Jump to content

Sfat achizitie Vw. T4 2.4 68cp sau 2.5TDi 102cp


Mustang1
 Share

Postare recomandată

Sunt in situatia de a alege dintre :

1) Volkswagen T4 2.4 75cp din 07.1997 modelul lung

51847513_2_1000x700_vw-t4-1997lkwvariant

2) Volkswagen T4 2.5TDi 102cp din 1999 - motor ACV (cred ca initial a fost autovehicol avand geamuri de jur imprejur dar acum are doar 3 locuri si este inmatriculata LKW.

46432101_1_1000x700_vw-t-4-transporter-r

 

Ca si pret de achizitie...as iesi ~ la fel(fiind vorba de un schimb auto+diferenta 900euro pentru a 2-a, iar pentru prima schimb pe schimb dar ma ajunge ~900euro inmatriculatul), dar nu despre cost vreau sa vorbesc ci despre fiabilitatea celor doua motoare/modele. Ca si optiuni...sunt la fel...adica totul mecanizat.

Cea albastra am condus-o si desi pare destul de puturoasa pana intra turbo....atunci se vede diferenta(mananca asfaltul su ea cand intra turbo)...cea alba inca nu am condus-o. In principiu nu am nevoie de viteza...vreau sa o achizitionez tocmai pentru a putea cara marfa pentru un magazin + treburi gospodaresti.... ma intereseaza mai mult consumul pentru cele doua si fiabilitatea in timp...costul pieselor, etc..

Multumesc pentru ajutor!

Modificat de Mustang1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te intereseaza strict fiabilitatea si costul pieselor mergi pe 2.4,dar fa un drive-test inainte ca sa vezi diferentele fata de 2.5 care e mult mai sprinten.

Daca nu vrei batai de cap ia 2.4,nu are ambreiaj cu masa dubla,turbo care sa se strice.

Singura ''buba'' a lui este posibila fisurare a chiuloasei.Poti verifica daca mananca antigelul din vas si atunci iti poti da seama daca are probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit o poza dupa cartea de inmatriculare(tuv) la prima masina. De acolo rezulta ca masina ar fi de 75cp (55kw)...vad ca cele mai multe au 78cp...am gasit si o lista cu motorizarile de pe t4 pe forum, aici s-ar incadra t4-ul alb.

Ceva detalii despre acest model? observ ca acest model are si catalizator si este marcat Euro2... 

 

The 2.4D na "Cat Diesel" and red "I" are announced in 1998...

  • 2.4 litre (75bhp/55kw) AJA 5-cylinder Euro2 normally aspirated diesel with catalyst.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu m-as feri de cel 2,4

sunt foarte proaste motoare,mie mi-au crapat 2 chiulase in sarcina si consuma mult

 

ia 2,5tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot pe 2.5 as merge..am un prieten care are tot acv si este foarte multumit de el ca si consum si nu a avut probleme de fiabilitate.ce e drept important e si cine il conduce..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prost motor cel de 2.4...

Alege 2.5. E altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,

Din experienta 2,5 TDI are un cuplu formidabil la 102 cp . Am avut un T4 2,5 tdi , a ramasa la fratele meu acum . Cumparat la 192 k acum are 432.000 km merge ca in prima zi . Tot ce tine de motor nu am schimbat absolut nimic . Deci recomandarea mea 2,5 TDI . bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru recomandari!

Un aspect...putin curios, atunci cand am fost sa vad masina 2.5TDi...a pornit destul de greu la prima cheie(motivatia vanzatorului a fost ca nu a mai pornit-o de ceva timp si bateria nu e tocmai buna)...ok, dar a zis sa asteptam macar 10minute inainte de a o conduce....sa se incalzeasca motorul. Am asteptat vreo 20 de fapt....

Stiu ca este indicat chiar sa lasi motorul sa se incalzeasca cat de cat, uleiul sa isi intre in lubrificare cum trebuie, etc....dar aceasta "asteptare" ar mai putea ascunde si altceva? Cand am condus-o...la pedala maxima nu am vazut fum suspect sau intreruperi...

O alta constatare...la schimbatul vitezelor, cand debraiam (indiferent de treapta - inferioara-superioara), cat tinea debraierea aparea un tremurat destul de puternic care se resimtea   in volan si in bordul de plastic dar fara batai sau alte zgomote mecanice puternice....intra in viteze destul de bine.

