Jump to content

(P) Michelin Cross climate - inovatie sau nu ?


voinea
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Testul din AutoBild ultimul numar a scos castigatoare in clasa lor anvelopele Cross Climate. 
Ieri le-am repus si eu pe sportsvan si raman pe masina pana la final de aprilie sau inceput de luna mai. Stiu ca teoretic sunt anvelope ce le-as putea purta tot anul dar cum masina a venit cu Energy de vara ~5luni pe an le folosesc pe acelea (am seturi diferite de jante ambele pe 16")

Pe topicul despre anvelope allseason este post cu testul detaliat (aici e doar foto cu tabelul de final)

Clipboard01.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Deja a 2a iarna care ma prinde "echipat" cu Crossclimate.

In oras sunt absolut suficiente, indiferent de marimea zapezii, insa nu as iesi pe o vreme ca cea de acum in afara localitatii.

Din nou, niciun repros pentru rularea pe drumuri ude sau uscate la temperaturi negative. 

Asa cum am spus initial, sunt perfecte pentru o masina de oras. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Utilizator de CrossClimate de aprox 15.000km, 205/55/16 montate pe un Passat B6 4Motion, las si eu un feedback:

Plusuri: -foarte bune pe ud

             -foarte bune sub 5*

             -teoretic le poti lasa pe masina tot anul, 

             -aderenta buna pe zapada inghetata

             -nu par a avea probleme pe zapada pe urcare sau in accelerare, dar aici cred ca e meritul tractiunii integrale

Minusuri:-proaste la temperaturi ridicate si mers sportiv(am reusiti sa le duc la limita la ~20* fara un efort prea mare)

              -proaste pe zapada afanata si usor topita sau gheata

              -foarte proaste la franare pe zapada si aderenta laterala. Ca puncte de reper: astazi si vineri in Bucuresti, au fost situatii in care a trebuit sa fac frana de motor cu a 2-a sau a 1-a pentru a ma opri. Mi s-a intamplat sa fiu cu a-1a aproape de oprire, sa calc ambreiajul iar ultimii cm sa ma duc sanie. Astazi de la iesirea din pasajul victoriei spre podul basarab nu am reusit sa opresc masina in frana de motor combinata cu frana de serviciu pana in semafor, m-am bagat in maldarul de zapada dintre sina de tramvai si banda doi xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx  Pe drum acoperit de zapada, cu a doua la ~ 1000rpm(nu ac de par, nu coborare foarte mare, nu drum inclinat, nu picior pe frana) pleaca masina in lateral.

               Concluzia mea, cat se poate de obiectiva: sunt mai mult cauciucuri de toamna/primavara, in nici un caz mixte, si probabil pentru oras sunt suficiente daca iesi cand strazile sunt curate cat de cat. Pentru mine sunt cea mai proasta investitie in materie de anvelope. De acceasi bani se pot lua doua seturi de anvelope care isi vor face treaba mai bine in sezonul dedicat.

              Ca experiente anterioare: stau in zona de munte si stiu cu ce se mananca mersul pe zapada sau gheata. Am condus Logan cu anvelope de iarna de 8-9 ani (Matador, nu ceva waw) nu am ramas inzapezit si nu am derapat vreodata. Am condus Dacia Papuc 4x4 dar in general cu fata decuplata, cu anvelope mixte matador si nu am derapat vreodata(neintentionat :D) sau sa am emotii la oprire. Loganul are montate acum Vikinguri de iarna iar pe drum cu zapada nu ma pot tine de el. Un prieten cu o masina identica dar echipata cu anvelope de iarna nu are emotii la un mers normal pentru vremea asta. Am mers pasager intr-un bmw, in aceleasi conditii, iar el nu avea probleme la franare.

As vrea ca postarea mea sa fie luata ca o parere personala, bazata pe diverse situatii si sper sa nu se atace cineva ca i-am jignit "papucii" :)

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reciteste regulamentul forumului.

Multumesc pentru intelegere!

