Jump to content
BLiTZ

Fabia 3 - discuții generale

117 postări în acest subiect de discuţie

BLiTZ   
BLiTZ

După cum unii dintre voi știți, a 3-a generație de Skoda Fabia este deja în unele showroom-uri, înainte de lansarea oficială (din câte știu nu a fost lansare încă) din România.

Eu am văzut-o deja în showroom-ul din Brașov, n-au scos-o la drive-test pentru că deja se vânduse.

Ca primă impresie: mi-a plăcut. Bine închegată atât la interior cât și pe dinafară. Am văzut că se poate customiza muuult mai bine decât vechile modele.

http://www.skoda.co.uk/models/fabiahatch2015/default

Pe situl din România nu are încă pagină de prezentare dar poate fi personalizată din Car Configurator.

post-2063-0-60542100-1419605161_thumb.jp

post-2063-0-08866800-1419605178_thumb.jp

post-2063-0-58193000-1419605191_thumb.jp

post-2063-0-93439000-1419605203_thumb.jp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Makron   
Makron

Am vazut-o. Si m-am si dat cu ea, doar o tura in jurul showromului. Era un 1.2 tsi.

Foarte buna ca o a doua masina pentru oras, mai ales daca o cuplezi cu un dsg.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aer Curat   
Aer Curat

Am vazut-o in Buc. in trafic, suportii de nr erau de la poRO.

Nu am apucat sa o studiez cat de cat, dar nu stiu de ce imi face impresia ca e o idee mai micuta decat generatiile anterioare.

Insa nu arata rau deloc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rave   
Rave

Vazut cand am luat Leonul. Mi-a placut mult!

- interiorul e decent, muult mai bun decat anterioara

- exteriorul bate spre prima generatie, ceea ce e un lucru bun

- Bolero-ul asta are rezolutie mai buna decat Media System-ul Plus de pe Leon :( si se si misca bine rau

- scaunele sport sunt geniale

- pretul este foarte bun. Masina asta, echipare top, scaune incalzite, Bolero, scaune sport, volan cu comenzi, jante, 1.2 aTSI - 90 CP era 15.000. Chiar decent!

post-12783-14196289628052_thumb.jpg

post-12783-1419629253744_thumb.jpg

post-12783-14196292816895_thumb.jpg

post-12783-14196293090218_thumb.jpg

Modificat de Rave

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BLiTZ   
BLiTZ

Pe locurile din spate pare puțin mai spațioasă decât gen.2. Pare. Portbagajul pare a fi lafel.

Repet, îmi place mult faptul că o poți customiza din muuult mai multe opțiuni.

Ce mi-a mai plăcut la cea galbenă din poze, pe planșă de bord e o baghetă maaaare de aluminiu periat (brushed, nu știu termenul tehnic in Ro) în zona centrală în care e înglobat display-ul unității multimedia (le: se vede mai bine la pozele lui Rave). Bine, vine la ceva dotare mai scumpă DAR e fain că ai posibilitatea să optezi pt așa ceva.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aer Curat   
Aer Curat

Iar tambure ?! :tuktuk:

Si nu este vorba de 1.2 htp 70 cp ......

Cel putin asa observ in ultima poza postata de Rave.

 

Ca dimensiuni/spatiu este posibil sa fie ceva mai mica, decat gen anterioare (sunt curios vs Fabia mk1 cum sta), pentru a-i lasa loc si Rapidului (Spaceback). Ar fi un considerent.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Hayate   
Hayate

Exista optional - Discuri de frana spate 80Euro

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BLiTZ   
BLiTZ

Ăia cred că ar fi cei mai bine cheltuiți 80€ :)

Nu am înțeles nici eu cum continuă să folosească tambure la programul de stabilitate, probabil au făcut în așa fel softul aî să folosească mai mult frănele față pentru corecții.

Cât despre dimensiuni, Rapid cred că stă liniștit, dimensiunea portbagajului bate la fund Fabia (am ceva dubii vis-a-vis de Spaceback). Oricum se adresează altei categorii decât fabia și văd că ușor-ușor și la noi oamenii mai înstăriți renunță să mai bage hardughiile prin oraș și iau mașini mici.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Makron   
Makron

Chiar acum am facut o configurare scurta

 

Noua Fabia Ambition 1.2 TSI DSG
Benzina / 1.2l / 81 kW/110 CP / Direct Shift Gearbox / 5-usi
Consum combustibil oficial: 4.7l/100km
Emisii CO2: 109g/km
Oxizi de azot (NOx): 0,019g/km EUR 14.701,44 Culoare exterior
Alb Candy EUR 119,04 Tapiterie Stofa
Culoarea tapiteriei: Negru - Gri
Mocheta: Negru
Plansa de bord: Negru - Light brushed    

 

Afisaj Maxi-DOT

EUR 159,96

 

CleverBonus Fabia

EUR -500,01

 

Front Assistant

EUR 260,40 Total: EUR 14.740,83

 

ce-ti poti dori mai mult pentru oras?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aer Curat   
Aer Curat

Un pret (mult) mai mic ?!

