Jump to content

Service Cobalcescu (Valea Oltului Bucuresti)


gradu86
 Share

Postare recomandată

Am vrut sa-mi las si eu prima impresie despre service-ul auto Cobalcescu, cel de pe Valea Oltului.

 

Am fost la ei sa-mi schimbe bara spate pe RCA, pentru ca era unicul service din sectorul 6 cu care au cei de la Astra contract. Dupa ce a durat cam o luna sa comande bara (ei zic ca de fapt cei de la Astra au comandat-o si le-au dat-o lor, nu stiu ce sa zic), mi-au zis ca trebuie sa las masina la ei pentru cel putin 2 zile jumate (asta daca nu e vreo problema si sub bara) ca sa potriveasca culoarea. Ok, tot a trebuit sa plec din tara pe 5 zile, le-am dus-o si am lasat-o acolo (cam cu frica sa nu-mi schimbe si alte piese, cu unele mai uzate, dar mi s-a spus ca e service mare si cele mari nu fac magarii d-astea).

 

Ma suna ei peste vreo 3 zile ca masina e gata. Cand am revenit in tara m-am dus sa o iau, ca sa constat ca bara are o culoare vizibil mai inchisa decat restul masinii, dar si ca arata cam ciudat: un pic deformata, de parca a fost fortata la montaj, si in unele zone parca cu picaturi de vopsea. I-am rugat sa vada daca se poate face ceva in aceasta privinta, pentru ca nu mi se pare normal sa-mi spuna ca au ales vopseaua dupa codul vopselii masinii, cand se vede de la o posta ca nu e aceeasi cu culoarea masinii. O fi fost ea asa candva in tinerete, dar acum culoarea e mai deschisa, si as vrea si bara la fel, sau macar suficient de apropiat cat sa nu sara in ochi.

Mi-au revospit-o repede, a doua zi dimineata m-am dus s-o iau, culoarea este deja acceptabila, dar deformarile sunt tot acolo. Ei zic ca asa le-a venit bara de la Astra. Eu nu stiu ce sa zic: ori au deformat-o ei la montaj, ori cei de la asta au cumparat o bara AM de calitate proasta, nu stiu cum sa-mi dau seama.

 

In plus, poate e paranoia mea, dar parca suna altfel si motorul, si articulatiile cand dau peste denivelari.

 

Concluzie: am ramas cu un gust amar, nu pot sa me declar in nici un fel multumit de ei. Am inteles ca au si preturi foarte mari, desi pe mine asta nu m-a afectat, eu facand operatiunea pe RCA. Mi-am invatat lectia, data viitoare daca nu mi se propune un sevice in care sa am incredere - voi cere bani de la asigurator si-mi rezolv singur problemele unde stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai stiu sigur dar parca astra lua piese din dezmembrari si le dadea la service pt montaj la pagubiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ti-au umblat si la motor si probabil s-au dat prin curte, prin gropi sa iti faca constatare la articulatii..piesele de la astra se stie ca nu sunt originale. Cat despre culoarea masinii sau calitatea vopsitoriei aici intr.adevar poti ridica intrebari dar daca ti-au refacut lucrarea ca si calitate ma refer la scursuri, stralucire etc deci doar din punct de vedere tehn ic nu cred ca mai tine de ei diferenta de nuanta ..e normal sa ai o culoare mai proaspata pe bara. Fa un polish la toata masina si poate se mai apropie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am admis ca poate este doar paranoia mea, desi nu e un lucru nemaiauzit sa ti se schimbe piese cu unele mai uzate la service. Cat despre lucrare in sine: vopseaua scursa si deformarile sunt tot acolo, de exemplu sunt diferente enorme de nivel la imbinari intre bara si aripa. Tot ce au rezolvat este culoarea vopselei, acum e suficient de apropiata cat sa nu sara in ochi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui , pare a fi bara aftermarket.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi mare problema: ASTRA.

