Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Oare de cate ori s-a discutat aceasta comparatie dintre o masina din clasa 'sub-premium' echipata full si o alta premium chel-line? Sunt foarte multi care cumpara premium slab dotate doar pt a avea sigla, in loc sa cumpere o gama mai jos dar foarte bine dotata. Parerea mea este ca targetul Skoda nu este sa vanda masini de 50.000k. Acea masina este configurata cu de toate pentru ca posibilii clienti sa vada 'live' multitudinea de optiuni posibile si sa-si aleaga dintre ele dupa nevoi si buget. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, bZ1 said:

Sunt foarte multi care cumpara premium slab dotate doar pt a avea sigla, in loc sa cumpere o gama mai jos dar foarte bine dotata. 

Skoda la 50k e o masina bine dotata, ok, dar in acelasi timp e o masina exagerat de scumpa, iesita cu mult din teritoriul ei.

Si asa cum ai spus si tu ca s-a mai discutat, o repet , o masina premium chel-line nu pleaca de la 50k, sa nu exageram doar de dragul argumentarii.

Se apropie ca pret de nou de Audi Q7, Porsche Macan. Adica Skoda in propozitie cu Porsche si Audi nu prea se simte natural, oricati senzori de asistenta electronica de 150-200-300 euro are pe ea. 

Desi Skoda exagereaza, la fel ca VW, cu preturile, ma mir ca inca se gasesc colegi care sa ia apararea unei astfel de politici de preturi.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O dam in balarii, comparam q7 folosit cu Kodiak cu toate optionalele bifate, discutam despre mitul masinii premium ca si cum ar fi ceea ce ne dorim toti.

De curiozitate, in wekend am deschis configuratorul audi pentru a vedea cat costa un audi q2 echipat relativ similar cu ce am ales pentru Ateca. In afara ca orice nivel de echipare as alege la q2, dotarile standard sunt mai mult decat saracacioase, preturile optionalelor sunt cu cel putin 50% mai mari decat la Ateca, astfel incat, pentru 1.4 tsi tractiune fata (nu exista integrala pe aceasta motorizare la q2) cu cutie de viteze automata, pretul a ajuns la 47.000 euro. Configuratia relativ similara la Ateca costa 30.700 euro. Eram oricum sigur ca nu au cum sa fie la acelasi pret, insa eu nu as gasi argumente prea multe in favoarea q2 in acest comparativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, comparam cu Q7 nou care e 57k. Sau Macan nou. Dar cu Macan nu insist, o sa fie lumea nemultumita ca nu e loc ca in autobuz in ea.

Fiecare e liber sa faca ce vrea. E destula lume pe forum fericita cu Skoda de >30k.

Dar sa spui ca nu exista alternative si ca doar Skoda aia de 50k e solutia pt un astfel de buget si pt anumite cerinte mi se pare absurd.

PS: Kodiaq cu toate optionalele bifate nu inseamna mare lucru. E o octavie glorificata. Ca i-au pus ei niste sisteme de asistenta, o trapa, un keyless si un sistem de sunet mediu nu sunt motive suficiente sa o arunce atat de sus in gama.

PS2: Ce vreau sa spun e altceva, trebuie sa vina o persoana foarte ambitioasa ca sa cumpere Kodiaqul ala. Ramane de vazut cat va sta pe site, eu stiu ca e de ceva timp, pentru ca m-am mai frecat la ochi o data acum cateva saptamani.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa comparam mere cu mere, adica masina de pe stoc, cu masina de pe stoc, cu preturile de lista cerute: Q5 nou 2,0 TDI, 190 cp, S-tronic, quattro:

https://www.autovit.ro/anunt/audi-q5-ID7Gl7wx.html#436ebdd76f

Parca diferenta fata de Kodiaq-ul ala nu mai e asa mare, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la Q7 se vad niste zgarcenii = reduceri se costuri pe ici pe colo. De exemplu buzunarele de pe usi nu au stofa pe dinauntru (Kodiaq are ! ), pedalier sport nu este in standard ( la fel ca la Kodiaq ! ). Chestii mici dar parca incompatibile cu pretentiile unui Audi de 65k...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va propun sa incheiem discutiile de genul celor de mai sus, nu cred ca are rost sa introducem in discutie masini de pe autovit, noi sau nu, kodiak configurat cu absolut toate optionalele sau masini care nu isi au rostul in acest versus.

