Jump to content

Reconditionare turbina 1.6 TD, SB!


visan catalin
 Share

Postare recomandată

Vreau ca intr-un viitor apropriat sa reconditionez turbina de la motorul de Golf 2, 1.6 TD cod motor SB si vreau sa stiu daca a mai facut cineva acest lucru, sa-mi spuna cat mai exact in ce a constat reconditionarea unei turbine, de fapt ce se schimba mai exact la ea. Se schimba greu, trebuie pusa pe repere in interior ca sa ramana echilibrata turbina? M-ar ajuta si niste poze din interior facute de cei care au umblat pe acolo ca sa-mi fac o idee de cum arata in interior.

Ceea ce ma macina pe mine este faptul ca intercooler-ul se umezeste cu ulei. Nu foarte tare, sa curga din el, ci cat sa-l spal cu benzina sau gaz si sa curga negru. Ma deranjeaza foarte mult daca masina scartaie, bate, troncane etc., asa ca nu accept ca acest intercooler sa fie umezit. Banuiesc ca are un simering care trebuie inlocuit. De jocul axului sunt multumit, daca pot sa-l rezolv si pe acesta reducandu-l la zero ar fi minunat. Cum nu am un program gen Etka Etos etc., doresc sa-mi trimiteti codurile cu piesele care se inlocuiesc pentru a nu mai bajbai in cautarea acestora la magazin.

Astept parerile voastre cat mai pertinente.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

nu cred ca s-a inventat inca turbina care sa nu "bage" ulei pe admisie...toate fac acest lucru chiar si cele noi, in schimb la cele noi etansarile pe furtune/coliere/oringuri in sistemul de admisie e nou si inca etans, si nu vei vedea scurgeri. dar ele exista si merg la ardere, daca desfaci sistemul sau intercoolerul vei vedea ca am dreptate.

cat despre jocul in ax...toate au joc in lagare, echilibrarea facandu-se cu pelicula de ulei sub presiune. ideea e ca jocul sa fie in parametrii. sa faci jocul la "zero" insemna ca se va gripa in functionare.

in alta ordine de idei daca trebuie reconditionata doar cineva specializat in asta iti poate spune cat si ce trebuie inlocuit. se pleaca de la minim lagare/bucse pana la corp central inlocuit cu totul. si tot cei specializati in turbine (atentie la asta) ar trebui sa aibe masina de echilibrat dinamic turbina. toti ceilalti care se bat cu caramida in piept ca repara/reconditioneaza turbo si nu au scula de echilibrat iti vor inlocui corpul de mijloc cu tot cu ax si palete pt "ca asa trebuie" sau iti vor inlocui piese si nu vor echilibra si urmarile pot sau nu sa existe (aici se merge pe noroc) 

Am azut destule firme din Bucuresti care spun ca fac si dreg dar schimba corpul de mijloc cu totul si ce pun este considerat rebut cu defecte minore de fabrica si date de o parte. prin ce procedeu ajung la ei spre vanzare nu mai stiu...minimizare pierderi probabil.

firmele care se respecta cand au rebuturi nu le scot la vanzare sub nici o forma (gen outlet) ci le distrug/topesc si le recicleaza. dar suntem in Romania unde toti stiu o combinatie si au o cunostiinta care sa ii rezolve.

Modificat de danubius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

precizez si eu ca inainte de turbina, intra gazele de carter, care fiind ''umede'' este normal sa fie urme de ulei in inercooler.

parerea mea daca nu baga ulei,sau scoate fum albastru nu are rost sa desfaci turbina, evident daca nu are joc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De când am schimbat uleiul anul trecut și până acum nu am mai completat deloc, dar nici nu mai este la nivelul de atunci. Sunt foarte mulțumit de consumul de ulei, mă apropii cu pași repezi de 10000 km când trebuie să-i fac schimbul și nu am completat. Jocul la turbină este foarte mic în comparație cu altele loa care m-am uitat, chiar și cei de la service-ul unde am fost cu pompa de injecție mi-au spus că jocul este foarte mic, că nici nu trebuie să-mi fac griji.

Așa am auzit că trebuie echilibrat axul, altfel, în loc să o repare, o strică. Dar are vreun simering în interior, se schimbă ușor? Ce trebuie să desfac ca să ajung la acel simering?

