Jump to content

Probleme turbina?


codrut19
 Share

Postare recomandată

Salut,am un a6 din 2002 1.9 tdi 96kw AWX.

Acum o sap am schimbat ambreiaj si volant,toate bune si frumoase merge bine,ieri cand am turato mai tare peste 4000 cu a 4-tra a murit motorul,deci nu mai tragea cum trebuia sa traga nici intr-o viteza.Parca nu mai intra turbina dupa 1500 2000 merge la fel pana la 4000-5000 adica trage dar nu cum trebuie trage incet.am oprito atunci si am pornito iar si mergea perfect ca inainte.Dupa iar nu a mai facut cateva zile,acum cand este rece tot asa nu intra turbina sau da sa intre si se aude un suierat asa puternic cand dau sa chimb fiind turata mai tare,iar cand merge bine,deci  trage nu se mai aude suieratul ala,ar putea fi turbina?sau pot face ceva sa previn ruperea iei?ms frumos!

Ps.O sa imi cumpar un VAG-COM sap viitoare cu interfata,am vazut pe ebay cam 50 euro costa,la pretul asta trebuie sa fie nou sau poate fi si uzat?ms

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai da bani pe interfata ca nu vezi nimica si asa,dupa exprimarea ta ti blocata turbina si nu mai poate trage tija vacumu,trebuie curata si dupaia va merge, stima.ps:nu poti preveni ruperea ei(axul),sa zicem ca e ,cum e viata....doar daca iti iei una noua dar la cat ii nu merita ,cel mai bun lucru e sa o reconditionezi ,ca daca o cureti is sanse sa se sparga depinde, cum mi sa intamplat mie si am avut probl cu omu a cui o fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA,deci trebuie curatata tija vacum,in ce consta si ce crebuie desfacut pt curatarea iei?sa inteleg ca exista un risc la curatarea acesteia?se poate strica turbina cand o cureti sau daca nu o cureti se poate strica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie tija ,tija e trasa de vacumu care il face masina cand porneste, deschide vanele unde face presiune,trebuie curata inauntru are niste vane care inchid si deschid,te sfatui sa nu o desfaci ca nu o sa stii cum trebuie pusa la loc.Turbina daca nu a functionat mult timp exista riscul cand o cureti sa inceapa sa lucreze si sa se rupa axul sau sa puste semeringul pe care sta axul si sa o ieie pe ulei...nu in toate situatiile se intampla asa sa se rupa axul sau altceva ,eu am zis ce se poate intampla mai rau.

Modificat de tudorpd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca auzi un suierat puternic , uitate la tubulatura turbina, de la filtru de aer pana la egr, este posibil sa fie crepat unul. Pune pe cineva sa tureze motorul (nu excesiv) iar tu sa uitete de unde vine suieratul acela, de obicei unde este crepat un furtun in apropierea ei este ulei, si trebuie sa dai jos scutul ca si acolo sunt . 

Daca sa rupt axa la turbina trebuie sa fumege destul de tare, culoare alb/albastruie, insotit de un miros de ulei ars, in acest caz NU recomand pornirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zomotele tip "suierat" puternice sunt date de de un traseu de admisie defectuos. Posibilitati deci de a avea vreo cipitura/crapatura intr-unul dintre furtunele de la intercooler. In cazul prezentei unei astfel de probleme, simptomele sunt: suierat puternic, randament slab al motorului, consum ridicat, fum negru si dens. 

 

In cazul in care problema vine de la turbina:

 

 - sunetele tip "vuiet/mieunat" - turbina murdara, inceput subtil de joc in ax

 

 

 - sunetele ascutite, metalice - turbina lovita pe admisie, joc in ax puternic.

 

 

Daca Turbina este dusa, nu ai cum sa nu observi. Vei lasa mult fum alb-albastrui in urma laolalta cu un miros puternic de ulei ars. 

 

 

 

Dupa cele povestite de tine, parerea mea este ca ar trebui sa faci o verificare la turbo. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.am desfacut erg-ul ieri m-am uitat la tuburi nu pare sa fie rupt sau ciobit nici unu masina merge tot asa se aude un suierat ca un fasait asa cand trec de 3000 ture.iar cand are ia chef cand o calc mai tare moare si nu mai intra de loc turbina.daca o opresc si o pornesc tot atunci merge din nou ok.recunosc ca nu m-am uitat sub masina adica nu am dat scutu jos.dupa parerea mea pierde aer pe undeva.sap viitoare o pun pe tester sa vedem ce spune.ms frumos de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@codrut.

Decat sa dai scutul jos m ai bine faci un log in mers pe grupurile 003/010/011 si un BS pe EGR/turbina.

Cu siguranta asta te va lamurii cu ce trebuie sa incepi(dupa explicatiile tale pare ca geometria agata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot face log pt ca nu am un vag/com.sap viitoare o sa dau comanda pe ebay si de ala sa ma lamuresc si cu aia ca nu stiu cum se face.ms de sfat.geometria agata ce ar insemna?si de ce nu agata mereu.de ce cate odata merge chiar daca e turata la maxim si merg cu ia asa mult timp.am mers cu ia turata bine adica mai tare vreo 15 km si nu a facut problema aia.de la erg la turbo pare a fi totul in regura.ms frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am fost la un mecanic si mi-a facut un test,o singura eroare da masina

eroare 17964-el mi-a zis ca ar fi o chestiune legata de alimentare,eu am scris codul pe internet si mi-a dat ca ar fi ceva legat de turbina,presiune,erg voi ce parere aveti?

Iar pe site-ul celor de la ross-tek am gasit asta     http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17964/P1556/005462

Modificat de codrut19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am scos mufa de la valva n18 ce sa vazi,masina nu mai intra in limp mode,am mers cu 200km/h ceia ce nu sa mai intamplat de mult timp,mai mult de 140 nu mergea.dupa ce am pus iar mufa la valvola nici nu am plecat de pe loc ca era limp mode.am scos din nou mufa si tot limp mode era,dupa am oprit si repornit si de atunci nu a mai intrat deloc,acum ce voiam sa va intreb,sa schimb valva sau e posibil sa fie de la altceva?am scos si valva n239 care cred ca este infundata pt ca stutul ala mic din capatul valvei este infundat,nu se poate nici sufla nici trage aer din el,iar din stutul ala mai gros cand sufli in el iese aer prin acel dop din capat,nu stiu daca este normal sau nu.astept un respuns.multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!