Jump to content

Golf 7 CL, 1.2 TSI


arthur486

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Dupa cateva luni bune de citit vwforum, in care am parcurs cam tot ce s-a scris despre Golf 7 (si mare parte despre 6) si o luna de cand am masinuta am decis sa o prezint aici pe forum. Masina precedenta a fost un Peugeot 206 sedan cu motor de 1.4 si 75cp - asta mai mult ca sa fixam contextul cat si nivelul asteptarilor pe care le am de la o masina :)

 

Ideea cumpararii unei noi masini a aparut odata ce in familie a aparut un tichet rabla. Desi am considerat ca ceva cat un Polo ne-ar fi suficient (suntem un cuplu tanar), am mers pe ideea ca daca avem posibilitatea, sa luam ceva care intr-adevar ne place, si care este totodata si mai sigur (traim in Romania pana la urma). Asa am ajuns la 2 variante: Mazda 3 (2.0, 120cp - febletea mea) sau Golf 7 - masini care ne-au placut din poze, revieweuri pe net, etc.

 

Au urmat discutii si cateva drive teste la reprezentatele din Cluj:

 

- Mazda 3 sedan. Variantele noi de Mazda mi se par printre cele mai frumoase masini la pret "normal" care se pot cumpara la noi. Sunt convins si ca sunt fiabile. La test drive aveau un sedan echipat Challenge cu motor de 2.0 si 120 cp care mi s-a parut foarte fain la condus, motor "simplu", aspirat,  pentru cineva deja obisnuit cu ele o adevarata placere. Urca bineinteles mult mai usor in ture ca 1.4 75cp. Pe partea de finisaje insa mi s-a parut sub Golf, iar dispunerea mai putin conventionala a instrumentelor de bord (turometru digital? si vitezometru central) parca nu m-au convins. Ce nu mi-a mai placut era inflexibilitatea in configurare, se putea alege doar dintre 5 nivele de echipare. Din punct de vedere al unei masini, adica la condus parca era peste Golf, insa tinand cont de toate nu am fost clar convins.

 

- Golf 7 1.6TDI, echipare Comfortline. Asta era exact echiparea care ne interesa. TL ni se parea cam sarac in dotari si aspect iar pe HL erau mai multe lucruri care nu ni se pareau asa importante, cu tot cu finisarea piano black care nu ne-a atras. Alegerea echiparii a fost cu atat mai usoara cu cat discountul de 1700EUR se dadea numai pentru TL si CL. Asta facea ca diferenta dintre CL si HL sa fie spre 4000EUR. La fel, si diferenta dintre 1.2 si 1.4TSI urca foarte sus, asa ca am ramas la varianta de 1.2TSI 110cp. Oricum, fata de 1.4 75cp tot racheta parea si el.

 

Interiorul de Golf ne-a placut foarte mult, si mie si jumatatii mele. Nu suntem noi foarte batrani, insa totul ni s-a parut ca este la locul sau, de calitate si foarte usor de utilizat. Masina mai scurta ca Mazda, mai usor de manevrat strans la parcari prin centrul Clujului. Din punct de vedere al motorului, nu ma prea pot pronunta, fiind prima masina diesel condusa de mine. In timpul drive-testului mi-a fost clar ca nu stiu cum sa o exploatez, asa ca nu are rost sa insist. Mi s-a parut insa mai zgomotoasa si mai deranjanta ca o benzina, mai ales ca start-stop a intrat de vreo 20 ori pe traseul Autoworld - centru Cluj - Autoworld, iar masina mi se parea ca tremura la pornirile cu start-stop mai tare ca o benzinara.

 

- Jetta 1.2 TSI. Masina in sine nu era una din optiuni, noi fiind setati pe benzina (ne-am facut calculele la 12-15k km/an), insa la dealer pe 1.2TSI aveau doar Jetta. Masina mi s-a parut mai usor de condus ca si Golf-ul (deh, benzina vietii), dar interiorul parea clar mai putin lucrat, iar de dimensiunile ei nu aveam nevoie.