Exista masini pe piata pentru toti, fiecare alege sa isi cumpere ce vrea si ce ii permit veniturile. 

Eu am introdus in versus q2, pentru ca e din aceeasi clasa cu celalalte din titlu, deci comparatia mea e relevanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii" . Nu vad sa scrie SUV compact sub-compact, clasa A,B,C,D etc.

Si ca fapt divers, si tu esti OT pentru ca Audi Q2, n-are nicio legatura cu cele din titlu, ci se bate cu Nissan Juke, Renault Captur, Mazda CX-3. 

http://www.telegraph.co.uk/cars/audi/audi-q2-review/

http://audiq2forum.co.uk/topic/716-audi-q2-versus-the-nissan-juke/

Eu zic sa terminam cu chestia asta, de a fi mai catolici decat Papa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca gresesti, q2 este suv compact. Nu o spun eu, o spun dimensiunile, precum si platforma pe care e facut. Nu exista in grupul vag masina care sa concureze cu juke.

In plus, eu la "altii" includ suvuri comparabile cu Ateca, Sportage, Tiguan, Tucson, care sunt toate suvuri compacte. Q7 si Touareg, ca sa enumar doar cateva masini introduse in discutie de unii membri nu sunt in aceeasi clasa, deci nu au relevanta in acest comparativ. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun sa mai verifici : 

Length: 

171.70 inch-->Ateca

165.00 inch--> Q2

Width: 

72.40 in --> Ateca

60.00 in  --> Q2

Height: 

63.03 in --> Ateca

59.00 in --> Q2

 

Si n-am comparat cu Tiguanul. Spuneai aceleasi dimensiuni?

http://www.suvdrive.com/comparison/seat-ateca-xcellence-2017-vs-audi-q2-s-line-2017

L.E.: Si comparatia cu Juke:

http://www.suvdrive.com/comparison/nissan-juke-sl-2017-vs-audi-q2-s-line-2017

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma retrag din discutia in contradictoriu cu tine, spunandu-ti ca si Audi o marketeaza ca compact suv. 

Suv-urile mici vor aparea in curand, Seat Arona fiind primul bazat pe noua platforma MQB A0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-am dat cifre si tu imi spui de cum o marketeaza Audi. Renunt eu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cafteala devine interesanta pe aici :) dar intelegerea mea este urmatoarea:  topicul trateaza batalia SUV urilor. Nu zice nici compacte, nici full - size, nici cu 4WD, nici fara, nici premium nici mass market.

Ce nu inteleg eu este de ce se deviaza discutia catre controverse de genul premium sau non - premium (aici se poate face o discutie in principiu sau un topic separat de alternative la un model pentru ca evident la achizitia unui SUV scumpicel si bine echipat exista alternativa unuia premium chel sau mult redus la pret pentru diverse motive sau a unui premium second hand - si aici sky is the limit).

Ca 40 de mii e mult pentru o Skoda sau un Seat e un punct de vedere (si am mai scris asta) pe care poti sa-l imbratisezi atunci cind nu te intereseaza banul si vrei sa-ti cumperi cea mai cool masina ever.

Cind esti constrins de un buget si niste nevoi, sau doar de niste nevoi (gen copchii multi, bagaje multe, drumuri accidentate, carucioare, olite) te uiti ce ofera fiecare pe piata si vezi cum e pozitionata masina.

Cu respect dar Kodiaq nu poate satisface aceleasi nevoi ca si Q5 - de exemplu daca transporti constant o familie de 5 persoane cu doi kinderi cu scaune, Q5 nu se califica si de asemenea nu se prea califica niciun alt SUV compact. Daca vrei sa cauti concurenta la Kodiaq ca si nevoi de spatiu si transport (mai bine zis SUV full size cu 7 locuri si eventual tractiune integrala si cutie automata) atunci s-ar putea ca 40 de mii sa para pret avantajos ...de-aia cer atitia bani pe el.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dincolo de orice versus, o masina premium nu are cum sa ofere aceleasi dotari cu o masina non-premium, la un anumit nivel de pret.

Caz particular, Q5 vs Kodiak, Q3 vs Ateca sau orice comparatie similara.

