Jump to content

Schimbare antigel


Valentin
 Share

Postare recomandată

In urma cu ceva timp am schimbat lichidul de racire dar am avut ceva probleme. Pentru a goli instalatia de racire am desfacut furtunul care leaga compartimentul termostatului de radiator. Am tras furtunul in jos aducandu-l sub nivelul radiatorului moment in care am auzit (cred) cum se goleste radiatorul. Pana aici e bine dar problemele au aparut la umplerea instalatiei... nu mi-au incaput decat aproximativ 4 l de lichid, desi eu stiam ca sunt necesari cam 5,5 l. Cum am inceput intai cu apa... nu mi-a mai intrat tot antigelul care trebuia sa intre. Ce doresc sa va intreb este daca mai trebuia sa desfac ceva in afara compartimentului termostatului (poate la radiator). Exista vreun buson care trebuie desfacut?

Multumesc anticipat!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Valentin

    27

  • v@sy

    12

  • taz21

    9

  • sebastian_alex

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca motorul tau este ABD, 1390cmc, 44 kW Monomotronic:

Pentru a goli instalatia:

1. Se inlatura capacul vasului de expansiune

2. Se goleste lichidul de racire pe la furtunul din partea inferioara a radiatorului.

Pentru a umple instalatia:

Se foloseste numai lichid G12, in concordanta cu TL VW 774 F.

Se umple incet pana cand lichidul ajunge la nivelul marcat cu "MAX" pe vasul de expansiune. Operatiunea dureaza aprox 5 minute. Dupa montarea capacului vasului, se porneste motorul si se lasa pornit pana cand porneste ventilatorul.

Cand motorul functioneaza la temperatura normala, lichidul trebuie sa ajunga la nivelul "MAX".

Cand motorul este rece, lnivelul lichidului de racire trebuie sa se situeze intre "MIN" si "MAX".

Proportii recomandate:

40% antigel (2.25 l), 3.35 l apa --- punct inghet -25 grd C

50% antigel (2.80 l), 2.80 l apa --- punct inghet -35 grd C

Bafta! :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt. raspuns. Tot cam asta am facut si eu numai ca nu mi-au intrat decat 4 l si ceva. Sa inteleg ca la motoarele pe benzina nu este necesar sa-l lasi sa mearga fara capac la vasul de expansiune pana ajunge la temperatura de regim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Workshop Manual scrie sa pui la loc capacul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Eu am schimbat acum o zi antigelul, sper ca am facut bine.

Am pus G12. Asta-s sigur ca e ok.

Am lasat sa iasa apa din instalatie, tot prin furtunul ce se mentioneaza mai sus, cat a iesit.. apoi am dat drumu la motor ( capacu scos)..a mai curs f. putin, am bagat 1,5L antigel am dat drumu la motor cu capacul scos, pana a ajuns la 80ºC, am oprit..sa dus in tevaraie tot, am bagat inca 1L, si a ajuns la maxim...am dat drumu la motor si instalatia de incalzire pornita...pana s-a pus in miscare ventilatorul..am oprit si am complectat cu apa distilata ( cam aprox inca 1L). Habar nu am cat tre sa intre dar daca voi spuneti de 5L inseamna ca am un 50% antigel si e la -40ºC ( asa scrie pe cutie ).

Cred ca aiesit bine treaba... Sper sa avem o iarna usoara pt machinutze :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

ce se intampla daca antigelul se afla sub MINIM??? Mai am un drum de facut de la Chisinau la Bucuresti si o sa fie infernal. Daca se consuma tot g12-le ce fac? ce se intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce se intampla daca antigelul se afla sub MINIM??? Mai am un drum de facut de la Chisinau la Bucuresti si o sa fie infernal. Daca se consuma tot g12-le ce fac? ce se intampla?

<{POST_SNAPBACK}>

Vezi daca totul e ok, in principiu cauti sparturi, fisuri..poate scapa pe undeva. Tre sa verifici nivelul antigelului inainte de a pleca la drum lung, si e bine sa ai la tine apa si antigel. complectezi in caz ca..trebuie... cu apa sau antigel in fctie de nivelul ce il ai.

Si eu stiu de la service..zicea ca antigelu asta G12 tre sa ma tina peste 2 ani...acu sa cred sau nu, sti cum e reclama...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este foarte greu sa golesti total instalatia. eu zic ca e suficient sa ai 4 litri fresh de antigel. eu cel putin nu am reusit niciodata sa dau tot antigelul vechi afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

e g12 nu e apa sau antigel ce se gaseste pe piata la orice magazin de piese. de aia are si o carte cu semnul exclamarii pe butoias, sa te uiti in carte sa vezi consecintele daca nu respecti chestia cu g12 care e special. si naiba stie de unde iau g12 din chisinau. cred ca imi iau antigel si pun asa si cand ajung la bucuresti ma duc direct in service si bag g12

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

dar nu trebuie sa se aprinda undeva ceva sa-mi zica de antigel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu trebuie  sa se aprinda undeva ceva sa-mi zica de antigel?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu stiu de vreo masina care sa aiba in computerul de bord fctia asta, sau daca mai trebuie...cel putin astea pana-n 2004. Singura chetie e indicarea temperaturii, si "martorul".

