Jump to content

Coduri motor cu probleme.


florin-78
 Share

Postare recomandată

Douazeci de motoare: de evitat!

Episodul 9-10 *Audi/Volkswagen /Seat/Skoda*

In general orice se misca se poate strica, motoarele enumerate mai jos sunt o pacoste pentru proprietarii acestora.
Cehii de la Autorevue.cz au atras atentia asupra catorva motoare de pe piata auto second hand care prezinta probleme deosebite dupa un anumit timp de functionare.
Aceste probleme creeaza costuri de reparatii ridicate proprietarilor sai. Lista este in ordine alfabetica si nu reflecta gravitatea acestora sau probabilitatea aparitiei defectiunilor. In schimb indeamna la prudenta.
Experienta noastra si ale altor service-uri din Romania intaresc afirmatiile celor din Cehia,de aceea am considerat util sa va dam cateva informatii despre ele,dupa ce ne-am lovit si noi de aceste problemele la tipurile de motoare enumerate.
Azi :Audi/Volkswagen /Seat/Skoda

Volkswagen /Škoda /Seat 1.2 HTP
Coduri motor: WY, AZQ, BME, BMD, BBM, BZG, CHFA, CEVAFabricatie: 2001 -2009Tipuri: Škoda Fabia, Škoda Roomster, VW Fox, VW Polo, Seat Ibiza, Seat Cordoba
Motiv: Motorele fabricate de Škoda, montate si pe modelel VW, au fost infestate cu bolile copilariei, din care cu greu a reusit sa iasa producatorul. Din cauza intinzatorului lantului de distributie si acest motor se confrunta cu distributia pe lant. La acest motor poate sa sara lantul de distributie chiar si in parcare, daca o lasam in marsarier pe o panta de exemplu. Problema a fost rezolvata doar cu introducerea motoarelor Euro V, la care s-a inlocuit lantul cu un model nou si intinzatorul este de alta conceptie. Primele motoare au probleme cu EGR-ul si clapeta de acceleratie, care cauzeaza defectiunea catalizatorului (varianta 12supape pana in 2006). Durata de viata scazuta a bobinelor de inductie este o problema, motorul nu agreaza turatiile mari si mersul sustinut pe autostrada. Uleiul se incinge usor, din cauza depunerilor tachetii se distrug, se ard supapele.

Volkswagen Passat /Audi A4 1.8 T 20 V Cod motor: ADR,APT,AWT,AVL,AWJ,BEX,ANB
Fabricatie: 1997 – 2005
Mari ,mari probleme la acest motor papacios.In primul rand se rupe pana de la pinionul superior de la distributie(defect de fabricatie) si se uzeaza imediat chiulasa si axul cu came de pe evacuare.Alta problme frecvent intalnita,lipsa presiune ulei,data de infundare sorbului,sau oboseala pompei de ulei.(se rezolva doar prin inlocuire cu piese noi).Un alt defcet frecvent este uzura intinzatorului hidraulic al lantului de la axele cu came,scade presiune in partea de sus,si se ajunge la blocarea axelor cu came.Se recomanda schimbarea lui inclusiv a lantului aferent.

Volkswagen /Audi/Skoda2.0 PD TDI (Piezo-PD)Coduri motor: BKP, BMR, BRD, BMNTipuri: Audi A3 2.0 TDI/125 kW, Audi A4 B7 2.0 TDI/125 kW, Seat Altea/Leon/Toledo 2.0 TDI/125 kW, Škoda Octavia RS TDI (do 2008), Volkswagen Golf/Jetta 2.0 TDI-PD/125 kW, Volkswagen Passat 2.0 TDI-PD/103 a 125 kW, Volkswagen Touran 2.0 TDI-PD/125
Motiv: Acest motor a fost produs doar 2 ani, nu-i de mirare ca a fost inlocuit cu modelul cu rampa comuna sau Common Rail. Nici chiar tehnicienii versati nu se descurca sa deosebeasca codurile motoarelor bune sau rele, din cauza multiplelor probleme care apar la acest motor. Nici din rautate nu putem recomanda acest motor la nimeni. Depunerea de calamina, probleme de scurtcircuitare al injectoarelor opresc masina si in mers fara nici o avertizare, oricand si oriunde. La modelul de 170CP inlocuirea filtrului de particule se poate doar cu cel original. Probleme apar si la tija hexagonala de la arborele de echilibrare si pompa de ulei. Simptom ramai fara frane,,se aprinde becul rosu de ulei,este posibil ca si turbina sa fie deja distrusa de la lipsa presiune de ulei.Tija xeagonala d ela pompa si pompa au schimbat-o apoi cu o tija mai groasa ,ceva mai rezistenta.Beleaua este ca se poate intampla la viteze mari sa iti crape motorul din lipsa ulei. Am avut un caz la A4 din 2008 reparatia a costat 12.000Ron. Se rupe si surubul de la o rola a curelei de distributie.