Daca e Cineva care vrea sa combata aceasta afirmatie il invit sa vina cu configuratii din configurator, nu masini de pe weltauto, autovit sau mobile.de.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord. Am zis si eu ca se pot baga in comparatie doar daca banii nu conteaza si atunci poti face judecati de valoare de genul "O Skoda de 40 de mii e prea scumpa".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, CristiALF said:

Si la Q7 se vad niste zgarcenii = reduceri se costuri pe ici pe colo. De exemplu buzunarele de pe usi nu au stofa pe dinauntru (Kodiaq are ! ), pedalier sport nu este in standard ( la fel ca la Kodiaq ! ). Chestii mici dar parca incompatibile cu pretentiile unui Audi de 65k...

Asta mi se pare si mie de prost gust, nu ar trebui sa existe masini premium care sa nu aiba finisaje premium inclusiv la echiparea de baza si includ aici: cotiera fata (vezi postul meu cu cateva pagini in urma despre Discovery Sport) si cotiera spate, stofa pe dinauntrul buzunarelor din usi si in torpedo, buzunare pe spatarele scaunelor din fata, volan cu piele, dotari de bun simt (la premium) care impreuna fac poate 1000 eur dar este inacceptabil sa fie puse ca optionale la o masina premium, nu zic de xenon, senzori, camere, radare, piele full, scaune electrice, lucruri scumpe care sunt ok sa fie la optionale (ca sunt duble ca pret la marcile premium fara de marcile non-premium asta e, acolo platesti marca).

Eu cand fac td pentru urmatoarea masina fac mereu comparatia cu G7-le de acum, daca nu are toate dotarile pe care le am acum nu ma intereseaza, sau daca bugetul e prea mare (gen Tiguan) renunt si ma uit la alta (gen Sportage) care pune mai multe si da si garantie mai mare in acelasi pret. Am fost la caricatura de salon auto "de primavara" de la Romexpo si din nou mi-a placut Sportage-ul (ala full cu plafon si piele ventilata), i-a cam placut si sotiei, pret total 34k, ce sa mai discutam de Kodiaq de 40-50k.

Despre Audi parerea mea este ca se intinde prea mult cu modelele: Q7, Q5, Q3, Q2, cam multe cand poti lua A3 sedan bine dotat si cu un comportament rutier excelent sau un Q5 daca vrei crossover, Q7 este de prestigiu, cum este si X6, mai practice fiind cele medii, cum o sa fie si noul Yeti fata de Kodiaq.

Ca si vanzari in Romania cred ca treaba in 2017 va sta cam asa: Duster, Vitara, Sportage, Qashqai, Tiguan, Kodiaq, Ateca, Kadjar, Tucson

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un post foarte corect si bine argumentat, sunt total de acord cu tine.

Din pacate, in Romania se cumpara sigla si imaginea care vine odata cu ea, mai putin conteaza pachetul oferit, adica dotari, design, senzatia la volan, etc. De multe ori, achizitia unei masini se face din pozitia de al doilea sau al treilea proprietar, caz in care nici pretul nu mai e chiar atat de mare.

Eu, ca membru al acestui forum, mi-am dorit de la topicul asta impresii legate de masinile din titlu, nu sugestii de ce masini am putea cumpara la aceeasi bani, dar din clase superioare si eventual premium.

Eu cumpar masina pentru dotari, senzatia la volan, design si fiabilitate, nu neaparat in ordinea asta, nu cumpar o masina pentru a-mi putea da un anume statut, chiar dimpotriva. Ii apreciez pe cei care au dat aproape 40.000 pe o Ateca sau Kodiak, sunt sigur ca au cantarit bine ofertele comparabile de pe piata si au ales in cunostinta de cauza. Ca este mult sau putin, pretul platit de ei e irelevant pentru mine, e alegerea lor.

Inchei printr-um slogan care il tot vad peste tot, suntem cu totii diferiti, din fericire. Altfel am conduce toti aceeasi marca de masina, aceeasi culoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, Cristian said:

Daca e Cineva care vrea sa combata aceasta afirmatie il invit sa vina cu configuratii din configurator, nu masini de pe weltauto, autovit sau mobile.de.

 

20 hours ago, Cristian said:

Va propun sa incheiem discutiile de genul celor de mai sus, nu cred ca are rost sa introducem in discutie masini de pe autovit, noi sau nu, kodiak configurat cu absolut toate optionalele sau masini care nu isi au rostul in acest versus

Sper ca ai observat ca masina postata de Luciosu, "de pe autovit", e de la dealer autorizat VW/Audi, nu?

La fel si pe mobile, unde gasesti masini noi (<5.000km) de la dealeri. Deci nu vorbeste nimeni de surse obscure/dubioase de procurare a masinilor.