 

Asadar a ramas sa alegem intre Mazda 3 2.0 cu 120cp si Golf 7 CL 1.2TSI 110cp. Pot spune de acum ca masina ideala pentru noi ar avea exteriorul, motorul si suspensia Mazdei, insa interiorul si configurabilitatea de la Golf. Ce sa-i faci, la banii astia nu ai cum sa ai totul :)

 

Asa am ramas putin in suspans, pana am cerut oferte de Casco, si am vazut ca varianta Golf era mult mai ieftina (cam 400EUR diferenta). Stiind si ca tot va trebui sa ma hotarasc, si ca piesele pentru o masina europeana in general se gasesc mai usor (am mai avut un Suzuki Swift) am decis Golf si asta a fost.

 

Urmatorul pas a fost configurarea: de vreme ce urma sa avem 1.2TSI am mers pe o configurare de comfort, si am ales asa:

  • Culoare Sunset Red Metallic
  • Pachet Relax (piele volan, schimbator, comenzi volan, senzori ploaie si lumina, Climatronic, Park Pilot)
  • Scaune ergoActive
  • Trapa (asta a fost un fix de-al meu, daca se putea la Mazda cine stie, poate scriam asta pe forumul lor :))
  • Radio Composition Media (ecranul de 6.5")
  • Fara inscriptie model si motorizare
 

Masina a venit cam la 2 luni dupa ce am dat comanda. Din punct de vedere al colaborarii cu dealer-ul a fost totul ok, desi a fost un caz mai complicat - masina pe comanda, rabla tatalui meu, buy-back la Peugeot. Masinuta am ridicat-o de la dealer in septembrie, exact in vinerea in care a izbucnit Dieselgate :) - sa fie cu noroc!

 

Pana acum avem cam 2000km cu ea prin oras si imprejurimi si suntem foarte multumiti. Sa o compar cu Peugeot 206 chiar nu are sens, dar este foarte silentioasa (pana la 100kmph e silent, la 120 incepe "scandalul"), bine gandita si suficienta la un condus linistit. Ca si consum sta mai bine decat m-am asteptat, intre 5-5.5 in exterior la condus linistit si intre 8-13 in Cluj, depinzand de cat de nasol este traficul. Daca nu e foarte nasol, consumul este intre 8-9, tinand cont de drumuri mai scurte si de faptul ca pornesc cu motorul rece.

 

Din punct de vedere al optionalelor, suntem multumiti de alegeri. Din cauza culorii si trapei, masina are un aspect mai tineresc, sport si se distinge de majoritatea Golf-urilor 7 din oras. Foarte multumiti suntem si de optiunea ergoActive, care cred ca nu este prezentata la adevarata ei valoare - nici in brosura si cu atat mai putin in reprezentanta.

 

Ca prima modificare, a primit cauciucurile de iarna, 4xContinental TS850 pe care le-am pus pe jantele Lyon cu care a venit (cauciucurile originale au fost Bridgestone Ecopia 150).

 

Mai jos am pus si cateva poze, incluzand Composition Media de 6.5", scaunele spate cu optiunea ergoActive (asta este o optiune care chiar schimba interiorul masinii) precum si cu trapa (la fel, ni se pare ca scoate masina din monoton).

post-155553-0-97852100-1446401864_thumb.

post-155553-0-86002200-1446401867_thumb.

post-155553-0-20461100-1446401901_thumb.

post-155553-0-02428400-1446401904_thumb.

post-155553-0-67096800-1446401916_thumb.

Link către comentariu

Felicitări pentru ea! Bine configurată, chiar foarte bine. Motoruleste unul bun, face treaba buna mereu. Cat mai multi km împreună :) Scaunele ergoActive merita fiecare banut. Si eu mereu am fost cu acel 'fix' de a avea trapa :)) Sa auzim numai de bine despre ea :D

Link către comentariu

nu am stiut ca poti sa iei scaunele acestea pe CL. Am crezut ca sunt rezervate HL. Felicitari!


Avem si noi in familie Fabia 1.2 tsi de 110 cai si mi se pare un pic cam zgomotoasa comparativ cu Polo 1.2 tsi 105 cai pe care l-am avut inainte. Tie cum ti se pare zgomotul la peste 2500 rpm?

Link către comentariu

Scaunele ergoActive sunt parca mai scumpe pe CL (~600 EUR) decat pe HL (unde sunt 300 EUR). Oricum eu zic ca merita din plin, modificarile pe care le aduce sunt destul de mari - probabil si mai observabile pe CL decat ar fi pe nivelul superior.

