Jump to content

Probleme hayon (luneta, stergatoare, etc.)


EFlavius
 Share

Postare recomandată

Am si eu o problema: mi s-au ars cateva becuri la al 3-lea stop pe frana si nu stiu cum sa le schimb. Cum se desface lampa aceea de pe haion?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hbi

    8

  • metalworker

    6

  • dan 48

    6

  • moesis

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se desfac plasticele de pe haion,apoi lampa are 3 suruburi si o clama.Plasticele se scot prin tragere,numai ca ai 2 suruburi in minerele interioare acolo unde tragi de el sa il inchizi.Dar am impresia ca demontarea mai este descrisa undeva,pe un topic....

post-50318-0-87219600-1290962697_thumb.p

post-50318-0-28255100-1290962715_thumb.p

post-50318-0-43525500-1290962734_thumb.p

post-50318-0-30347900-1290962744_thumb.p

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult. Am tras de el crezand ca se desface usor dar vad ca e ceva de munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum si unde sa verific firele pt al 3 lea stop pe frana? care este traseul?...mentionez k stopul merge...l am verificat..mc

Modificat de catarapid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Catarapid, sper sa nu fie prea tarziu.Astazi am demontat si eu acest stop si din cauza umezelei am gasit soclul stopului(in care intra mufa ) ruginit. Am curatat piciorusele, le-am cositorit cu rabdare,(eventual lipesti altele daca s-au rupt, din sarma de cupru de 1-1,5mm) si pus la loc functioneaza. Cu atentie, poti verifica cu un instrument de masura daca ajung 12V la acea mufa, grija sa nu faci vreun scurt-circuit. Traseul cablurilor nu-l stiu. Succes.

Modificat de relucu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

din pacate ma regasesc si in acest topic ,nu-mi functioneaza al treilea stop ,am desfacut si cand am vrut sa scot mufa aceasta a iesit cu tot cu picioruse ,acestea din urma fiind foarte corodate ,este enervant cata mizerie apa si rugina am gasit ,adica un fel de noroi ,desi acea garnitura parea ok. am verificat beculetele sunt ok ,voi lipi doua fire de acele benzi metalice ce alimenteaza beculetele apoi acestea le voi lipi de firele care vin la stop ,voi incerca sa pun si niste silicon transparent pe acea garnitura ca sa impiedic ca pe viitor sa intre apa si praful acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stie cineva ce tipuri de beculete tebuie pentru stopul al treilea de frana? Mie mi s-au ars 5 bucati si vreau sa desfac acolo sa le schimb dar nu stiu ce tip de bec trebuie si imi trebuie inainte sa le desfac. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt din acelea de bord, t5 2w parca se numesc.Arata ca acelea de la pozitie pe fata, dar mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Pe scurt : acum cateva zile cand am vrut sa deschid usa de la portbagaj m-am trezit ca nu se mai ridica singura cum facea inainte ajutata de cele doua pistonase din laterale. Deci care sa fie problema??? Chestia asta a coincis si cu primul inghet si am sperat ca isi va reveni dar nu, dimpotriva mi se pare ca merge foarte greu ca si cum ar opune rezistenta si pistonasele(ca si cum ar face vacuum in ele pe masura ce ridic usa merge din ce in ce mai greu).Inainte pe masura ce se ridica se auzea un fasait in pistonase care acum a disparut.

Sa aibe vreo supapa aceste pistonase in ele si sa se fi blocat? Ce as putea face?

Modificat de likutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine la fel face...boala lor cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica face din cand in cand sau e permanent defectul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E curios ca pana acum nu am patit-o si am prins alte ierni cu friguri mult mai mari iar acum la primul 0 grade gata nu mai merge.Stiu ca pistonasele acelea au si un lichid in ele,poate s-a terminat ca mai mereu gaseam tija pistonasului plina de scame si praf ce se lipea de acel lichid ce ramanea pe tija pistonasului

Modificat de likutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda nu stiu ce sa zic...chiar ma deranjeaza problema.o sa incerc sa scot pistonasele acelea si sa le gresez la capete desi cred ca problema este din interiorul lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

Sigur problema e unul sau ambele telescoape de la portbagaj.Asa am patit si eu acum cateva saptamani.Am cumparat unul nou cam 55 ron si dupa ce le-am dat jos si comparat pe cele vechi (prin apasare cu mana care s-a comprimat primul l-am considerat defect) am pus cel nou si cel mai bun din cele vechi si acum totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haionul e foarte greu. Chiar foarte greu. Nu opun amortizoarele rezistenta la deschidere. Ele am impresia ca sunt cu ulei sub presiune si aer. NU stiu exact. Problema e ca poate doar unul din ele e uzat si doar unul singur nu are nisi o sansa sa te mai ajute sa il ridici.

Poti sa le scoti pe amandoua si sa le verifici. Dar ca sa presezi unul iti trebuie ceva forta. Pui un cap in zid si in celalalt te impingi cu greutatea ta.

Daca nu, le schimbi pe amandoua, e cam 40 de lei bucata aftermarket.

Demontare lor se face cu hainul la cursa maxima. Ai nevoie de cineva sa iti tina haionul dar cu grija mare ca e f greu si sa nu il scape.

La capete amortizorul are niste cleme de blocare metalice. Probabil le-ai vazut. Tot acolo vei vedea si o scobitura sa bagi surubelnita. Bagi surubelnita si traggi catre captul amortizorului putin, nu cat sa o scoti de tot. Ea are un loc de refugiu de fapt.