Proprietarul mai avea un t4 model "face lift" cu care circula zilnic, motor tot 2.5TDi ... masina cu care a si venit atunci cand am fost sa vad t4(parcat in alta parte)...dupa teste, etc....cam 1h de vazut, vorbit, condus...la final...s-a urcat in t4-ul (face lift)...a dat cheie si a plecat imediat...de aici mi se pare un pic ciudata asteptarea de 20 min la t4-le pe care vreau sa il iau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La schimbatul vitezelor nu trebuie sa simti nimic, trebuie sa fie la fel ca orice autoturism. Cati km are, sau cati crezi ca are? La ce s-a folosit masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand sa mergi tot pe 2.5 tdi, dupa ceeace ai spus despre masina, cum pleaca de pe loc tind sa cred ca fie are probleme cu un suport de motor , si de aici vibratia, fie ambreiajul pe duca.In orice caz, sa nu te astepti sa cumperi masina si sa nu fie nevoie sa bagi ceva bani in ea, cu atat mai mult masina din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica ar avea ~320.000km...desi nu cred... in spate am dat de niste coji de nuca...proprietarul (actual) a zis ca a luat-o pentru transport pachete din si in Austria dar nu a facut decat doua curse cu ea in sezon (cred ca de sarbatori)...in resul perioadei ii ajunge o singura masina celalalt t4...motivul vanzarii neutilizare... (zice el)... Dupa starea masinii la interior-exterior...pare destul de ingrijita...ne-aranjata(punctata sau reparatii)...nu cred ca sunt cei reali.

In cazul in care ar fi ambreiajul de vina cum mi-as putea da seama cel mai usor? Cat costa un ambreiaj pentru acest tip de motor si cat ar ajunge manopera?

Off-topic: Intreb de manopera pentru ca in trecut, la un golf 3 2.0 8v am avut de reglat cate ceva la motor, piese de 230lei si manopera de 1600lei :-O .

46432101_2_1000x700_vw-t-4-transporter-f

46432101_3_1000x700_vw-t-4-transporter-v

46432101_4_1000x700_vw-t-4-transporter-a

46432101_5_1000x700_vw-t-4-transporter-n

46432101_6_1000x700_vw-t-4-transporter-.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiaj volant cu masa dubla, placa de presiune, disc si rulment hidraulic undeva pe la 2100 lei, manopera 300-350 lei.

Modificat de bullet123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auch.... :( Cum as putea detecta daca sunt cu adevarat probleme la ambreiaj? Intra bine in viteze, fara sa agate sau zgomote suspecte. Stiu ca pe cand aveam golful 3 am gasit un stas..sa ii zic asa. Trebuia sa verific daca in treapta 3  la 2000rpm am 40km/h...sau ceva de genul...iar daca existau diferente ..erau probleme de la ambreiaj. Exista un astfel de stas "testat" si pentru vw t4 2.5tdi 102cp? 

Modificat de Mustang1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnul cel mai bun pentru ambreiaj pe duca, este o bataie neregulata, sacadata la relalti si in momentul in care ambreiajul este apasat dispare.Acest sunet apare si dispare si fara a se apasa abreiajul, cel mai bine se aude cand stai afara langa masina, si stai interval de 5, 10 minute.Un alt simptom, clasic, este cand patineaza in mers, se accelereaza , crste turatia motorului, dar la roata nu ajunge acea accelerare, masina tinzand sa mearga constant, liniar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e volant dusa, se aude cand e rece motorul sau motorul are un mers neregulat(intreruperi scurte). Cat de sus cupleaza ambreiajul, cum se manifesta la plecarea de pe loc, tremura, smunceste, se balbaie?

La mine tremura putin la plecarea de pe loc, dar face la fel si goala si cu 2,5t agatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest sunet se aude si cand motorul este cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu daca as vrea sa cumpar un bus as lasa minim 20 min sa mearga la relanti sa vezi daca nu se intaresc furtunele de apa sau sa dea apa afara,dupa parerea mea principala problema a unui motor forjat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ca masina aia e o lepadatura din care au scos untul. Evit-o.

Inainte de-a lua o decizie, mai condu si alte masini cu acelasi motor. Vei sti la ce sa te astepti.

Trebuia sa-i ceri la o tura si masina cu care a venit. Iti dadeai seama mai usor daca nu e in regula ceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu poti compara niciodata o masina normala de mers la piata si in parc cu o dubita de marfa sau de persoane...

