:

1) Nu as opta sub nicio forma pentru display-ul standard de 5". Ca sa compari cu o Astra din 2008 si aia avea 3 tipuri de display: unul normal, unul color si unul foarte mic. Asta seamănă cu ultima varianta ca îți faci o idee.

2) Iluminare exista din cate știu si in spate și in portbagaj, doar ca este cu becuri normale. Nu exista iluminare la picioare în spate. Nici cea de veghe nu știu dacă exista.

3) De cârlig nu știu ce sa îți spun 

4) Roata de rezerva e făcuta sa te ajute sa ajungi la primul service auto. E normal sa modifice comportamentul mașinii, de asta e si limitata la 80 km/h. Daca ar fi o problema majora nu ar mai pune nimeni roata de dimensiuni reduse la mașini 4x4.

Daca ma întrebi pe mine as renunța oricând la 4 drive in locul unei variante de echipare superioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!