Jump to content

Probleme Fabia 1.4 16v: EPC + Check Engine


Real Vasi
 Share

Postare recomandată

Buna seara!

 

Am achizitionat recent o Skoda Fabia 1.4 16v din 2003, 75cp, transmisie automata.

Problemele au aparut din prima zi. Mai exact, dupa ce am ajuns cu ea acasa am oprit-o, pentru ca 10 minute mai tarziu sa constat ca nu mai porneste. 

Intr-un final a pornit destul de greu, pentru ca dupa cativa km sa mi se aprinda in bord EPC si Check Engine (care nu s-au aprins in primii 200 km facuti).

Am scanat cu vcds-ul care mi-a dat urmatoarele erori:

 

3 Faults Found:

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals 
            P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1 
            P1196 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62) 
            P0118 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
Readiness: 1010 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans        Labels: 001-927-731.lbl
   Part No: 001 927 731 R
   Component: AG4 Getriebe 001    2996  
   VCID: 204F060BA036381EB43-5072
 
2 Faults Found:
01166 - Engine Torque Signal 
            03-10 - No Signal - Intermittent
01166 - Engine Torque Signal 
            16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
 
Am inlocuit senzorul G62 si problema cu pornirea s-a rezolvat (se pare ca senzorul trimitea catre calculatorul masinii informatii eronate ducand la un amestec prea bogat de combustibil si inevitabil nu putea porni), dar dupa cativa km au aparut iarasi martorii EPC + Motor in bord (mentionez ca si cutia a inceput sa schimbe cu smucituri).
 
De data asta scanarea a dat mai putine erori:
 
1 Fault Found:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals 
            P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans        Labels: 001-927-731.lbl
   Part No: 001 927 731 R
   Component: AG4 Getriebe 001    2996  
   VCID: 204F060BA036381EB43-5072
 
2 Faults Found:
01166 - Engine Torque Signal 
            03-10 - No Signal - Intermittent
01166 - Engine Torque Signal 
            16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
 
Am incercat sa inlocuiesc si senzorul de presiune de pe galeria de admisie (cel care transmite respectivele erori), dar erorile persista.
Daca le sterg din vcds reapar dupa cativa km. 
Daca opresc si repornesc motorul martorul EPC se stinge si ramane doar cel de la motor, dar dupa un timp se reaprinde si EPC-ul.
 
Pana acum am aflat ca eroarea de la cutie apare din cauza primei erori, cea cu presiune barometrica, care face ca informatiile date de calculatorul masinii catre cutie sa fie eronate iar cutia nu schimba in parametri optimi.
 
Imi cer scuze pentru potopul de informatii, dar apelez la voi in disperare de cauza (dupa zeci de pagini citite pe forumuri si dupa n'spe mecanici consultati).
Modificat de Real Vasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai curatat senzorul map sau l-ai inlocuit? firele cum se prezinta, mufa, sunt ok? curata si clapeta de acceleratie, nu se stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am inlocuit. Firele sunt ok, mufa la fel. Clapeta de acceleratie a fost schimbata anul trecut de fostul proprietar (noua, cu factura). Se poate sa se aiba nevoie de curatare asa repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica firele pana la ecu nu doar la mufa...eu am avut surprize sa nu fie ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corelare implauzibila inseamna ca citesc presiuni diferite cei 2 senzori : MAP si senzorul baro din ECU.

Intra pe Engine si vezi ce presiuni citesc amandoi... presiunea baro ar trebui sa fie vreo 970 mbar, cu motorul oprit si MAP ar trebui sa fie la fel evident.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt defecte de conexiune intre ECU si senzorul barometric, cunosc erorile si arata ceva cu open circuit.

 

La presiunea atmosferica ECU afiseaza doar o valoare de corectie (-5....-7 etc),

 

Fiindca masina a inceput sa mearga mai prost cand apare problema tind sa cred ca e ceva in neregula cu caile pe unde intra gaze in motor: EGR, servo-frana, canistra cu carbon, recirculare gaze carter, gen aer fals. Sau noua clapeta sa nu fie in regula ca model sau poate ar trebui sa-i faci o adaptare (basic setting pe canal 60).

