rex

1.4 TSI (TFSI)

2.509 postări în acest subiect de discuţie

Salut!

Am vazut ca un este topic pt motoarele TSI pe aceasta arie, si de aceea am creat un topic nou!

Este un topic asemanator si pe aria de Golf 5, dar am considerat ca, pentru problemele mele, ar fi mai indicat crearea unui nou topic aici.

Posed un Golf 5 1,4 TSI 122cp si sunt foarte incantat de motor. Cu toate acestea ma gandesc la un chiptuning si la un Blow off Valve.

Ce parere aveti? Pot aparea ceva probleme?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cat de bine fac BOVul la masina ta. in general la 1.8T si la 2.0TFSI nu face bine deloc, pentru ca la aceste motoare surplusul de aer scos de BOV afara este returnat din fabrica in admisie.

1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Oare este cazul si la masina mea?

Am vazut filmulete cu 20TFSI cu BOV, precum si 1,8T cu BOV (nu zic ca e bine).

Totodata am vazut si 1,4TSI de 170CP cu BOV.

P.S. Daca nu are efectul scontat, sau daca se poate sa strice motorul/turbina mai bine ma las pagubas :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pai el poate face "fass fass"...dar de multe ori motorul intra in limp..citetse pe topicul cu Tuning 1.8T..ca e la fel si la TFSI.

se poate pune, nu zice nimeni ca nu..dar cine are de gand sa protejeze motorul si sa nu piarda cai (stiu GTI cu BOV care tragea mult mai prost decat fara el) se fereste de el.

legat de chip, sunt destule firme care fac asa ceva.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi si cateva mici dezavantaje la aceasta Blowoff Valve. De citit articolul asta, are cateva chestii interesante.

Sa presupunem ca se poate pune si nu afecteaza atat de tare, atunci stau si ma intreb de ce am avea nevoie de o astfel de valva cand el saracul "respira" destul de frumos cand lasi pedala de acc. libera si face un "fass" destul de placut; e drept nu-i ca cel de la BOV :) .

Nu odata mi s-a intamplat sa intoarca lumea capul dupa masina auzind acest zgomot.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu am trimis un mail tunerului UPSOLUTE (care monteaza astfel de valve) intreband daca scade puterea motorului si inca nu am primit nici un raspuns :)

Daca nu scade puterea si nu scade nici fiablilatea turbinei voi pune BOV :).

Modificat de rex
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
el saracul "respira" destul de frumos cand lasi pedala de acc. libera si face un "fass" destul de placut; e drept nu-i ca cel de la BOV :vaidecapulmeu: .

Nu odata mi s-a intamplat sa intoarca lumea capul dupa masina auzind acest zgomot.

Da, asta vroiam sa zic si eu ca am impresia ca are motorul un fel de pop-off, BOV, ceva. Pentru ca la plecarea de pe loc sau cand schimb vitezele se aude acel "fsss" caracteristic.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Update : zgomotul care se aude este dumpul facut de DV-ul (diverter vale) controlat electronic pe TSI/TFSI-urile de pe Golf V. Eu ti-as recomanda sa nu pui BOV ci eventual inlocuieste DV-ul cu unul de genul celui de la Forge facut special pentru T(F)SI-uri care se pare ca este proiectat sa impace si motorul si urechea soferului, in sensul ca ar fi compromisul ideal, dupa spusele unora, intre sunetul facut de un BOV si avantajele DV-ului.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Rex, daca tu trimiti mail la Upsolute care monteaza BOV-uri chiar te astepti ca ei sa-ti spuna si partile negative ? Ar trebui sa fie brainless sa faca asa ceva. Intreaba posesori de BOV-uri, DV-uri si alte din astea daca vrei pareri relevante. Atat BOV-urile cat si DV-urile au creat probleme pe 2TFSI. In afara de zgomot nu ajuta cu nimic, mai bine va ganditi la niste modificari care chiar au sens ca-s destule !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles dau garantie pentru turbina (dupa motarea BOV). I-am intreabat si acest lucru.

Ma astept ca austricii sa fie putin diferiti de romani :icon_cool: si sa imi spuna daca ar putea aparea probleme.

Din mai multe parti am auzit ca BOV/DV nu e buna pt TFSI, deci cred ca renunt la idee :).