Cel mai bine ia cu tine antigel, dar daca nu ai probleme cu instalatia, antigelu ala tre sa stea acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

daca iau decat concentrat? pot sa torn sa ajunga la minim macar? pana la bucuresti? tre sa bag si apa putin? ca nu schimb, decat completez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iau decat concentrat? pot sa torn sa ajunga la minim macar? pana la bucuresti? tre sa bag si apa putin? ca nu schimb, decat completez

<{POST_SNAPBACK}>

Intrucat antigelul este higroscopic, una din modalitatile de degradare in timp e si cresterea continutului de apa a solutiei antigel din motor. Deci ai putea, in caz de nevoie, sa completezi pana la nivelul minim cu antigel concentrat.

Daca depasesti proportia de antigel concentrat/diluat recomandata nu "risti" de fapt decat sa creasca putin punctul de inghet. Dar in viitorul apropiat nu cred sa avem temperaturi mai mici de -25grade (cam pe acolo se situeaza punctul de inghet al antigelului concentrat), asa ca nu e realmente nici un pericol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot respectul, am citit mai sus citeva chestii care m-au contrariat. Asadar m-am hotarit sa verific si sa va arat ca:

-pentru Golf III 1.4 ABD (masina din semnatura), in manualul masinii, care a venit cu ea din DE, la pag. 103, scrie ca antigelul care se foloseste pentru aceasta masina este G11 V8B dupa specificatia TL-VW 774 B (si nu G12). Aceasta se confirma si daca ne uitam efectiv la vasul de expansiune, la partea inferioara, pe acea piesa de plastic (neagra) de reazem a vasului, scrie G11. Altfel spus, culoarea antigelului nu este roz, ci verde;

-nivelul antigelului trebuie sa fie cel mult MAX cu motorul cald si cel putin MIN cu motorul rece;

-proportia % antigel in solutie (combinatie cu apa distilata, niciodata cu apa de la robinet) trebuie sa fie intre 40% si 60% in functie de conditiile de clima ale tarii in care se exploateaza masina, evident mai concentrat pentru tarile nordice; din experienta, romanul pune 50%;

-intervalul de schimb al lichidului de racire este dat in planul de service al masinii, adaptat la conditiile de expoatare de la noi, la ABD este intre 30.000 si 45.000Km;

-la golful II (si situatia este perfect similara la III) cind am facut inlocuirea, imi aduc aminte ca pe linga furtunul de la partea inferioara a radiatorului, pe unde a curs marea majoritate a lichidului, am mai desfacut un furtun in partea dreapta, mai sus, de unde a mai curs cam o jumatate de litru;

-tot din practica si experienta, atunci cind se inlocuieste antigelul, pe linga ca se toarna incet, se lasa motorul sa mearga pina cind porneste ventilatorul; se opreste motorul si se completeaza pina la MAX. Se stringe capacul vasului, si se porneste motorul. Cu motorul pornit, instalatia se va presuriza, iar aerul ramas se autoevacueaza prin supapa cu care este dotat capacul vasului.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

Asa este, numai ca eu din motive de criza, cu passatul meu mai trebuie sa fac un drum pana la bucuresti din chisinau 450km si am nivelul antigelului (g12) sub minim cu multicel, si in cateva ore plec si nu stiam cu ce sa completez, apa distilata sau antigel concentrat si in ce masura afecteaza acestea motorul pana la bucuresti daca nu sunt exact ca lichidul G12

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fiu acum in locul tau cred ca as merge la cea mai apropiata benzinarie, as lua 1 litru de apa distilata si as completa solutia necunoscuta pina la nivel. Asta mi-ar da posibilitatea sa ajung fara probleme la Bucuresti (de inghetat n-are cum sa inghete in mers, iar daca nu o fortezi prea tare, si daca masina nu e plina la refuz, "mixtura" respectiva isi va face datoria in cei 450 Km fara sa afecteze functionarea motorului. Apropo: acul la bord "sta" la 90 grade? Daca da, atunci sigur n-ai probleme). In cel mai scurt timp apoi as cumpara G12 si apa distilata si as face schimbul. Nu stiu ce temperatura va fi peste noapte la Bucuresti, si unde o sa stea masina, dar e putin probabil sa inghete, numai daca e diluata pina la zero, adica apa, si masina sta mult la temperaturi negative. Oricum eu as face schimbul cit mai repede odata ajuns la Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-pentru Golf III 1.4 ABD (masina din semnatura), in manualul masinii, care a venit cu ea din DE, la pag. 103, scrie ca antigelul care se foloseste pentru aceasta masina este G11 V8B dupa specificatia TL-VW 774 B (si nu G12). Aceasta se confirma si daca ne uitam efectiv la vasul de expansiune, la partea inferioara, pe acea piesa de plastic (neagra) de reazem a vasului, scrie G11. Altfel spus, culoarea antigelului nu este roz, ci verde;

<{POST_SNAPBACK}>

Salut adig,

Eu am aceeasi machina ca tine motor ABD. Nu am cartea la mine, dar mie aia de la service mi-au zis ca G12 e recomandat. Acum, poate sti..e vreo problema daca pui G12 in loc de G11?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vreo problema daca pui G12 in loc de G11?