 

nu iti cumperi duba decat cu un rost, sa o abuzezi in general, deci nu exista nicio duba in mintile sale, decat alea super premium cu piele si tot tacamul, cumparate pentru directori :)

 

ideea e sa cumperi una care are km apropriat de reali, si ulterior sa investesti in ea, ca sa ai liniste la volan,

 

adica sa ai sistem de franare beton, sistem de pornire, aprindere si alimentare fara probleme, si sistem de transmisie a puterii fara bube... restul se pot rezolva.. ca e un fir lipsa ca e un buton stricat.. se rezolva si ulterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nici trepidatiile nu-s normale, chiar daca e de piata.

Mai ales la 2.5 care e foarte echilibrat (daca e in mintile lui).

Pe principiul asta, tot ce nu-i limuzina, e Raba. Nu-i adevarat.

Eu cunosc destule T4 2.5 care nu-s "abuzate". Le conduci cu placere. Deci se poate. Nu-i valabil la cei ce-si bat joc de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru interesul aratat.  Din pacate am fost anuntat mai devreme ca a fost vandut la bani t4-le 2.5TDi ... singura varianta ramasa momentan ar fi cea alba 2.4diesel lunga... 

Ca si bani, ofer la schimb pe schimb o alta masina inmatriculata cu volan pe dreapta(opel vectra c 1.8 122cp din 2003).

Am calculat taxa la autoutilitara si avand euro2 motor de 2360, vechime mai mare de 14 ani, taxa a iesit in jur de 2100lei.

Rar-ul am inteles ca ma costa 840lei, iar restul actelor (politie+primarie) alti ~300lei.

Asigurarea pe numele meu (25 ani) 615lei pe  6 luni. ... pe numele mamei mele ar fi 540lei pe 6 luni...pentru ~100lei/acat e diferenta cred ca merita sa o trec direct pe numele meu ca sa nu mai am probleme daca vreau sa ies din tara sau mai stiu eu peste ce un politist mai dau..

Este asa "pacatos" motorul de 2.4? nu intentionez sa car greutati mari...pentru magazin mai mult plastice voluminoase dar usoare...iar un alt motiv pentru care imi doresc o duba este pasiunea pentru off-road. Detin un atv care ar intra numai bine intr-un T4...astfel as putea merge la intruniri sau in mini vacante la munte, t4-le transformandu-se intr-un bun garaj mobil :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu vinzi opel vectra si iti iei o duba cu volan pe dreapta? Eu am avut   si am recomandat la toti daca vor dube sa isi ia cu volan pe dreapta pentru ca nu sunt muncite cum sunt cele de ro (stiu multe firme care cara 4-5 tone cu sprinter 311). Am un prieten cu vito, a dat pe el 900 de lire, a facut cu el 40.000 de mile si nu a cerut decat consumabile. Oricum cu duba nu mergi mai multe de 80-100 km/h. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta cale ar fi si cea mai usoara pentru mine, sa vand autoturismul proprietate personala, inmatriculat si perfect functional, iar cu banii sa pot face "mofturi" si sa imi aleg ce si cum imi place...dar din pacate pe aceasta vreme de "seceta" cand preturile la masini au ajuns groaznic de mici....vanzarile la masini observ ca merg foarte foarte greu...din pacate nu am primit nici o oferta concisa inafara de "curiosi".... Eu detinand 2 autoturisme, un golf 4 sdi si acest Opel...am decis sa renunt la Opel pentru o autoutilitara cu care sa imi pot desfasura mai comod activitatea la un magazinas recent deschis(sa nu mai depind de furnizori si sa incep sa ma aprovizionez singur)...Din pacate majoritatea celor cu autoutilitare la vanzarele nu accepta schimburi (fiind ori "samsari" pe profit in bani, sau masini care "trebuie" vandute inainte de a se strica la actualul proprietar)... Daca as avea banii cash sigur as opta sa imi aduc singur din austria, germania o autoutilitara de la persoana fizica si sa ii pot verifica in reprezentanta istoric, km, etc. inainte de a ajunge pe mainile unui "estetician" roman si pus pe profit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai dreptate, dar nici-o data nu sti cum gasesti pe cineva interesat de masina ta, un anunt pe olx e gratis, daca se vinde bine daca nu iarasi bine. Eu am pus pe olx niste utilaje care vroiam sa le duc la fier vechi, dar s-a nimerit ca cineva sa fie interesat de ''fieru meu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ia transportul din 99 cu motor ACV este bun. Am avut eu. A mers struna 8 ani.Am schimbat volant la el așa mai important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!