 

Marian

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ofer si eu un feedback, logan 1.4 mpi, 185 65 15.    Sofer tata, condus normal, vara super ok, pe ud foarte bune, iarna zice ca nu simte diferenta fata de anvelopele anterioare dedicate de iarna.  Deci eu zic ca sunt ok ptr un condus normal.  Eu le-am 'condus' foarte putin, doar am iesit de la spalatorie pe gheata ca la patinuar fara nici o problema. Eu zic ca ptr niste allseason-uri sunt ok. Ptr un sofer mai temperat.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taica miu are CrossClimate pe 195 65R15 si a cam ramas prin zapada pe stradutele din cartier...si pe ger dar si pe 1-2 gr. C. A dat la lopata...cu multi nervi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu stie sa conduca, sau era zapada mult prea mare si tare si a ramas masina cu burta pe sus... si sotia a ramas blocata, am urcat la volan si in 3 secunde eram iesit...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu sunt mulțumit de CrossClimate. Am apucat sa testez pe uscat, ploaie, zăpadă bătătorită, zăpadă neafanata, zăpadă cu gheata sub ea....Adică situațiile care le întâlnim când mergem la munte sau în condiții de iarna. S-au comportat ok in aproape toate situațiile, singurul caz unde am avut puține bătăi de cap a fost la zăpadă cu gheata sub ea. Acolo am fost nevoit să fac mai multe manevre inainte-inapoi că sa pot pleca ( eram parcat in panta și zăpadă era neafanata și gheata), desi cred că nici cu alte cauciucuri dedicate de iarna nu reușeam din prima sa plec. Mașina pe care le-am probat este o mașina obișnuită de familie (Opel Astra ST) și nu am abuzat absolut deloc mașina, am fost chiar puțin precaut deoarece știam că mașina nu ii echipata cu cauciucuri de iarna......deci în situații extreme nu stiu cum se comporta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A 2a iarna trecuta cu CrossClimate. Nicio problema notabila, nimic de reprosat tinand cont de ceea ce sunt. :)

Recomand pentru o utilizare predominant urbana si pentru puteri sub 150cp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/16/2017 at 7:46 PM, Mumus. said:

Probabil nu stie sa conduca, sau era zapada mult prea mare si tare si a ramas masina cu burta pe sus... si sotia a ramas blocata, am urcat la volan si in 3 secunde eram iesit...

 

Pai tocmai asta e ideea. Cu niste anvelope dedicate oricine isi face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca oricine ,  sotia avea de iarna :)

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu recomand cc, cand se vor toci cele de vara, voi pune cc si daca iarna nu vor fi ok, le pastrez oricum ca cauciucuri de vara, si macar voi pune gumele de iarna doar cand vine iarna grea, daca vine, avand garaj si 2 seturi de roti, si cric hidraulic,  in 30 minute pot schimba  un set de roti :)

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Si eu sunt la a doua iarna pe aceste anvelope CrossClimate 205/55/16 pe golf 4, 131 cp. Am aderenta buna mai aluneca pe gheata dar in rest pe zapada trag bine am prins viscol spre Tulcea alaltaieri cand au inchis drumurile si s-au comporat exemplar. Deci recomand pentru puteri pana in 150 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt la prima iarna (mult spus iarna). Momentan nu am ce testa. Le am de cateva zile. Am remarcat doar ca sunt foarte silențioase: 205/55/R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am din toamna cc pe un golf 7 varianta R17. Eu am mers destul de putin cu ea si nu ma pot pronunta 100%

Acum vreau sa pun si pe passat b6 170 cp. 

Am de ales intre 205/55 R16 ( ~350lei) si 215/55 R16 (~ 600 lei). Am ramas socat de diferenta de pret. Aproape dublu  205 vs 215

 

Intrebare1: am vazut mai multe comentarii ca sunt recomandate pana in 150 cp. Este un motiv pentru asta?

Intrebare2: si-a luat cineva CrosClimate Plus? am vazut ca au aparut dar surprinzator nu mai au clasa A la franare pe ud ci clasa B.

 

Ce am gasit pt modelul nou (2nd generation?):

    "CrossClimate + was introduced with a new compound to improve durability and maintain the tyre’s performance during its life."

    http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/92866/michelin-crossclimate-tyre-review

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Nimic nou despre Crossclimate + in 2019?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Ma gandesc sa achizitionez si eu un set de anvelope Cross Climate 195/65/15 pt masina din profil. Fac in jur de 8 - 10k km pe an din care majoritatea vara. In prezent am 2 seturi de anvelope (vara si iarna) care au cam imbatranit dar profilele sunt de abia uzate la jumatate (4 mm).