Am fost lovit de o cucoana, fix in roata stanga fata, afectand geometria, indoind la vreo 60 de grade bieleta de directie, indoind bara si aripa... etc. 

Am dus masina la constatare la Astra, unde avea cucoana RCA-ul, intr-o luni. Dupa constatare merg la un consilier de service si il intreb ce piese va pune pe masina. Raspunsul: aftermarket, de pe bursa Astra. Adica Astra are un soi de bursa, pe care fiecare service pune cererile de piese de care au nevoie, apoi diversii furnizori depun ofertele. Cea mai ieftina castiga. Rezulta deci ca piesele sunt obligatoriu aftermarket si cred eu de cea mai joasa speta posibila.

Dupa informatiile astea, am cerut constatatorului sa scrie si sa semneze ca se vor pune piese originale, dar a ras si cu... colegul sau.

In consecinta am renuntat pentru moment la a repara acolo masina am rezolvat singur directia si ma gandesc sa repar si restul pe banii mei, nu ma pot lipsi de masina.

Oricum in Bucuresti, Astra are contract cu 3 service-uri: MasterKraft unde ma fost eu si era sa le rup capetele jivinelor de acolo, Cobalcescu din S6 unde a fost colegul gradu86 si Autologex din comuna Pantelimon.

Referitor la a cere banii de la ASStra, ideea e buna dar nu trebuie pusa in practica, pt ca ei vor calcula manopera la vreo 30 de lei/h, iar piesele la cel mai mic pret de pe piata, cu discountul pt. service-uri si totalul iese undeva sub 50% din valoarea reala a reparatiei, ca sa nu zic sub 30%.

Am adunat toate datele astea de la mai multe service-uri, inclusiv reprezentante, ca Avia, Metrotehnica dar si de la alte service-uri.

Evident, sunt intr-o dilema care pare fara iesire, inca am puntea fata fugita/ stramba, bieleta schimbata (Lemforder) deja era praf,in 4 luni, aripa e deformata, bara... am schimbat-o din cauza unuia de la Enel, pe RCA-ul lui.

Intreband la repezentante am primit urmatoarele raspunsuri:

Nici macar la reprezentanta nu poti avea piese originale, tot de pe bursa Astra vor fi luate. (Metrotehnica)

Daca vrei piese originale, noi punem, tu platesti factura, apoi te duci cu ea la Astra sa iti dea banii. (Avia Pantelimon) dar nu se stie daca primesti toti banii.

 

Aveti vreo idee daca pot, legal, primi toti banii pe o factura de reparatii la reprezentanta din partea Astra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Nu stiu daca sa mai schimbat ceva dar eu am avut acum 2 ani accident si am obtat pentru regie proprie....

Calculul e mai simplu decat se vorbeste...din devizul de reparatie se scade TVA-ul si atat...aia e suma...deci fara burse...fara ore de manopera ieftine si alte povesti...

Exact asa am primit eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Aveti vreo idee daca pot, legal, primi toti banii pe o factura de reparatii la reprezentanta din partea Astra?

poti, cel mai probabil in instanta.

daca ai timp si bani, repari in service autorizat din banii tai si apoi duci factura la Astra. ei accepta (yeey) sau refuza (si urmeaza reclamatie, etc)

din cate stiu, nu e mentionat nicaieri de unde sa puna piesa ci doar sa repare/despagubeasca.

piese AM din pacate se pun daca sunt autorizate RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc pentru info. Incerc sa aflu de la Astra direct aceste informatii, nu de la diversi consilieri de la service-uri, desi, ai crede ca stiu ce vorbesc.

Devizul l-ai facut la reprezentanta sau la un service obisnuit?     Ai folosit piese originale?