 

 

@Cristi: Iti aduci aminte cand iti povesteam cum mi-au livrat mie Fabia cu tambure, desi comandasem ESP-ul, iar pretul acestui optional (atunci) a fost similar (parca cu cativa euro in plus) cu optionalul comandat pt O2. Si toate discutiile pe care le-am facut cu dealer-ul si poRO, la vremea respectiva.

Nu au fost primii care au folosit combinatia ESP si tambure. ;)

Pana acum nu am de ce a ma plange, e drept ca nici nu a fost vreun moment cheie, ci cateva de ... joaca.

 

Insa in 2014 sa mai folosesti aceasta solutie si la nivelul asta de preturi .........

Cu atat mai mult cu cat Fabia 2 nu a avut chiar acelasi impact/succes ca prima generatie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dudu   
Dudu

Am făcut ceva kilometrii cu noua Fabia și pot spune ca, fata de modelul anterior, este un mare pas înainte din toate punctele de vedere... De la spațiu interior, exterior, portbagaj și look la dinamica.

Am mers cu ambele TSI-uri, cel de 110 cu dsg dar și cu MPI-ul de 75 de cai (probabil best seller la noi)

Mașina e f bine făcută, SmartGate și Mirror link-ul reușite (am testat navigația "oglindita" și merge flawless), după cum se spunea deja scaunele sport sunt calumea, iar personalizarea plansei de bord e o opțiune drăguță

Ca punct negativ am rămas cu senzația ca DSG-ul și TSI-ul erau oarecum în filme diferite, pe alocuri cutia interpretând destul de aiurea mesajul tălpii iar acțiunile ei deveneau destul de ciudate

Personal mi se pare un pic scumputa (faceți comparația cu un Rapid) la echipările de sus

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BLiTZ   
BLiTZ

Așa e, Rapid e mai bun la bani pentru ce oferă, marea majoritate vor considera Fabia ca opțiune de cumpărare din alte considerente, spuneam mai sus, dar și după 1-2 ani de la lansare, când prețurile vor scădea (apar pachete promo de obicei) dar și când o bună parte a problemelor de copilărie vor fi fost rezolvate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
warlock   
warlock

Din clipurile de prezentare am vazut ca fabia3 are acelasi 1.2tsi de pe octavia 3.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
funstation   
funstation

@dudu....ai zis de mirrorlink... pe ce unitate era disponibil?

On topic: pare a fi scumputa totusi raportata la rapid. Sunt de acord ca targetul masinilor e altul, dar parca e cam sus pretul. Am vazut una in oras si mi-a atras atentia instant :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dudu   
Dudu

Daca-mi aduc aminte bine, MirrorLink-ul vine cu Bolero-ul... 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
nsm   
nsm

azi a fost actiune la porsche buc nord  si am testat Skoda Fabia 1.2 tsi de 90 de cai. Impresia a fost peste asteptari. Masina este peste actualul Polo (pe care il posed si cu care ne-am deplasat la test drive). Suspensia, designul si tinuta de drum sunt din alta era...

Daca tot eram acolo am plasat si o comanda ptr Fabia Combi (e prima comanda facuta pnv) Ambition 1.2 tsi de 110 cai la care am adaugat front assist, tempomat, bolero, bare bortbagaj, carlig remorcare, cotiera, alb candy, volan multifunctional, senzori parcare, geamuri fata-spate electr... Pretul final aprox 14.6 k. Mi se pare best buy avand in vedere dimensiunile, motorul, cutia si dotarile dar am beneficiat si de niste bonusuri de lansare

Din ce am inteles e a doua comandata in Romania (combi).

Revin cu poze si impresii in aprilie :)

Modificat de nsm

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dudu   
Dudu

Am condus si varianta diesel in 3 cilindri de 90 cp... 

 

Lasand la o parte pretul urias pentru modelul asta (iei lejer Rapid), motorul pare sa fie o idee (literalmente) mai echilibrat decat generatia anterioara insa nu cu mult...

Nu cred ca se va vinde cine-stie-ce la noi...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
alexupb   
alexupb

Salut,

Din cei cunoscatori, va rog sa-mi spuneti daca motoarele 1,2 TSI 90CP mai au problemele mult discutate cu distributia si chiar cu turbina.

Am analizat masinile de la cele mai importante marci si m-am oprit asupra unei Skoda Fabia Combi 1,2 TSI 90CP. Criteriile au fost pretul (max. 13-14000euro), dimensiunea portbagajului (in jur de 500l) si nu in ultimul rand lungimea masinii (stiu, pentru unii poate suna ciudat insa cu locul de parcare care il am e mai problematic, lungimea ar trebui sa fie sub 4260 ). Puteti sa ma ajutati cu o alternativa? Eu din cate masini am analizat, nu am gasit nici una mai potrivita avand in vedere criteriile de mai sus.

Sunt posesorul unui Logan 1,4 MPI din 2005. Nu am ce sa-i reprosez la nivelul fiabilitatii – practic in afara de reviziile normale nu am avut nici o problema! Este adevarat ca nici nu s-a circulat foarte mult cu el (sub 80.000km).