 

Cu zgomotul mi se pare foarte subiectiva treaba. Cand am trecut din Peugeot la Golf la inceput nu am auzit motorul deloc, apoi cum am inceput sa ma obisnuiesc cu el am inceput sa il si aud. In principiu e cum ai spus, se aude de la 2500 ture in sus dar zgomotul e unul infundat si deloc deranjant. Daca ascult muzica/radio se aude doar de la vreo 3500 in sus, dar cand ajung acolo oricum sunt deja in modul "sport" si nu ma deranjeaza.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Sa o stapanesti sanatos! Bine ca nu ai luat Jetta mexicana cu motorul 1.2tsi cu probleme. Bravo pentru Ergo Active seats.

Link către comentariu

In primul rand felicitari pentru masinuta. Sa o stapaniti fericiti. Zic ca ati facut un pas urias de pe 206. Echiparea masinii, iarasi, una foarte de bun simt. Invidie maxima pe acele ergo active seats  :blah_: , foarte buna alegere. Iar din ce am inteles ca la ce va trebuie masina, noul 1.2TSI este absolut de ajuns, consum mic, silentios si are si putere relativ buna. Stiu ca este o intrebare spinoasa pentru multi de pe forumuri dar pana la urma la ce pret ati putut sa o cumparati? Cu toate reducerile, rabla etc... In rest noroc si toate cele bune , poate ne intalnim in trafic :) :icon_thumleft:

Link către comentariu

@codz

Multumesc. M-au ajutat foarte mult jurnalele de bord deja existente pe Golf 7, pe care le-am citit cap-coada. Foarte bun pontul pentru ergoActive in orice caz. Acesta e si motivul pentru care am decis sa prezint si eu masinuta, poate mai citesc si altii pe aici si se decid pentru/impotriva :)

 

@Andrei

Masina a fost luata la pretul de configurator cu optionalele puse (~21.500), din care se scade ~1800 (reducere pentru modelul asta - am vazut ca acum nu mai apare in configurator), rabla ~1450 si reducerea de la dealer, care a fost mica, ~2% din valoare. Din mai multe motive am decis sa nu taraganez cu alti dealeri/negocieri "agresive" :)

Link către comentariu

frumoasa, sa o stapinesti sanatos, era fain sa aibe si navigatie, dar este o dotare prea scumpa.

Link către comentariu

Multumesc de raspuns :) . Noroc si toate cele bune. De altfel ai luat-o la un pret foarte bun .

Link către comentariu

Felicitari pentru masinuta, colegu ! Multi kilometri si zambete largi sa va aduca amandurora...si sotiei :D.

 

Data viitoare cand mai trec pe la Cluj dau un semn, daca o sa binevoiesti sa ne vedem si sa vad masinuta live, ca si eu cochetez cu ideea unui ''upgrade'', cam pe la primavara/vara, daca toate sunt bine pana atunci. Si ca idee, m-ar ajuta mult.

 

Cele bune va doresc si mult succes in viata ca tot sunteti la inceput de drum !

Link către comentariu

Felicitari, eu la randul meu am trecut prin aceleasi framantari la alegerea facuta, doar ca am plecat de la Logan Ambition 1,6 MPI, 90CP.

Am ales ComfortLine 1,2 TSI, 110CP, cu scaune incalzite, camera marsarier, dar fara comenzi pe volan si fara trapa, in rest la fel.

 

Comparatia cu masina avuta este ca si cum ai compara un telefon mobil tip senior cu un smartphone.

 

Toate bune si kilometrii fara evenimente, drum bun!

Modificat de adriannic
Link către comentariu
  • 3 months later...