 

La mine trebuie slabita si realiniata puntea fata (cadrul pe care sunt prinse bratele fata) sau schimbata, nu stiu, pt ca jegurile de la MasterKraft, m-au chemat si la reconstatare, n-au demontat nimic, n-au reconstatat nimic, desi masina trebuia condusa cu maxim 30Km/h si volanul la 90 de grade spre dreapta ca sa stea pe banda de mers, nu mai zic ce zgomote scoteau rotile. Stiu, platforma era necesara insa nu aveam bani de platforme (una de la locul accidentului - acasa, ca era vineri seara, doua luni  acasa-service, si retur, doua  miercuri, la reconstatare si retur), Inlocuita bieleta, refacuta geometria, indreptata si revopsita aripa, inlocuita bara fata si suportul ei din stanga si orice altceva o mai fi pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg de ce daca ai VW te duci la un service care repara dacia, renault si nissan. De ce? De ce nu va duceti la service-uri care repara vw si care vand piese cu origine contralabila??

Mai ales ca este vorba de o reparatie pe rca, unde nu dai bani din buzunar ca sa te zgarcesti la manopera sau la piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta, Astra n-are contract decat cu cele 3 service-uri mentionate de mine mai sus. Fie te duci la unul din ele, fie te duci unde vrei, dar platesti din buzunar, si apoi incerci sa-ti recuperezi banii. Daca asiguratorului nu-i convine suma de pe deviz/factura incepe scandalul si dureaza enorm pana se incheie disputa. Asta e, pe scurt toata treaba,@andreihey. Nu e atat de simplu,ca-n teorie. Nu m-as duce la service Dacia/Renault/Nissan pentru nimic in lume, am eu o problema cu astia, dar nici la MasterKraft care sunt aproape de mine, dar sunt maimute jalnice, si Autologex e la capatul Pamantului, si nici info clare n-am despre ei. Ma tenteaza regia proprie, cu piese originale ( chiar sh unde e ok) unde pot controla personal fiecare aspect al reparatiei si timpul de executie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astra nu are interes sa iti spuna asta. Ei incearca sa te faca sa repari la service-ul lor agreat.

Reparatia in mare parte o poti face la orice service (mecanica, tinichigerie). Doar anumite operatii se pot face doar in reprezentante.

 

Dexterino, cere regie proprie si vezi cat iti ofera. Fa un calcul cat te-ar costa pe tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porsche are decontare directa cu Astra.

http://www.porscheinterauto.ro/news/Decontare_directa_in_reteaua_Porsche_Inter_Auto/Haendler/R00pia/?dlr&id=news&news_url=Haendler/R00pia/ro/hdlr/eigeneseiten/R00pia_A_135978448598.html 

Constatarea o poti face cobalcescu sau alte service-uri din lista de pe site astrasig.ro sau la unul din sediilor lor.

Dar reparatia o poti face binemersi la PBN, PBV, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am intrebat de consultantul de la Astra care mi-a facut dosarul daca pot sa repar masina la vre-un service autorizat VW cum ar fi Midocar sau Porsche Bucuresti, raspunsul primit a fost negativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare corect sa iti dea asemenea raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astra are contract cu Porsche, dar din ce-am aflat doar pt masinile in leasing. o sa cer informatii despre regie proprie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reparat fosta octavie la autologex, a trebuit schimbata bara spate si i-am spus din start, fara piese AM, bineinteles ca bara a venit AM, am cerut sa vad piesa inainte de a o pune si vopsi pe masina, am vazut ca e AM, le-am zis ca iau masina de acolo si o fac pe cascocu regrea. In 2 zile a venit bara OEM , am vazut-o , au vopsit-o, cand am ridicat masina m-am uitat daca aia e bara si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discutia a luat-o in alta parte, aici e vb de un service de pe valea oltului, nu modul in care se pun piese de catre RCA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai interesat printre cunoscuti, Cobalcescu de pe Valea Oltului are renume prost inclusiv printre unii posesori de cazane frantuzesti/corcite/turcesti. Clar il voi ocoli. Motivele sunt cam cele enumerate mai sus, nici la marcile pe care le reprezinta nu fac treaba buna.