 

Daca pui eroarea pe google gasesti multe forumuri cu diverse explicatii, am gasit una in care zice cineva ca la 2 motoare cu aceeasi problema erau puscate invelisul de pe o rola de plastic si astfel distributia isi schimba parametri, oricum poti sa-ti faci o lista cu ce poti verifica, si sa ne tii la curent.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt inca sigur, dar se pare ca am rezolvat problema.

 

Tot citind pe forumuri, am gasit o posibila solutie pe care am incercat-o: am desfacut capacul de plastic de la motor, cel care gazduieste filtrul de aer. Inauntru, are o clapeta care directioneaza de unde sa intre aerul la motor (de langa toba de esapament, aer fierbinte, sau de langa partea laterala a motorului, aer mai rece).

Acea clapeta este controlata de un termostat care inchide clapeta in momentul in care se incalzeste motorul, pentru ca sa nu mai aspire aer cald.

La mine acea clapeta era blocata pe pozitia deschis (termostatul de la clapeta este defect), si astfel motorul aspira mereu aer fierbinte.

Am scos termostatul si am lipit clapeta pe pozitia inchis, ca sa traga doar aer rece.

 

Senzorul MAP are doua functii: masoara presiunea din admisie cat si temperatura. Se pare ca temperatura prea ridicata declansa senzorul care indica o eroare de presiune, iar motorul intra intr-o stare de siguranta, cu performante scazute.

Nu sunt pe deplin sigur ca s-a rezolvat problema deoarece n-am facut decat vreo 70km cu masina, si e posibil sa revina eroarea, dar momentan e ok (altadata se aprindea dupa 10-15 km).

 

Singura problema pe care am mai observat-o acum este faptul ca la un mers constant (50 km/h - 2000 rpm de exemplu), se simt din cand in cand mici smucituri, ca si cum ar fi probleme cu alimentarea. Daca merg mai turat sau cu turatie mai mica totul merge perfect (daca are cineva vreo sugestie e binevenita). 

 

P.S. Multumesc tuturor pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa aveam si eu smucituri pe la 2000rpm, a fost de vina egr care era uzat si nu mai lucra cursiv, curatarile nu l-au ajutat, am pus unul nou si am rezolvat, erori nu aveam decat tarziu in faza terminala cand nu se mai putea circula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine e tot asa, cam pe la 2000 rpm simt mici smucituri din cand in cand (se simt doar la viteza constanta si pe un drum bun, fara denivelari).

Daca zici ca e de la valva, am gasit o valva EGR noua marca Elston la pret relativ bun. Ar merge sau trebuie ceva firma mai consacrata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baieti eu simt smuciturile la relanti, in mers nu am probleme. cand mai merg cu ea subturata, cu a 2-a undeva la 1000 si ceva de rotatii, atunci mai smuceste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am postat aici o poza cu turatia relantiul:

 

http://vwforum.ro/topic/56338-golf-14-16v/page-318#entry2550074

 

este normal pentru acest motor? am curatat tot ce se putea, erori nu am pe motor, oare de la ce sunt smuciturile la relanti? aceleasi smucituri le am si cand este "socul" tras si sta mai turata cand este motorul rece..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun relantiul si consumul la relanti. Poate ai bujii uzate sau ancrasate, sau pistoane incarcate de calamina, poate compresia nu e egala pe cilindrii din cauza segmentilor blocati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update: am schimbat egr-ul cu unul nou si smuciturile au disparut (am incercat si o curatare a vechiului egr dar nu a rezolvat nimic).

 

Multumesc pentru informatie Sergiu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere, ai luat Elston pana la urma ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat Pierburg. A fost cu 120 lei mai scumpa, dar asa am fost mai sigur de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut eroarea asta si eu:

 

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
            P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent

