Jump to content

Intretinerea si costurile service Skoda Octavia 3


Teodoreanu
 Share

Postare recomandată

Pe carcasa filtrului de aer (de la motor) scrie mann. Pe filtrul cu care a venit masina din fabrica nu scrie nimic dar seamana f.mult cu un filtru mann, pot sa zic ca este identic. Ca sa-l inlocuiti voi, va trebuie o surubelnita in cruce si un patent sau o cheie de instalator. Operatiunea dureaza 5 - 10 minute. Nu-l lasati mai mult de 10k. Maxim 10k km. La cat costa si cat de repede se inlocuieste nu merita sa treceti de 10k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce te bazezi cand recomanzi inlocuirea la 10.000km? Pot spune ca eu nu am simtit nici o diferenta in functionarea masinii inainte si dupa inlocuirea filtrului la ~30.000km.

Nu strici nimic la masina daca nu-l schimbi si e murdar. Eventual se diminueaza puterea si-l poti schimba atunci. 

Din punctul meu de vedere cel de habitaclu era imbacsit si asta s-a vazut dar tot nu-l voi schimba decat la intervalele recomandate de producator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30.000 sau 2 ani asa fac inlocuirea filtrelor . Am 52 de mii de km 3 ani si ceva de cand am masina am inlocuit doar o data filtrele merge ff bine masina urmatorul schimb peste 8 mii sau noiembrie asa ara comp de bord . De ce sa schimb mai repede daca producatorul recomanda intervalele astea ? Unul din motivele pt care am ales Octavia a fost tocmai asta intervale de service mari rezultat costuri de intretinere mai mici.

Modificat de vdragos
Tentativa de atac la persoana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrele de polen si aer sunt ~80 lei fiecare...pe an. E prea scump filtrul de polen pentru sanatate? Amandoua se pot schimba daca ai o surubelnita.

Trebuie sa realizati ca nu traim in germania, e plin de praf pe aici.

Si eu am avut masina cu interval la 2 ani dar...
Cel mai probabil nu o sa ai probleme in timpul garantiei dar durata de viata scade, daca o vinzi dupa 4-5 ani probabil ca n-o sa te afecteze

Ati vazut vreodata cum arata filtrul de polen dupa un an ? e negru de mizerie... e aer pe care il respiri. Acum 2 ani(in vara), dupa ce am schimbat filtrul de polen a trebuit sa maresc temperatura AC de la 22 la 24 pentru ca era super rece, va dati seama cat de mult bloca filtrul imbacsit ? Se mai vede si cand ti se aburesc geamurile chiar si cu AC pornit, acum 2 luni AC pe normal nu putea sa faca fata si a trebuit sa dau ventilatia la maxim, cu filtru curat nu mi se intampla.

Ma gandesc serios sa-l schimb odata la 6 luni.

Si filtrul de aer pentru mototr la fel, dupa ce l-am schimbat cu unul nou am simtit mai multa putere. Evident ca nu simti scaderea de putere cand este treptata, trebuie sa le compari side by side.

Asa ca am lasat la interval de 1 an dupa ce am vazut cum arata filtrele si uleiul. Unii mecanici recomanda schimbul de ulei chiar si la 10K - 12K mai ales daca drumurile sunt mai mult in oras.

Modificat de vdragos
Raspuns la tentativa de atac la persoana :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sugestia mea este sa indreptati discutia catre titlul topicului si sa va indepartati de atacul la persoana, care se sanctioneaza. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ lupys te rog sa te uiti pe pagina 3 a topicului ai poze cu filtrele schimbate de mine dupa 29.000 de km si aproape 2 ani de utilizare ! Fiecare face cum crede eu unul personal nu simt nevoia sa le schimb mai repede decat ce zice cartea tehnica .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrele ca filtrele...dar uleiul precis nu este pentru Romania ca si schimb la 30K. Este dat asa fiindca daca mergi zilnic pe autostrada cu tempomatul la viteza legala constant si de multe ori cum fac nemtii sau austriecii lasa masina la periferia orasului mai mare unde lucreaza si se baga cu transportul in comun, astfel in aceste conditii merge lejer un ulei, 30K km(ulei Long Life) ...

la noi ce avem: 

- praf cat cuprinde atat in orase cat si pe afara

- ambuteiaje cat cuprinde atat in orasele mari cat si de multe ori pe nationale, unde daca nu te bagi ca un pensionar dupa un TIR, ce faci? Accelerezi, franezi accelerezi si tot asa... depasesti mai tot timpul, deci nici macar extraurban nu functioneaza ideal acel motor si da se consuma categoric mai repede.

- Autostrazi... franturi de autostrazi care rareori te si duc unde ai drumurile tale zilnice/saptamanale... 

