Jump to content

Motoare 1,6 TDI - Euro 6


lucianNT
 Share

Postare recomandată

Încep discuție aici ca în altă parte nu prea am găsit informații. 

Observ ca începând cu O3/2013 au modificat motorul de 1.6 tdi cr. În sensul că injecția nu mai e continental, e Bosch, egr apare mult mai simplu și zic ei ca au combinat galeria de evacuare cu capacul de la chiulasa sa se încălzească motorul mai repede. Am mai văzut dar nu sunt sigur ca clha/clhb e cu SOHC/8 supape. O fi așa?  Sa fie clha/clhb un motor care tine departe proprietarii de coșmarurile legate de egr/injectie/incalzire greoaie ce le au deținătorii de cayc / cayb/caya?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
Ciprian Petrescu

Deoarece inca nu pot deschide un topic nou vin cu o intrebare pentru cunoscatori:

Ce diferente fizice (aspiratie, evacuare, turbine, injectoare, etc) exista intre cele 3 tipuri de motoare 1,6 TDI EURO 6 de 90,110 si 120 CP ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intreaba in aria Octavia 3, ca acolo se monteaza cele 3 motoare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Salut Andrei, postul meu a fost mutat aici de catre un moderator. Eu l-am pus in aria TDI caci acolo e locul lui.

Pe O3 sunt montate doar cele de 90 si 110. Cel de 120 CP este doar pe VW si are emisiile peste 99g. (limita pentru bonusul eco) Acest lucru ma face sa cred ca intre cele doua din urma nu exista nicio diferenta fizica, ci doar de firmware ECU.

Rog un moderator sa creeze topicul "Motoare 1,6 TDI - Euro 6" in aria TDI si sa mute discutia acolo.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg.

ideea era ca difera mult generatia 1 de 1.6 tdi fata de generatie 2 de 1.6 tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Dezvolta te rog, eu am generatia 2, cod CXXB.

Multumiri moderatorului pentru topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Ciprian Petrescu

Un lucru enervant este zgomotul destul de pronuntat iarna, mai ales dimineata la aceste motoare. Uneori la -15, -17 grade face mai urat ca motoarele 1,9 TDI din generatiile vechi...

E adevarat ca motorina e mai vascoasa si se amplifica zgomotul, dar aceasi motorina dupa ce motorul se incalzeste, nu mai produce acelasi zgomot. Practic dupa ce motorul e cald, zgomotul tipic de tractor scade cu peste 10 db !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Ciprian Petrescu

Up !

Poate reusim sa obtinem ceva informatii din interiorul service-urilor de reprezentanta in privinta diferentelor dintre diferitele coduri de motoare 1,6 TDI - EURO 6. Ar fi cel putin 3 variante pe care le suspectez ca avand acelasi hardware CXXB -110 CP, DCXA - 120 CP si o varianta noua pe O3 -2017 de 115 CP (nu stiu codul inca).

Simt din experienta ca aici e vorba doar de marketing si/sau parametrii de harta ECU modificati pentru noxe mai mari sau mai mici. 

Ex: CXXB e cu 99g iar DCXA este cu 120 g.

Primul a meritat si prima ecobonus de 750 de lei anul trecut.

Anul acesta a scazut la 99 sau 98 g limita, deci au modificat iarasi parametrii, ca doar nu modificau linia de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Reinviu acest topic.

Din ce am vazut .. generatia 2 de 1.6 tdi .. au problemele ce le are 2.0 tdi pe alimentare .. adica span.

Probleme de racire datorita pompei de apa deconectabile.

Probleme de dpf .. au soft f asemanator cu dieselgate.Vin oameni care isi conosc masina si intreaba de ce regenereaza mai des ca prima generatie.

De egr .. nu stiu nimic inca.

Am prins cateva cu 250k km.. la care proprietarii acuzau aceste probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot stii cumva daca EGRul este corp comun cu racitorul de gaze  la aceasta nouă  generație, ca la generatia CAYC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Powershot eu nu am auzit pe nimeni că generația 2 a motoarelor 1.6 tdi să facă span.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai rabdare sa ajunga la varsta unu cayc din 2009.. atunci sa tragi concluzii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu contează vârstă ci numărul de km,și sunt skode ,cu 450-500k  și nu au probleme cu spânul.asta o știu de la un mecanic de la reprezentanta Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca daca e reprezentanta e ceva sfintenie ?

Un lucru sa sti.. esentele tari se tin in sticle mici... mecanici buni la curte sau service particular.

Ma rog .. fiecare crede ce vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema.