Apoi l tragi de acolo din rotula. La fel la ambele capete.

La montaj in oridne inversa.

Asa fac de obicei. Te lasa la ger cand apar contractiile si lasa sa se vada ca amortizoarele sunt de fapt obosite. Daca le vei pune la vara vei vedea ca isi mai fac treaba dar nu ca unele noi.

Eu le-am schimbat la haion pe ambele intr-o iarna.

Acum n toamna l-am schmbat si pe cel de la capota cu unul din cele vechi de pe spate.

Despre reconditonare sau reparatie nu stiu...dar nu cred ca merita pt 40 lei cat e unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele doua "pistonase" asa cum le-ai numit nu ar trebui sa poata fi comprimate cu mana. Ele in mod normal sunt dimensionate pentru fiecare model in parte ... problema e ca mai imbatranesc ... la fel mi se intampla si mie si trebuie sa ridic/trantesc portbagajul sa il inchid. Parerea mea ar fi sa le schimbi mai ales ca nu sunt foarte scumpe dupa cum spune colegu` mai sus. Constructia lor este destul de complicata ... cand deschizi portbagajul ele trebuie sa il impinga in sus ... cand il lasi sa il accelereze pe ultima portiune a cursei ca sa se inchida ... in fine ... daca reusesti sa gasesti un pret pentru ele te rog sa imi dai un mesaj sau eventual sa postezi pretul aici pentru ca mai multi au problema aceasta aici presupun. Numai bine !

LE : nu cred ca e bine sa pui aftermarket, ci OEM pentru ca, spuneam si mai sus, ele sunt fabricate dupa o anumita lege ... cele aftermarket ti-ar putea solicita prea mult balamalele sau punctele de suport si in timp sa apara probleme

Modificat de moesis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine iarna se ridica mai incet dar se ridica..........iar vara e ca noua !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de inchis ? se inchide din prima sau trebuie sa incerci pana "face si al doilea click" ca sa se incuie complet si sa nu iti ramana lumina aprinsa ? sper ca intelegi ce vreau sa zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se inchide bine.....nu ramane la primul "click" , oricum daca ramane la primul "click" se aprinde in bord martorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nu sunt singurul cu aceasta problema, cu toate ca am cautat pe forum la 9n si nu am mai gasit acest subiect. O sa vad cum o sa rezolv problema cand se va incalzi putin afara sa se poata lucra fara sa inghet.Oricum daca le dau jos o sa incerc sa le demontez pentru inceput ,macar daca nu le pot reconditiona sa vad cam cum sunt construite :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu imi fac probleme dupa cum am spus iarna merge un pic mai greu dar vara e ca nou asa ca nu are rost sa cumpar altele pe motiv ca iarna merge un pic mai greu.Sa ne tii la curent !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in locul tau nu as incerca sa le demontez...e destul de periculos.

Eu am aftermaket de 2 ani si nu am probleme deocamdata nici cu ele nici cu balamalele. Am fost la un magzin de piese de schimb cu certificatul si gata. Ideea e sa nu te duci la orice magazin de piese. Nu ar strica sa vezi pretul pt un OEM dar cred ca e cel putin dublu.

In plus nu au cum sa forteze balamalele. Au exact aceeasi lungime cand sunt decomprimate la maxim si la fel cand sunt comprimate la minim. Cel putin pt ce am cumparat eu. Si le-am cumparat la intervale de timp diferite, pt ca unul din ele m-a lasat in iarna si altul in primavara. Identice ambele.

Anyway, asta e punctul meu de vedere, daca va intereseaza.

Offtopic: ati vazut punctul lor de vedere?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce stiu eu ... si am auzit de la oameni care fac treaba asta de ani de zile ... poate am inteles gresit, dar nu cred ... aceste "pistonase" (eu le zic echilibroare) sunt cerute furnizorilor dupa o anumita lege ... mai intai se gandeste cat de repede/incet trebuie sa se miste hayon'ul si pe ce sectoare ale cursei si abia apoi sunt dimensionate balamalele in functie de fortele induse de acestea, de greutatea hayon'ului si a reactiunilor care apar ... de asta ziceam ca ar fi mai bune unele oem pentru ca sigur sunt identice ca mod de comportare dinamic nu doar ca gabarit.

fiecare dupa cum isi iubeste masina mai mult sau mai putin acum.

conduceti si cu grija pentru altii :emthup:

LE : legat de filmulet ... din cauza ca sunt un pic mai greu mie imi scartaie scaunul soferului la fiecare hop pentru ca masina a fost gandita pentru femei si tineri pana in 20-22 de ani ... de asemenea si usile imi scartaie din cauza varstei masinii ... normal ca noua tine la anumite solicitari ... dar in fond sunt doar fiare si ceea ce le da personalitatea este afectiunea posesorilor fata de ele. Daca ai face asta in fiecare zi cam cat ar dura pana apar problemele ? sunt sigur ca si la alte marci este posibil lucrul asta pentru ca usile trebuie sa ramana inchise in cazul unui impact din motive evidente :).

Modificat de moesis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la pistonasele astea chiar nu are importanta daca sunt oem sau aftermarket atata timp cat sunt cumparate pe baza datelor din talon.si ma rog ce treaba are iubitul masinii pe care il invoci cu topicul acesta?omul zice ca le are de 2 ani si functioneaza bine si sincer il cred. te-ai exprimat cam dur cu iubitul masinii in cazul lui(sunt niste pistonase amarate)

p.s. in UNELE cazuri aftermarket bate original si aici cred ca se aplica

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!