Sunt ok la aderenta vara ? Vara in concediu mai fac cate un drum peste granita, pe autostrada, dar circul in limite legale. Totusi m -ar interesa sa aiba aderenta buna vara atat pe uscat cat si pe ploaie. Iarna circul mai putin, mai mult prin oras. Totusi am mai citit niste review-uri pe net si mai multi ziceau ca in primii ani s-au comportat ok chiar si iarna, dar dupa 2 - 3 ani au devenit foarte nesigure pe timp de iarna, daca te prinde o ninsoare, ceea ce imi da de gandit. Sunt mai ok varianta mai noua, CrossClimate+, fata de cele fara + ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dupa 40.000 km si 2 ani + 8 luni , le-am schimbat azi cu unele identice

235/65R17 MICHELIN CROSSCLIMATE SUV 108W

Azi mai ieftine decat acum 3 ani

Masina fiind grea si datorita faptului ca merg pe multe drumuri cu multe curbe pe care le cam atac in viteza avem asa :

- pe fata ambele anvelope au uzura pe exterior .... mare

- pe spate au uzura uniforma , acceptabila

Anvelopele sunt moi si se uzeaza repede

De 3 ani nu am avut zapada , asa ca sunt f ok ca anvelope de vara cu care poti merge iarna

Nu am avut niciodata probleme cu ele , distanta de franare e acceptabila , nu am simtit niciodata ca ar pierde aderenta indiferent de starea drumului - ud / uscat

fata exterior.jpg

4 uzate.jpg

noi.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din 2015 incoace am pus CrossClimate pe toate masinile achizitionate: Jeep Renegade, Hyundai i20, Renault Kadjar si in prezent Mazda CX 30.

 

Atat in sezonul cald, cat si cel rece, atat pe  suprafata uscata, cat si uda sunt eficiente, distanta de franare buna (OK pe A2 la franare de urgenta la viteza mare), silentioase, nu am sesizat slabiciuni... Pentru un sofat "normal" in zona de ses si deal sunt OK.

 

In schimb anul acesta am avut ceva emotii pe zapada proaspata (aprox 5 cm), in rond la Arcul de Triumf cand masina (Mazda CX30 cutie automata, tractiune fata) a inceput sa piarda aderenta la aprox. 30-35 km/h, dar si-a revenit cand am redus viteza. 

 

@tavitara: Sa le porti sanatos, multi km, fara evenimente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semn clar de subvirare mare dupa uzura anvelopelor. Le-as schimba des fata spate sau as cumpara unele mai dure (de vara) care sa se deformeze mai putin sub greutatea masinii si sa se uzeze mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cat de uzate sunt pe exterior fata poate n ar strica si o verificare a directiei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Directia e verificata , dar o voi mai verifica in cateva saptamani ca deja trebuie sa fac iar revizia

La mine uzura e cauzata de cum conduc pe viraje si de anvelopele moi dar si de faptul ca imi e lene sa ma duc sa schimb rotile intre ele odata pe an macar

Nici nu bag mai mult de 2.3 presiune pe fata , prefer confortul

Nu prea folosesc frana , ma ajut mereu de inertia masinii si anticipez , dar unde drumul imi permite , ii dau sa zboare pe dealuri si curbe

E prea faina masina ca sa ma abtin dar niciodata nu scap banda mea intr-o curba

Trebuia sa le schimb de cel putin o luna dar a fost frig si nu am avut chef

E ok o pereche de anvelope premium la doi ani jumate , aprox 90 lei / luna , altii dau de N ori mai mult pe bere si tigari

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina fiind suv , grea , garda inalta , fara perne , motor in fata greu , pasageri doar in fata , anvelopele cele mai inalte si cele mai inguste , etc apare implicit efectul de barca

Asta se traduce , cand iei de exemplu o curba spre stanga cu viteza mare , ca o presiune foarte mare pe exteriorul anvelopei fata stanga

Cumva exagerand , roata fata dreapta se ridica in aer si toata greutatea masinii fata se lasa pe roata stanga fata

Daca , si este inevitabil , chiar inainte de curba luata in viteza apesi si frana putin , e ca si cum dai cu piatra abraziva direct pe acea parte a anvelopei

Rotile din spate sunt cele mai putin fortate sa mearga in alta directie decat drept , de asta uzura lor e uniforma

La berlinele grele care au garda coborata si cauciucuri late cu inaltime mica , efectul descris de mine mai sus este mult redus , de asta nici nu o sa vezi asa uzura la ele niciodata

Uzura datorata directiei defectuoase este diferita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Directia era ok , verificata azi , uzura s-a datorat stilului meu de condus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!