Jump to content

T4 - fulie vilbrochen 1.9 ABL


cartus80
 Share

Postare recomandată

Am ramas in drum cu un vw t4 motor 1.9 abl. A  inceput in mers ... de cateva ori ... a murit motorul cand am luat piciorul de pe acceleratie ... iar dupa ce am parcat nu a mai vrut sa plece, am dat cheie si s-a invartit in gol. Cum a fost noapte nu am vazut cine stie ce ... asa ca am lasat pentru a doua zi. Din ce am vazut:

S-a desprins fulia vilbrochen accesorii , pinionul fiind pe cureaua de distributie (poza)... sunt in Bucuresti si nu cunosc nici un mecanic pe care sa ma bazez. Acum data fiind situatia ... nu stiu daca prind la loc fulia nu fac mai mult rau, daca cureaua de distributie mai este la semne, ... (eu am dat de cateva ori, noapte cand s-a intamplat, la automat ... nestiind despre ce este vorba!). Rog ... un sfat! Multumesc 

T4 pinion curea distributie.jpeg

2016-05-07 15.55.05.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa gresesc, dar la cum arata nu cred sa mai poti strica mare lucru. Am patit acelasi lucru la un AAZ, iar rezolvarea a fost un alt motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Stai linistit..ABL-ul e foarte rezistent deci ai sanse mari sa mai poate fi folosit. Din diferite motive si diferiti mecanici mi-a sarit de la punct motorul de 3 ori. De fiecare data a fost pus la loc si a functionat fara probleme. Cu respect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut. am un transporter4 1.9 diesel atmosferic.... am aceeasi problema....vreau sa schim motorul si as vrea sa stiu ce alt motor se potriveste perfect...adica golf 1.9 d sau seat audi ori ce alt tip de masina .....va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

cand vazusem mai demult in poza de sus fulia cracanata tare m-am mirat, uite ca s-a intamplat recent si unchiului meu tot cu un 1.9 ABL, la el se desfacuse surubul ce tinea pinionul de la distributie, fara niciun soc, pur si simplu a inceput sa mearga motorul prost fara putere si mult fum, din fericire nu a mai mers mult cu ea, si a gasit cauza inainte sa se intample mai rau, mai ales ca cica nu este nicio pana pe vilbrochen sa tina pinionul pe pozitie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te contrazic. , pe vilbrochen are canal de pana si pe fulie este un locas in care intra,

Acesta se rupe daca este surubul desfacut si isi modifica pozitia.

fulie abl.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Daa ... problema a revenit in nici 6 luni.

Seara am avut fluctuatii la relanti cu motorul rece, a doua zi dimineata, nu a mai vrut sa porneasca.

Verificat prin urcare pe cric in viteza a 5a, cand invarteam de roata, dupa o usoara rezistenta se observa o miscare surubului in fulia din capul vilbrochen.

Desfacut ... pana de pe pinion mancata ..., capul la vilbrochen atins ! (Vezi poze)

Acum 6 luni m-am distrat cu 6 supape si cu tachetii, surubul a fost prins bine cu pasta de blocare.

Stiu ca motoarele ABL au o problema cu aceata prindere a pinionului de vilbrochen, pentru a scapa de belea ...

In 2,3 imagine avem o alternativa la pinion ...

Vreau sa rezolv si sa inchei problema cu distributia! Ce solutii am?

Multumesc!

 

comparatie... pinioane vw t4.jpg

Screenshot_2017-02-25-10-05-01_crop_723x514.png

Screenshot_2017-02-23-16-27-46-1.png

20170222_121850-580x1031.jpg

Modificat de cartus80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cam doua solutii, una ar fi sa prelucrezi capul de la vilbrochen unde intra pana in forma de D + pinion de 1.9 tdi sau direct vilbrochen+ pinion de 1.9 tdi.

Pun si un link sa vezi despre ce e vorba http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5072077-Crank-Nose-pulley-and-keyway-Problems-AAZ&p=68261300&viewfull=1#post68261300

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

Ceva ceva am mai gasit si eu ... dar!

Mecanicul spune insa ca este o diferenta in interiorul pinionului ... cel in D fiind mai adanc cu 2 mm si astfel ... nu se mai aliniaza elementele pe cureaua de distributie

Un video gasit vad ca trateaza problema de maniera:

(https://youtu.be/AhK6VcallhM)   nefiind in engleza ... mai mult intuiesc!

S-a lovit cineva de pe forum de aceasta problema!?

Ar merge sa aplic varianta de mai jos!?

 

 

 

 

 

 

 

001.png

002.png

003.png

004.png

005.png

Modificat de cartus80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti-as recomanda sa faci ce a facut cel din poza. De regula fac treaba asta cei ce au motoarele pe benzina (1.8 16v). Cat despre diferenta de adancime de 2 mm e prima data cand aud chestia asta.

Asa arata boltul facut pe vibrochenul de diesel , dar tot forma de pe tdi e cea mai buna solutie parerea mea http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3636791-my-1-9-aaz-td-cabriolet-pic-heavy/page2

Uite cum a facut un coleg de forum 

 

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit pe forum, conversia s-a facut fara probleme TD -TDI, cum ramane cu diferenta de 2mm vazuta de mecanic ... !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine poate sa ma ajute cu o informatie!

Vibrochenul de 1.9 TDI AFN 1Z este compatibil cu 1.9 TD ABL?

Asta ca alternativa la rectificare vilbrochen ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de 2mm daca este intr-adevar asa cum a vazut mecanicul probabil se rezolva de cei care rectifica vibrochenul.

Vibrochene compatibile cu al tau sunt cele de pe motoarele 1z, AHU si AFN. 

De 1.7 Aku nu se potriveste a incercat o cunostiinta si ii ridica pistoanele prea sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din ce vad prin anunturi ... cat ma ajunge rectificarea, este de preferat o inlocuire a vibrochenului (am vazut undeva la 300ron) ... sa mai fie si bun!

Screenshot_2017-02-28-21-34-49-1.png

Modificat de cartus80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

surubul de pe pinion nu e dinacela de unica strangere?  Cred ca asta e problema in cazul  unora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am patit si eu acelasi defect. Am apucat sa opresc din cheie motorul si dupa inlocuire pinion si surub luate de la dezmembrari, motorul pare ca nu este afectat. Dar  fulia de accesorii fuleaza cam rau. Acum imi este frica sa mai turez motorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!