P.S. Inca nici un raspuns de la Upsolute.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

DV e diferit fata de BOV...difera exact ceva important..modeul de functionare !

BOV da aerul afara si de acolo zgomotul, DV returneaza in admisie si e tacut. DV e benefic..BOV nu e bun pt motoarele VAG.

marketing si comertul sunt la fel peste tot !

sunt detsule topic-uri despre asta...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles eu, DV stock este foarte bun. Singurul plus al uni DV AM (Forge de ex) este o fiabilitate mai mare.

Dar DV original costa cam 100 RON (din cate am inteles) deci nu tocamai o avere.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

depinde...poate l-au mai imbunatatit...dar oare dupa soft poate tine presiunea bine? la motoarele mai vechi el crapa..de asta se alege optiunea aftermarket. plus ca unele au sisteme mai bune de circulare a aerului...

cel forge de exe...are arc si trebuie curatat regulat.

in fine, asta e alta discutie..si am discutat despre asta si pe topicul cu Tuning la 1.8T / 2.0TFSI

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

"The standard 122 hp 1.4-litre is expanded to 160 hp while customers wishing to stretch the 'little engine' out further have the option of a 200 hp version - producing almost as much power as the series 2.0 TFSI powerplant but consuming less fuel."

http://www.worldcarfans.com/9081126.001/ab...-debut-in-essen

Curios, pe site-ul ABT nu spune nimic desprea varianta de 200 cp :banghead:.

http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_co..._Schalter_D.pdf

Modificat de mOFO
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ciudat ca sprintul 0-100 se imbunatateste numai cu 0.5 sec.

Dupa chip, motorul are 250NM si 160cp spre deosebire de TSI-ul de 160cp stock are 240NM dar de la 1500RPM. Cu toate acestea acceleratia 0-100 este cu 1 secunda mai slaba decat TSI-ul de 160cp stock (care mi se pare foarte mult). In plus sunt niste date incorecte: 0-100 e 9,4 nu 9,5, motorul e EURO 4, nu 5 (acceasi fisa pt Golf V -EURO 4 si Golf 6 - EURO 5).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

la fel sunt si datele de pe siteul MTM, care nu mi se pare tocmai exacte; par mai mult "trantite" ca nota informativa

uita-te de exemplu la motoare similare 1.9 TDI 130 la Golf 4-A3 si, respectiv Fabia-Ibiza (in speta ASZ) ce diferenta aberanta dupa chiptuning e in favoarea Golf-A3 (care au masa mai mare), desi cuplul obtinut e mai mare la Fabia-Ibiza

MTM stau cam prost oricum la capitolul comunicare pe internet; incearca sa le dai mail sa vezi daca iti raspund...

ABT macar te servesc la capitolul comunicare cu niste date-grafice standard...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Timpii dati dupa re-softare sunt cu singurata sub titlu informativ.Dupa soft ar trebuii sa vedem sub 9 secunde suta.

Am tot cautat evacuare pentru acest motor, si nu am gasit deloc, ar fi interesant de vazut unde se ajunge cu downpipe + decat + soft.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca tot se discuta despre motoare 1.4 as vrea sa stiu si eu care e diferenta intre 1.4 TSI 160 HP (de pe golf) si 1.8 TSI (de pe Seat Leon) din punct de vedere tehnic, care ar fi mai bun dintre aceste doua motoare. As vrea parerea celor ce au avut/au aceste modele sau au facut teste cu ele.

Un prieten mi-a recomandat un motor cu litaraj mai mare, adica ar fi mai bun un motorul de 1.8 160 fata de cel 1.4 160, cel de 1.8 ar trage mai bine decat cel de 1.4.

Imi par interesante aceste motoare de 1.4 TSI 160CP dar nu stiu cate de fiabile si cati din acei caluti chiar se vad si se simt cand ai nevoie de ei.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am dat cu nici unul din aceste 2 motoare, dar pot sa iti spun una alta din fisa tehnica:

1. 1.4 TSI (Twincharged stratified injection) - motor supraalimentat cu compresor (pr turatii joase) si turbina (pt turatii inalte).

1.8 TSI (Turbocharged stratified injection). TSI este denumirea comerciala. De fapt este un motor TFSI (Turbocharged Fuel Stratified Injection) adica are numai turbina.