Personal, am vazut multe prin service-uri, toti incearca sa maximizeze profitul folosind materiale si piese cat mai ieftine si cu economie maxima. Am tinut sa mi se repare masina cu piese originale, intotdeauna. De exemplu, am vazut cum comandau cele mai ieftine bare AM, negre, urmand sa le vopsesca ei. Normal ca peste 3-6 luni, bara aia se exfolia, ei abia daca dadeau un filler pe ea, apoi vopsea si gata. Fara tratamente pt plastic, fara degresare serioasa, fara primer pt plastic. Sunt prea scumpe materialele. Te tine 3 luni vopseaua, numai bine ca scapa de garantia la manopera.

 

OFFTOPIC (cu scuzele de rigoare), @Al Bundy, am patit exact la fel cu Cars Inv care se pretinde un pui al Brady Trade, i-am pus sa puna la loc tot ce demontasera si am plecat fara sa semnez nimic. In 2 zile aveam piesele originale si mi le-au pus pe masina ( bara fata, semnal dreapta fata, bandou si far dreapta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

Eu am reparat de doua ori un cazan la Cobalcescu in urma cu vreo 6 ani. Pe Grig. Cobalcescu.

Printre bara fata si farul dreapta puteai sa bagi pumnul, asa de "buna" era imbinarea.

Bara spate, insa, un an mai tarziu, au schimbat-o cum trebuie.

Era masina de firma, leasing, o dadeam inapoi, nu m-a interesat foarte tare. Dar ca sofer am avut aceeasi dezamagire cand am vazut-o ce bine era reparata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi companie, alt sediu, aceleasi servicii proaste. Si eu am reparat acolo un cazan romanesc MCV, tot masina de serviciu, dar asta luase o tranta, pe-o parte. La prima vedere parea ok, dar nu era si nici n-au vrut sa remedieze nimic, nic macar tamponul din cauciuc de la toba din spate, pe care tot ei l-au scos. Cobalcescu cu totul, e, dupa mine, o companie slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pe 29.03 un meserias asigurat ASTRA m-a lovit pe dreapta spate. Daune la prima vedere: bara dreapta spate, aripa & contra aripa dreapta spate. Am copletat un formular de preavizare rca online si azi m-a sunat sa ma programeze pentru maine la constatare. Dupa ce am citit mai sus mi-am intarit convingerea sa nu merg la service-urile astea agreate. Din prima clipa m-am gandit sa-mi repar masina la reprezentanta VW. Am fost sfatuit de mai multe persoane care au mai trecut prin astfel de situatii, sa ma duc cu tupeu si sa nu fac nici un fel de compromis. Imi iau tupeul la mine si vad ce pot sa scot de la ei. Revin cu info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios ce reusesti sa obtii si cum, macar pentru viitor daca de data asta am fost naiv si prostit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine dimineata inainte sa ajung la constatare vreau sa sun la Midocar sa vad ce relatie au ei cu Astra ca probabil nu sunt primul care are problema asta si alege sa-si faca masina la ei, si care este procedura pentru reparatie si decontare daca aleg reprezentanta. Sigur imi va spune versiune reala, in comparatie cu ce-mi va "turna" constatatorul. Eu unul platesc asigurari din 2003 fara sa beneficiez vreodata de un leu. Acum cand am nevoie de ajutor si nu din vina mea, vreau sa-mi fac masina cum trebuie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris la Astra si mi-au raspuns vreo 3 oameni: primul a fost chiar proprietarul service-ului unde am facut constatarea si "reconstatarea"aia cu bataie de joc, Car Kraft, nu MasterKraft cum scrisesem mai sus, apoi mi-au scris si telefonat 2 tipi de la Astra:

 

 

Referitor la solicitarile Dvs. va precizam urmatoarele.

