75NOR

Tuning ? Despre suspensii, roti, spoilere

39 postări în acest subiect de discuţie

Deschid topicul asta in ideea de a vedea daca mai e cineva pe aici interesat, sau macar daca i-a mai trecut cuiva prin cap ideea de tuning la Superb.

 

De cand am luat masina m-am ofticat ca nu am fost suficient de curajos si hotarat sa optez pentru roti 18'' si suspensie sport.

Ideea e oarecum recurenta, asa ca am aruncat un ochi pe Briskoda: baietii de acolo sunt foarte curajosi la acest capitol.

 

Ca si variante:

- suspensie sport de fabrica: -2cm vs. stock, informatie neconfirmata. 

- suspensie H&R: -4cm vs. stock, am vazut oferta si pe site H&R. Cei care si-au montat asa ceva spun ca e limita maxima, masina e cam jos

 

-roti standard 18''

-roti 235/35/19'' !!! - necesita distantiere de 1cm

-roti 215/35/19'' - nu necesita distantiere, dar in cazul asta guma e absolut inexistenta pe janta :)

 

Ma bate gandul sa optez spre suspensia OEM -2cm si eventual sa fac up-grade la 225/40/18''.

 

Are cineva idee daca la -2cm trebuie schimbate si amortizoarele? Sau, daca suspensia OEM -2cm vine si cu arcuri si cu amortizoare schimbate ? 

 

In ceea ce priveste rotile, colegii care deja au 18'' pot impartasi ceva impresii ? 

 

Pun si cateva poze cu ce face lumea "pe afara"

 

Primele 3 sunt H&R reglabil, -4:-7cm si 215/35/19

 

Urmatoarele 2 sunt H&R nereglabil, -4cm si stock 225/40/18

 

Ultima este tot H&R -4cm si roti AM 18''

 

post-9928-0-53963700-1421318244_thumb.jp

post-9928-0-60878200-1421318254_thumb.jp

post-9928-0-34188200-1421318402_thumb.jp

post-9928-0-96269200-1421318511_thumb.jp

post-9928-0-55251600-1421318526_thumb.jp

post-9928-0-63436800-1421318579_thumb.jp

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nevoie de distantiere pt jantele de 235/35/19, te joci din et-ul la janta.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia sport de fabrica e -15mm. Din ce stiu eu atat arcurile cat si amortizoarele sunt diferite fata de stock.

 

Eu zic ca cel mai bun compromis intre look/performante dinamice/comfort e o suspensie Koni FSD + 225/40/18. Daca optezi pentru 19, atunci n-o sa ai roti omologate si e un risc destul de mare.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia sport de fabrica e -15mm. Din ce stiu eu atat arcurile cat si amortizoarele sunt diferite fata de stock.

 

Eu zic ca cel mai bun compromis intre look/performante dinamice/comfort e o suspensie Koni FSD + 225/40/18. Daca optezi pentru 19, atunci n-o sa ai roti omologate si e un risc destul de mare.

Merci, o sa verific exact cat este suspensia sport de fabrica. Asta si combinatia de 225/40/18 ma atrag cel mai mult.

 

Tu ai suspensie sport de fabrica pe Octavia ?

 

La 19'' nu as intra din motiv de omologare roti si CASCO

 

La ce promotii sunt acum la Superb, cred ca ies cam pe la aceasi bani intre a cumpara 4 arcuri si 4 amortizoare si bare stabilizatoare mai mari versus a da masina la buy back si a-mi comanda una noua cu suspensie sport.... :(

Modificat de 75NOR
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

A ,,instalat,, cineva o bara de rigidizare pe S2? 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

A ,,instalat,, cineva o bara de rigidizare pe S2? 

Nu cred ca a pus cineva, dar ideea mi se pare ok. Apropo, postul tau era bun in topicul de Tuning :)

 

Ca si rezultat ar trebui sa obtii o rigidizare a zonei fata, ar trebui sa mai taie din subvirarea de pe acele de par.

 

Diferenta de material intre otel/aluminiu/aluminiu racing cred ca nu conteaza, adica si cea de otel va da aceleasi rezultate, doar ca va fi mai grea fata de cea din aluminiu. Nu cred ca impactezi centrul de greutate al masinii cu asa ceva.