Am un VW Golf 7 1.6 tdi 105 cp, DSG, din 2014, cumparat cu 2 chei, de la Das Welt Auto acum 4 luni, cu 6 luni garantie pe motor/cutie. 1 am pierdut-o, ieri am fost la reprezentanta VW sa ridic cheia cea noua. DUpa codare m-au chemat si mi-au aratat ca dupa codare apare martorul de bujii aprins. Explicatia lor: S-a umblat la calculatorul motorului, au fost schimbati niste parametrii, schimbari care pana acum au ramas ascunse, neaparant niciun martor pe bord, iar acum odata cu codarea cum s-au transmis toate datele masinii in Germania la VW a iesit la iveala neconcordanta intre setariele de fabrica ale motorului si setarile actuale.

Sfatul celor de la VW. Sa ma duc inapoi la Das Welt si sa le spun de problema (asta voi face joi, cand am programare pentru diagnoza), pentru ca zic cei de la VW martorul acesta se aprinde prima data la orice defectiune de motor si pe viitor nu o sa stiu daca intr-adevar este ceva problema la motor sau este doar eroarea de setare sesizata acum...

SAU

A doua varianta: ei , cei de la reprezentanta VW pot pune soft nou de fabrica, cu 50-50% sanse de reusita. Daca dispare dupa martorul si motorul merge ok atunci sunt un norocos, dar daca nu atunci se poate defecta unitatea centrala a motorului, pentru care asa de curios ce am fost mi-au facut un pret de 7780 RON, ca sa stiu daca va trebui schimbata. DAR daca se pune soft nou si acela sa zicem constata ca este ceva defectiune sa zicem la EGR/filtru de particule (ca poate tocmai asta au incercat sa ascunda cei ce au modificat parametrii motorului )si trebuie schimbat si EGR, atunci ajung la cheltuie;li de iarasi cateva mii de lei.....

DECI...ce parere aveti, s-a mai intalnit cineva cu asa ceva? Ce sa fac? Sa las masina asa cu martorul aprins (nu functioneaza acum start-stop-ul, in rest nu am nicio problema ca ea) sau sa risc si sa ma duc la WV sa rescrie pe masina softul original din fabrica? Pentru ca desi o sama duc maine la Das Welt, cum si ei au cumparat masina de la VW Timisoara cu siguranta o sa-mi spuna ca la ei asa a ajuns masina, fara erori si ei nu stiu ce au si nu au ce sa-mi faca. Poate gresesc si o sa rezolve, dar ma indoiesc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martor bujii aprins e un termen atat de vag ....

Ce eroare este prezenta de ar fi aprins martorul ? Poate a fost intermitenta si din cauza asta s-a stins martorul .

Pana sa sari la anumite concluzii cere-le lor detalii si apoi , daca este ceva modificat, iti iei scris ca e modificat ceva si te duci la WeltAuto sa-ti iei banii inapoi si sa le lasi masina. Aici e o discutie mai complicata si ar trebui purtata cu un avocat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut , ce motoare sunt mai fiabile cele CLHA sau CXXB daca ati avut acest motor ce parere aveti. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea mai sint motoare fiabile.

totul tine de intretinere, exploatare corecta.

km, putini si reali.

 

au trecut acele vremuri. 
cuvantul fiabilitate, e relativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Am un Passat B8 1.6 TDI 120CP motor DCXA an 2015 cu 247k km....care mananca  ulei foarte mult  undeva la 3 litri in 12k. Am folosit castrol acum am schimbat cu Liqui Molly...sa vad daca e vreo schimbare. Ce parere aveti ? Ce ar putea fi ? Ati auzit de motorul asta cu astfel de probleme ? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei prost cel mai probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kervoort si eu ti-as recomanda sa schimbi uleiul. Incearca Ravenol sau Valvoline, in ordinea asta. 

recomand site-ul uleideulei.ro, poti comanda si filtre si livreaza rapid acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kervoortLa asa consum, nu cred ca mai ajuta schimbarea producatorului de ulei. Trebuie gasit pe unde il mananca...turbo, segmenti etc. si apoi repediata problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liqui Molly e bun. Urmareste evolutia cu el si apoi tragi concluziile. Cu castrol am avut si eu batai de cap, dar in acelasi timp si 3L/12k km e o idee cam mult. Zici 3L fiindca ai completat cu 3L de ulei pana la schimb sau cum ai calculat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minute în urmă, yeeeeman a scris:

Liqui Molly e bun. Urmareste evolutia cu el si apoi tragi concluziile. Cu castrol am avut si eu batai de cap, dar in acelasi timp si 3L/12k km e o idee cam mult. Zici 3L fiindca ai completat cu 3L de ulei pana la schimb sau cum ai calculat?

 

Exact...am completat cu 3l in decurs de 12k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regula. 3L sunt cam multi, chiar si cu un ulei slab, dar ca sa ai un raspuns mai clar, vezi cum decurg lucrurile cu noul ulei.

Daca se pastreaza situatia, verifica si turbo printre altele, deoarece ma indoiesc ca iti mananca de la segmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!