Jump to content

Verificat ulei cutie viteze Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Salutare

Care este metoda cea mai simpla de a verifica nivelul uleiului in cutia de viteze (Fabia 1.4 16V), si ce fel de ulei trebuie completat daca se constata lipsa.

Multumesc

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modelul din semnatura este echipat cu cutie 02T.

Capacitate ulei: 1.9litri - nu se inlocuieste, doar se completeaza.

Tip ulei: SAE 75W90 sintetic.

Mod de verificare - vezi poza atasata.

Procedura:The oil is at the correct level if the gear is filled up to the

lower edge of the oil filler hole.

Daca nu este la nivel, se completeaza pana la marginea inferioara a gaurii. Se pune busonul si se porneste motorul pentru 2 minute. Se desface busonul si se verifica nivelul de ulei. Daca este necesar, se completeaza iar uleiul.

Kristian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.

Care tip de ulei 75w 90 este mai potrivit? Aral-ul are doua: HYP SYNTH si EP SYNTH.

Cutia mea de la 1.2HTP este tot 02T? OMV-ul 75w 90 merge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am completat uleiul la cutie.Cand a desfacut nea caisa busonul a inceput sa curga ulei dupa ce a curs ceva tot nea caisa a zis ca trebuie completat pe cupla.marsarier si a rezolvat-o omuu s-a rupt cupla marsarier ramanand filetul inauntru, stie cineva cat costa cupla sau cum io spune si de ce a curs cand desfacut busonul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A desfacut busonul de umplere sau pe cel de golire? :) .

In ce pozitie se afla masina? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles nu exista de golire dar poate am inteles gresit,un buson care se desface cu un imbus de 14 sau 16 si ar cam fi in zona in care arata si poza de mai sus.

Iar masina se afla in pozitie normala pe o rampa pe propriile roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia mea are cutie automata si la revizia de 43000 mi s-a spus ca pana la 60000 sa nu o ating. Au dreptate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut. la avia in militari mi-au zis ca uleiul in cutia de viteze nu se schimba niciodata. in cazul in care curge sau se umbla la cutie atunci se inlocuieste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la revizia de 60kkm la Procar Timisoara am intrebat de uleiul de la cutia de viteze (am urme de ulei pe exteriorul cutiei si atunci ma ingrijorau) am intrebat ce se face cu uleiul de la cutia de viteze si raspunsul a fost ca nu se inlocuieste niciodata, ci eventual se completeaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati senzorul de marsarier de pe cutie cu orice ocazie ajungeti pe sub masina. La mine se desfacuse odata si se prelingea ulei pe langa. In conditii misterioase, e adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu-mi dau seama exact de unde a aparut uleiul pe exteriorul cutiei. Nu las pete de ulei sub masina, insa e o pelicula de ulei pe exteriorul cutiei. Din pacate inca n-am ajuns pe sub masina sa curat cu o carpa cutia ca sa vad daca reapare dupa catva timp urma, si daca reapare sa vad de unde. Acum o intrebare: care ar fi simptomele daca ramane prea putin ulei in cutia de viteze si la ce m-as putea astepta (cam ce probleme ar putea sa apara in afara de uzura prematura a dintilor)? Presupun ca ar trebui sa apara un zgomot destul de puternic dinspre cutie, insa in afara de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine e o pelicula, de sus curge de la mecanismul de selectare a treptelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele trecute cand am schimbat termostatul la masina am vazut pe cutie o pelicula fina de ulei. Am sters bine cutia si astazi m-am uitat iar. Se prelinge ulei f.f. putin pe la o chestie din metal de forma ovala care se afla un partea cea mai de jos a cutiei. Am intrebat la reprezentanta daca este vreo garnitura pentru acea placuta. Mi s-a raspuns ca acolo este fier pe fier. Nu exista garnitura si ca este posibil ca dupa un timp sa apara usoare scurgeri de ulei mai ales in timpul mersului. Asa se explica de ce nu exista pata de ulei sub masina, dar cutia este unsa toata cu ulei. Din cauza curentului de aer uleiul este ridicat pe cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca si tu mergi ca nebunu`cu 200. :hainoroc:

bun, deci uleiul din cutie se completeaza doar in cazuri extreme, nu se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am incercat sa inteleg din acest topic simptomele unei cutii cu putin ulei ....nimik concludent. Mie mi se pare ca la schimbarea vitezelor se simte asa ca si fier pe fier, sa fie de la scaderea nivelului de ului din cutie sau altceva. Si-a completat careva uleiul din cutie? Se face preventiv cumva pentru a nu distruge pinioanele cutiei? Nu este trecuta ca operatiune de service completarea cu ulei? Cine stie, ca ma cam ingrijoreaza ce se simte la schimbatul vitezelor? La un service de Nota 10 cum spun unii mi-a spus seriful de acolo: ai probleme? ..pana nu se aude nimic nu se umbla. Pai, zic si eu acum,trebuie sa se auda sau sa se simta? :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu la a mea ,mi se pare ca intra mai greu in viteze ,si mai ales in marsarier intra foarte greu. Inca nu m-am uitat la cutie, dar este posibil sa fie de la ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin, documentatia tehnica spune ca cutia de viteze este fara intretinere, uleiul este lifetime. Totusi, sfatul meu: cred ca masina ta are vreo 5anisori, nu ar fi rau sa ii faci un schimb de ulei la cutia de viteze; de asemenea n-ar fi rau deloc daca ai schimba cu un ulei original, pentru specificatia ta de cutie de viteze (e mai scump ~40lei/l dar macar ai incredere maxima ca este ce trebuie). Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi BLITZ, cred ca mai sigur este cum spui sa schimb uleiul cutiei, revin cu costuri pentru astfel de operatiune dupa ce o execut la un service local. :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, :))

Cred ca si eu sunt in situatia lui Alin, astept sa vad ce suma suporta operatia de schimbare a uleiului. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sigur daca am o problema cu cutia de la fabiuta, ca inainte am avut un cazan de Alfa, din 90 pe care o bagam in viteza ca la tanc, aproape cu levierul, iar daca cineva , prin absurd ar fi incercat sa o fure, nu avea cum, ca a 2-a si a 4-a doar eu le gaseam prin cutie :D . Totusi cred ca a 1-a si marsarrierul am impresia ca intra cam greu. :)

Sa-mi zici daca ai aceleasi simptome.

Numai ganduri bune pt toata lumea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine se simt cam aceleasi simptome: marsarier si tr. 1 intra cam greu, dar mai ales dimineata, cand e rece. sa fie doar din cauza frigului? sau ar trebui sa ma ingrijorez si pentru asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci in cazul in care se aude sau simte sec ar trebui sa intri in stare de alerta, dar daca-ti intra greu cand e rece afara :) ..........e normal frate ca orice ulei devine vascos la temperaturi scazute, nu trebuie sa intri in panica, cred ca toata lumea simte la fel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!