 

uitasem un furtun scos de la galeria de admisie, deci o aveai si tu din cauza la aer fals cum am mai zis si mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare! Știe cineva de unde îmi curge niște ulei pe galerie de iese fum pe sub mașină.? Skoda fabia 1.4 16v. În mare parte am.identificat un senzor ceva care e plin de ulei și se afla pe la jumatea motorului intre motor și bord, care pare ca e înfipt în motor.? Am.si check engine aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare! Am luat o fabia 1.4 100cp 2006, merge,  trage, are la relanti cate un trepidat cu o frecventa de vreo 3 secunde iar daca merg cu ea si incerc sa tin constant o viteza are si atunci cate o trepidatie de parca are cate un nod. In timp ce urcam un deal mi-a aparut check engine si EPC.  Pe test asta a aparut, dupa ce am sters erorile nu au mai aparut dar trepidatiile au ramas. Va rog sa ma ajutati

Monday,12,June,2017,14:07:22:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910


VIN: TMBMD46YX64603386   License Plate:
Mileage: 229190km-142412mi   Repair Order:

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 6Y (6Y - Skoda Fabia (1996 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56 76
 
VIN: TMBMD46YX64603386   Mileage: 229190km/142412miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 036-906-034-APE.lbl
   Part No: 036 906 034 DF
   Component:  MARELLI 4MV G      5954  
   Coding: 00071
   Shop #: WSC 20448  
   VCID: 59B96BEFC3ECA9D6B3D-4A3A
   TMBMD46YX64603386     SKZ7Z0F3545127

1 Fault Found:
17550 - Load Calculation Cross Check
            P1142 - 35-10 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0010 0001

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 6R0-907-37x-ASR80.lbl
   Part No SW: 6Q0 907 379 AG    HW: 6Q0 907 379 AG
   Component: MABS 8.0 front  H04 0002  
   Revision: 00000000    Serial number: 00000000000000
   Coding: 0002178
   Shop #: WSC 13765 000 00000
   VCID: 820BEC83DEFA4A0E027-5072

2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 17
                    Mileage: 228631 km
                    Time Indication: 0

18265 - Load Signal
            P1857 - 000 - Error Message from ECU - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 17
                    Mileage: 228631 km
                    Time Indication: 0


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 6Q0-820-045.lbl
   Part No: 6Y0 820 045
   Component: Klimaanlage        X0840  
   VCID: F2EBBC43BE5A7A8E127-5000

1 Fault Found:
00705 - Relay for Coolant Fan; Stage 1 (J279)
            31-00 - Open or Short to Ground

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 D
   Component: 0000 BN-SG.         1S34  
   Coding: 25770
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-5072

3 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01309 - Power Steering Control Module (J500)
            49-10 - No Communications - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 601 A
   Component: 0S AIRBAG VW51      0009  
   Coding: 12371
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 1E3338F39A420EEE86F-5072

1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 6Y0-920-xx0-17.lbl
   Part No: 6Y0 920 871 B
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V02  
   Coding: 28101
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-5072
   TMBMD46YX64603386     SKZ7Z0F3545127

1 Fault Found:
01309 - Power Steering Control Module (J500)
            49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901
   Component: 003C GATEWAY CAN    1S34  
   Coding: 00014
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: F0EFB64BB056489EE43-5072

1 Fault Found:
01309 - Power Steering Control Module (J500)
            49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.clb
   Part No: 6Q0 423 156 AF
   Component: LenkhilfeKYO        V957  
   Coding: 10140
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 73E539474140F386991-5072

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 6Q0-959-433.lbl
   Part No: 6Q0 959 433 E
   Component: 3A Komfortgerát     0002  
   Coding: 00019
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3D71DF7F378475F6BF5-4A3A

No fault code found.

End   ---------------------------------------------------------------------

Modificat de vdragos
Scris haotic si pe alocuri agramat. Scrierea incorecta se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa incerc sa-ti fiu de ajutor, legat de eroarea de la motor, cred ca trebuie sa cureti clapeta de acceleratie iar apoi sa-i faci o calibrare. Benzina ce CO are? Eu bag numai de CO 98 si nu am probleme, sunt foarte pretentioase motoarele noastre.

