Jump to content

SEAT Ateca - discutii generale


cristi511
 Share

Postare recomandată

Intrebare pentru colegii mai informati:

Atat in configurator cat si in oferta pe care am primit-o azi pe mail de la dealer 1.4 in varianta 4drive vine cu DSG7! Are cineva informatii exacte despre acest subiect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult timp am cautat informatii despre DQ381 pentru ca nu este DQ500 ci o derivata. Sincer imi e frica ca au facut niste "imbunatatiri" care au limitat cuplul suportat si implicit durata e viata a cutiei.

Inclusiv in oferta primita de la dealer:

"SEAT Ateca XCELLENCE 1.4 Eco TSI 150CP St&Sp 4DR, 150CP/ 110KW, DSG7, Cutie automata de viteze." deci document oficial. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DQ381 este cica o derivata din DQ250 si suporta fara probleme 420 Nm cu setarea stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facand td atat cu dsg6 + 184 dar si cu dsg7 + 190 (ambele 4x4) pot spune ca cea din urma cutie este ceva mai smooth iar comuniunea cu motorul este una aproape perfecta. 

Intre cele doua motoare nu am sesizat vreo diferenta semnificativa. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici ceva explicatii tehnice despre dsg uri si diferentele dintre ele:

http://docteur-dsg.com/content/10-modeles-de-boites-dsg

Mie mi se pare ca in conducerea unei cutii automate conteaza mult si obisnuinta, dar desigur DSG 7 are un avantaj, trepte mai scurte si deci posibilitate de tinere a motorului mai aproape de zona de cuplu ideal. Io sunt foarte fericit de combinatia DSG6 si TDI 184, dar cu siguranta ca DSG7 si 190 de cai = love. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow ce valori de cuplu dau frantuzii pt dq250..:screwy: Concret e mai rezistenta decat dq380-381. Cum ma temeam, totul a fost dimensionat cu o marja mica de "lucru" la cutia noua. :) 

Sa stii ca pe Ateca, adica o masina inalta, patratoasa, echipata cu roti pe 19 si vreo 1600 de kg greutate combinatia de 190+dsg nu s-a simtit prea sportiva. Da, se misca ok dar Xperinceul de 184 e in alta liga in ceea ce priveste dinamica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am configurat acum un 1.4 pe seat.de si 4wd vine clar cu dq250, deci dau in ele astia de la noi. Dar la diesel de la 150 de cai in sus cu 4wd e dq381.

Io nu m-as teme de ea, se pune si pe S3 si pe Golful GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o chestiune ce trebuie lamurita, dar...cata vreme acel DSG este umed, as sta foarte linistit. Iar daca este DSG7 umed, nu vad care ar fi problema, mai multe trepte, consum mai mic afara :)) - Ma rog, in oras poate fi o problema pe un diesel, dar BMW are ZF8 si nu moare, deci...nici o grija. Mai intervine factorul remap la un moment dat, daca 7-le duce mai putin cuplu, poate fi un limitator, dar @cristi511 tu parca nu erai oricum adeptul unor astfel de operatiuni , asa ca.. :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu mai existe confuzii printre potentialii clienti ( personal o consider o miscare "mârșava" ) din configurator au disparut denumirile DSG6 si DSG7. Au fost inlocuite cu un simplu DSG, sa nu isi mai bata tot romanu' capu' cu numarul de rapoarte din cutia lui automata. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am intrebat al dealer ce DSG e pe 1.4TSI 140 4x4 si imi zicea ca e ala cu 7 trepte si m-a intrebat vanzatorul de ce nu ma incanta, ca nu e vechea cutie cu ambreiaje uscate si ca oricum toate se strica. Probabil ca la mentalitatea lui, toate se si vand singure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, interesul unora pentru a isi face treaba este 0. Pai el stia ceva si anume ca pe tdi190 vine dsg7 dq381 dar a presupus ca asa vin toate 4x4. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, uhu10uhu said:

 m-a intrebat vanzatorul de ce nu ma incanta, ca nu e vechea cutie cu ambreiaje uscate si ca oricum toate se strica. 

Super atitudine. Trebuia sa-i spui ca si noi, ca oameni, oricum murim candva... 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, uhu10uhu said:

Eu am intrebat al dealer ce DSG e pe 1.4TSI 140 4x4 si imi zicea ca e ala cu 7 trepte si m-a intrebat vanzatorul de ce nu ma incanta, ca nu e vechea cutie cu ambreiaje uscate si ca oricum toate se strica. Probabil ca la mentalitatea lui, toate se si vand singure.

Slabut... Eu cand ma interesam in iarna de Leon XPerience, ma contraziceam cu domnisoara de la PBN ca dsg-ul de pe XPerience este DSG6... Domnisoara ca nu, este DSG7. M-a lasat fara replica dupa ce mi-a dat peste bot cu: am fost eu cu XP-ul de drive test chiar in weekend la Brasov/Sinaia si am vazut clar in bord afisat 7. Mai zi ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Frumoasa Ateca, dar am urmatoarele remarci:

- Oferta pentru tapiterie este mai saraca decat la Fabia. La Style ai negru cu albastru, iar albastrul ala nu prea vine bine cu crem, rosu, portocaliu si multe alte culori.

- La varianta de mijloc dotarile sunt saracacioase. Daca vrei sa ai niste de leduri pe fata si o tapiterie maro, trebuie sa apalezi la varianta de varf, unde primesti si un sac de optionale de care poate nu ai nevoie. De exemplu pe mine nu prea ma intereseaza camera video spate, pt. ca am televizor acasa, bandouri nu stiu de care, bare pe acoperis pe care nu pun nimic, luminite pe la picioare si multe alte chestii manelistice.