Livrarea pieselor catre unitatile service partenere ASTRA Asigurari se face de catre furnizorii cu care exista conventii de decontare directa, cu respectarea de catre acestia a legislatiei in vigoare in ceea ce priveste comercializarea pieselor si acordarea garantiei, in baza comenzii de reparatie efectuate de catre client la unitatea service partenera.

Valoarea despagubirilor, pentru cazurile in care se solicita plata inaintea efectuarii reparatiilor , se stabileste pe baza preturilor pieselor de schimb si al materialelor, practicate de unitatile de specialitate din Romania si a unui tarif orar de manopera mediu, corespunzator categoriei vehiculului dumneavoastra, aplicat numarului de ore de manopera rezultat din normativul de reparatie al producatorului vehiculului.

Pretentiile de despagubire fata de asiguratorul RCA pot fi ridicate in decurs de trei ani de la data luarii la cunostinta, de catre partea prejudiciata , de producerea evenimentului.

Reparatiile pot fi efectuate atat in regie proprie , valoarea despagubirilor fiind stabilita pe baza evaluarii asiguratorului si a eventualelor documente privind reparatia, precum si la orice unitate service legal autorizata, urmand a fi depuse spre decontare documentele fiscale de reparatie, cu prezentarea autovehihculului reparat in vederea verificarii reparatiei.

Pentru informatii suplimentare privind solutionarea dosarului de dauna va stam la dispozitie.

 

 

Liviu Greabu

Sef Serviciu Daune Auto

 

Intrebarile erau:

 

1. Cum/de unde sunt achizitionate piesele care se folosesc la reparatia masinii

2. Cum se calculeaza suma pentru reparatia in regie proprie

3. Cat e valabil dosaruld edauna/ constatarea

4. Pot repara masina  in alt service decat cele 3 din lista lor de parteneri.

 

Deci, @segas, poti repara masina in orice service autorizat RAR pentru tipul tau de masina, desigur si reprezentanta, dar nu au spus ca, in cazul altor service-uri in afara de cele partenere (3 bucati in Bucuresti) trebuie sa platesti din buzunar factura de reparatie si apoi sa le-o prezinti pentru decontare. Aceasta decontare, dupa lege, dureaza maxim 21 de zile, in realitate... nu stiu.

 

Inca ceva demn de evidentiat e faptul ca inspectorii de daune, care fac constatarile, au toate motivele sa iti bage un anumit service pe gat, unul din partenerii asiguratorului, pentru ca ei sunt platiti cu o suma la fiecare "client"care-si repara masina la perteneri, si i se scade aceeasi suma daca "clientul" isi repara masina in afara retelei de parteneri. E, acum intervine problema: pentru ca nu-ti repari masina unde "trebuie" si el e penalizat, are toate motivele sa-ti puna bete in roate, sub forma de mari intarzieri la acordarea acceptului de plata, sau sa-ti despagubeasca o suma mai mica sausa-ti faca tot felul de alte neplaceri.

 

Ca un disclaimer, informatiile din ultimul paragraf sunt adunate de la cativa brokeri de asigurare, niciun asigurator/ inspector de daune nu are vreun interes sa faca publice astfel de detalii.

 

Al doi-lea de la Astra mi-a raspuns mult mai scurt dar exact aceleasi lucruri:

 

Urmare a solicitarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:

  1. se achizitioneaza de pe  Bursa de Piese
  2. cu privire la modalitatea de calcul a despagubirii in regie proprie pentru, va aducem la cunostinta ca suma a fost calculata pe baza preturilor pieselor de schimb si a materialelor practicate de unitatile de specialitate din Romania si a unui tarif orar de manopera mediu, corespunzator categoriei vehiculului dumneavoastra, aplicat numarului de ore de manopera rezultat din normativul de reparatie al producatorului vehiculului.
  3. 3 ani de la data evenimentului
  4. autoturismul se poate repara la orice service autorizar RAR pentru autoturismul dumneavoastra.

 

Cu stima,

  

Robert Cojocaru

Inspector Specialitate Daune

Modificat de Dexterino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!