Si nu stiu de ce se vorbeste de masini chele de cateva postari, sunt curios unde e postat linkul catre o masina cheala.

@wert, cred ca surprinzi bine o perspectiva, dar sunt si alte aspecte. De ex. multe masini in vest sunt cumparate ca masini de flota. Acolo nu cred ca putem vorbi de individualizare, un aspect care spui ca e atat de important la un brand premium. Bine, unele sunt cumparate ca imagine, dar ideea ramane. Individualizarea unei masini la achizitie, ca particular, cred ca ramane apanajul unei societati sanatoase financiar. Aici nu cred ca e cazul Romaniei, cel putin nu inca, unde fiecare incearca sa scoata cat poate din bugetul pe care il are. De exemplu, eu nu as fi interesat de culoare exterioara, interioara, tip de piele, etc, decat daca vorbim de cazuri/combinatii extreme. Mai degraba sunt interesat de produs per total si de ce ofera produsul.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, eu vorbesc de masina noua, adica comandata la dealer. Daca voi considerati o masina de 5000 km noua, eu nu am aceeaai parere, atata timp cat in primul an o masina pierde cel putin 15% din valoare.

O sa pun eu azi mai multe configuratii de la audi, q2 si q3, ca sa le avem ca referinta, precum si una facuta penteu Ateca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va inflamati, dar linkurile postate de mine, sunt pentru masini NOI, din stoc, cu 0 km. Evident, de la dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian, am zis 5.000 de km pentru ca asta e legea pentru masini noi. Altfel, mai sus a fost postata o masina cu 0 km.
Culmea, Kodiaqul de 50k de euro are 1500 de km.

 

Nu cred ca sunt relevante configuratiile de Q2/Q3/Ateca, cred ca e relevant pretul de achizitie afisat de dealeri.

Ma indoiesc ca cineva, cu banii munciti, sare direct la primul dealer sa cumpere dupa configurator.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E considerata masina noua daca are < 6000 km sau < 6 luni, asta e legea, insa treaba asta se refera doar la taxe si nu la starea fizica a masinii.

O Cupra 5F de test drive, dupa 4k km cerea schimb de ulei, deci nou inseamna 0 km dupa mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparatiile pe toata plaja de modele si strict din punct de vedere al pretului este apanajul societatii noastre. Nu se incepe de la necesitati, ci de la ce Audi/BMW/MB etc pot sa iau de banii x.

Mai sanatos ar fi: Am nevoie de spatiu? Ma uit la Kodiak. Primeaza design-ul? Atunci Ateca. Vreau un interior ceva mai placut? Tiguan. Asta fiind strict un exemplu.
 Ideea este ce te-ar interesa la o masina, ce dotari sa aiba, ce motor si apoi bugetul ajunge sa plafoneze dorintele si orienteaza spre un model/marca. Nu e sanatosa nici captivitatea intr-o anumita marca si cu siguranta nici mentalitatea romanului care nu gandeste rational deloc. 
40.000 euro munciti ar trebui gestionati rational la achizitia unei masini. O Skoda daca indeplineste criteriile A,B,C,D si e in buget, atunci e masina potrivita. La acelasi pret daca Audi indeplineste doar A,B inseamna ca apare compromis. De ce sa sacrific nevoile, motorul doar pentru a avea ceva mai prestigios pe capota? Asta e gandirea mea. Evident ca daca criteriile sunt indeplinite de ambele si sunt in buget, normal devine favorita marca mai bine cotata. E logic.

La o masina noua, imediat dupa achizitie sa apara nemultumiri de genul lipsa unor dotari, dorinta de alt motor, transmisie inseamna ca decizia achizitiei a fost proasta sau a fost luata pe niste considerente exclusiv subiective.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 @The_Ego

Domnilor, nu vreti sa spargem topicul asta in 2 distincte ? 

Gen:

1 - SUV battle

2 - SUV battle in clasa premium (unde sa ne rezumam doar la comparatii intre Audi/BMW/MB/Volvo/Alfa/Range)

Altfel, cred ca nu o sa ajungem la nicio concluzie - pentru ca ne vom intoarce mereu la discutia "Ateca/Kodiak/Tiguan/Sportage" full vs "Q3/Q5 Basic la promotie diversa"

Oricum e clar ca nu exista alegere ideala universal valabila, pentru ca suntem prea diferiti - din fericire, asa cum cita un coleg sloganul unei firme :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!