 

Daca iti montezi, pune niste poze si impartaseste impresiile, ma intereseaza si pe mine :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Hopaaaa, am gasit la noi niste arcuri interesante de la Eibach: sunt -3cm ca si garda la sol

 

http://www.coastadeest.ro/detalii-arcuri-eibach-pro-kit-skoda-superb-(3t)-limousine--sedan_E10-79-007-01-22_.html

 

la 200E par foarte tentante, dar nu mi-e foarte clar ce efect are comprimarea amortizoarelor. Adica ele nu vor mai lucra pe toata cursa, ci se va scurta cu 3cm.

 

Ceva idei ? Pareri ? 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am tot cautat si pe alte forumuri cu speranta ca voi gasi pe cineva care a montat asa ceva, da nimic!

Am trimis un mail celor de la coastadeest, deoarece am gasit o imagine cu o asemenea bara montata pe S2 si din cate se observa s-a recurs la o metoda pe care doresc sa o evit!

skoda-superb-b6-type-3t-ultra-racing-2-p

Am cerut un pret pentru scutul metalic la Porsche Inter Auto, 2090 lei (scutul, cleme, suruburi, ...) asa ca ma simt nevoit sa le refuz ,,oferta,, si sa apelez la scutauto.ro sau ceva asemanator! 

Cunoasteti alta sursa pentru un astfel de scut sau sunt OK si cele de la scutauto?

Modificat de czsilviu
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare : asiguratorul ( CASCO sau RCA) va platii in caz de accident, speram sa nu fie cazul nimanui, daca constata montajul suplimentar configuratiei standard, al acestei bare stabilizatoare ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu va plati - intrucat aduci modificari constructive, cu exceptia cazului cand sunt parturi aprobate de fabricant si montate in reteaua autorizata.

 

Producatorii buni de parturi, gen H&R, Eibach, etc, pun la dispozitie certificate TUV cu documentatie ampla din care reiese ca parturile sunt in linie cu specificatiile fabricantului si ca nu altereaza in niciun fel caracteristicile masinii

 

Cu garantia masinii cred ca e aceeasi poveste, desi pe trenul de rulare garantia e doar 15k km.

 

PS. Ceva idei cu arcurile Eibach, -3cm ? 

Modificat de 75NOR
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am primit raspuns legat de bara de rigidizare, este ,,plug&play,,!

Ma gandesc serios sa instalez asa ceva!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai informat bine inainte? Boborul zice ca stabilitatea in curbe o sa cistige marginal, in schimb o sa te alegi cu vibratii si zdruncinaturi. Plus ceva potential sa fisurezi oalele amortizoarelor. Asa ceva se instaleaza pe masinile de circuit, care nu e nevoie sa fie comode si care nu parcurg in viata lor sute de mii de kilometri.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

... Pe un fost e60 avea aceasta bara din fabrica, si diesel fiind nu vad ce legatura avea cu una de circuit...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eram absolut convins ca primesc un contraexemplu cu BMW :) explicatia e simpla, masina ta a fost optimizata de fabricant fara acea bara de rigidizare, la E60 asa a fost proiectat ... Crezi ca Skoda se zgarcea la o bara de 50 de Euro daca aducea beneficii magnifice?

Modificat de vdragos
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie, sunt singurul interesat de coborarea garzii la sol cu 3 cm ? :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pe drumurile din ro ..se pare ca da, esti singurul !

eu as fi vrut sa iau masina cu PDG dar arata ca o capra incaltata.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mda, dupa cum arata drumurile la iesirea din iarna asta...cred ca imi piere pofta de asa ceva.

 

Cat priveste PDG-ul pe Superb...cel putin pe berlina arata foarte ciudat. Cred ca dpdv comportament rutier e vis berlina cu PDG :(

 

Tu avand 4x4 nu ai +1 cm garda la sol ? Citisem undeva, dar nu mai sunt sigur unde, ca versiunile 4x4 au +1cm garda la sol.

Modificat de 75NOR
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

   Dar arata ciudat rau... interesanta ar fi o suspensie reglabila iar iarna sa ramana ridicata pentru ca uite la mine s-a facut praf scuturile longitudinale de sub podea (plastic) si setul ajunge undeva la 600 lei .Deocamdata am aplicat metoda romaneasca: gauri cu bormasina si am "țesut" bucatile cu coliere de plastic - stiu ca nu e ortodox dar pana gasesc o solutie mai rezonabila <metalica> nu as pune plastic doar ca sa am ce inlocui.