17550/P1142/004418 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
Possible Causes
Mass Air Flow Sensors (G70) faulty
Intake Air System faulty/leaking (false Air)
Throttle Pedal faulty
Throttle Body dirty/faulty
Possible Solutions
Check Mass Air Flow Sensors (G70)
Check Intake Air System
Check Throttle Pedal
Check Throttle Pedal Position Sensor (G79)
Check Throttle Pedal Position Sensor 2 (G185)
Check Throttle Body
Check Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187)
Check Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188)
Check Engine Control Unit
 

Legat de celelalte erori, cred ca ar trebui sa stergi logurile si apoi sa vezi daca mai apar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la eroarea lui, posibil sa schimbe toti senzorii si toata electronica si sa ramana cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am sters erorile am mai facut pana acasa vreo 100 km si nu s-a mai aprins nici un bec. Am pus acasa testarul si am astea 2 erori doar.

Ideea este din ce cauza se simt smuciturile (usoare parca ar avea niste noduri pe conducta de benzina) cand mentin o viteza constanta. Cand accelerez nu se simte nimic sau cand decelerez.

Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 601 A
   Component: 0S AIRBAG VW51      0009  
   Coding: 12371
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 1E3338F39A420EEE86F-5072

1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 6Y0-920-xx0-17.lbl
   Part No: 6Y0 920 871 B
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V02  
   Coding: 28101
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-50E6
   TMBMD46YX64603386     SKZ7Z0F3545127

1 Fault Found:
01309 - Power Steering Control Module (J500)
            49-10 - No Communications - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorile postate n-au nicio legatura cu titlul topicului. Avem topic separat de coduri de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, pentru smucituri te sfatuiesc calduros sa mergi cu benzina CO 98 minim 150-200km, o sa vezi o diferenta in bine. Eu folosesc sortimentul de la OMV: Max Motion 100 parca ii zice (are CO98). Cu sortimentul ala am cel mai mic consum si cea mai mare putere. De la Petrom nu simt diferenta intre 95 si 98 iar de la Rompetrol puterea este mai mare la CO98 dar si consumul este mai mare.

Binenteles, sa schimbi benzina este cel mai la indemana, apoi te apuci de cautat daca este de la bobine, de la fise sau de la bujii intrand cu VCDS pe Engine, la Measuring Block, grupurile 14-15 si vezi daca ai rateuri pe vreun cilindru. 

 

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...
On 3/22/2015 at 4:10 PM, Real Vasi said:

Nu sunt inca sigur, dar se pare ca am rezolvat problema.

 

Tot citind pe forumuri, am gasit o posibila solutie pe care am incercat-o: am desfacut capacul de plastic de la motor, cel care gazduieste filtrul de aer. Inauntru, are o clapeta care directioneaza de unde sa intre aerul la motor (de langa toba de esapament, aer fierbinte, sau de langa partea laterala a motorului, aer mai rece).

Acea clapeta este controlata de un termostat care inchide clapeta in momentul in care se incalzeste motorul, pentru ca sa nu mai aspire aer cald.

La mine acea clapeta era blocata pe pozitia deschis (termostatul de la clapeta este defect), si astfel motorul aspira mereu aer fierbinte.

Am scos termostatul si am lipit clapeta pe pozitia inchis, ca sa traga doar aer rece.

 

Senzorul MAP are doua functii: masoara presiunea din admisie cat si temperatura. Se pare ca temperatura prea ridicata declansa senzorul care indica o eroare de presiune, iar motorul intra intr-o stare de siguranta, cu performante scazute.

Nu sunt pe deplin sigur ca s-a rezolvat problema deoarece n-am facut decat vreo 70km cu masina, si e posibil sa revina eroarea, dar momentan e ok (altadata se aprindea dupa 10-15 km).

 

Singura problema pe care am mai observat-o acum este faptul ca la un mers constant (50 km/h - 2000 rpm de exemplu), se simt din cand in cand mici smucituri, ca si cum ar fi probleme cu alimentarea. Daca merg mai turat sau cu turatie mai mica totul merge perfect (daca are cineva vreo sugestie e binevenita). 

 

P.S. Multumesc tuturor pentru sfaturi!

Salut colegu Real Vasi.Zi-mi te rog ai rezolvat atunci acea problema de la senzorul barometric trecand pe aer rece direct in admisie fara acea clapeta de redirectionare a aerului rece/cald din evacuare?Am si eu o problema asemanatoare si nu ii dau de cap cu simptome asemanatoare.

Multumesc mult.

rsz_senzor_baro.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!