- La testele de stabilitate in viraje, 72km/h Ateca in raport cu 82 Km/h Tiguan (vezi google Ateca vs Tiguan). Cine stie cate alte sisteme din generatii mai vechi de la VW sunt puse pe Ateca?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici este testul "elanului" cu ambele modele: 

 

Se vede clar tinuta mult mai buna de drum a Tiguan-ului. Cand toata lumea spune ca plusul Seat-ului este sportivitatea. :lol:

Diferena de 6 kmh poate parea mica, dar in cazul acestui test este foarte mare. 

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele doua nu sunt comparabile, au cauciucuri diferite si au probabil si masa diferita. Oricum Bridgestone sunt cam slabute in testele de de specialtate dar whatever.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ruliu caroseriei nu e dat doar de anvelope. Si pana una alta se compara masina asa cum a iesit cu dotarea/optiunile din fabrica. Nu cred ca un nou posesor de Ateca va arunca cauciucurile Bridgestone si va cumpara Michelin PSS de exemplu. 

Si vad ca grupul VAG vine in forta cu anvelope din gama medie, Nankang, Falken, etc., asa ca Bridgestone, sunt bijuterie.
Ateca inca nu am vazut-o live, dar pentru mine si din comparativele citite, doar pretul este singurul avantaj real in fata Tiguan-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Astazi am avut sansa sa testez si eu noul Seat Ateca. Modelul era unul Full Extra cum se spune(pretul modelului era de 38 600 euro) 2.0TDI 190 DSG 4Drive jante de 19, Alcantara si toate briz brizurile electronice posibile pe ea. Prima impresie, SUV-ulet veritabil, stai sus in ea, scaune mai moi in pic fata de FR-ul meu, materiale cu un pic mai calitative ca si la FR in rest cam acelasi  mancare de peste.

Dupa pornirea motorului prima impresie este( si care numai se intareste pe parcursului testului) ca masina are o antifonare categoric mai buna fata de leon 5F FR, mai ales motorul se aude mult mai estompat. In timpul mersului pe Drive nu simti nici macar sa aiba 100 CP masina.. merge linistit reactioneaza cu intarzieri la apasarea acceleratiei, dar iti da asa o senzatie de liniste... Pus pe modul sport se schimba treaba dar aici intervine surpriza negativa din partea mea. Am crezut ca acest motor trage mult mai bine, chiar daca masina are 1600 kg. Fara sa exagerez, dupa Drive test cand m-am suit in FR-ul meu de numai 150CP TDI mi s-a parut ca a mea are 190CP si ala avea undeva pe la 120-140 CP maxim...(al meu mi s-a parut clar mai fasneata la acceleratii, parca masina mea avea mai multa viata)

Revenind la Ateca, m-am dus si linistit si tare cu masina, am urcat dealul Feleacului, nimic iesit din comun...doar o diferenta de circa 20km/h in minus la urcare fata de a mea... viteze nu precizez ca domnii moderatori sa nu se supere :P:P, Deci clar masina asta nu este facuta pentru oamenii sportivi nici macar cu acest potent 2.0TDI de 400Nm si 190CP... Cutia mi s-a parut ca reactioneaza la kick down cu o oarecare intarziere(cam mare dupa mine) chiar si pe sport in unele situatii- in altele nu... Insa ca si un mare pozitiv pot sa zic, ca chiar si cu aceste cauciucuri de 19 de astfalt, masina absorbea si filtra cu mai multe clase mai bine denivelarile ca si trenul meu de rulare cu cauciucuri de 225/45 R17(cateodata mai intreb si eu daca pe FR-ul meu nu au sudat-o direct pe caroserie trenul de rulare spate :banghead: ) In curbe ce sa zic... sta mai bine ca un Hyundai IX 35 CRDi 184CP ce am mai condus si cam ca un Kuga 2.0TDCi , dar clar mai moale ca un FR, dar totusi nu a stat mai rau ca si fosta mea Octavia 2 FL, deci de fapt pentru un SUV sta chiar bine...

Va spun sincer in mine nu a trezit nici un sentiment clar de a dori cu neaparat aceasta masina, diferentele nu sunt asa de mari fata de un Leon bine echipat, tot Xperience(sau Octavia Scout) as lua daca as fi interesat de o masina din categoria asta 4X4 si un pic de abilitati pe teren accidentat, portbagajul este mic, insa m-a vrajit cu usa portbagaj care se poate deschide si inchide ba de pe bord, ba cu un buton de pe hayon, ba leganand piciorul sub masina in spate...Ei asta mi-ar placea sa am la masina mea fara doar si poate :) . In rest daca as fi in cautare neaparata de SUV, m-as mai uita si pe la Kuga, Hyundai, Kia, 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e un pic mai noua fata de a ta. Stai sa vezi si FL de la Leon si poate o sa reconsideri compacta in fata SUV-ului. Din foto eu vad ca va avea clar materiale si ergonomie imbunatatite.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca calitativ o sa fie un pic mai bine si Leon FL... momentan nu se poate comanda, preturile cica o sa fie un pic mai mari. Cu acest test iarasi mi-am dat seama ca nu sunt genul SUV-ist :))) Atatia bani nu as da never ever pe Ateca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta @Andrei1980, pe tine te-ar multumi mult mai bine un XP, daca vrei 4x4 si un motor mai potent ;) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: La kuga nici nu pot sa ma uit, un gen de caramida pe roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!