2. Cuplul motor este de 240NM la 2000 RPM (astea sunt datele care le-am gasit pe www.volkswagen.de; daca stiti alte date va rog sa ma corectati) la 1.4 TSI si de 250NM intre 1500-4200 RPM la 1.8 TFSI (ii voi spune asa in continuare).

3. Din punctul de vedere al tuningului TFSI-ul este putin peste atat la NM cat si la CP (www.upsolute.com).

4. Un avantaj al TSI-ului este impozitul, RCA-ul si consumul mai mic fata de TFSI (taxa de inmatriculare e 0 pt ambele motoare daca masina cu 1,8 TFSI e noua pt ca 1,4 TSI e euro 5).

5. Pe foaie (teoretic), TFSI-ul ar trebui sa fie mai fiabil decat TSI-ul.

Dintre aceste 2 motoare eu as alege 1,8 TFSI.

LE: poate e bine sa faci un versus cu aceste motorizari!

Modificat de rex
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Daca vrei sa folosesti multi ani masina ai putea alege 1.8TFSI. Motorul de 1.4 TSI 160cp depune mult mai mult efort sa furnizeze cuplul si puterea decat cel de 1.8TFSI. Sunt de parere ca cel de 1.8 rezista mai mult in timp.

numai bine.

Modificat de abuwz
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

De cateva zile s-au inmultit si caii mei in urma unei resoftari REVO.

Sunt extrem de multumit de rezultate.

Cu ocazia resoftarii am aflat lucruri interesante despre acest motor...

In primul rand intercooler-ul este plasat in spatele motorului. Acest intercooler este racit cu apa. Inovatie VW cica :wub:.

In al doilea rand turbina are alta pozitionare decat cea de pe TSI 140 sau 170cp facand o inlocuire a acesteia mai grea.

Datorita acestor descoperiri mi-am dat seama ca tot ceea ce se poate face cu acest motor, fara o bataie mare de cap este chip, CAI si evacuare.

Daca mai aveti alte idei va rog sa le impartasiti.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Salut!

Am vazut ca un este topic pt motoarele TSI pe aceasta arie, si de aceea am creat un topic nou!

Este un topic asemanator si pe aria de Golf 5, dar am considerat ca, pentru problemele mele, ar fi mai indicat crearea unui nou topic aici.

Posed un Golf 5 1,4 TSI 122cp si sunt foarte incantat de motor. Cu toate acestea ma gandesc la un chiptuning si la un Blow off Valve.

Ce parere aveti? Pot aparea ceva probleme?

Salutare.Imi spune-ti si mie careva, asa mai babeste, ce e aia Blow off Valve ca habar n-am si sint tare curios, mersi!Tuturor un ''Paste Fericit''.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

Ma bag si eu in discutie, referitor la acest BLOWOFF VALVE.

Am gasit un site, unde apare aceasta informatie :

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.a...product=FMDV14T

va rog eventual sa vedeti si sa-mi dati cu parerea. Ce am vazut ca, pe acel site nu apare nimic de Octavia II...

Salutare

De cateva zile s-au inmultit si caii mei in urma unei resoftari REVO.

Sunt extrem de multumit de rezultate.

Hmm, si cum ii? Nu ne povestesti putin de performante? Ce schimbari ai observat?

As putea sa fac si eu aceasta modificare pt Octavia 2 din semnatura, oare?

cu stima,

Andras

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti face acesta modificare si pe Octavia ta.

Pot sa iti spun ca performanele sunt clar imbunatatite (nu e doar placebo am si testat). In plus niste chestii care ma enervau inainte acuma au disparut :).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Da, poti face acesta modificare si pe Octavia ta.

Pot sa iti spun ca performanele sunt clar imbunatatite (nu e doar placebo am si testat). In plus niste chestii care ma enervau inainte acuma au disparut :).

Hmm...sa stii ca mi-ai dat de gandit, privind modificarea asta.

DAR,masina mea are 10.000km si de 5 luni...adio garantie. :)

Eu vin cu alta intrebare:

asa ceva de unde as putea cumpara? Oare?

Astept idei, sau sfaturi.

http://www.dpmperformance.co.uk/forge-fmdv...504-p-1044.html

multumesc,

Andras

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • maistru