Acum ne dorim o masina cu mai multe dotari si in primul rand mai sigura(Doamne fereste – nu se stie niciodata cand ai nevoie de mai multe airbag-uri) .

Eram destul de hotarat pe acest model de la Skoda insa dupa ce am citi de problemele motorului 1,2 TSI m-am cam speriat.

Din ce am citit se pare ca au tot facut schimbari la motor dar nu-mi este clar daca au rezolvat sau nu problemele.

Iarasi nu-mi este clar: daca iau acum acest motor distributia e pe curea sau a ramas pe lant?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
alexupb   
alexupb

Multumesc mult pentru raspuns.

Intre timp am fost si la un dealer si mi-a spus ca intr-adevar distributia este acum pe curea la acest model si ca nu mai are nici o problema din cele care le avea inainte (tind sa il cred...)

Ceea ce ma incantat este faptul ca revizia se face la 30000km/2 ani iar distributia se schimba la 240000km/16ani! Mi se pare foarte convenabil asa!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
andrei_221   
andrei_221

lasa marketing-ul. revizia se face la 15.000 / 1 an iar distributia undeva pe la 180000 km / 6-8 ani.

 

Asta daca vrei sa fie bine.... 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
alexupb   
alexupb

Nu vreau sa intru in polemica insa mi-a dat un desfasurator din care reiese ca revizia se face la 30000km/2 an (probabil se aplica doar la noua Fabia la care TSI-ul este destul de diferit fata de cel initial).

Acum ma gandesc ca daca dealerul/service-ul specifica intervalul la 30000km/2 an se bazeaza (si) pe ceva tehnic (si nu numai pe impactul pozitiv de marketing :) ).

Masina fiind in garantie 4 ani nu ii convine sa aiba probleme apoi. daca se face revizia la 30000km/2 an.

Sau 4 ani rezista oricum dar apoi...nu se mai stie.... :D

Modificat de alexupb

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aerofan   
Aerofan

Sau 4 ani rezista si apoi nu se mai stie.

E doar parerea mea dar masinile generatie noua sunt un fel de: le cumperi, le folosesti cat ai garantie si te scapi de ele, cumperi alta noua si tot asa. nu se mai produc masini durabile (lucrez in domeniu si stiu ce reduceri de preturi se fac la piese in detrimentul calitatii pieselor). fac doar o comparatie simpla de tot: capota motor Golf 4 si capota Skoda, La golf zici ca e blindata, la Skoda mai ca nu ti-e frica ca o indoi, la fel si la tavan, cand am ceruit Skoda si am apasat putin mai tare zici ca e din foaie de hartie :(

Daca vrei masina pe termen lung fii mai "maniac" din fire si nu o sa ai treaba. 30 de mii la schimbul de ulei avand in vedere ca circuli in oras, praf, etc e prea mult. Se face uleiul ca si crema => uzura mai mare. Fiecare cum stie, e doar parerea mea. Nu vreau sa incep discutii, eu chiar daca am interval de 30 de mii il schimb tot la 10 mii, la fel si filtrele si nu circul preponderent prin oras. Sa ai bafta in alegere si la masina.

Modificat de Aerofan

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
andrei_221   
andrei_221

+ 1 Aerofan 

 

BMW se bazeaza oare pe super uleiuri cand recomanda intervale de pana la 50.000 km ? sau deja ti se pare si tie tras de 50.000 km ? 

Asa e cazul si la astea... e acceptat de industrie sa arate ca masinile sunt ECO (de la materiale reciclate, consumuri reduse de combustibil, costuri reduse de revizii - deci fara risipa de ulei si filtre la intervale normale)

 

iar ca sa fim totusi putin si ONTOPIC despre numultumirea celor cu TSI..... , la motoarele TSI se stie ca produc funingine ca un diesel ( cine nu crede , sa prinda un TSi si sa verifice esapamentul) datorita injectie directe de combustibil. Lucru stiut si de VAG. Deci un motor care face funingine, o sa murdareasca uleiul mai repede (aici vb de benzinare) , DECI e cam obligatoriu ca la TSi sa se schimbe uleiul mai des.

Cei care au bagat mana prin uleiuri la viata lor, stiu ca la un motor normal pe benzina, uleiul nu are voie sa fie negru (in cel mai rau caz este maroniu curat)

La diesel este negru taciune si muradreste foarte rau, pentru ca este plin de funingine.

Cam intre ele se situeaza TSi-ul... 

In concluzie, eu militez pentru schimburi de ulei decente ca timp si kilometri, protejand astfel tot motorul si turbina.

Modificat de andrei_221

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BLiTZ   
BLiTZ

Nu vreau sa intru in polemica insa mi-a dat un desfasurator din care reiese ca revizia se face la 30000km/2 an (probabil se aplica doar la noua Fabia la care TSI-ul este destul de diferit fata de cel initial).

Faceti confuzii sau sunt confuzii in explicarea intervalelor extinse de service.

Va rog sa aruncati o privire aici pentru ca am explicat clar.

 

http://vwforum.ro/topic/112203-info-conceptul-de-intretinere-la-interval-extins/

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×