Nu am mai scris pe aici de ceva timp, asa ca am considerat ca ar fi cazul sa o fac. Masinuta a facut putin peste 5000km cu un consum mediu de 6.5% pe anvelope Continental TS850. Suntem in continuare multumiti de alegere, si pot sa spun ca utilizez cam toate optionalele pe care le-am comandat. Fiindca pe forum mai sunt cateva G7-uri, eu m-am gandit sa scriu putin despre micile probleme intalnite, cat si despre fiecare optional comandat, in parte (nu tin minte sa fi vazut asta la ceilalti), dupa aproare 6 luni de utilizare. De altfel, ce apare pe celelalte jurnale de bord este in mare parte valabil si la mine :)

Observatii:
    - Dupa 5000+ km, uleiul este pe la 80% intre minim si maxim, iar din antigel au disparut vreo 3-4mm.
    - In general, la condus aproape legal prin Transilvania scot un consum de ~5% la drum lung.
    - Prin Cluj, consumul variaza mult. In trafic mare si pornind cu motor rece, e ~10%. La trafic mai linisit, am vazut si pana la ~7.5%.
    - Navigatia am rezolvat-o cu un smartphone cu Here Maps si un suport Vetter fixat pe unul din gurile de ventilatie centrale, si e super ok. To de pe el ascult uneori muzica prin Google Play.
    - Mi-au trebuit vreo 1000km sa ma obisnuiesc cu motorasul asta turbo, mai ales prin oras, pana am invatat sa conduc ca sa nu simt lagul. Cea mai mare problema la inceput era plecarea de la semafor, unde in treapta 1 ii trebuie minim 3000 ture ca in 2 sa cada in cuplu, altfel e dezastru.
    - Motorul mi se pare ca se incalzeste destul de incet la traficul prin oras
    - Frana de motor e slabuta. Asta o folosesc insa in avantajul meu cand o las sa curga, cred ca de la 100 la ora face cativa km pana sa se opreasca, asa ca daca poti anticipa treficul te ajuta mult.

Mici probleme aparute:
    - O singura data s-a blocat Composition Media. Adica totul mergea, in afara de ecran care nu se aprindea nici cum. Tot atunci, dand clici prin meniu jumatatea mea a reusit sa il treaca in limba greaca, asa ca fun fun fun :biggrin: Si-a revenit insa dupa prima decuplare a contactului pe o perioada mai lunga (~1 ora).
    - Recent mi-a facut o faza si start-stop-ul la intrarea intr-un giratoriu. Nu mai stiu cum am calcat/lasat ambreiajul dar la un moment dat nu a mai pornit motorul. A trabuit sa il las cateva secunde si sa calc iar ambreiajul si atunci si-a revenit. Nu stiu exact ce s-a intamplat ca eram atent la trafic, dar mi s-a parut un moment nasol.
 

Despre optionale:
    - Climatronic. E un must-have. Niciodata nu am simtit ceva neplacut, de genul sa ma bata aerul, iar temperatura din masina e foarte placuta
    - Composition Media. Un alt must-have. Blutooth-ul merge foarte bine (testat cu 3 telefoane), sunetul in boxe este ok.
    - Volan cu comenzi. La inceput mi s-a parut un fel de fita, dar il folosesc mult mai des decat am crezut, asa ca pentru mine pot spune ca a meritat.
    - Senzori de lumina/ploaie. Senzorul de lumina isi face treaba foarte bine. Cel de ploaie am impresia ca trebuie pornit vreo 5 minute pana se calibreaza, dar odata ce "se prinde" cum ploua este foarte ok.
    Optiunile de mai sus sunt de genul ca te fac sa umbli mult mai putin pe la butoane. Cel de lumini nu l-am mai atins de cateva luni deja :)
    
    - Park-pilot. Initial si asta mi s-a parut o fita la o masina de 4.2 metri, dar a venit in pachetul Relax. E relaxant, intr-adevar si nu as mai renunta la el.
    - Scaune ergoActive. Imi place mult interiorul cu optiunea asta, la drumuri mai lungi folosesc si optiunea de masaj. Nu e cine stie ce, dar te scoate din plictiseala. Incalzirea in scaune insa am folosit-o toata iarna.
    - Trapa. Fiind iarna, asta nu am utilizat-o foarte mult. Am verificat insa de mai multe ori sa nu observ scurgeri :). In orice caz, chiar daca e inchisa schimba total ambianta masinii, zic eu in bine. Simti mai putin faptul ca esti "la cutie". Daca o deschid, pana la 80-90 nu se aude mare lucru si e foarte placut. De la viteze de 100 in sus insa e foarte galagioasa. Pe autostrada imi inchipui ca e tortura chinezeasca.
 