Dacă mă plictisesc stând, am zis că turbina ar fi următoarea pe listă pentru a o recondiționa.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se numeste semering, dar este de fapt un segment care se invarte, si etanseaza .

are unul pe palele de la admisie si altul pe evacuare, asta fiind pe axul turbinei.

ca sa ajungi la el trebuie defacuta taota turbina.

Eu NU recomand sa faci asta pe o turbina buna, daca vrei sa inveti sau sa faci experimente, cumpara o turbina de la fie vechi si desfa-o si vezi ce e prin ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa etansezi cu simering un ax care atinge 300 de grade +  presiune ulei 2-3 bari +    10000+rpm

Inteleg ca vrei coduri pentru piese. Motoarele astea au avut mai multe tipuri de turbine  T2 sau T3 Garett , sau kkk   racite suplimentar cu apa  . Trebuie codul inscriptionat pe placuta turbinei. Avandu-l incerci si cauti pe net kituri de reparatie .   Pentru Garett T2 nu am gasit mare lucru .

Poate scanezi si tu manualul care il ai,  mai aflam si noi niste chestii noi. Asta e o  rugaminte sau un trade off,depinde  cum vrei sa o iei.Sunt multe alte informati legate de masina ta care nu le poti obtine din manual,apelezi la forum.Forum care are si el nevoie de anumite lucruri pentru alti posesori.

Modificat de sorin1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este KKK! Aceste coduri sunt pe plăcuța de identificare: 068145704C, 90 882 2217, K14, 6087. Dacă te interesează ceva din acel manual te ajut cu cea mai mare plăcere,  bineînțeles să conțină informațiile de care tu ai nevoie, și asta doar dacă nu a fost vorba de vreo ironie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut KKK pe golful 4 si nu am putut sa o repar.Am inlocuit turbina cu un Garett prin adaptare la galerie.Poate tu reusesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cunosc care tip de turbocompresor este mai bun, mai reușit, de aceea adresez următoarea întrebare: Garett, KKK etc.? De Golf 2, bineînțeles! Din câte am auzit, cea mai bună ar fi Garett, dar nu sunt sigur.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Garrett t3 este ce am eu si as schimba cu kkk k14.k este mai mica si intra mai devreme decat garrett.amandoua sunt f bune.nu shimba decat daca e nevoie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

visan catalin

Să înțeleg că a KKK este mai bună decât Garett? Sunt un norocos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Dan Manastur
On 4/21/2015 at 0:25 AM, visan catalin said:

Vreau ca intr-un viitor apropriat sa reconditionez turbina de la motorul de Golf 2, 1.6 TD cod motor SB si vreau sa stiu daca a mai facut cineva acest lucru, sa-mi spuna cat mai exact in ce a constat reconditionarea unei turbine, de fapt ce se schimba mai exact la ea. Se schimba greu, trebuie pusa pe repere in interior ca sa ramana echilibrata turbina? M-ar ajuta si niste poze din interior facute de cei care au umblat pe acolo ca sa-mi fac o idee de cum arata in interior.

Ceea ce ma macina pe mine este faptul ca intercooler-ul se umezeste cu ulei. Nu foarte tare, sa curga din el, ci cat sa-l spal cu benzina sau gaz si sa curga negru. Ma deranjeaza foarte mult daca masina scartaie, bate, troncane etc., asa ca nu accept ca acest intercooler sa fie umezit. Banuiesc ca are un simering care trebuie inlocuit. De jocul axului sunt multumit, daca pot sa-l rezolv si pe acesta reducandu-l la zero ar fi minunat. Cum nu am un program gen Etka Etos etc., doresc sa-mi trimiteti codurile cu piesele care se inlocuiesc pentru a nu mai bajbai in cautarea acestora la magazin.

Astept parerile voastre cat mai pertinente.

Intercooler la motor de golf sau passat 1,6 td ?Unde este amplasat ?Eu dupa cite am vazut exista trei tipuri de turbine la vw.Primul,model pina in 1990 fara racre de apa.Al doilea,motor SB (cum detin si eu)cu racire suplimentara de apa.Al treilea,aparedupa 1993 ,asa numitul TDI(banuiesc ca I-ul de la sfirsit vine de la Intercooler).Va rog clarificari ca sint intr-o mare ceata.Am schimbat turbina originala(cu racire de apa) cu una simpla.Turul de apa a fost blocat de mecanic cu un surub.Nu stiu daca functioneaza,motorul trage normal,nici prea nervos nici prea batrineste.Ca si o masina far turbo.Va multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!