Volkswagen 2.5 TDI V6
Cod motor: AFB, AKN, AYM, BCZ, BDG, BFC, AKE, BAU, BDHFabricatie: 1997 – 2005Tipuri:
Audi A4 2.5 TDI, Audi A6 (és Allroad) 2.5 TDI, Audi A8 2.5 TDI, Škoda Superb 2.5 V6 TDI, Volkswagen Passat 2.5 V6 TDI
Motiv: Motorul indragit la vremea sa si-a aratat coltii. Vestita pompa de injectie Bosch VP44 care se defecteaza regulat, nici arborii cu came care se uzeaza prematur nu este best seller. La care se adauga intervalul optimist pentru schimbul de ulei. De multe ori nici o reparatie mai serioasa nu rezolva problema, unii au incercat inlocuirea cu alt model a pompei de ulei, dar far prea mare succes. Mai bine evitati aceasta familie de motoare mai ales cu cutia automata de viteze Tip- sau Multitronic.

Volkswagen R5 2.5 PD-TDICoduri motor: AXD, BNZ, AXE, BPC, BAC, BPE, BLJFabricatie: 2003 – 2009Tipuri: Volkswagen Multivan/Transporter T5 2.5 TDI, VW Touareg 2.5 TDI
Motiv: Motorul de 2.5 este jumatate din motorul V10 TDI, cu tot cu problemele de la acesta. Acest motor nu are nici o legatura cu motorul indestructibil de 2.5 in linie de pe Audi 100/A6. Acest motor din aluminiu este predispus sa infiltreze motorina in ulei prin galeriile de alimentare din chiulasa. Pompa sa unica de apa reuseste sa bage miraculor apa in ulei, camasile blocului nu sunt foarte rezistente acesta se exfoliaza in timp, compresia dispare.

Volkswagen V10 TDIMotor: AJS, AYH, BWF, BLE, CBWAFabricatie: 2002 – 2009 (Phaeton pana in 2006)Tipuri: Volkswagen Phaeton V10 TDI, Volkswagen Touareg V10 TDI, Volkswagen Touareg R50
Motiv: Impreuna cu motorul de 12 cilindri TDI de la AUDI motorul V10 a fost cel mai puternic motor TDI de serie montat vreodata. Costurile de intretinere sunt uriase, motorul are 2 calculatoare de motor. Lichidul de racire ajunge des in ulei, cilindrii din spate nu au racire suficienta din aceasta cauza crapa chiulasele. Este cel mai putin recomandat motor dintre motoarele mari (vezi Audi V8 TDI sau Mercedes V8 CDI). Cuplul motor gigantic papa planetarele si distruge cutia automata.

VW 1.2 TSI (EA111)Coduri motor: CBZB, CBZAFabricatie: 2009 – 2011Tipuri: Audi A1, Audi A3, Seat Altea, Seat Leon 1P, Seat Ibiza, Seat Leon II, Seat Leon III, Škoda Fabia II, Octavia II, Škoda Roomster, Škoda Yeti, VW Golf/Golf Plus, VW Caddy, VW Jetta, VW Polo V, VW Touran
Motiv: La final vitamina. Motorul de care VW nu vrea sa mai auda EA111. Practic toate motoarele TSI au probleme cu lantul de distributie dar cel mai ce este micul motor 1.2 TSI. Din 2009 s-au fabricat o cantitate uriasa de motoare de acest gen, el fiind indragit la inceput de clienti. A inceput cu bolile copilariei dupa care s-a spart punga cu lantul de distributie. Incepand cu 2012 lantul de distributie a fost largit, acesta rezista mai bine la stres. Motorul EA211 deja a primit curea de distributie. Din pacate pinionul largit la modelele mai noi nu este compatibil cu modelul vechi deci ramane de schimbat cat mai des chitul de distributie, noroc ca nu este un cost exorbitant. Dar nu stii niciodata cand se aprinde becul de avarie la bord.

Concluzia noastra este ca fata de motoarele cu curea de distributie din anii 80-90 ,motoarele generatie noi ,cu capacitate cilindrica mica cu distributie pe lant nu se ridica la asteptarile utilizatorilor. Unde sunt distributiile pe lant cu doua randuri de zale.Este cutremurator in ce directie se indreapta industria de automobile cu aceste motoare fragile mici cu putere mare. Noi dorim sa avem motoare silentioase, robuste si daca se poate ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informații bune despre motoarele "păcătoase". Așa mai știm ce să nu alegem. Ce ziceți un topic cu coduri motoare bune de la grupul VAG? Ar fi binevenit ce care cunosc astfel de motoare să le împărtășească cu noi, ceilalți mai puțin pricepuți

Modificat de LauEugen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant articolul de mai sus. unde gasim celelalte episoade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!