Ceva planuri:
    - Trebuie sa iau o tava din aceea pentru portbagaj cu elemente despartitoare, sa nu se tot miste lucrurile pe acolo. Nu m-am decis inca de unde.
    - Ma mai tenteaza si niste folii/elemente de protectie pentru praguri, chiar par ca ar arata mai bine cu asa ceva.
    - Pentru la vara ma gandesc daca sa iau niste jaluzele pentru locurile din spate. Momentan nu sta nimeni pe ele, dar ma gandesc ca poate mai ajuta sa nu se infoace asa de tare de la soare.
    Daca aveti opinii despre cele de mai sus, sau surse alternative de incredere (in afara de reprezentanta), sunt foarte interesat de parerile voastre. Si inca ceva, daca puteti recomanda o spalatorie de incredere in Cluj.
    

Link către comentariu

Frumoasa jucaria, s-o stapanesti sanatos. Spalatoria unde spal masina e la Marius pe Fabricii de zahar 44 (bepa), la ei spal masinile din 2010, umpic mai scump, doar pe baza de programare dar e singura unde pot lasa cheile de la masina si sa plec de langa ea. Oriunde in Clujul asta mi-au zgariat trimurile, zgariat ecran navigatie, patat bordul cu ceva solutie etc...anyway, recomand spalatoria.

Link către comentariu

Foarte bun consumul mediu de 6,5 eu la 5mii aveam spre 9 iar deabia acum dupa 30 mii am consum mediu de 8 (deh 1.4 si dsg)

Si la mine a consumat un pic de ulei in primele mii, precum si antigel nu stiu unde naiba se duce, am cumparat din comert (din cel roz) si am completat

Multi km inainte fara probleme! Se pare ca iti place tare masinuta :) Ce ai scris tu nu sunt probleme, atat timp cat nu ai ajuns la service intre revizii e super :)

Link către comentariu

Foarte faina masinuta si imi place mult cum ai scris despre ea!!! Mai este o spalatorie pe care pot sa o recomand Sheer Auto de pe Calea Baciului vizavi de Napolact... in rest absolut de acord cu multe observatii de ale tale, unele se prezinta la fel si la leonul meu... Cele legate de consum se pupa si cu 1.4TSI ACT de 150CP(fiind una in familie noua) cu mentiunea ca extraurban ramane mai mult in zona de 6% in rest cam la fel...

Km fericiti in continuare :) 

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Multumesc pentru aprecieri si sfaturi - voi incerca una din optiunile de spalatorie cat de curand si revin cu impresii :)

Am avut in weekend un drum de Baia Mare. Am mers linistit pana pe Mesteacan (dealul dintre CJ - Baia Mare) unde chiar inainte de prima curba am ajuns din urma o Mazda 3, care era alternativa la Golf :). Cum a vazut-o jumatatea a zis ca "oh my God ala are Mazda si l-ai ajuns din urma :biggrin:" (in timp ce eu retrogradam in liniste 3 trepte...). Mi-am propus sa ma tin de el prin curbe si am reusit fara probleme (mers aproape legal, nu sunt adeptul prostiilor la volan). Concluziile sunt ca masina sta bine pe drum in curbe si cu 2 oameni plus niste bagaje urca frumos in ture (si pe deal), atata timp cat asteptarile sunt decente.

La intoarcere am mers (foarte) linistit, maxim 110 km/h, din casa in casa consum de 4.8% - chiar si pe mine m-a mirat, e record de consum pana acum :). In rest toate bune.

Modificat de arthur486
Link către comentariu

Confirm calificativele bune aratate mai sus de arthur486 dar nu confirm pe cele rele, nu mi s-au intamplat.

Pot sa adaug utilitatea mare a camerei de marsarier care te scoate din parcari in spic si te ajuta sa te familiarizezi cu gabaritul masinii.

Sunt f.multumit, placut surprins, de sistemul audio care este decent si citeste si fisierele format flac (nu sunt fanul subwooferului in masina), nu ma asteptam sa sune chiar bine.

Pentru arthur486, ii propun sa foloseasca in portbagaj un covoras antiderapant (gen panza antiderapanta ce este facuta din poliestersuflon (PES) pus peste planseul portbagajului, eu il folosesc cu succes in oras si pungile cu lucruri isi pastreaza locul, nu fug de colo colo la mers normal (nu sportiv sau frane puternice bruste)

Modificat de adriannic
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!