<{POST_SNAPBACK}>

Nici o problema! Invers sa nu faci! :blink:

Dar numai in cazul in care inlocuiesti TOT lichidul de racire.

Modificat de cc_seat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum zice cc_seat!

Daca vrei sa pui un antigel cu proprietati mai bune (G12), e alegerea ta.

Atita doar ca te costa mai mult si masina ta oricum nu face mare diferenta (e ca si la benzina: eu pun 95 fara plumb, cartea zice min. 91 fara plumb, iar la pompa exista si 98 fara plumb, dar nu cred ca are vreun rost, repet, pentru masina mea).

Ideea e ca n-are rost sa le combini intre ele, pentru ca ti se diminueaza proprietatile celui mai bun. Si probabil fac si ceva reactii chimice, poate creaza precipitate solide (impuritati) care dauneaza pompei...Si acum urmeaza comparatia cu cazul uleiului: pui de un fel si completezi cu de alt fel - inseamna ca l-ai platit degeaba pe cel mai bun dintre ele, probabil nu-s nici perfect compatibile (spumeaza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut antigel G11 la masina din semnatura si am pus G12.

operatia este simpla

golesti G11, speli instalatia (adica pui apa, lasi sa se incalzeasca pana deschide termostatul -->scoti apa), eventual de 2 ori daca vrei sa te asiguri, dupa care pui G12

G11 nu se amesteca cu G12 pt ca precipita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

Am ajuns in Buc. Ok.

In chisinau am cumparat un antigel verde care scria ca merge pentru Audi BMW VW astea straine si am completat pana intre MIN si MAX.

Nu mi-a crescut temperatura peste 90. A fost OK si i-am dat blana blana.

Maine ma duc sa-mi schimb tot si sa-mi puna G12 ca sa nu-mi strice pompa sau stiu eu ce se mai strica daca nu faci ce scrie la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari!

Totusi, ala verde era G11... B)

Ai grija sa speli bine instalatia, cum zice eugend, sa se duca toata amestecatura de pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G11 nu se amesteca cu G12 pt ca precipita

<{POST_SNAPBACK}>

FALS! De unde ai aceasta informatie? VW spune clar: G11 se poate amesteca fara probleme cu G12 si G12+. De asemenea, chiar daca in manual scrie G11, acum se recomanda G12+ (sau G12).

Salut,

  Eu am schimbat acum o zi antigelul, sper ca am facut bine.

  Am pus G12. Asta-s sigur ca e ok.

  Am lasat sa iasa apa din instalatie, tot prin furtunul ce se mentioneaza mai sus, cat a iesit.. apoi am dat drumu la motor ( capacu scos)..a mai curs f. putin, am bagat 1,5L antigel am dat drumu la motor cu capacul scos, pana a ajuns la 80ºC, am oprit..sa dus in tevaraie tot, am bagat inca 1L, si a ajuns la maxim...am dat drumu la motor si instalatia de incalzire pornita...pana s-a pus in miscare ventilatorul..am oprit si am complectat cu apa distilata ( cam aprox inca 1L). Habar nu am cat tre sa intre dar daca voi spuneti de 5L inseamna ca am un 50% antigel si e la -40ºC ( asa scrie pe cutie ).

  Cred ca aiesit bine treaba... Sper sa avem o iarna usoara pt machinutze ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Sa inteleg de aici ca ai pornit motorul fara lichid de racire in el? ;) Ai curaj, nu gluma. Motorul nu trebuie pornit fara lichid De asemenea, la benzinare nu este nevoie sa pornesti motorul cu capacul de la vasul de expasiune desfiletat, aerisierea se face si cu capacul inchis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Sa inteleg de aici ca ai pornit motorul fara lichid de racire in el? :) Ai curaj, nu gluma. Motorul nu trebuie pornit fara lichid De asemenea, la benzinare nu este nevoie sa pornesti motorul cu capacul de la vasul de expasiune desfiletat, aerisierea se face si cu capacul inchis

Revin cu raspunsul cam tarziu, dat fiind faptul ca am fost ceva timp plecat. Da, cam asa am facut, am pornit motorul..pentru putin timp si capacu off, multumesc de sfat, data viitoare voi fi mult mai grijuliu..Nu "curaj", poate inconstient :) . Acum totul e ok.

Modificat de NUK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

eu nu am antigel bagat,si vreau sa bag... am golfIII motor 1.8 , si sincer nu vreau sa ma iau dupa ce spun vecinii... prefer profesionistii sa-mi spuna ce fel de antigel sa bag si care e combinatia cu apa :)

Multumesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!