Ca masina te va tine in primii 100-150 000 km si daca ii schimibi uleiul la 50 K km ...sigur...asta e gandirea firmelor si al celor care stiu sigur ca in 3-4 ani pot strange bani sau au un salar decent ca sa isi permite o alta masina noua si tot asa... Asa ca cine are buget isi schimba uleiul pana se face gem de prune si cei care se gandesc la termene mai mari de a folosi o masina merg pe principiul "suntem prea saraci ca sa ne furam singuri caciula " 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ultima postare pe tema asta nu incerc sa demonstrez nimanui nimica puteti schimba cand doriti uleiul si filtrele . Uleiul este facut sa tina 30.000 de km ( este long life ) nu va mai amagiti singuri . Si in Germania este super aglomerata autostrada se merge bara la bara . Am drumuri in Europa de vest destul de des. Un exemplu Frankfurt - Wiesbaden 40 de km ii faci in peste o ora in mod regulat pe autostrada cu 3 benzi pe sens  ! Nu mai vorbim de traficul din orase care nu este mai relaxat ca la noi . Apoi in Germania unde se poate masinile vad des 180 km /h atunci uleiul nu este incins ?  Va asigur eu ca neamtul nu schimba ceva la masina decat cand este  necesar si prevazut in cartea service cei care ati trait printre ei ii stiti de ce zgarciti sunt nu arunca cu banii pe geam . Numai romanul naiv crede ca din Germania cumpara masina second hand care este ca una noua de la baba care facea doar piata cu ea . Trebuie sa recunosc ca nu cred ca va prinde 150 de mii de km masina la mine si pana la km astia cu siguranta nu vor aparea probleme.

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca fiecare are dreptul de a hotari ce face cu masina si mai ales cu banii lui.

Unii vor schimba la 25k, altii schimba la 3 ani, altii nici nu stiu ca masina are nevoie de schimb de ulei.

La toate masinile, eu am preferat sa schimb uleiul intre 10 si 15k. Asa am facut si cu skoda, care imi spunea ca ar trebui sa mai merg vreo 8k pana la schimb.

Revizia care a constant in schimb ulei, filtre si geometrie a costat 1700 lei cu discount de 15%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, va rog sa nu transformati topicul asta intr-un versus gen "interval flexibil vs. interval fix"

Nu asta e scopul topicului de fata.

Urmatoarele posturi in aceeasi maniera vor fi sanctionate. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Un sfat va rog.Octavia face 4 ani in august si vreau sa-i schimb distributia.Pompa de apa ma costa in jur de 1000 lei.As putea sa nu o schimb tinand cont ca in istoric apare ca a fost schimbata la 150000?Acum am 180000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa schimbi pompa  la 30k?

ai probleme cu ea?

daca nu, eu zic sa  ceri o verificare, poate nu e cazul sa fie schimbata

Modificat de the_andy16
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Risnetu

Schimb ulei si filtru ulei, respectiv inspectie 2 ani, aproximativ 39600 km, cost total 621 lei ()revizie 2 ani de la data fabricatiei). Restul filtrelor am hotarat sa le schimb singur.

Am totusi o nelamurire - am mai efectuat un schimb de ulei cand am achizitionat masina (3 luni de la data fabricatiei si 17700 km). La momentul respectiv din cauza regimului de utiliare al masinii, noul interval de schimb ulei a fost mai mic, respectiv numarul de km 27000. Totodata, inspectia a fost reprogramata la 730 zile (deci 2 ani). Acum dupa al doilea schimb de ulei, efectuat la timp (nu la nr. km) dupa resetare interval, urmatorul schimb la 26000k sau 650 zile (mi s-a spus ca stilul de condus si modul de exploateare inregistrat pana acum afecteaza si intervalul de service "flexibil"). Fiind aproape si de inspectia de 2 ani, am efectuat-o si pe aceasta. Totusi, acum dupa revizie, din nou intervalul de inspectie este 730 zile - nu trebuia oare sa fie 365 de zile? Cei de la receptie service asa mi-au spus.

Modificat de vdragos
Limba romana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

habar nu am la ce service ai fost. Daca ai fost la Procar sau Porsche TM, atunci nu ma mira raspunsul lor. Amandoua sunt praf!!!

Nu sunt expert aici insa din experientele mele: eu desi am interval flexibil (30k) schimb tot timpul mai repede uleiul. De fiecare data dupa ce mi-a fost resetat imi aparea 2 ani pana la urmatorul schimb de ulei si 1 an pana la inspectie. Eu am efectuat inspectia anual pentru ca asa imi inidica masina. Pretul e ok mai ales ca se face un "check" complet.

Ceea ce spui tu ca iti apare urmatorul schimb ulei la 26k este probabil ca asa ti-au pus baietii din service. Nu e neaparat un lucru rau. 30k cu acelasi ulei sunt totusi multi kilometrii (parerea mea). Oricum aici parerile sunt impartite deci nu doresc sa dezvolt idea.  Ceea ce nu inteleg: tu ai spus urmatorul lucru: "mi s-a spus ca stilul de condus si modul de exploateare inregistrat pana acum afecteaza si intervalul de service "flexibil". ???? Cum naiba vine asta? Asta ar fi insemnat ca la mine ar fi trebuit sa se fi redus la jumatate nr. de kilometrii la cum conduc eu masina :))

Plus ca refuz sa cred ca Skodele noastre au "artificial inteligence" si fac un log la cum le conducem noi (turatii / viteza, conditii grele / masina incarcata / remorca dupa etc... Din punctul meu de vedere ti-au spus baliverne :) Rog colegii sa ma corecteze daca nu am dreptate.