   Nu am gasit nicaieri pana acum diferente legate de asa ceva (manuale, unghiuni, grafice) se pare ca e la fel.

   Si de vis este altceva: 4x4 DSG PDG  :D

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa fie vis berlina comportamentul rutier cu PDG?

Dimpotriva nu vad nimic bun in ceea ce priveste dinamica la o masina mai inalta. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spus "vis" intr-o idee ironica: evident ca nu are cum sa fie "vis" un sedan de 1.5tone, caruia ii inalti suspensia si deci si centrul de greutate.

Vei avea "pompaj" pe denivelari, iar pe viraje ruliu din plin. Exact ca la O2 cu PDG

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sallutare, am luat un Superb 2 de curand si avea montata suspensie reglabila H&R sport si de curand am schombat o cu suspensie comfort si am pus si jante de octavia 3 de 7 inch si et 54 . Masina e mai inalta mai confortabila cand treci peste o groapa dar mi se pare ca in curbe sta f rau , suspensia e SH din germania luata si am facut test ka suspensie totul a iesit ok dar nu stiu de ce face asa in curbe . Garda la sol sa marit mult dar sa fie oare ca jantele sunt au 7 J si et mai mare cu 5 mm fata de cel max admis. Practic rotile sunt mAi in interior acum..... In curbe de inclina si parca alumeca pe sosea...... E aiurea senzatia.....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pe ditamai balena nu cred ca este admis sa ai orice componenta gen "sport" sau "racing" pentru ca pur si simplu nu se pupă si de aici si senzatia "aiurea" pe care o simti. Fiind o masina mare, grea, lunga, lata trebuie sa te indrepti spre un ideal centru de greutate cat mai jos iar tu daca spui ca "garda la sol s-a marit mult" nu vad treaba asta prea in regula.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sallutare, am luat un Superb 2 de curand si avea montata suspensie reglabila H&R sport si de curand am schombat o cu suspensie comfort si am pus si jante de octavia 3 de 7 inch si et 54 . Masina e mai inalta mai confortabila cand treci peste o groapa dar mi se pare ca in curbe sta f rau , suspensia e SH din germania luata si am facut test ka suspensie totul a iesit ok dar nu stiu de ce face asa in curbe . Garda la sol sa marit mult dar sa fie oare ca jantele sunt au 7 J si et mai mare cu 5 mm fata de cel max admis. Practic rotile sunt mAi in interior acum..... In curbe de inclina si parca alumeca pe sosea...... E aiurea senzatia.....

Ceea ce spui tu are mai multe posibilitati:

 

1. Ai pus PDG ? Adica pachet drumuri grele ? Vezi ca ai pe arcuri cateva puncte cu vopsea. Pune o poza sa vedem cum arata punctele alea.

Asta ar explica marirea garzii la sol, dar faptul ca nu mai sta pe viraje

 

2. 7j latime e putin pentru Superb, la 17'', ar trebui sa ai 7.5J. ET-ul e aiurea, iti afecteaza ecartamentul

 

3. Amortizoarele cum sunt ? 

Modificat de 75NOR
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea sta, zic eu, nejustificat de mult de ridicata, in partea din spate se observa mai bine lucrul asta si nu am nici un pachet drumuri grele, masina este noua deci, ies din discutie problemele cu amortizoarele sau arcurile...la fel de "prost" ca si a ta sta pe curbe si in concluzie..asa este ea si n-ai ce-i face din puctul asta de vedere. ET ar trebui sa fie 46 cu J 7.5, deci in momentul de fata tu ai roti mai "subtiri" si bagate sub aripa cu ET-ul ala de 54...estetic cred ca arata ca naiba, oricum si cu ET 46 si J 7.5 cat au rotile de Superb, tot barca este pe curbe...masina este lunga, ingusta, inalta ca si caroserie si grea, cu centrul de greutate sus, avem deci o combinatie fatala care ucide din fasa orice urma de sportivitate, ai sa vezi ca si la vant din lateral se balangane nu numai pe curbe.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.