Numai bine,
Laurentiu 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am mers pe 2 ani sau 30000km. Dar am schimbat cu 1 luna mai devreme ca tot eram in concediu. Schimb ulei + inspectia aia = 808lei (la 2 ani - merge).

Urmatorul schimb ulei tot la 2 ani/30000km, urmatoarea inspectie la 1 an. Au fost puse ulei original, la bidon, si filtre tot pe original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, cati km aveai cand ai facut schimbul de ulei? Dupa schimb, cati km apar in computer-ul masinii? 30.000 sau mai putin? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam vreo 24500km si 2 ani fara 1-2 luni. Acum indica 30000km sau 2 ani pt ulei (in scadere desigur... :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Octavia 3, 2014, 1.6 TDI, 143.500 km. Ultima revizie efectuata in Feb 2017, toate filtrele + Ulei Castrol Edge LL 5w30 si aveam 142.000 km. Este necesara din nou revizia, avand in jur de 11.000 km sau mai pot merge 1.000 2.000 km ? merg destul de mult urban, aglomeratie. Ma gandeam sa inlocuiesc si uleiul cu cel produs de VW 5w30, ce parere aveti ? Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ulei (la bidon) plus filtru de ulei, km 50.000, cu un cost total de 450 lei, filtrele aer si polen le schimb eu mai des decat revizia.

Recomandau si schimbarea placutelor de frana, fata, la un super pret de 850 de lei. Am preferat sa le schimb in regie proprie cu doar 250 lei , marca TRW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut a doua revizie 57 de mii de km combinata cu inspectia anuala . Am schimbat :

- Ulei motor

- filtru ulei

- filtru aer

- filtru de polen

- stergatoarele

- placutele de frana pe fata

Cost total 2000 de lei, scumpe au fost placutele de frana cu tot cu montaj 730 de lei clar nu le mai schimb la reprezentanta pe urmatoarele . In magazin nu trec placutele de 350 de lei si cu 50 de lei le schimbi la orice service . O alta prostie care a costat 180 de lei este acea inspectie anuala bani aruncati degeaba clar pusa pentru tapare de banuti de la client . Filtrul de motorina nu l-am schimbat il las pana la urmatoarea revizie exact cum spune producatorul eu nu bag motorina decat de la peco de firma si mult alimentez de afara in UE 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Masina are 20.000 km (1 an si 6 luni) si nu am fost niciodata cu ea in service pana acum. Nu stiu daca sa fac prima revizie acum sau la primavara.

Am cerut oferta la Avia si mi-au dat la 578 RON (ulei castrol 5w30 LL, filtru ulei, buson baie, inspectie). 

Vad ca multi schimba filtrul de polen si aer cu toate ca nu este recomandarea oficiala. Ma gandesc si sa le schimb si eu mai ales ca nu sunt prea scumpe.

Am insa o alta intrebare:

- in Planul de service nu vad unde se trec aceste revizii. Este electronic sau se mai scriu undeva?

- de asemenea nu gasesc in manualul de utilizare unde este precizat exact ce se schimba si cand se schimba. Ma poate ajuta cineva? Sorry daca e la evident, dar chiar nu gasesc ....

 

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrele de sa le schimbi neaparat... uleiul, nici nu trebuie sa iti explic , cel de aer este la fel de important turbinei pe termen lung ca si cel de ulei, iar filtrul polen se murdareste cel mai repede, o sa vezi la desfacere dupa 20 000 km cum o sa arate. Nu cu asa ceva faci economie la intretinerea unei masini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, le voi schimba pe toate.

Despre celelalte intrebari aveti vreun raspuns?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

tinand cont ca nu ai schimbat deloc uleiul (deci esti cu cel din fabrica inca) eu ti-as recomanda sa il schimbi. Insa faci cum crezi tu mai bine. Referitor la filtre sunt de acord cu ce a scris Andrei1980 mai sus :)

- planul de service este acum digital, deci nu se mai face ca inainte. Ramane pe server la Skoda documentat ce anume s-a facut la tine la masina. Insa primesti si o hartie, un asa zis certificat de service unde sunt mentionate lucrarile.

- referitor la ce anume si cand trebuie schimbat, iti dau dreptate nu mai este specificat in cartea masinii. Poti intreba la service si iti spun ei exact cand si ce anume trebuie sa schimbi sau poti incerca cu erwin.

Pt masina mea desi este diesel, filtru aer si polen la 60k, filtru motorina la 90k si ulei la fiecare 30k. Evident ca eu le-am facut pe toate mult mai repede :)

numai bine,

Laurentiu

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • george29 changed the title to La ce interval de km se face distribuitia Skoda Octavia 3 1.0tsi an 2018 ?

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!